Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Grammánia - a végletek nélkül

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
713 hozzászólás a témában

#461
errorka

errorka

    vendég

  • fórumtag
  • 56 hozzászólás
En Ebayrol rendeltem, de - mint azt korabban irtam - csak a 160-as van emberi aron.

#462
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
honnan lehet a legolcsobban beszerezni? mar tervezgetem egy ideje, hogy lecserelem az alubakos shimanokat ilyenre, de a rendes arat sokallom nemi sulycsokkentesert.
amikor megjelent, mar akkor kineztem magamnak, mint az egyik legkonnyebb, de nem agyonnyomorgatott tarcsa.

#463
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.301 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Ha tömegadatokra van szükség és grammozásra adjátok a fejeteket, bátran ajánlom ezt az oldalt, mint referenciát: Suche nach HS1 - Gewicht von Teilen auf der Waage - MTB-News.de
...vagy ezt: Search Results: "HS1" - Bike Scale
Az mtb-news.de -s nagyon jó, egy tipust egy bejegyzésként kezel, amihez bárki csatolhat új mérlegelést és hozzá fotót, ezek alapján pedig átlagot számol. A 160-as HS1-hez például 5 db mérés is csatolásra került, 93 gramm az átlag.
Németek nagyon precízen, következetes módon töltögetik. :)

#464
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.681 hozzászólás
az én 160-as HS1-em 99gramm, vagy a mérleg rossz. cserébe jól néz ki (fog is, mint barom)

#465
errorka

errorka

    vendég

  • fórumtag
  • 56 hozzászólás
Azt mar berendeltem hatra a 160-as helyett, mert - tobbek kozott itt is - jokat olvastam rola, de elol a 180-as meg kerdojeles. Abbol mar huzos penz a HS1, ezert is kezdtem el nezegetni a korabban linkelt, konnyitett 180-asokat, csak nincs roluk infom...

#466
Kánya

Kánya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 846 hozzászólás
  • LocationMecsek
Az rt 51 145gramm a 160-as. Vegyél Avid Hs1-et mert az jó :) 90gramm és nagyon merev és persze fog is, talán még szép is. Így leugrott több mint 10 deka parizer

#467
errorka

errorka

    vendég

  • fórumtag
  • 56 hozzászólás
RT51-ek vannak most, szoval az a 20-20 gramm az a 2 tarcsan kozel 100 gramm. Ha 20 gramm lenne tarcsankent, nem is foglalkoznek vele. Az viszont erdekes, amit irsz, raadasul az Alligator meg markasnak is szamit ezekhez a tarcsakhoz kepest, szoval elgondolkodtato, koszi. Ilyen velemenyek erdekelnek, nem az, amiket nem kerdeztem :)

Szoval a javaslatokrol: direkt leszurtem temakra, hogy mi erdekel. Meg nem volt szo titan csavarokrol, fogaskereksorrol, gyorszarakrol, stb, de nem is erdekelnek (ar/nyereseg arany nem jo), ezert nem is kerdeztem. Persze a kerdeseimtol fuggetlenul lehet rajtuk csamcsogni, de ne nekem kelljen mar megmagyarazni, hogy miert nem V-fek, stb :F Ha az erdekel, hogy mennyit lehet nyerni egy V-feken, akkor azt fogom kerdezni :P

#468
Gabe84

Gabe84

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.248 hozzászólás
Volt Alligator tárcsám (65 gramm körül voltam a 140mm-es, 85 gramm körül a 160 mm-es), Hope Mini fékhez...már átkoztam a Hope-t, mert sokminden volt, csak jó fékhatás nem...Aztán vettem Hope Saw Disc floating tárcsákat és lám ez lett az eddigi messze legjobb fékem...Szóval sok mindenen spórolnék (tömegben), a tárcsákon nem.

Milyen össztömegû bringáról beszélünk, hogy 20-20 grammot spórolnál egy-egy tárcsán? Van egyáltalán értelme.

A többiek ötletelnek - megjegyzem építõ és jó javaslatok -, de honnan a viharból tudnák min könnyítettél eddig?
"A fordulóig nyélen, utána ing, gatya"

#469
errorka

errorka

    vendég

  • fórumtag
  • 56 hozzászólás
Azokon is tul vagyunk mar. Mindegy, hagyjuk :F

#470
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
hat en legeloszor a gumihoz nyulnek.
a legolcsobban es legbiztonsagosabban onnan tudsz lefaragni.es ott erzodik is.

100grammot sporoltam kerekenkent es nem is kerult tobbe mint a regi gumim.igaz az egyik oldalfala kiszakadt tehat vannak azert hatarok.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#471
errorka

errorka

    vendég

  • fórumtag
  • 56 hozzászólás
Teleszkopot is ledobhatnank, de azzal is csak visszafele lepkednenk, mar ami az elmenyt illeti. Meghuztuk a hatart, adottak az opciok, de meg van mit konnyiteni. Mar csak az a kerdes, hogy hol erdemes, es hol nem...

#472
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás
Ha nem, hát nem. Csak kapásból fél kiló ugrana le a bringáról. A könnyítést nem a féktárcsán kezdeném.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#473
errorka

errorka

    vendég

  • fórumtag
  • 56 hozzászólás
Volt V-fek, koszi. Nem jott be. Nem hiszem amugy, hogy csak dagadt vagy komolyan versenyzos lanyok vehetnenek V-feket, de ha mar okoskodunk, akkor adja magat, hogy nem versenyzik komolyan, mert akkor nem fekezne sokat :P Amugy meg nem is dagadt, csak felos, es mivel biztonsagosabbnak erzi a tarcsafeket, igy az van. Fog telen, nyaron, esoben, hoban, sarban, stb. Na de nem ez a lenyeg.

Az a kerdes, hogy ezek a konnyitett tarcsak mennyire birjak a masszivabb fekezest, illetve ami meg feltunt, hogy egyes peldanyoknal fel van sorolva tobb marka, de a Shimano nincs. Mi lehet az oka?

#474
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Valóban könnyebb, a négyszögtengelyes M442-es annyi, amit írtam és nem az Octalink, de az alább kérdezett FC-M442-es Octalinkes hajtómû úgy rémlik, kb. ugyanolyan tömegû.

[edit]könnyebb kissé valóban, kb. 60-70 grammal.
Shimano Kurbelgarnitur Deore FC-M442 175mm, 22-32-44 - Gewicht von Teilen auf der Waage - MTB-News.de

Találtam részletes adatot is a tömegekrõl, de igazad van, rosszul adtam össze a két számot, 100 grammal több, mint amit írtam.


A sebesség mindent megold.

 


#475
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.301 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

1100-1140g között van valahol ez a hajtómû monoblokkal. Egy octalink deore kb 1kg monoblokkal.


Valóban könnyebb, a négyszögtengelyes M442-es annyi, amit írtam és nem az Octalink, de az alább kérdezett FC-M442-es Octalinkes hajtómû úgy rémlik, kb. ugyanolyan tömegû.

[edit]könnyebb kissé valóban, kb. 60-70 grammal.
http://gewichte.mtb-...r-deore-fc-m442

#476
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Egy XT hajtómû kb. 790-795 gramm, középcsapágy 91 g körül, azaz összesen 881-886 gramm.
Egy Octalink hajtómû 1285-1300 gramm közt szór, vagyis ha grammozni szeretne valaki, csak ezen 400 gramm nyerhetõ. Merevségben nincs különbség, ugyanolyan megbízható és jó az Octalink, ha nem megbízhatóbb, mint egy integrált HT2 rendszer.

1100-1140g között van valahol ez a hajtómû monoblokkal. Egy octalink deore kb 1kg monoblokkal.


A sebesség mindent megold.

 


#477
kobormuki

kobormuki

    vendég

  • fórumtag
  • 192 hozzászólás
Súlyban a deore hajtómû éppen közöttük van (pl. Deore M591) valahol 1000g körül

#478
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.301 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Egy XT hajtómû kb. 790-795 gramm, középcsapágy 91 g körül, azaz összesen 881-886 gramm.
Egy Octalink hajtómû 1285-1300 gramm közt szór, vagyis ha grammozni szeretne valaki, csak ezen 400 gramm nyerhetõ. Merevségben nincs különbség, ugyanolyan megbízható és jó az Octalink, ha nem megbízhatóbb, mint egy integrált HT2 rendszer.

#479
kobormuki

kobormuki

    vendég

  • fórumtag
  • 192 hozzászólás
Szerintem NEM. Nagyot változtatni sem érdemes, hacsak nem vagy valami élversenyzõ... Szvsz az octalinkes alivio tökéletesen megfelelõ.... Esetleg egy integrált Deore-ban (55 EUR) gondolkozhatsz, de arra ne számíts, hogy különbséget fogsz érezni.

Octalinkes Alivio (M442) hajtokarokat (csak a karokat) erdemes lecserelni konnyebbre, vagy inkabb komplett cseret ajanlanatok?

(Tobb kerdesem most nincs, es direkt bontottam 3 fele, mert 3 tok kulon tema :))



#480
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
henger kolega nem ugy ertette.
inkabb ugy hogy a bolygo gravitacios vonzasabol adodoan kellene a nagyobb fekero vagy esetleg versenyhez?

regi/hibas agyvaltokat veszek.