Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#181
Posted 2020. November 05. - 20:25

#182
Posted 2020. November 05. - 20:06

A sub compact hajtómű nem megoldás? Nekem van egy 48/32-es FSA occóér.
Az FSA-król lebeszéltem magam, meg ahogy számolgattam az áttételeket, jobb lenne a 46/30, hogy 11-28-as sorral használjam. Mert Sramból a 11-28-as 17-es lánckerékig egyesével emelkedik:
sram 11-es fogsor: 11 12 13 14 15 16 17 19 22 25 28 shimano 11-es sor: 11 12 13 14 15 17 19 21 23 25 28
46/30-as hajtóművet meg csak a grx-ből találtam, ami elfogadható áron van.
Edited by blash, 2020. November 05. - 20:07.
#183
Posted 2020. November 05. - 19:49

#184
Posted 2020. November 05. - 18:17

Vajon mennyire lehet arrébb tenni lánctányért a GRX hajtóműveken? Nem tudom megszokni a 50/34-es hajtóművet a 11-32-es sorral. Síkon kényelmetlen, mert jobban szeretek magasabb pedálfordulattal tekerni, de nehéz találni normális fokozatot. De a 110-es lyukkörű hajtókarra 33-as tányér a legkisebb, amit fel lehet tenni. Van az Absolute Blacknek is 46/30-as tányérjai, ami 110-es lyukkörösek, de elég béna megoldással.
A 600-as GRX-ből pont jó is lenne 46-30-as hajtómű 11-28-as fogsorral, de 2,5 mm-rel kijjebb kerül a láncvonal, meg a q-faktor is szélesebb. Utóbbi nem érdekel túlzottan, de az elsőváltóval lehetne baszkódni, hogy feltegye a láncot.
Valami ilyet tenni mindkét lánctányér alá: Truvativ Spacer Aluminum 2mm for Chainring Bolts - 11.6918.002.000. Kár, hogy nem írják a belső- és a külsőátmérőt.
Csak a nagytányérnál kicsit bemarták, ahol feltámaszkodik a karra:
M8-as, 8,5 mm hosszú csavarok (Y1WD98050) vannak a 600-as hajtóműhöz, ebből is kéne kicsit hosszabb. De van az 1x11-es XT-hez 11,5 mm hosszú csavar (Y1RL98100), ami már torxos. Nem is értem, hogy a grx-be miért imbuszosat tesznek...
Az egytányéroson jobban látni, hogy mennyi hely van, mert csak magának a karnak a belső oldaláról nem találtam képet:
Az is deszar, hogy nem üreges, bezzeg például az tízes slx...
Edited by blash, 2020. November 05. - 18:22.
#185
Posted 2020. November 04. - 12:23

nezz csak meg egy atlagos outi vazhosszt, meg a montiet, es minden vilagos lesz ha csak nem egy xxxles bringat akarsz, nem lesz jo.
a masik, hogy ujabban annyira varialjak a rendszereket, hogy gyakran meg azonos generacion es csaladon belul is meg kell nezni, hogy mi mennyire kompatibilis. a rendszereken es generaciokon ativelo kompatibilitas a multe. pl a 12es shimanonal mar az sem mindegy, hogy milyen lanckereket teszel fel, hogy all a lanc, mas a soron a 12es soron a sram/shimano fogaskerek tavolsag, stbstb.
igaza van a tobbieknek, egy penztemeto lenne, elkeserito vegeredmennyel.
#186
Posted 2020. November 01. - 09:10

igen,a terv a féktestek megtartása volt, de megfogadom a tanácsot,nézek használtan vmit.
Amúgy nem gondolom,hogy összességében akkora torzszülött lenne a végeredmény, de az is tény,hogy árban sem lennék beljebb. 100ezer a fékváltó, 100körül van egy jó villa, és ezen felül még az egyéb csetreszek.. kérdés tárgytalan,lebeszéltetek
#187
Posted 2020. October 31. - 23:47

Vagy felteszel orszaguti hatsovaltot, es akkor nem kell az a bovdenizelo, de persze a 11-es monti fogsor keskenyebb, de esztergaltathatsz le egy kicsit a kazettatestbol, ha van eleg anyag benne, es akkor feltehetsz egy 11-es orszaguti fogsort. Vagy csak tizes orszaguti valtot teszel ra, van grx-bol is, annal me'g nem szelesebb a fogsor. A montis fektestet megtartanad, csak rakotned a fekvaltokart? Mert elvileg mukodnie kene. Amugy inkabb grx fekvaltokart valasztanek, mer annak nem lakkozott a fekkarja, mint a 105-osnek. Nekem izzadt ujjal neha csuszos, ha nincs rajtam hosszukesztyu.Ez egy karbon vázas cube monti 1x11-es XT szettel. Gondoltam veszek bele egy karbon merev villát, hidrós shimano fékváltókart (pl GRX, vagy 105) meg egy új kormányt és nagyjából megvan az outim.
De inkabb nezzel valami szelesebb gumis orszagutit.
jopar evvel ezelott haverra is ratort az orszagutis nosztalgia, az elotte nem sokkal vett 26-os monti arra volt jo, hogy rajojjon tul razos a terepezes, igy csinalt belole egy 26-os orszagutit: idofutam kormany, 50-es thomson stucnivel, mert rohadt hosszu volt, aszem az volt akkor a legrovidebb, talan csak kilences ultegra fekvaltokar, 42-29-es frm hajtomu, schwalbe kojak gumik, nokon bovdenhaz, talan exotic karbon villa, orszaguti bb7-es fekek, de ezzel szivott, mer a fekkart az idofutam kormany miatt nem lehetett annyira behuzni, mint koskormanyon, de gyartott valamit a fektestbe, es ugy mar eleg bovdent tudott huzni.de mintha rémlene hogy valamelyik grx cucc még a többi shimano outi váltóval sem csereszabatos, az alapján montissal meg...
Edited by blash, 2020. October 31. - 23:50.
#188
Posted 2020. October 31. - 22:12

Sziasztok!
Ezen a megoldáson kívül tudtok esetleg mást is ( https://www.wolftoot...products/tanpan ), ha montis hátsó váltót szeretnék országúti váltókarral hasznáni?
Adott egy 29-es monti, amit elég ritkán használok (inkább a 26-os kerekűvel járok), viszont országútim rég nincs. És feléledt a vágy arra is. Tudom mindig n+1 bringa kell. Ez egy karbon vázas cube monti 1x11-es XT szettel. Gondoltam veszek bele egy karbon merev villát, hidrós shimano fékváltókart (pl GRX, vagy 105) meg egy új kormányt és nagyjából megvan az outim. Amire én használom meg is felelne ezzel a felállással, ha jól működik minden. Állítólag ezzel a kütyüvel jó a váltó és kar együtt, kérdés van-e egyéb megoldás is, ha nem akarok mindent cserélni
Nyilván van az is, hogy monti elad, outi megvesz, de ezt a legvégső megoldásnak tartogatom. Nehezen engedem el a kezét na
Hallgass többiekre, ez egy igazi pénznyelő projekt. A hidrós fékváltókar árából vehetsz egy használt országútit, azt maradhat a cube, porosodni. Persze ne a tárcsásokat nézd, a felnifékesek közt érdemes válogatni. (Fontos megjegyeznem, nem lesz rosszabb, ahogy a dupla hajtómű sem hátrány az aszfalton.)
- horgasz-zsolti likes this
#189
Posted 2020. October 31. - 21:47

Sziasztok!
Ezen a megoldáson kívül tudtok esetleg mást is ( https://www.wolftoot...products/tanpan ), ha montis hátsó váltót szeretnék országúti váltókarral hasznáni?
Adott egy 29-es monti, amit elég ritkán használok (inkább a 26-os kerekűvel járok), viszont országútim rég nincs. És feléledt a vágy arra is. Tudom mindig n+1 bringa kell. Ez egy karbon vázas cube monti 1x11-es XT szettel. Gondoltam veszek bele egy karbon merev villát, hidrós shimano fékváltókart (pl GRX, vagy 105) meg egy új kormányt és nagyjából megvan az outim. Amire én használom meg is felelne ezzel a felállással, ha jól működik minden. Állítólag ezzel a kütyüvel jó a váltó és kar együtt, kérdés van-e egyéb megoldás is, ha nem akarok mindent cserélni
Nyilván van az is, hogy monti elad, outi megvesz, de ezt a legvégső megoldásnak tartogatom. Nehezen engedem el a kezét na
amennyibe ez a gányolt torzszülött kerülne kb kapsz egy normális használt virsligumist , (de kb még egy új alap trek is kijön kb ) az alpján el tudod dönteni hogy kell e a Sagan feeling , onnan léphetsz tovább komolyabbra vagy adhatod el kis bukással a cuccot. most minden egyéb inkompatibilitástól eltekintve , alapból más geó stb, csak azt gondold át hogy milyen hosszú egy outi váz meg egy monti váz azonos testméretekhez.
de mintha rémlene hogy valamelyik grx cucc még a többi shimano outi váltóval sem csereszabatos, az alapján montissal meg....
Edited by Bikertigger, 2020. October 31. - 21:50.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#190
Posted 2020. October 31. - 21:32

Sziasztok!
Ezen a megoldáson kívül tudtok esetleg mást is ( https://www.wolftoot...products/tanpan ), ha montis hátsó váltót szeretnék országúti váltókarral hasznáni?
Adott egy 29-es monti, amit elég ritkán használok (inkább a 26-os kerekűvel járok), viszont országútim rég nincs. És feléledt a vágy arra is. Tudom mindig n+1 bringa kell. Ez egy karbon vázas cube monti 1x11-es XT szettel. Gondoltam veszek bele egy karbon merev villát, hidrós shimano fékváltókart (pl GRX, vagy 105) meg egy új kormányt és nagyjából megvan az outim. Amire én használom meg is felelne ezzel a felállással, ha jól működik minden. Állítólag ezzel a kütyüvel jó a váltó és kar együtt, kérdés van-e egyéb megoldás is, ha nem akarok mindent cserélni
Nyilván van az is, hogy monti elad, outi megvesz, de ezt a legvégső megoldásnak tartogatom. Nehezen engedem el a kezét na
A montik vázai általában hosszabbak az országútikénál, szóval a koskormányosítás ötlete minimum véleményes. Ha veszel inkább egy pár szarvat, megspórolod a kormány, a váltókarok és a farkasfog izé árát, illetve az oda-vissza szerelgetést (mert hogy jó nem lesz a szörnyed, az közel tuti). A merevvilla jó gondolat, ha találsz megfelelő hosszút.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#191
Posted 2020. October 31. - 21:08

Sziasztok!
Ezen a megoldáson kívül tudtok esetleg mást is ( https://www.wolftoot...products/tanpan ), ha montis hátsó váltót szeretnék országúti váltókarral hasznáni?
Adott egy 29-es monti, amit elég ritkán használok (inkább a 26-os kerekűvel járok), viszont országútim rég nincs. És feléledt a vágy arra is. Tudom mindig n+1 bringa kell. Ez egy karbon vázas cube monti 1x11-es XT szettel. Gondoltam veszek bele egy karbon merev villát, hidrós shimano fékváltókart (pl GRX, vagy 105) meg egy új kormányt és nagyjából megvan az outim. Amire én használom meg is felelne ezzel a felállással, ha jól működik minden. Állítólag ezzel a kütyüvel jó a váltó és kar együtt, kérdés van-e egyéb megoldás is, ha nem akarok mindent cserélni
Nyilván van az is, hogy monti elad, outi megvesz, de ezt a legvégső megoldásnak tartogatom. Nehezen engedem el a kezét na
#192
Posted 2020. October 22. - 09:56

Sziasztok!
Shimano Tourney FH TX 500 hátsó agyra szeretnék tenni a mostani 8-as helyett 7-es kazettás fogsort.Hogyan lehetne kivitelezni?
Köszönöm a válaszokat.
https://ebike.hu/ter...ogaskoszoruhoz/
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#193
Posted 2020. October 22. - 09:37

Sziasztok!
Shimano Tourney FH TX 500 hátsó agyra szeretnék tenni a mostani 8-as helyett 7-es kazettás fogsort.Hogyan lehetne kivitelezni?
Köszönöm a válaszokat.
#194
Posted 2020. October 14. - 08:22

Hú, ezt felveszem az érvrendszerembe, ha páromnál indokolni kellene valaminek a megvásárlását
Ha másért nem, hát ezért:
#195
Posted 2020. October 14. - 07:14

Tobb lanc arat fizetted egyszerre
Inkább 1x jót és akár drágábban, mint 3-4x hulladékot!
Ha másért nem, hát ezért:
https://www.environm.../sustainability
- Kisherceg likes this
#196
Posted 2020. October 13. - 22:04

#197
Posted 2020. October 13. - 20:16

Nos, 6441 km a naplóm szerint és ugyan éppen hogy csak, de még mindig nem esik be a Parktool CC-4 a 0.25mm-es nyúlásra. Igen, első lánc, minden az eredeti még..
mostantól egy darabig nem, vagy alig-alig ülök montira, így egy kis update. Kereken 7.100,9 km-nél járok a bő 14 hónap használattal. Igen, eredeti hajtáslánc és igen, egyetlen lánccal (Eagle rainbow), váltót sem kellett utána állítanom 1x sem (Eagle AXS), kenés végig Squirt Lube. 0.25mm nyúlás két mérővel is lemérve. Hogy a jó fenébe bír ennyit ez?!?
- TZoli likes this
#198
Posted 2020. September 29. - 18:58

Esélyes hogy csak ennyit bírt. Inkább cseréld szerintem.
Cseréltem. Azóta minden ok. Most Sram X-Sync tányér van rajta. Igaz a Cannondale is az.
#199
Posted 2020. September 23. - 14:31

Squirt flakonom kiürülőben van.
Van valami másik,jobb ár értékű wax,vagy maradjak a réginél?
Olajra nem állok vissza.
Esetleg a színes(buzis) WEND wax?
Szerintem csak az otthoni főzögtetés olcsóbb. (Van magyar forgalmazó a squirtnek, most vettem tőlük, ha esetleg maradsz ennél.)
#200
Posted 2020. September 23. - 12:30

Van a Soudal wax is, hígabb, de más különbséget nem vettem észre. A hígság amiatt kevésbé kiadós, tehát elsőre olcsóbbnak tűnik, a gyakorlatban viszont kb. egy ár... felvinni talán könnyebb a Squirtöt.