nekem már gyerekkoromban is ilyen volt, csak akkor szemétnek hívtuk...
Jelentkezz be Regisztrálj
Grammánia - a végletek nélkül
#521
Írta 2012. szeptember 13. - 20:45
#522
Írta 2012. szeptember 13. - 20:25
Öregen szenilis és süket akarok lenni, hogy ezzel aztán mindenkinek az agyára menjek. (bár ez már most is sikerül) Ne szólj szád nem fáj fejed.
#523
Írta 2012. szeptember 12. - 09:56
Hátsó kerék kivesz, sor leszed, beragadt dzsuva fogaskerekek közül kipiszkál majd alaposan megpucol. Tegnap 3400 km után tisztítottam le fémtisztára a sort (isopropyl alkohol rulez) és lám, máris nem fél kilós!
#524
Írta 2012. szeptember 10. - 17:22
#525
Írta 2012. szeptember 10. - 17:01
az 520-as pedálomban is van 30000, stb.
Az 520-as pedál egyszerûen elpusztíthatatlan. Várom már, hogy történjen vele valami, hogy vehessek könnyebbet, csicsásabbat, de még mindig ugyanolyan tökéletesen forog, nem kotyog, mint 10 éve (no jó, fogalmam sincs, mikor vettem, de valamikor az õskorban).
Viszont az Alivio váltóm már fél év után "lóg", lötyög, és agyon lustán vált. Az elõzõ is elég hamar elég ócska lett, nem emlékszem mennyi ideig bírta. Mondjuk ez a munkábajárós bringa, belefér, hogy néha 3 pedálfordulat után váltson. A montimon Sram X7 van, kicsit több, mint egy éves, és annak is kikoptak a csapjai, az is egyre lustábban vált; ez már kezd nagyon zavarni, versenyen nem praktikus. (Bowden csere már volt, kicsit javított rajta, de a (késõbb diagnosztizált) lötyögésen nyilván nem segített.) A munkábajáróson LX-re, a montin X9-re akarok váltani, és nagyon remélem, tartósabbak lesznek az újak.
#526
Írta 2012. szeptember 10. - 16:44
Jó, ne legyen iszonyatosan tartós az XTR. De azért az durva volt, hogy az új XTR agyam elsõ méterén kattan egy iszonyút a szabadonfutó (4 hónapot bírt) + ugyan ennek az agynak kicsit késõbb eltört a tengelye is. Hát ez egy Alivio agytól is kevés lett volna, nem ????
Amúgy az XTR védelmében el kell mondjam, hogy én nagyon is tartósnak tapasztaltam.
Én még 8as full-acél XTR racsnival járok, elképesztõen erõs acél ötvözetbõl van, cserélgetve a láncokat 7-8ezer km után sem ugrott rajta egy vadi új lánc. Bõven 20ezer km fölött elmentem vele, és akkor is elöl kopott el annyira a rendszer, hogy már kellett cserélni az egészet.
Az XTR váltókar meg úgy tudom ipari csapágyazott, gondolom ezt sem azért csinálták így, hogy hamar szarrá menjen.
100 kilós haver XTR hajtómûvén meg nagyon sokáig bírták a tányérok, az is sokkal tartósabb volt az átlagnál.
XTR pedálomban 40 ezer km körül van, úgy forog, mint az álom, alig kotyog.
XTR-t szerintem akciósan érdemes venni vagy modellváltáskor. Én is úgy vettem, a németek szórták ki az elõzõ szériás cuccokat.
Az XTR hátsó váltóm is hosszú évek óta használom, semmi baja, minimálisan kotyog.
A hátsó agyam leszámítva szerintem ezek igenis mind nagyon tartós cuccok, bár ezek még a szürke, 950es szériából vannak, az agy viszont már ebbõl az új, vastag tengelyesbõl. Ezeknek már lehet, hogy tényleg gyengébb a minõsége.
a régi xtr az tényleg legendásan tartós, tartós használat után is kevésbé lötyögnek a cuccai, mint sok újnak
bár nekem pl., a 2000 Ft-os!!! hg40-es fogsorom is a harmadik szett láncot viszi ugrás nélkül, az 520-as pedálomban is van 30000, stb.
#527
Írta 2012. szeptember 10. - 16:37
Szerintem van ilyen gép de azért arra is rá kell biggyeszteni egy XT hátsó váltót, mert az adja el a bringát, mindenki azt nézi meg elsõnek. (nézd, ez egy XT-s bringa !....)Köszi, a következõ kérdés már nagyon OFF: Ha ez igy van, akkor miért nem lehet pl. full deore-al szerelt bringákat kapni? (Full XT minden márkánál megtalálható, full deore szinte sehol)
#528
Írta 2012. szeptember 10. - 16:34
Jó, ne legyen iszonyatosan tartós az XTR. De azért az durva volt, hogy az új XTR agyam elsõ méterén kattan egy iszonyút a szabadonfutó (4 hónapot bírt) + ugyan ennek az agynak kicsit késõbb eltört a tengelye is. Hát ez egy Alivio agytól is kevés lett volna, nem ????én azon szoktam csodálkozni, mikor valaki az XTR-tõl iszonyú tartósságot vár. sose volt semmim XTR, de nekem nem is tûnik logikusnak, hogy a versenyre kifejlesztett széria legyen a legtartósabb.. a legdrágább, meg a legkönnyebb, ez világos, de kompromisszumok valahol biztos vannak.
Amúgy az XTR védelmében el kell mondjam, hogy én nagyon is tartósnak tapasztaltam.
Én még 8as full-acél XTR racsnival járok, elképesztõen erõs acél ötvözetbõl van, cserélgetve a láncokat 7-8ezer km után sem ugrott rajta egy vadi új lánc. Bõven 20ezer km fölött elmentem vele, és akkor is elöl kopott el annyira a rendszer, hogy már kellett cserélni az egészet.
Az XTR váltókar meg úgy tudom ipari csapágyazott, gondolom ezt sem azért csinálták így, hogy hamar szarrá menjen.
100 kilós haver XTR hajtómûvén meg nagyon sokáig bírták a tányérok, az is sokkal tartósabb volt az átlagnál.
XTR pedálomban 40 ezer km körül van, úgy forog, mint az álom, alig kotyog.
XTR-t szerintem akciósan érdemes venni vagy modellváltáskor. Én is úgy vettem, a németek szórták ki az elõzõ szériás cuccokat.
Az XTR hátsó váltóm is hosszú évek óta használom, semmi baja, minimálisan kotyog.
A hátsó agyam leszámítva szerintem ezek igenis mind nagyon tartós cuccok, bár ezek még a szürke, 950es szériából vannak, az agy viszont már ebbõl az új, vastag tengelyesbõl. Ezeknek már lehet, hogy tényleg gyengébb a minõsége.
#529
Írta 2012. szeptember 10. - 16:16
nyilván minden termékcsalád esetében van egy ár-érték arányú optimum, nagyon alul még rosszabbak a tömítések, csapágyak, stb, felül meg már nagyon versenytechnika, egyedi megoldásokkal, agyonkönnyítve
egy deore/lx/slx cucc talán ami mûködési finomság, súly, technikai színvonal, tartósság és ár tekintetében a legjobb kompromisszum
Köszi, a következõ kérdés már nagyon OFF: Ha ez igy van, akkor miért nem lehet pl. full deore-al szerelt bringákat kapni? (Full XT minden márkánál megtalálható, full deore szinte sehol)
#530
Írta 2012. szeptember 10. - 15:41
Ha már a minõségnél tartunk, és ennyire aktív ez a téma, egy provokatív (és persze sarkított) kérdéssel szeretnélek fárasztani titeket. Mindenféle tudományos alap és laboratóriumi mérések nélkül az a benyomásom alakult ki, hogy a Shimano alkatrészek minõsége, tartóssága a Deore szintig nõ utána igazából csak a súly csökken. Sõt! pl. az alu vs. acél lánctányérok ill. a könnyítések miatt még az élettartam is csökkenhet. Ha valaki az 1 Ft-ért megtett km-eket akarja optimálni nagyon alsó szinten kell keresgélnie. Mi errõl a véleményetek? Vagy nagyon rosszul látom?
nyilván minden termékcsalád esetében van egy ár-érték arányú optimum, nagyon alul még rosszabbak a tömítések, csapágyak, stb, felül meg már nagyon versenytechnika, egyedi megoldásokkal, agyonkönnyítve
egy deore/lx/slx cucc talán ami mûködési finomság, súly, technikai színvonal, tartósság és ár tekintetében a legjobb kompromisszum
#531
Írta 2012. szeptember 10. - 15:37
#532
Írta 2012. szeptember 10. - 15:32
#533
Írta 2012. szeptember 10. - 15:17
az én acél!!! montim kb. 50-60 rugóban van benne (újszerû állapotban vettem a bringát hiányosan + az én saját alkatrészeim ára (többnyire újonnan, vagy kifogástalan állapotban lettek véve, apróból) és kb. 11 - 11,5 kg lehet, ha nem számolom a sárvédõket, lámpákat, 570 grammos gumikkal. Felszereltsége deore hajtómû, deore lx fékek, váltókarok, slx hátsó váltó, alivio elsõ váltó, mavic felnik, lx agyak, shimano pedál, stb., igaz se teló, se tárcsafék,és 16 éves (bár használva szerintem gyakorlatilag nem volt)
szóval lehet azért olcsóbban is minõségi és könnyû kerékpárra szert tenni, fõleg, ha megelégedsz a régebbi, elavultabb, de minõségi technikával is
Így van, csak azt is tegyük hozzá, valaki valamikor ugyanúgy sok-sok pénzt adott a felsorolt, többnyire Deore, Deore LX cuccokért újonnan. Egyébként ügyes és jó a módszered, rengeteget lehet így spórolni. Sajnos nekem egyre kevesebb az idõm, és én pont a szabadidõmet vagyok hajlandó "megvásárolni" azzal, hogy megveszem drágán boltból az új generációs (bár úgy fest, egyre silányabb minõségû) cuccokat, amihez reményeim szerint gyorsan és bármikor kapok (csere)alkatrészt. Csak fel kell adnom a rendelést vagy be kell mennem a boltba, pár perc az egész. Nincs telefonálgatás, alkudozás, hosszas kutakodás, stb. (Csinálnám én szívesen, ha lenne rá idõm!...) Szerintem nem vagyok ezzel egyedül...
Szóval, marad a sok-sok kiadott pénz, hogy legalább felltartsam a jelenlegi bicajom technikai szintjét.
A tömeggel szerencsés vagy. Nálam full XT-vel, tubeless kerékszettel, 1-2 (nem csúcsmodell, de) karbon alkatrésszel, karbonvázzal, igaz 1.7 kg-os átütõs villával 11.1 kg, bár kiegészítõkkel együtt (SPD pedálok + 2 kulacstartó + sebesség szenzor + 2 db küllõprizma, óra konzolja stb. is benne van).
Egyébként meg a grammozás it majdnem OFFTOPIC, ugyanis ez a Grammánia végletek NÉLKÜL topic...
#534
Írta 2012. szeptember 10. - 15:12
Melyiket is válasszam???
#535
Írta 2012. szeptember 10. - 14:45
OFF: sajnos a vágás nagy eséllyel egy belsõs rendszernél ugyanúgy probléma. Szerencsére ez a típusú defekt sokkal ritkább. Egyébként meg egyetértek. ON.
BlueElefantino: valaki 300.000-400.000 HUF-ot ad ki alufelnire meg peres gumira, sok tízezret extra fényezésre, százezreket dobhártyaszaggató hifire és igazából jármûve használati értékéhez nem sokat ad hozzá. Egy-egy drága, jófajta alkatrészt viszont jó esetben évekig lehet gyepálni és 10e km után is fülig ér a szád, ahogy egy csúcs teló simítja az utat alattad vagy egy bunnyhopnál nem egy 14 kilós vázat kell elemelni, hanem egy 4 kilóval könnyebbet. A leglényegesebb dolgokat meg leírták már elõttem. Placebo faktor meg sznobizmus rulez.
az én acél!!! montim kb. 50-60 rugóban van benne (újszerû állapotban vettem a bringát hiányosan + az én saját alkatrészeim ára (többnyire újonnan, vagy kifogástalan állapotban lettek véve, apróból) és kb. 11 - 11,5 kg lehet, ha nem számolom a sárvédõket, lámpákat, 570 grammos gumikkal. Felszereltsége deore hajtómû, deore lx fékek, váltókarok, slx hátsó váltó, alivio elsõ váltó, mavic felnik, lx agyak, shimano pedál, stb., igaz se teló, se tárcsafék,és 16 éves (bár használva szerintem gyakorlatilag nem volt)
szóval lehet azért olcsóbban is minõségi és könnyû kerékpárra szert tenni, fõleg, ha megelégedsz a régebbi, elavultabb, de minõségi technikával is
#536
Írta 2012. szeptember 10. - 14:27
A "papírfalúak" nem is mennek el belsõ nélkül, Schwalbe-bõl SnakeSkin, Contiból ProTection az ajánlott tubelessnek. A szúráson és a felütésen túl pedig még ott a vágás, ami ellen nem orvosság a belsõ nélküliség. - No de ez már gumitopik lenne.
dehogynem, max a masik praktikusabb
#537
Írta 2012. szeptember 10. - 14:16
A "papírfalúak" nem is mennek el belsõ nélkül, Schwalbe-bõl SnakeSkin, Contiból ProTection az ajánlott tubelessnek. A szúráson és a felütésen túl pedig még ott a vágás, ami ellen nem orvosság a belsõ nélküliség. - No de ez már gumitopik lenne.
OFF: sajnos a vágás nagy eséllyel egy belsõs rendszernél ugyanúgy probléma. Szerencsére ez a típusú defekt sokkal ritkább. Egyébként meg egyetértek. ON.
BlueElefantino: valaki 300.000-400.000 HUF-ot ad ki alufelnire meg peres gumira, sok tízezret extra fényezésre, százezreket dobhártyaszaggató hifire és igazából jármûve használati értékéhez nem sokat ad hozzá. Egy-egy drága, jófajta alkatrészt viszont jó esetben évekig lehet gyepálni és 10e km után is fülig ér a szád, ahogy egy csúcs teló simítja az utat alattad vagy egy bunnyhopnál nem egy 14 kilós vázat kell elemelni, hanem egy 4 kilóval könnyebbet. A leglényegesebb dolgokat meg leírták már elõttem. Placebo faktor meg sznobizmus rulez.
#538
Írta 2012. szeptember 10. - 13:49
Belsõvel.
A "papírfalúak" nem is mennek el belsõ nélkül, Schwalbe-bõl SnakeSkin, Contiból ProTection az ajánlott tubelessnek. A szúráson és a felütésen túl pedig még ott a vágás, ami ellen nem orvosság a belsõ nélküliség. - No de ez már gumitopik lenne.
#539
Írta 2012. szeptember 10. - 13:26
A "papírfalú" külsõk könnyûek, gyorsak, de szúrás és felütés ellen védtelenek.
Belsõvel.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#540
Írta 2012. szeptember 10. - 10:44
Azért az kockázatos lehet. A "papírfalú" külsõk könnyûek, gyorsak, de szúrás és felütés ellen védtelenek.
én arra gondoltam, hogy könnyû terepre, sok aszfaltra lehet nem kell 2,3-as, 1 kilós gumi, hanem mondjuk csak egy 5-600 grammos, vékonyabb, kevésbé rücskös, ami már közel egy kilós könnyítés (egy 14 kilós, aluvázas monti súlya ilyenekbõl tevõdik ám össze), miközben marad felütés és defekt álló
ezért írtam, hogy sok összetevõs