"majd le fogom mérni a bianchi tömegét. elképzelhető, h megközelíti a 8600 grammot. tavasszal mértem, akkor 8670 volt, pedállal, meg kulacstartókkal. azóta cseréltem belsőket. ott jött le némi súly. a michelin latex belsők szélesebbek, mint a vittora latex, így könnyebbek is. a vittoria 71 gramm. a michelin 88. szóval itt nyertem kb 34 grammot. meg a rotor csere is levett néhány grammot, úgyhogy olyan 8625 gramm lehet most a bringa. még jó lenne vlhol megspórolni még egy kicsit. mondjuk már nincsen ötletem, h honnan lehetne. persze, h tudnék venni egy titán record nyeregcsövet, és/vagy egy 3ttt titán stucnit, azzal megoldódna dolog, de azok kb a beszerezhetetlen kategória. illetve lehet venni, csak rohadt drága."
ezt tegnap írtam az országútis topikba. tegnap végül szántam némi időt legalább a könnyű kerékszettemre. megvolt a karbantartás, ami némi zsírozást, és egy kis nyolcas eltüntetésből állt. ha már megvolt a kerékszett, akkor mértem is. nincsen meg a 8625 gramm. 8645 lett a vége. az eredeti számításom nem volt rossz, csak éppen kihagytam, h bandázst is cseréltem év közben. bandázst sose mérek. bianchi bandázst raktam fel a kormányra év elején, aztán cseréltem xlc-re. úgy néz ki nehezebb egy kicsit az utóbbi. mondjuk ez nem fog érdekelni, mert könnyebb szerelni, és kényelmesebb is, mint a bianchi betekerő. jó lenne elérni a 8600 grammot, de nem mindenáron. jelenlegi felállásban talán a bowdenházak hosszával lehetne egy kicsit játszani. le kellene mérni, h kb milyen hossz adja ki azt a 45 grammot. amúgy, ha úgy mérném, mint ahogy a gyártók oldalain vannak a gépek, akkor kb 8300 gramm lenne az én vasam. elég jó érték ez sztem, mert minimális mennyiségű karbon van a bringán, és acél a váz. tegnap kifelejtettem, h akár egy 10-es record ut hajtómű is megoldaná a tömeg problémát. ez tervben is van, de nem nagyon hajlok rá, mert kicsit elrondítaná sztem a karbon hajtókar az összképet. a polírozott centaur jobban tetszik.