még egy kis grammozás. a shamal kerekeimmel pont 9 kg volt a gép tömege... eddig. a vittoria latex belsőkkel 8980 gramm lett.
itt viszont be tudtam csúszni egy "határ" alá.
Jelentkezz be Regisztrálj

Grammánia - a végletek nélkül
#41
Írta 2023. február 01. - 10:56

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#42
Írta 2023. január 31. - 19:02

Azért tekerni is fogod ezt a szép bringát, ugye?
Mert több példát is tudok, hogy a csóka villantott a sok milliós karbon 6 kiló alatti csodájával, haver meg a Magellán országútijával (volt ilyen, kb 140ezer Ft volt új korában) otthagyta mint a sz@.t... Gondolom a csóka este sokáig gondolkozott, mit lehetne még könnyíteni, hogy jobban menjen a gép.
Szóval sok ilyen van a bringás társadalomban, fetisizálják a grammokat, azt hiszik az olyan sokat számít de tekerni menni meg elfelejtenek.
Remélem te nem ilyen vagy.
u.i:
Gyorsan rákerestem, ilyen géppel volt haverom: https://bikemag.hu/k...agellan-gemini/
azt nem mondom, h engem nem fog senki leelőzni, de a bianchi-val megyek a legtöbbet. télen a sárvédős bringámé a főszerep, de tavasztól, őszig a bianchi van előtérben. télen meg néha görgőzök vele. amúgy jogos a felvetés, de én használni is szoktam.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#43
Írta 2023. január 31. - 18:23

Azért tekerni is fogod ezt a szép bringát, ugye?
Mert több példát is tudok, hogy a csóka villantott a sok milliós karbon 6 kiló alatti csodájával, haver meg a Magellán országútijával (volt ilyen, kb 140ezer Ft volt új korában) otthagyta mint a sz@.t... Gondolom a csóka este sokáig gondolkozott, mit lehetne még könnyíteni, hogy jobban menjen a gép.
Szóval sok ilyen van a bringás társadalomban, fetisizálják a grammokat, azt hiszik az olyan sokat számít de tekerni menni meg elfelejtenek.
Remélem te nem ilyen vagy.
u.i:
Gyorsan rákerestem, ilyen géppel volt haverom: https://bikemag.hu/k...agellan-gemini/
Marci, ne már! Don tényleg szokott tekerni, én is láttam korábban! Ne piszkáld!
- donciccio kedveli ezt
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#44
Írta 2023. január 31. - 17:13

Azért tekerni is fogod ezt a szép bringát, ugye? Mert több példát is tudok, hogy a csóka villantott a sok milliós karbon 6 kiló alatti csodájával, haver meg a Magellán országútijával (volt ilyen, kb 140ezer Ft volt új korában) otthagyta mint a sz@.t... Gondolom a csóka este sokáig gondolkozott, mit lehetne még könnyíteni, hogy jobban menjen a gép.
Szóval sok ilyen van a bringás társadalomban, fetisizálják a grammokat, azt hiszik az olyan sokat számít de tekerni menni meg elfelejtenek.
Remélem te nem ilyen vagy.
u.i:
Gyorsan rákerestem, ilyen géppel volt haverom: https://bikemag.hu/k...agellan-gemini/
marton módosította - 2023. január 31. - 17:19
- donciccio kedveli ezt
#45
Írta 2023. január 31. - 11:00

"majd le fogom mérni a bianchi tömegét. elképzelhető, h megközelíti a 8600 grammot. tavasszal mértem, akkor 8670 volt, pedállal, meg kulacstartókkal. azóta cseréltem belsőket. ott jött le némi súly. a michelin latex belsők szélesebbek, mint a vittora latex, így könnyebbek is. a vittoria 71 gramm. a michelin 88. szóval itt nyertem kb 34 grammot. meg a rotor csere is levett néhány grammot, úgyhogy olyan 8625 gramm lehet most a bringa. még jó lenne vlhol megspórolni még egy kicsit. mondjuk már nincsen ötletem, h honnan lehetne. persze, h tudnék venni egy titán record nyeregcsövet, és/vagy egy 3ttt titán stucnit, azzal megoldódna dolog, de azok kb a beszerezhetetlen kategória. illetve lehet venni, csak rohadt drága."
ezt tegnap írtam az országútis topikba. tegnap végül szántam némi időt legalább a könnyű kerékszettemre. megvolt a karbantartás, ami némi zsírozást, és egy kis nyolcas eltüntetésből állt. ha már megvolt a kerékszett, akkor mértem is. nincsen meg a 8625 gramm. 8645 lett a vége. az eredeti számításom nem volt rossz, csak éppen kihagytam, h bandázst is cseréltem év közben. bandázst sose mérek. bianchi bandázst raktam fel a kormányra év elején, aztán cseréltem xlc-re. úgy néz ki nehezebb egy kicsit az utóbbi. mondjuk ez nem fog érdekelni, mert könnyebb szerelni, és kényelmesebb is, mint a bianchi betekerő. jó lenne elérni a 8600 grammot, de nem mindenáron. jelenlegi felállásban talán a bowdenházak hosszával lehetne egy kicsit játszani. le kellene mérni, h kb milyen hossz adja ki azt a 45 grammot. amúgy, ha úgy mérném, mint ahogy a gyártók oldalain vannak a gépek, akkor kb 8300 gramm lenne az én vasam. elég jó érték ez sztem, mert minimális mennyiségű karbon van a bringán, és acél a váz. tegnap kifelejtettem, h akár egy 10-es record ut hajtómű is megoldaná a tömeg problémát. ez tervben is van, de nem nagyon hajlok rá, mert kicsit elrondítaná sztem a karbon hajtókar az összképet. a polírozott centaur jobban tetszik.
bowdenház kurtítás ötlet elvetve. egy első fékhez való ház húszonvlmennyi gramm.
marad így minden.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#46
Írta 2023. január 31. - 10:40

"majd le fogom mérni a bianchi tömegét. elképzelhető, h megközelíti a 8600 grammot. tavasszal mértem, akkor 8670 volt, pedállal, meg kulacstartókkal. azóta cseréltem belsőket. ott jött le némi súly. a michelin latex belsők szélesebbek, mint a vittora latex, így könnyebbek is. a vittoria 71 gramm. a michelin 88. szóval itt nyertem kb 34 grammot. meg a rotor csere is levett néhány grammot, úgyhogy olyan 8625 gramm lehet most a bringa. még jó lenne vlhol megspórolni még egy kicsit. mondjuk már nincsen ötletem, h honnan lehetne. persze, h tudnék venni egy titán record nyeregcsövet, és/vagy egy 3ttt titán stucnit, azzal megoldódna dolog, de azok kb a beszerezhetetlen kategória. illetve lehet venni, csak rohadt drága."
ezt tegnap írtam az országútis topikba. tegnap végül szántam némi időt legalább a könnyű kerékszettemre. megvolt a karbantartás, ami némi zsírozást, és egy kis nyolcas eltüntetésből állt. ha már megvolt a kerékszett, akkor mértem is. nincsen meg a 8625 gramm. 8645 lett a vége. az eredeti számításom nem volt rossz, csak éppen kihagytam, h bandázst is cseréltem év közben. bandázst sose mérek. bianchi bandázst raktam fel a kormányra év elején, aztán cseréltem xlc-re. úgy néz ki nehezebb egy kicsit az utóbbi. mondjuk ez nem fog érdekelni, mert könnyebb szerelni, és kényelmesebb is, mint a bianchi betekerő. jó lenne elérni a 8600 grammot, de nem mindenáron. jelenlegi felállásban talán a bowdenházak hosszával lehetne egy kicsit játszani. le kellene mérni, h kb milyen hossz adja ki azt a 45 grammot. amúgy, ha úgy mérném, mint ahogy a gyártók oldalain vannak a gépek, akkor kb 8300 gramm lenne az én vasam. elég jó érték ez sztem, mert minimális mennyiségű karbon van a bringán, és acél a váz. tegnap kifelejtettem, h akár egy 10-es record ut hajtómű is megoldaná a tömeg problémát. ez tervben is van, de nem nagyon hajlok rá, mert kicsit elrondítaná sztem a karbon hajtókar az összképet. a polírozott centaur jobban tetszik.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#47
Írta 2023. január 27. - 23:35

Mar csak egy Schmolke 65gr os kormany es kesz
- donciccio kedveli ezt
-- Go ahead, Droids! --->
#48
Írta 2023. január 22. - 14:02


-- Go ahead, Droids! --->
#49
Írta 2023. január 22. - 13:52

#51
Írta 2023. január 21. - 14:07

azért még lehetne könnyíteni rajta. a hajtóműben van potenciál. király a VAR állvány. szereltem ilyenen. nagyon király volt, h nem rúgtam le a lábait. meg a markolatot is le lehetne cserélni bandázsra. abban is van még néhány gramm.
donciccio módosította - 2023. január 21. - 14:09
- karakoram kedveli ezt
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#52
Írta 2023. január 21. - 00:36

99%, egy távtartó az agyra és kész
Még várom a féket( -200gr), várom a Schmolke kormányt(-150gr) meg kéne valami könnyü nyereg rá és kész
Sajnos a cél nem lett meg, de igy is 5kg alatt van,
Apa boldog
sala módosította - 2023. január 21. - 00:39
- karakoram, Rabbit, donciccio és 2 további fórumtag kedveli ezt
-- Go ahead, Droids! --->
#53
Írta 2023. január 18. - 22:15

Zero Gravity fék is megvan végre, 190gr a pár fékpofával
- donciccio kedveli ezt
-- Go ahead, Droids! --->
#54
Írta 2023. január 18. - 20:50

Dura Ace hajtókar is megvan, marad rajta a 39es tányér. CNC 65gr os fékkar uton, egy könnyü nyereg meg kormány ls kész
Azért ez a szingós Lightweight kerélszett nagyon porno
-- Go ahead, Droids! --->
#55
Írta 2022. december 20. - 22:37

ujabb lepes a 4kg alatti egysebishez, lightweight carbon kerekszett, gumistol, fogsorostol, gyorszarastol 1750gr
vaz villa kcs 930gr
xtr kar 34es tanyerral valahol 400, de nemtuti
kozepresz excenteres 167gr
Kazetta helEtt tavtartok, szerintem lejon kb 100gr
celegyenes
képek nélkül meg sem történt!
- zscs kedveli ezt
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#56
Írta 2022. december 20. - 21:54

-- Go ahead, Droids! --->
#57
Írta 2022. december 20. - 21:49


vaz villa kcs 930gr
xtr kar 34es tanyerral valahol 400, de nemtuti
kozepresz excenteres 167gr
Kazetta helEtt tavtartok, szerintem lejon kb 100gr
celegyenes
-- Go ahead, Droids! --->
#58
Írta 2022. november 11. - 15:02

Nálam egyértelműen a Shimano a favorit, azok közül is a 90-es évek eleji, full krómozott dögnehéz típusok.
nálam a matt XT, évjárat mindegy
- Rabbit, donciccio és talpfa kedveli ezt
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#59
Írta 2022. november 11. - 14:12

a középsőből nekem is volt (van?) egy pár valahol. nem igazán szerettem, az a "drót" kar valahogy sosem állt kézre. a Cruxon az is probléma volt (meg minden olyan vázon/villán, ami nem "lemezpapucsos", hanem kicsit is komolyabb "3D-s" papucsai vannak), hogy nem lehetett csak úgy "akárhová" csukni a kart, mert megakadt a vázban/villában és nem zárt be teljesen. nem zártam a szívembe....
Nálam egyértelműen a Shimano a favorit, azok közül is a 90-es évek eleji, full krómozott dögnehéz típusok.
talpfa módosította - 2022. november 11. - 14:13
- Kisherceg, donciccio és zscs kedveli ezt
#60
Írta 2022. november 11. - 11:56

a középsőből nekem is volt (van?) egy pár valahol. nem igazán szerettem, az a "drót" kar valahogy sosem állt kézre. a Cruxon az is probléma volt (meg minden olyan vázon/villán, ami nem "lemezpapucsos", hanem kicsit is komolyabb "3D-s" papucsai vannak), hogy nem lehetett csak úgy "akárhová" csukni a kart, mert megakadt a vázban/villában és nem zárt be teljesen. nem zártam a szívembe....
- donciccio és talpfa kedveli ezt
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"