Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Grammánia - a végletek nélkül

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
743 hozzászólás a témában

#61
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.029 hozzászólás

még mindig tpu belső. tegnap egy olyan útvonalon voltam, ahol a nagyon rossz, és a kiváló között minden is volt út minőség tekintetében. a frankó úton teljesen élhető nekem ez a tpu cucc. a rossz aszfalton viszont nagyon tré. 23 mm széles külsőkkel megyek. vittoria corsa-k. szóval nem egy gagyi cucc. a latex-hez képest szétráz mindent a tpu. eskü, a kezeimet éreztem egy 70-es karika végére. most már tuti visszarakom a latex belsőket. papíron, és mérlegen jól mutat, de a gyakorlatban nálam nem nagyon vált be. kicsit sajnálom, mert 100 grammot nyerni a két keréken nem lett  volna rossz. meg a 8,5 kg bringa is tuti lett volna.

 

sajnálom, hogy ezt most nem jött be. :( mindenesetre, jár a riszpekt és a köszönet, mert megpróbáltad és beszámoltál róla! ...és legfőképpen, hogy leírtad, hogy nem vált be. 


  • donciccio kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#62
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.323 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

még mindig tpu belső. tegnap egy olyan útvonalon voltam, ahol a nagyon rossz, és a kiváló között minden is volt út minőség tekintetében. a frankó úton teljesen élhető nekem ez a tpu cucc. a rossz aszfalton viszont nagyon tré. 23 mm széles külsőkkel megyek. vittoria corsa-k. szóval nem egy gagyi cucc. a latex-hez képest szétráz mindent a tpu. eskü, a kezeimet éreztem egy 70-es karika végére. most már tuti visszarakom a latex belsőket. papíron, és mérlegen jól mutat, de a gyakorlatban nálam nem nagyon vált be. kicsit sajnálom, mert 100 grammot nyerni a két keréken nem lett  volna rossz. meg a 8,5 kg bringa is tuti lett volna.

Alternatívaképpen, esetleg ricinusolaj belsőleg még. :D

VIccet félretéve, ismertek a grammozós hozzáállásomról és hát idén ezt nem toltam túl - majd előbb ha visszamentem a versenysúlyomra! (Hála ennek a viszonylag sportmentes télnek, sajnos jó messze vagyok a 3 évvel ezelőtti 5W/kg-tól) (-:


  • donciccio kedveli ezt

#63
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

még mindig tpu belső. tegnap egy olyan útvonalon voltam, ahol a nagyon rossz, és a kiváló között minden is volt út minőség tekintetében. a frankó úton teljesen élhető nekem ez a tpu cucc. a rossz aszfalton viszont nagyon tré. 23 mm széles külsőkkel megyek. vittoria corsa-k. szóval nem egy gagyi cucc. a latex-hez képest szétráz mindent a tpu. eskü, a kezeimet éreztem egy 70-es karika végére. most már tuti visszarakom a latex belsőket. papíron, és mérlegen jól mutat, de a gyakorlatban nálam nem nagyon vált be. kicsit sajnálom, mert 100 grammot nyerni a két keréken nem lett  volna rossz. meg a 8,5 kg bringa is tuti lett volna.


  • Kisherceg és zscs kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#64
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

Don,

 

ez a projekt közel van a tiédhez

https://weightweenie...p?f=10&t=101389

8572 gr, de kulacstartó nincs benne (képen van km óra de a táblában ezt - ergobrain - hozzácsapták a fvkarokhoz)

amúgy szép ez így ahogy van

ráadásul itt csalás van :-) karbon a villa

a váz kb 200 grammal nehezebb, mint az enyém, a villa meg kb ennyivel könnyebb. :D jóféle ez a de rosa.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#65
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

Don,

 

ez a projekt közel van a tiédhez

https://weightweenie...p?f=10&t=101389

8572 gr, de kulacstartó nincs benne (képen van km óra de a táblában ezt - ergobrain - hozzácsapták a fvkarokhoz)

amúgy szép ez így ahogy van

ráadásul itt csalás van :-) karbon a villa


vittore30 módosította - 2023. május 21. - 22:03

  • donciccio és talpfa kedveli ezt

#66
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

új topik kellene... ami csak a belsőkkel foglalkozik. sztem már van a piacon annyi fajta, h érdemes lenne szánni egy topikot nekije. 

 

tegnap a Naszályon voltam. könnyű kerekek, új, tpu belsők. 50-50 gramm lejött a kerekekről a tpu-val..... csalódás? nem igazán. számítottam rá, h nem lesz olyan, mint a latex. a mértékével nem voltam tisztában. latex belsőről nem ajánlom senkinek, h váltson tpu-ra. jöttem lefele a hegyről, van néhány hajtűkanyar. szokásos hazai utak, közepes minőség. eskü, pattog el a kerék, nem lehet íven tartani a bringát. ma még nem fogok hirtelen felindulásból elkövetett belső cserét eszközölni, hagyok neki még 1 hetet, de sztem vissza fogom rakni a latex belsőket. egyébként kisebb nyomáson mentem, de úgy sem igazán jó. sztem hosszabb utakon elég kényelmetlen lesz tőle a bringa. pót belsőnek, nyereg táskába, vagy mez sebbe viszont kiváló alternatíva. 

 

kicsit vissza a menet tapasztalatokra. a kanyarokban egyértelműen látszott, h lassabb a vas. megszokott útvonalon nem tudtam úgy lejtőzni vele, mint a latex-el. fölfele, egyenletes tempóval, beülve a nyeregbe nem érezni a tömeg csökkenést. kiállva talán. ez volt a hegy, könnyű kerekekkel. jöhet a shamal, és a sík. na itt nem annyira egyértelműen vacak. mai viszonylatban nehezek a shamal kerekeim. amerre én szoktam tekeregni, síkon nem nagyon van technikás rész. mondhatni mind1 milyen a kanyarokban a cucc. illetve csak annyiban nem mind1, h milyen lesz a kigyorsítás. ott viszont előnyös a kisebb tömeg. ezért hagyok még 1 hetet ennek a tpu belsőnek. a shamal kerekeket könnyebb beforgatni velük. legalábbis így éreztem. a gördülési ellenállás csökkenést sztem ebben az esetben kompenzálja a kisebb tömeg, a könnyebben beforgatható aero kerekek a tpu-val. 

 

most így ennyi. jövő 7 végén visszatérek a témára. 


  • Kisherceg kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#67
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

Majd kérnénk beszámolót a tapasztalatokról.

majd fogok róla többet is írni, de amit a mai utamon tapasztaltam, abból is tudok már néhány következtetést levonni. az tisztán érződik, h nem olyan "kényelmes", mint a latex belső. ugyanazon a nyomáson, kevésbé nyeli el az út egyenletlenségeket. kb olyan lesz tőle a kerék, mintha butyl belső lenne a külsők alatt. ilyen szempontból nem a legjobb. ma síkon voltam, nem volt túl sok kanyar. mondhatni semmi technikásabb rész sem volt. holnap hegyen leszek. ott vannak technikásabb részek is. a hajtűkanyarokban jobban kiadja majd, ha nem jó vlmi. első körben a megszokott 7 bar elől, 7,5 bar hátul nyomásból engedek egy kicsit. kb 0,2 bar-al akarom csökkenteni mindkét kerékben a nyomást. talán úgy jobb lesz. ennél lejjebb nem mennék, mert nem akarom felütni a gumit. majd csinálok egy ilyen pro/kontra írást, de sztem vlmelyik másik topikban jobb helyen lesz. 


  • Kisherceg kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#68
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

don, megvagy még? don....? biggrin.png

biggrin.png biggrin.png biggrin.png biggrin.png biggrin.png


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#69
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.029 hozzászólás

don, megvagy még? don....? :D


  • donciccio kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#70
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.665 hozzászólás

Majd kérnénk beszámolót a tapasztalatokról.


Marci

#71
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

Mennyit mentél már a tpu belsőkkel?

még nem. ma lesz a teszt kör. :)


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#72
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.665 hozzászólás

Mennyit mentél már a tpu belsőkkel?


  • donciccio kedveli ezt
Marci

#73
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

mértem. :) 

 

-könnyű kerekekkel 8545 gramm

-shamal kerekekkel 8890 gramm

-kiegészítők 620 gramm (nyereg táska, és a benne lévő cuccok, mini pumpa, óra + konzol, speed/cad jeladó)

 

mindez pedállal, és kulacstartókkal. acél váz, acél villa, minimális karbon..... nem rossz ez. :) azért nem rakom a szekrény mélyére a latex belsőket. ha túl sok lesz a defekt, vagy sokat romlik a "kényelem", akkor mennek vissza a tpu helyett. mondjuk a nyeregtáskában benne maradnak, mert nagyon kicsi helyet foglalnak. változott a nyeregtáska tartalma is. egy decás mini szerszámos bizbaz, acél gumi leszedő, mini patentszem fogó, 2 db tpu belső, alu szelep átalakító, gumi kesztyű, öntapadós folt. most ez van benne. a decás szerszám bizbaz, meg a patentszem fogó került bele. 2 db könnyű butyl belsőt váltott a tpu belső. meg kikerül még a táskából egy kicsi inbusz készlet. 


  • Kisherceg kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#74
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

még egy kis grammozás. biggrin.png a shamal kerekeimmel pont 9 kg volt a gép tömege... eddig. a vittoria latex belsőkkel 8980 gramm lett. biggrin.png itt viszont be tudtam csúszni egy "határ" alá. 

innen is le fog jönni még kb 100 gramm. biggrin.png a nyereg tatyiban is kicseréltem már a belsőket. onnan is leugrik még néhány grammocska. biggrin.png


donciccio módosította - 2023. május 17. - 18:42

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#75
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

"majd le fogom mérni a bianchi tömegét. elképzelhető, h megközelíti a 8600 grammot. tavasszal mértem, akkor 8670 volt, pedállal, meg kulacstartókkal. azóta cseréltem belsőket. ott jött le némi súly. a michelin latex belsők szélesebbek, mint a vittora latex, így könnyebbek is. a vittoria 71 gramm. a michelin 88. szóval itt nyertem kb 34 grammot. meg a rotor csere is levett néhány grammot, úgyhogy olyan 8625 gramm lehet most a bringa. még jó lenne vlhol megspórolni még egy kicsit. mondjuk már nincsen ötletem, h honnan lehetne. persze, h tudnék venni egy titán record nyeregcsövet, és/vagy egy 3ttt titán stucnit, azzal megoldódna dolog, de azok kb a beszerezhetetlen kategória. illetve lehet venni, csak rohadt drága."

 

 

ezt tegnap írtam az országútis topikba. tegnap végül szántam némi időt legalább a könnyű kerékszettemre. megvolt a karbantartás, ami némi zsírozást, és egy kis nyolcas eltüntetésből állt. ha már megvolt a kerékszett, akkor mértem is. nincsen meg a 8625 gramm. 8645 lett a vége. az eredeti számításom nem volt rossz, csak éppen kihagytam, h bandázst is cseréltem év közben. bandázst sose mérek. bianchi bandázst raktam fel a kormányra év elején, aztán cseréltem xlc-re. úgy néz ki nehezebb egy kicsit az utóbbi. mondjuk ez nem fog érdekelni, mert könnyebb szerelni, és kényelmesebb is, mint a bianchi betekerő. jó lenne elérni a 8600 grammot, de nem mindenáron. jelenlegi felállásban talán a bowdenházak hosszával lehetne egy kicsit játszani. le kellene mérni, h kb milyen hossz adja ki azt a 45 grammot. amúgy, ha úgy mérném, mint ahogy a gyártók oldalain vannak a gépek, akkor kb 8300 gramm lenne az én vasam. elég jó érték ez sztem, mert minimális mennyiségű karbon van a bringán, és acél a váz. tegnap kifelejtettem, h akár egy 10-es record ut hajtómű is megoldaná a tömeg problémát. ez tervben is van, de nem nagyon hajlok rá, mert kicsit elrondítaná sztem a karbon hajtókar az összképet. a polírozott centaur jobban tetszik. biggrin.png

8645 gramm.... na ebből fog lejönni kb 100 gramm. természetesen majd mérek is..... vlmikor. :)


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#76
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

Jessszzzus!! Az mi az a 23g?? A montim gumijának bütykei közt több sár van..

biggrin.png biggrin.png biggrin.png biggrin.png tongue.png tongue.png tongue.png tongue.png


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#77
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

a 23 gramm fele a szelepszár, ott még van tartalék! biggrin.png

műanyag a szelepszár. :D


  • Kisherceg kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#78
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.029 hozzászólás

Jessszzzus!! Az mi az a 23g?? A montim gumijának bütykei közt több sár van..

a 23 gramm fele a szelepszár, ott még van tartalék! :D


  • donciccio kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#79
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.665 hozzászólás

megjöttek a TPU belsők Kínából. remélem beválnak, mert elég jelentős a a súly különbség még egy jó minőségű latex belsőhöz képest is. smile.png a két keréken majdnem 100 gramm ugrik le. így már közel van a bringa a 8500 grammhoz. 

tn_19_6765.jpgtn_17_4885.jpg

Jessszzzus!! Az mi az a 23g?? A montim gumijának bütykei közt több sár van..


  • donciccio kedveli ezt
Marci

#80
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

Na erre kíváncsi leszek, mennyit bírnak!

 

Remélem, velem ellentétben pozitív tapasztalataid lesznek. A montim jött a méregdrága Tubolito belsőkkel, első ride-on egyből defekt - de legalább foltot se lehetett rátenni hagyományosat. (-: (mázli, hogy a Sopron DH-n körözgettem csak és közel parkoltam a kocsival)

montiba nem tennék ilyen belsőt. aszfalton talán jó lesz. igazság szerint első körben a nyeregtáskámba szántam a kicsi helyigénye miatt. mondjuk most beraktam a könnyű kerekeimbe. majd meglátjuk milyen lesz. a latex-el elég jó tapasztalataim vannak. meg elég sok is. már jó néhány éve csak latex belsőket szereltem a kerekeimbe. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A