Mennyit mentél már a tpu belsőkkel?
még nem. ma lesz a teszt kör.
Mennyit mentél már a tpu belsőkkel?
még nem. ma lesz a teszt kör.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
mértem.
-könnyű kerekekkel 8545 gramm
-shamal kerekekkel 8890 gramm
-kiegészítők 620 gramm (nyereg táska, és a benne lévő cuccok, mini pumpa, óra + konzol, speed/cad jeladó)
mindez pedállal, és kulacstartókkal. acél váz, acél villa, minimális karbon..... nem rossz ez. azért nem rakom a szekrény mélyére a latex belsőket. ha túl sok lesz a defekt, vagy sokat romlik a "kényelem", akkor mennek vissza a tpu helyett. mondjuk a nyeregtáskában benne maradnak, mert nagyon kicsi helyet foglalnak. változott a nyeregtáska tartalma is. egy decás mini szerszámos bizbaz, acél gumi leszedő, mini patentszem fogó, 2 db tpu belső, alu szelep átalakító, gumi kesztyű, öntapadós folt. most ez van benne. a decás szerszám bizbaz, meg a patentszem fogó került bele. 2 db könnyű butyl belsőt váltott a tpu belső. meg kikerül még a táskából egy kicsi inbusz készlet.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
még egy kis grammozás. a shamal kerekeimmel pont 9 kg volt a gép tömege... eddig. a vittoria latex belsőkkel 8980 gramm lett. itt viszont be tudtam csúszni egy "határ" alá.
innen is le fog jönni még kb 100 gramm. a nyereg tatyiban is kicseréltem már a belsőket. onnan is leugrik még néhány grammocska.
donciccio módosította - 2023. május 17. - 18:42
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
"majd le fogom mérni a bianchi tömegét. elképzelhető, h megközelíti a 8600 grammot. tavasszal mértem, akkor 8670 volt, pedállal, meg kulacstartókkal. azóta cseréltem belsőket. ott jött le némi súly. a michelin latex belsők szélesebbek, mint a vittora latex, így könnyebbek is. a vittoria 71 gramm. a michelin 88. szóval itt nyertem kb 34 grammot. meg a rotor csere is levett néhány grammot, úgyhogy olyan 8625 gramm lehet most a bringa. még jó lenne vlhol megspórolni még egy kicsit. mondjuk már nincsen ötletem, h honnan lehetne. persze, h tudnék venni egy titán record nyeregcsövet, és/vagy egy 3ttt titán stucnit, azzal megoldódna dolog, de azok kb a beszerezhetetlen kategória. illetve lehet venni, csak rohadt drága."
ezt tegnap írtam az országútis topikba. tegnap végül szántam némi időt legalább a könnyű kerékszettemre. megvolt a karbantartás, ami némi zsírozást, és egy kis nyolcas eltüntetésből állt. ha már megvolt a kerékszett, akkor mértem is. nincsen meg a 8625 gramm. 8645 lett a vége. az eredeti számításom nem volt rossz, csak éppen kihagytam, h bandázst is cseréltem év közben. bandázst sose mérek. bianchi bandázst raktam fel a kormányra év elején, aztán cseréltem xlc-re. úgy néz ki nehezebb egy kicsit az utóbbi. mondjuk ez nem fog érdekelni, mert könnyebb szerelni, és kényelmesebb is, mint a bianchi betekerő. jó lenne elérni a 8600 grammot, de nem mindenáron. jelenlegi felállásban talán a bowdenházak hosszával lehetne egy kicsit játszani. le kellene mérni, h kb milyen hossz adja ki azt a 45 grammot. amúgy, ha úgy mérném, mint ahogy a gyártók oldalain vannak a gépek, akkor kb 8300 gramm lenne az én vasam. elég jó érték ez sztem, mert minimális mennyiségű karbon van a bringán, és acél a váz. tegnap kifelejtettem, h akár egy 10-es record ut hajtómű is megoldaná a tömeg problémát. ez tervben is van, de nem nagyon hajlok rá, mert kicsit elrondítaná sztem a karbon hajtókar az összképet. a polírozott centaur jobban tetszik.
8645 gramm.... na ebből fog lejönni kb 100 gramm. természetesen majd mérek is..... vlmikor.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Jessszzzus!! Az mi az a 23g?? A montim gumijának bütykei közt több sár van..
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
a 23 gramm fele a szelepszár, ott még van tartalék!
műanyag a szelepszár.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
megjöttek a TPU belsők Kínából. remélem beválnak, mert elég jelentős a a súly különbség még egy jó minőségű latex belsőhöz képest is. a két keréken majdnem 100 gramm ugrik le. így már közel van a bringa a 8500 grammhoz.
Jessszzzus!! Az mi az a 23g?? A montim gumijának bütykei közt több sár van..
Na erre kíváncsi leszek, mennyit bírnak!
Remélem, velem ellentétben pozitív tapasztalataid lesznek. A montim jött a méregdrága Tubolito belsőkkel, első ride-on egyből defekt - de legalább foltot se lehetett rátenni hagyományosat. (-: (mázli, hogy a Sopron DH-n körözgettem csak és közel parkoltam a kocsival)
montiba nem tennék ilyen belsőt. aszfalton talán jó lesz. igazság szerint első körben a nyeregtáskámba szántam a kicsi helyigénye miatt. mondjuk most beraktam a könnyű kerekeimbe. majd meglátjuk milyen lesz. a latex-el elég jó tapasztalataim vannak. meg elég sok is. már jó néhány éve csak latex belsőket szereltem a kerekeimbe.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Na erre kíváncsi leszek, mennyit bírnak!
Remélem, velem ellentétben pozitív tapasztalataid lesznek. A montim jött a méregdrága Tubolito belsőkkel, első ride-on egyből defekt - de legalább foltot se lehetett rátenni hagyományosat. (-: (mázli, hogy a Sopron DH-n körözgettem csak és közel parkoltam a kocsival)
megjöttek a TPU belsők Kínából. remélem beválnak, mert elég jelentős a a súly különbség még egy jó minőségű latex belsőhöz képest is. a két keréken majdnem 100 gramm ugrik le. így már közel van a bringa a 8500 grammhoz.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Hmmmmm...Ezért nincs nekem "pille" bringám. Megvenném én az ilyen cuccokat de féltem a kis testem épségét, mit csinálnának ezek a 90 kilóm alatt.
igen, 81.5 kg a súlylimit rá
+ valami gond tuti lehetett vele, hogy 2-3 éve nem gyártják már
zscs módosította - 2023. március 31. - 18:50
Jó 5 éve vásároltam egy érdekes pedált, de alig használtam. SPD-s, szóval montis cipővel használható, de országútira való. Az egyik csapágyház tömítés újkorától problémás, oda tettem egy gyorskötözőt, hogy a helyén tartsa (fotón nem látszik/takarásban van).
Egy bajom volt vele: az M-Force 8 TI-vel ellentétben egy sprintnél sajnos hajlamos oldani, 1x lezúztam a bal sípcsontomat már vele. (-:
166 gramm a kettő. Hillclimb montizáshoz pont jó lesz.
XPedo R-Force 6 TI a neve (kódja XRF06TT), már nem kapható.
volt nekem is look kéo kompatibilis pedálom. jó könnyű volt. egy ugyanilyen pedálnak a tengelye az egyik ismerősöm alatt eltörött.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Jó 5 éve vásároltam egy érdekes pedált, de alig használtam. SPD-s, szóval montis cipővel használható, de országútira való. Az egyik csapágyház tömítés újkorától problémás, oda tettem egy gyorskötözőt, hogy a helyén tartsa (fotón nem látszik/takarásban van).
Egy bajom volt vele: az M-Force 8 TI-vel ellentétben egy sprintnél sajnos hajlamos oldani, 1x lezúztam a bal sípcsontomat már vele. (-:
166 gramm a kettő. Hillclimb montizáshoz pont jó lesz.
XPedo R-Force 6 TI a neve (kódja XRF06TT), már nem kapható.