Jelentkezz be Regisztrálj
Grammánia - a végletek nélkül
#541
Posted 2012. September 10. - 15:12
Melyiket is válasszam???
#542
Posted 2012. September 10. - 14:45
OFF: sajnos a vágás nagy eséllyel egy belsõs rendszernél ugyanúgy probléma. Szerencsére ez a típusú defekt sokkal ritkább. Egyébként meg egyetértek. ON.
BlueElefantino: valaki 300.000-400.000 HUF-ot ad ki alufelnire meg peres gumira, sok tízezret extra fényezésre, százezreket dobhártyaszaggató hifire és igazából jármûve használati értékéhez nem sokat ad hozzá. Egy-egy drága, jófajta alkatrészt viszont jó esetben évekig lehet gyepálni és 10e km után is fülig ér a szád, ahogy egy csúcs teló simítja az utat alattad vagy egy bunnyhopnál nem egy 14 kilós vázat kell elemelni, hanem egy 4 kilóval könnyebbet. A leglényegesebb dolgokat meg leírták már elõttem. Placebo faktor meg sznobizmus rulez.
az én acél!!! montim kb. 50-60 rugóban van benne (újszerû állapotban vettem a bringát hiányosan + az én saját alkatrészeim ára (többnyire újonnan, vagy kifogástalan állapotban lettek véve, apróból) és kb. 11 - 11,5 kg lehet, ha nem számolom a sárvédõket, lámpákat, 570 grammos gumikkal. Felszereltsége deore hajtómû, deore lx fékek, váltókarok, slx hátsó váltó, alivio elsõ váltó, mavic felnik, lx agyak, shimano pedál, stb., igaz se teló, se tárcsafék,és 16 éves (bár használva szerintem gyakorlatilag nem volt)
szóval lehet azért olcsóbban is minõségi és könnyû kerékpárra szert tenni, fõleg, ha megelégedsz a régebbi, elavultabb, de minõségi technikával is
#543
Posted 2012. September 10. - 14:27
A "papírfalúak" nem is mennek el belsõ nélkül, Schwalbe-bõl SnakeSkin, Contiból ProTection az ajánlott tubelessnek. A szúráson és a felütésen túl pedig még ott a vágás, ami ellen nem orvosság a belsõ nélküliség. - No de ez már gumitopik lenne.
dehogynem, max a masik praktikusabb
#544
Posted 2012. September 10. - 14:16
A "papírfalúak" nem is mennek el belsõ nélkül, Schwalbe-bõl SnakeSkin, Contiból ProTection az ajánlott tubelessnek. A szúráson és a felütésen túl pedig még ott a vágás, ami ellen nem orvosság a belsõ nélküliség. - No de ez már gumitopik lenne.
OFF: sajnos a vágás nagy eséllyel egy belsõs rendszernél ugyanúgy probléma. Szerencsére ez a típusú defekt sokkal ritkább. Egyébként meg egyetértek. ON.
BlueElefantino: valaki 300.000-400.000 HUF-ot ad ki alufelnire meg peres gumira, sok tízezret extra fényezésre, százezreket dobhártyaszaggató hifire és igazából jármûve használati értékéhez nem sokat ad hozzá. Egy-egy drága, jófajta alkatrészt viszont jó esetben évekig lehet gyepálni és 10e km után is fülig ér a szád, ahogy egy csúcs teló simítja az utat alattad vagy egy bunnyhopnál nem egy 14 kilós vázat kell elemelni, hanem egy 4 kilóval könnyebbet. A leglényegesebb dolgokat meg leírták már elõttem. Placebo faktor meg sznobizmus rulez.
#545
Posted 2012. September 10. - 13:49
Belsõvel.
A "papírfalúak" nem is mennek el belsõ nélkül, Schwalbe-bõl SnakeSkin, Contiból ProTection az ajánlott tubelessnek. A szúráson és a felütésen túl pedig még ott a vágás, ami ellen nem orvosság a belsõ nélküliség. - No de ez már gumitopik lenne.
#546
Posted 2012. September 10. - 13:26
A "papírfalú" külsõk könnyûek, gyorsak, de szúrás és felütés ellen védtelenek.
Belsõvel.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#547
Posted 2012. September 10. - 10:44
Azért az kockázatos lehet. A "papírfalú" külsõk könnyûek, gyorsak, de szúrás és felütés ellen védtelenek.
én arra gondoltam, hogy könnyû terepre, sok aszfaltra lehet nem kell 2,3-as, 1 kilós gumi, hanem mondjuk csak egy 5-600 grammos, vékonyabb, kevésbé rücskös, ami már közel egy kilós könnyítés (egy 14 kilós, aluvázas monti súlya ilyenekbõl tevõdik ám össze), miközben marad felütés és defekt álló
ezért írtam, hogy sok összetevõs
#548
Posted 2012. September 10. - 10:13
gumival is lehet nyerni akár egy kilót, bár az azért eléggé sok összetevõs dolog
Azért az kockázatos lehet. A "papírfalú" külsõk könnyûek, gyorsak, de szúrás és felütés ellen védtelenek.
#549
Posted 2012. September 09. - 23:04
Elsõ bejegyzésedet célozhattad volna ügyesebben is. A kérdésednek semmilyen köze nincs a "grammániához". Vagy nem vagy tisztában egy fórum elméletével, mûködésével ? Pedig tényleg nem bonyolult...........
Gumid lyukad - a Gumitopic-ba írsz. http://forum.bikemag...2/index637.html Ott is éppen a Királydinnye a téma.
Ennyi.
OFF:
De válaszolok neked: Királydinnye a becsületes neve annak a rohadék növénynek. Augusztusban dobja ki ezt a magját, ami egy tüskén van. Nem fa, egy kis növény a földön. A Wikipédián olvastam én is utána Google-ba beütve nézd meg a fotóit, akkor megérted a tüske "mûködését". Annyit tudsz tenni, hogy most egy ideig elkerülöd azt a részt, ahol kapod a tüskéket. Én egy parkban kaptam rendszeresen, gondoltam, a park melletti autóúton biztonságban leszek. Hát, nem. Oda is kijutottak a magjai, ami az autókra persze veszélytelen.
Vagy veszel defektvédõs gumit, defektszalagot, egyebet....
Szerintem a bringaboltosok termesztik, ültetik.
#550
Posted 2012. September 09. - 23:00
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni tõletek hátha valaki tudja a problémámra a választ!Hétvégén mindig át tekerek a Hungárián a Népliget felé és meg sem állok Lõrinczig!Ezen az útszakaszon állandóan defektes leszek,vagy csak az 1 gumi,ma pl. ismét mindkettõ!Apró fehér kavicsnak tûnõ de tüske,ami bele áll a gumiba!Mi ez?Valaki szándékosan dobálja ki vagy egy növényrõl ,fáról hullik le?https://mail.google.com/mail/?ui=2&ik=d47d5360fa&view=att&th=139accce15ee8561&attid=0.1&disp=thd&realattid=1412666601181983118-1&zw
https://mail.google....168-1&safe=1
gumitopikba való kérdés
amúgy királydinnye a neve, õsszel van a szezonja, ne tekerj fûbe, levágott fûbe + valami defektálló gumit is érdemes beszerezni
#551
Posted 2012. September 09. - 22:55
Segítséget szeretnék kérni tõletek hátha valaki tudja a problémámra a választ!Hétvégén mindig át tekerek a Hungárián a Népliget felé és meg sem állok Lõrinczig!Ezen az útszakaszon állandóan defektes leszek,vagy csak az 1 gumi,ma pl. ismét mindkettõ!Apró fehér kavicsnak tûnõ de tüske,ami bele áll a gumiba!Mi ez?Valaki szándékosan dobálja ki vagy egy növényrõl ,fáról hullik le?https://mail.google.com/mail/?ui=2&ik=d47d5360fa&view=att&th=139accce15ee8561&attid=0.1&disp=thd&realattid=1412666601181983118-1&zw
https://mail.google....168-1&safe=1
#552
Posted 2012. September 09. - 22:46
teló helyett merevvilla több mint egy kiló minusz, és olcsóbb vagy ugyanannyi, mint egy alsó közepes villa, és ha nem mész hegyre, még hatékonyabb is
v fékes rendszer is könnyebb (agyakkal együtt), mint egy olcsóbb tárcsás és olcsóbb is, száraz idõben elég jól is fog
egy kevésbé párnázott nyereg egészségesebb, könnyebb és árban pont annyi, mint az agyonpárnázott/zselézett cucc
gumival is lehet nyerni akár egy kilót, bár az azért eléggé sok összetevõs dolog
egyenes kormány hajlított helyett még olcsóbb is és könnyebb is
szóval ilyen és hasonló módon kilókat lehet lefaragni, úgy, hogy pénzbe csak akkor több, ha már a meglévõ, jól mûködõ cuccaidat cseréled
#553
Posted 2012. September 09. - 21:37
#554
Posted 2012. September 09. - 21:35
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#555
Posted 2012. September 09. - 21:27
megtehetik, miert ne vennek? szerintem mindenkinek van feleslegesen draga vmije, mert az a hobbyja. nem kell erre eszerveket talalni.
miert festetted le kekre a bringat? miert epp van az autodnak ugyanolyan szine? sok ember meg erre nem koltene egy vasat sem...
Persze hogy ha mindenki saját magába nézz vannak olyan dolgok amire többet költöt a kelleténél!
Nekem az autóm az egyik hobbim, a kerékpárt meg szerettem volna egyedivé tenni és azt nem csak alkatrészek vásárlásával lehet, mondjuk pont most veszek rá egy normális telót!
Én most úgy érzem hogy ami alkatrész rajta van azok megfelelnek aztán ha cserélni kell majd akkor max egy-két szinttel jobbat veszek rá amit még a család mellett meg tudok fizetni.
#556
Posted 2012. September 09. - 21:17
miert festetted le kekre a bringat? miert epp van az autodnak ugyanolyan szine? sok ember meg erre nem koltene egy vasat sem...
#557
Posted 2012. September 09. - 21:11
Én sarkítottabban úgy fogalmaznék, hogy az élversenyzõknek fontos, hogy könnyítsék a bringát, a többieknek felesleges pénzkidobás (fõleg, hogy a jobb felszereltségûekbõl 1 kg-ot már csak horribilis költségekkel lehet lefaragni). A német webshopok sokat eladott alkatrészein szoktam csodálkozni, hogy ennyi élversenyzõ nincs a világon....
#558
Posted 2012. September 09. - 21:10
Majd visszatérünk erre ha 100kg alatt leszek....
#559
Posted 2012. September 09. - 20:50
... miért jobb ha a bicaj 10kg-os én nem 14kg mint az enyém ha én 107kg vagyok? Jobban megy
Hegynek föl a menetellenállás szinte teljes egészében a súly felcipelésébõl adódik. 107+14 kg, azaz a "rendszersúlyod" 121 kg. Ha a bringát könnyíted 4 kilóval, az több, mint 3% különbség. Egy félórás hegymenetben (mint mondjuk a Duna, Szilvás, Bükk, vagy Mátra maratonok eleje) ez kb. 1 perc különbséget jelentene. Ha viszont valaki sokkal könnyebb, akkor ugyanennyi súlykülönbség relatíven többet számít, akár a két perc felé is közelíthet a diffi.
Ha nem versenyzel, vagy nem a helyezésre hajtasz, akkor persze ez az 1-2 perc nem számít sokat.
Amúgy amíg 100kg fölött vagy, addig tényleg nem érdemes a bringát könnyíteni. Egyrészt azért, mert sokkal olcsóbb magadról lefaragni, másrészt pedig a könnyû alkatrészek kevesebbet is bírnak. Ha egy 60kg-os XCO versenyzõnek szánt kerékkel lecsörtetsz a hegyrõl a 100 kilóddal, jó esélyed van, hogy a kerék nem bírja ki.
Azok, akik a dobogós helyekre hajtanak, azok tipikusan már semmit nem tudnak lefaragni magukból. Náluk már csak a bringából lehet, és egész pontosan kiszámolható, hogy 1kg mennyit hoz egy versenyen. Simán múlhat rajta a dobogó.
#560
Posted 2012. September 09. - 19:55
Pont mint a te példádban.
Ami fontos, hogy hiába fogysz, a kerekek tehetetlensége nem csökken. Szóval a könnyû kerék az aranyat ér. Azért mert azt állandóan gyorsítani (lassítani) kell menet közben.
Az se mindegy mekkora bringát kell cipelni vagy tolni adott esetben.