Jelentkezz be Regisztrálj
Grammánia - a végletek nélkül
#621
Írta 2012. június 15. - 14:29
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#622
Írta 2012. június 15. - 14:13
teló helyett merevvilla (ha lehet karbon), tárcsafék helyett v fék, vagy canti még jobb, tárcsa rögzítés nélküli kerékagy, rendes gumi helyett papírvékony darabok, 7-es váltórendszer hátul (11-28), 25,4-es egyenes kormány, szarvat ledobni
szerintem így vidáman bemehetnél 10 kiló alá, és az eladott alkatrészek árából megvehetnél mindent, tán még maradna is belõle fagyira
Igen, és lenne egy fitnessz bicóm:-)
Esetleg SS-é is alakíthatom, úgy nem kell a hátsó sor se meg elõre az a két tökfelesleges tányér:-P
#623
Írta 2012. június 15. - 10:46
Köszi a korrekciót, rosszul emlékeztem ezek szerint! Az akkor már az ilyesztõen könnyû kategória nekem. :-) Az maradt meg bennem, hogy sok 2 kg körüli 29er aluváz volt, nem volt idõm lecsekkolni tegnap az újságot.
Arn: a felszerelt markolatom most ~120g-os csavaros, de van egy ~25-30 g körüli szivacs Ritchey WCS-em talonban. Ha levásik a mostani, majd felteszem. Kormányom Richey WCS Carbon rizer, 660x15mm, az 188g. Kerékszett most az UST felnis RedMetal3, ~1690g.
Kulacstartók 23 és 24 gramm, egyik egy ~7 EUR árú Blackburn Slick, na ezt mindössze 23 grammnak mértem.
Ami még csökkenthetne, az XT pedálok helyett (~343g) CB Egg Beater.
De mondom, minden úgy jó most, ahogy van, csak azt nem értem, hogy sokan hogyan mennek sokszor XT hajtáslánccal 10 kg alá, pedállal mérve. Oké, XX-szel meg X0-val, XTR-rel még rendben.
teló helyett merevvilla (ha lehet karbon), tárcsafék helyett v fék, vagy canti még jobb, tárcsa rögzítés nélküli kerékagy, rendes gumi helyett papírvékony darabok, 7-es váltórendszer hátul (11-28), 25,4-es egyenes kormány, szarvat ledobni
szerintem így vidáman bemehetnél 10 kiló alá, és az eladott alkatrészek árából megvehetnél mindent, tán még maradna is belõle fagyira
#624
Írta 2012. június 15. - 09:49
alu van csak a mostaniban
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#625
Írta 2012. június 15. - 09:48
oda írtam hogy karbon ?
akkor valószínû hogy alu, nem ?
bocs, ha felreertheto voltam - azt akartam kerdezni, hogy a karbonra mennyit mertek?
zscs: kosz a kulacstarto tippet mennyi kerestem olcso, de a specihez hasonlo kialakitasut.
#626
Írta 2012. június 15. - 09:46
1563g a 29-er xtc L-esben a fritzek által mérve
Köszi a korrekciót, rosszul emlékeztem ezek szerint! Az akkor már az ilyesztõen könnyû kategória nekem. :-) Az maradt meg bennem, hogy sok 2 kg körüli 29er aluváz volt, nem volt idõm lecsekkolni tegnap az újságot.
Arn: a felszerelt markolatom most ~120g-os csavaros, de van egy ~25-30 g körüli szivacs Ritchey WCS-em talonban. Ha levásik a mostani, majd felteszem. Kormányom Richey WCS Carbon rizer, 660x15mm, az 188g. Kerékszett most az UST felnis RedMetal3, ~1690g.
Kulacstartók 23 és 24 gramm, egyik egy ~7 EUR árú Blackburn Slick, na ezt mindössze 23 grammnak mértem.
Ami még csökkenthetne, az XT pedálok helyett (~343g) CB Egg Beater.
De mondom, minden úgy jó most, ahogy van, csak azt nem értem, hogy sokan hogyan mennek sokszor XT hajtáslánccal 10 kg alá, pedállal mérve. Oké, XX-szel meg X0-val, XTR-rel még rendben.
#627
Írta 2012. június 15. - 09:45
akkor valószínû hogy alu, nem ?
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#628
Írta 2012. június 15. - 09:42
1563g a 29-er xtc L-esben a fritzek által mérve
a karbon? ott 1300 koruli remlik - es direkt hangsulyoztak is, hogy inkabb a merevsegrol szol a dolog, nem a sulycsokkentesrol.
amugy csodalkoztam volna, ha 2kg koruli a vazam, mert akkor nem lennek slxszel 11kg alatt (pedal nelkul). egy olyan 200got meg sporolni is tudnek a sulyon egyket tizezer raforditassal (kormany, nyeregcso, tarcsak, hatso sor) - a tobbi alkatresz csereje mar nagyon nem lenne aranyban, vagy mukodesben, megbizhatosagban, stb lepnek vissza.
#629
Írta 2012. június 15. - 09:27
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#630
Írta 2012. június 15. - 09:21
Magellan jó cuccokal alkatrészlistát írhatnál! ;-)
Nálam a full XT hajtáslánc, közepesen nehéz átütõs villa (1730g) + karbonváz (Dema Scaleo-féle tömeg), könnyû tárcsás fékszettel, erõsen túlépített, ballonos kerekekkel (2x750g-os UST külsõk + 2x70-80ml lötyi), 2 db kulacstartóval valamivel 11 kg fölött.
Mondjuk nem mintha zavarna, csak elég nehezen rakom össze a képet elméletben, hogyan lehetne mondjuk a 9.2 kg körülire vinni. Mondom, nem akarom, csak érdekel. ;-)
Az OK, hogy egy új Reba villa 1490-1500g, tehát ez mondjuk
1) -200g
2) SnakeSkin NNic+RRalph akár -400g,
3) komolyabb nyeregcsõvel -50g,
4) komolyabb nyereg mondjuk -100g (mostani Fizik magnese pálcás viszonylag nehéz, 273g)
5) 10-es SLX helyett mondjuk XT sor és 11-34 helyett 11-32, tehát legyen mondjuk -40g
Ez így optimistán ~790g, amivel még bõven inkább a 10.5 felé járok.
Hol a hiányzó 1.3 kg mínusz? :-D
markolat? nem tudom, hogy mi az alkatresz listad, de tenyleg egyenkent kellene vegigmenni. amin szvsz lehet nyerni egy atlagos bringahoz kepest, es olcsobb: gumik (sokat), markolat, tarcsak. ami dragabb: nyeregcso, kormany, nyereg, ami meg baromi draga: kerekszett. a villa, vaz szvsz az a kategoria, ami draga, de ahhoz kepest nem nyersz vele annyit, mint amennyi lenne a csereje, es ezert fontos, hogy az vaz-villa alapok jok legyenek, mert ezen a legdragabb modositani. egy jobb/markasabb villa vagy vaz kombo kerul annyiba, amennyiert a felszerelt bringat megkapod - erdemesebb atepiteni. a hajtas, valtas is hasonlo, egy slx-xt felett aranytalanul megdragul, es ez az, ami kopik, es cserelni kell, en ebben egy draga vaz-villa-kerekszett eseten sem mennek nagyon feljebb.
#631
Írta 2012. június 15. - 09:10
Az attól függ. Montinál azért akad jelentõsebb különbség, például pont a 29er bicajoknál a Giant XTC váz 1850-1900 gramm, míg egy 29er Cube karbon váz ~1150g. Pont a most júliusi MontainBike Magazinban vagy egy teszt és õk mérték, 1800g alatt nem rémlik, hogy lett volna aluváz, inkább 2.0-2.2 kg, tehát ott jellemzõbb inkább a 700-1100 gramm - természetesen hardtail 29er-nél. 26-osnál már inkább érvényes a 300-500, de természetesen csak ha high-end és/vagy neves gyártók által kínált aluvázakat nézünk az alus oldalon. (Tartalék 26-o bijacom középkategóriás aluváza 2 kg, egy alu Speci meg 1550-1600g lenne.)
vmelyik hazai forgalmazonal nekem 1600-1700g remlik az m-es xtc 29erre, es 1300 a karbonra. akkor biztos elmertek a scott kg alatt van, de az tul tipikus.
#632
Írta 2012. június 15. - 08:59
Nálam a full XT hajtáslánc, közepesen nehéz átütõs villa (1730g) + karbonváz (Dema Scaleo-féle tömeg), könnyû tárcsás fékszettel, erõsen túlépített, ballonos kerekekkel (2x750g-os UST külsõk + 2x70-80ml lötyi), 2 db kulacstartóval valamivel 11 kg fölött.
Mondjuk nem mintha zavarna, csak elég nehezen rakom össze a képet elméletben, hogyan lehetne mondjuk a 9.2 kg körülire vinni. Mondom, nem akarom, csak érdekel. ;-)
Az OK, hogy egy új Reba villa 1490-1500g, tehát ez mondjuk
1) -200g
2) SnakeSkin NNic+RRalph akár -400g,
3) komolyabb nyeregcsõvel -50g,
4) komolyabb nyereg mondjuk -100g (mostani Fizik magnese pálcás viszonylag nehéz, 273g)
5) 10-es SLX helyett mondjuk XT sor és 11-34 helyett 11-32, tehát legyen mondjuk -40g
Ez így optimistán ~790g, amivel még bõven inkább a 10.5 felé járok.
Hol a hiányzó 1.3 kg mínusz? :-D
#633
Írta 2012. június 15. - 07:51
Egyik haver carbon Meridája, full XTR, WCS, SLR, Fox, 10 kg, másik haver Carbon KTM full XTR, DT 240 kerekek, Fox, 10 kg... Az alkatrész többet számít, mint a váz, szerintem. A vázon max 1 kg-ot spórolsz, de az már sok, viszont pl 2 gumin is tudsz ugyanennyit...
#634
Írta 2012. június 14. - 16:33
Itt egy elég beszédes táblázat, 1700 eurós árkategóriából válogattak. Látszik a karbonok súlyelõnye, mégis ha a komplett bringa nézzük az aluk gyõznek, amit a vázon spórolnak költségben, azt könnyebb alkatrészekre tudják fordítani.outinal mekkora differencia van a karbon es az alu vazak sulya kozott? montinal sem tul sok... 300-500g tipikusan.
Laufräder = kerekek, Rahmen = váz, Gabel = villa. Szürke karika = karbon , kék karika = alu
#635
Írta 2012. június 14. - 12:49
outinal mekkora differencia van a karbon es az alu vazak sulya kozott? montinal sem tul sok... 300-500g tipikusan.
Az attól függ. Montinál azért akad jelentõsebb különbség, például pont a 29er bicajoknál a Giant XTC váz 1850-1900 gramm, míg egy 29er Cube karbon váz ~1150g. Pont a most júliusi MontainBike Magazinban vagy egy teszt és õk mérték, 1800g alatt nem rémlik, hogy lett volna aluváz, inkább 2.0-2.2 kg, tehát ott jellemzõbb inkább a 700-1100 gramm - természetesen hardtail 29er-nél. 26-osnál már inkább érvényes a 300-500, de természetesen csak ha high-end és/vagy neves gyártók által kínált aluvázakat nézünk az alus oldalon. (Tartalék 26-o bijacom középkategóriás aluváza 2 kg, egy alu Speci meg 1550-1600g lenne.)
#636
Írta 2012. június 14. - 12:40
Feldobtam az épített outimat egy horgászmérlegre, 7.8 kg (pedál nélkül), nem is rossz, ahhoz képest, hogy "nehéz" 1.4 kg-os aluvázra épül...
outinal mekkora differencia van a karbon es az alu vazak sulya kozott? montinal sem tul sok... 300-500g tipikusan.
#637
Írta 2012. június 14. - 12:28
Shimano SLX 3x10, direct mount, down-swing, 139g:
X-Fusion Velvet RL, X-15 ös tengellyel EGYÜTT, vágatlan nyakkal 1741g:
#638
Írta 2012. június 14. - 12:20
#639
Írta 2012. május 04. - 21:57
#640
Írta 2012. április 29. - 20:27
Az alu verzió könnyebb.Syncros FL 27.2 x 350. Karbon szár, alu fej.
Kíméli a nyeregpálcákat, mert teljes felületen támaszt, masszív, erõs darab. Nagyon finoman állítható a dõlésszög. szvsz jó kompromisszum a súly- tartósság-ár tengelyen.
A sebesség mindent megold.