Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Grammánia - a végletek nélkül

- - - - -

  • Please log in to reply
743 replies to this topic

#561
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,700 posts
én azon szoktam csodálkozni, mikor valaki az XTR-tõl iszonyú tartósságot vár. sose volt semmim XTR, de nekem nem is tûnik logikusnak, hogy a versenyre kifejlesztett széria legyen a legtartósabb.. a legdrágább, meg a legkönnyebb, ez világos, de kompromisszumok valahol biztos vannak.

#562
kobormuki

kobormuki

    vendég

  • fórumtag
  • 192 posts
Ha már a minõségnél tartunk, és ennyire aktív ez a téma, egy provokatív (és persze sarkított) kérdéssel szeretnélek fárasztani titeket. Mindenféle tudományos alap és laboratóriumi mérések nélkül az a benyomásom alakult ki, hogy a Shimano alkatrészek minõsége, tartóssága a Deore szintig nõ utána igazából csak a súly csökken. Sõt! pl. az alu vs. acél lánctányérok ill. a könnyítések miatt még az élettartam is csökkenhet. Ha valaki az 1 Ft-ért megtett km-eket akarja optimálni nagyon alsó szinten kell keresgélnie. Mi errõl a véleményetek? Vagy nagyon rosszul látom?

#563
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

az én acél!!! montim kb. 50-60 rugóban van benne (újszerû állapotban vettem a bringát hiányosan + az én saját alkatrészeim ára (többnyire újonnan, vagy kifogástalan állapotban lettek véve, apróból) és kb. 11 - 11,5 kg lehet, ha nem számolom a sárvédõket, lámpákat, 570 grammos gumikkal. Felszereltsége deore hajtómû, deore lx fékek, váltókarok, slx hátsó váltó, alivio elsõ váltó, mavic felnik, lx agyak, shimano pedál, stb., igaz se teló, se tárcsafék,és 16 éves (bár használva szerintem gyakorlatilag nem volt)

szóval lehet azért olcsóbban is minõségi és könnyû kerékpárra szert tenni, fõleg, ha megelégedsz a régebbi, elavultabb, de minõségi technikával is


Így van, csak azt is tegyük hozzá, valaki valamikor ugyanúgy sok-sok pénzt adott a felsorolt, többnyire Deore, Deore LX cuccokért újonnan. Egyébként ügyes és jó a módszered, rengeteget lehet így spórolni. Sajnos nekem egyre kevesebb az idõm, és én pont a szabadidõmet vagyok hajlandó "megvásárolni" azzal, hogy megveszem drágán boltból az új generációs (bár úgy fest, egyre silányabb minõségû) cuccokat, amihez reményeim szerint gyorsan és bármikor kapok (csere)alkatrészt. Csak fel kell adnom a rendelést vagy be kell mennem a boltba, pár perc az egész. Nincs telefonálgatás, alkudozás, hosszas kutakodás, stb. (Csinálnám én szívesen, ha lenne rá idõm!...) Szerintem nem vagyok ezzel egyedül...
Szóval, marad a sok-sok kiadott pénz, hogy legalább felltartsam a jelenlegi bicajom technikai szintjét.
A tömeggel szerencsés vagy. Nálam full XT-vel, tubeless kerékszettel, 1-2 (nem csúcsmodell, de) karbon alkatrésszel, karbonvázzal, igaz 1.7 kg-os átütõs villával 11.1 kg, bár kiegészítõkkel együtt (SPD pedálok + 2 kulacstartó + sebesség szenzor + 2 db küllõprizma, óra konzolja stb. is benne van).

Egyébként meg a grammozás it majdnem OFFTOPIC, ugyanis ez a Grammánia végletek NÉLKÜL topic... :P ;)

#564
BluElefantino

BluElefantino

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 364 posts
Most nekem is fülig ér a szám mert meg van az új teleszkópom és nyergem! ;)
Melyiket is válasszam??? :D :D :D
Feltöltött kép

#565
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

OFF: sajnos a vágás nagy eséllyel egy belsõs rendszernél ugyanúgy probléma. Szerencsére ez a típusú defekt sokkal ritkább. Egyébként meg egyetértek. ON.

BlueElefantino: valaki 300.000-400.000 HUF-ot ad ki alufelnire meg peres gumira, sok tízezret extra fényezésre, százezreket dobhártyaszaggató hifire és igazából jármûve használati értékéhez nem sokat ad hozzá. Egy-egy drága, jófajta alkatrészt viszont jó esetben évekig lehet gyepálni és 10e km után is fülig ér a szád, ahogy egy csúcs teló simítja az utat alattad vagy egy bunnyhopnál nem egy 14 kilós vázat kell elemelni, hanem egy 4 kilóval könnyebbet. A leglényegesebb dolgokat meg leírták már elõttem. Placebo faktor meg sznobizmus rulez. :)


az én acél!!! montim kb. 50-60 rugóban van benne (újszerû állapotban vettem a bringát hiányosan + az én saját alkatrészeim ára (többnyire újonnan, vagy kifogástalan állapotban lettek véve, apróból) és kb. 11 - 11,5 kg lehet, ha nem számolom a sárvédõket, lámpákat, 570 grammos gumikkal. Felszereltsége deore hajtómû, deore lx fékek, váltókarok, slx hátsó váltó, alivio elsõ váltó, mavic felnik, lx agyak, shimano pedál, stb., igaz se teló, se tárcsafék,és 16 éves (bár használva szerintem gyakorlatilag nem volt)

szóval lehet azért olcsóbban is minõségi és könnyû kerékpárra szert tenni, fõleg, ha megelégedsz a régebbi, elavultabb, de minõségi technikával is

#566
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

A "papírfalúak" nem is mennek el belsõ nélkül, Schwalbe-bõl SnakeSkin, Contiból ProTection az ajánlott tubelessnek. A szúráson és a felütésen túl pedig még ott a vágás, ami ellen nem orvosság a belsõ nélküliség. - No de ez már gumitopik lenne.


dehogynem, max a masik praktikusabb :)

#567
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

A "papírfalúak" nem is mennek el belsõ nélkül, Schwalbe-bõl SnakeSkin, Contiból ProTection az ajánlott tubelessnek. A szúráson és a felütésen túl pedig még ott a vágás, ami ellen nem orvosság a belsõ nélküliség. - No de ez már gumitopik lenne.


OFF: sajnos a vágás nagy eséllyel egy belsõs rendszernél ugyanúgy probléma. Szerencsére ez a típusú defekt sokkal ritkább. Egyébként meg egyetértek. ON.

BlueElefantino: valaki 300.000-400.000 HUF-ot ad ki alufelnire meg peres gumira, sok tízezret extra fényezésre, százezreket dobhártyaszaggató hifire és igazából jármûve használati értékéhez nem sokat ad hozzá. Egy-egy drága, jófajta alkatrészt viszont jó esetben évekig lehet gyepálni és 10e km után is fülig ér a szád, ahogy egy csúcs teló simítja az utat alattad vagy egy bunnyhopnál nem egy 14 kilós vázat kell elemelni, hanem egy 4 kilóval könnyebbet. A leglényegesebb dolgokat meg leírták már elõttem. Placebo faktor meg sznobizmus rulez. :)

#568
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 posts

Belsõvel. :)


A "papírfalúak" nem is mennek el belsõ nélkül, Schwalbe-bõl SnakeSkin, Contiból ProTection az ajánlott tubelessnek. A szúráson és a felütésen túl pedig még ott a vágás, ami ellen nem orvosság a belsõ nélküliség. - No de ez már gumitopik lenne.

#569
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts

A "papírfalú" külsõk könnyûek, gyorsak, de szúrás és felütés ellen védtelenek.


Belsõvel. :)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#570
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

Azért az kockázatos lehet. A "papírfalú" külsõk könnyûek, gyorsak, de szúrás és felütés ellen védtelenek.


én arra gondoltam, hogy könnyû terepre, sok aszfaltra lehet nem kell 2,3-as, 1 kilós gumi, hanem mondjuk csak egy 5-600 grammos, vékonyabb, kevésbé rücskös, ami már közel egy kilós könnyítés (egy 14 kilós, aluvázas monti súlya ilyenekbõl tevõdik ám össze), miközben marad felütés és defekt álló

ezért írtam, hogy sok összetevõs

#571
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 posts

gumival is lehet nyerni akár egy kilót, bár az azért eléggé sok összetevõs dolog


Azért az kockázatos lehet. A "papírfalú" külsõk könnyûek, gyorsak, de szúrás és felütés ellen védtelenek.

#572
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts
Sári84 !
Elsõ bejegyzésedet célozhattad volna ügyesebben is. A kérdésednek semmilyen köze nincs a "grammániához". Vagy nem vagy tisztában egy fórum elméletével, mûködésével ? Pedig tényleg nem bonyolult...........:(
Gumid lyukad - a Gumitopic-ba írsz. http://forum.bikemag...2/index637.html Ott is éppen a Királydinnye a téma.
Ennyi.

OFF:
De válaszolok neked: Királydinnye a becsületes neve annak a rohadék növénynek. Augusztusban dobja ki ezt a magját, ami egy tüskén van. Nem fa, egy kis növény a földön. A Wikipédián olvastam én is utána Google-ba beütve nézd meg a fotóit, akkor megérted a tüske "mûködését". Annyit tudsz tenni, hogy most egy ideig elkerülöd azt a részt, ahol kapod a tüskéket. Én egy parkban kaptam rendszeresen, gondoltam, a park melletti autóúton biztonságban leszek. Hát, nem. Oda is kijutottak a magjai, ami az autókra persze veszélytelen.
Vagy veszel defektvédõs gumit, defektszalagot, egyebet....
Szerintem a bringaboltosok termesztik, ültetik. ;) :)

Marci

#573
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni tõletek hátha valaki tudja a problémámra a választ!Hétvégén mindig át tekerek a Hungárián a Népliget felé és meg sem állok Lõrinczig!Ezen az útszakaszon állandóan defektes leszek,vagy csak az 1 gumi,ma pl. ismét mindkettõ!Apró fehér kavicsnak tûnõ de tüske,ami bele áll a gumiba!Mi ez?Valaki szándékosan dobálja ki vagy egy növényrõl ,fáról hullik le?https://mail.google.com/mail/?ui=2&ik=d47d5360fa&view=att&th=139accce15ee8561&attid=0.1&disp=thd&realattid=1412666601181983118-1&zw

https://mail.google....168-1&safe=1


gumitopikba való kérdés

amúgy királydinnye a neve, õsszel van a szezonja, ne tekerj fûbe, levágott fûbe + valami defektálló gumit is érdemes beszerezni

#574
Sári84

Sári84

    újonc

  • fórumtag
  • 1 posts
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni tõletek hátha valaki tudja a problémámra a választ!Hétvégén mindig át tekerek a Hungárián a Népliget felé és meg sem állok Lõrinczig!Ezen az útszakaszon állandóan defektes leszek,vagy csak az 1 gumi,ma pl. ismét mindkettõ!Apró fehér kavicsnak tûnõ de tüske,ami bele áll a gumiba!Mi ez?Valaki szándékosan dobálja ki vagy egy növényrõl ,fáról hullik le?https://mail.google.com/mail/?ui=2&ik=d47d5360fa&view=att&th=139accce15ee8561&attid=0.1&disp=thd&realattid=1412666601181983118-1&zw

https://mail.google....168-1&safe=1

#575
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts
van ami súlycsökkentés nem kifejezetten pénz kérdése

teló helyett merevvilla több mint egy kiló minusz, és olcsóbb vagy ugyanannyi, mint egy alsó közepes villa, és ha nem mész hegyre, még hatékonyabb is

v fékes rendszer is könnyebb (agyakkal együtt), mint egy olcsóbb tárcsás és olcsóbb is, száraz idõben elég jól is fog

egy kevésbé párnázott nyereg egészségesebb, könnyebb és árban pont annyi, mint az agyonpárnázott/zselézett cucc

gumival is lehet nyerni akár egy kilót, bár az azért eléggé sok összetevõs dolog

egyenes kormány hajlított helyett még olcsóbb is és könnyebb is

szóval ilyen és hasonló módon kilókat lehet lefaragni, úgy, hogy pénzbe csak akkor több, ha már a meglévõ, jól mûködõ cuccaidat cseréled

#576
BluElefantino

BluElefantino

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 364 posts

60% placebo 40% sznobizmus....


Amíg világ a világ addig ezek mindenkiben benne lesz! ;)

#577
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts
60% placebo 40% sznobizmus....
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#578
BluElefantino

BluElefantino

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 364 posts

megtehetik, miert ne vennek? szerintem mindenkinek van feleslegesen draga vmije, mert az a hobbyja. nem kell erre eszerveket talalni.

miert festetted le kekre a bringat? miert epp van az autodnak ugyanolyan szine? sok ember meg erre nem koltene egy vasat sem... :)


Persze hogy ha mindenki saját magába nézz vannak olyan dolgok amire többet költöt a kelleténél! ;)
Nekem az autóm az egyik hobbim, a kerékpárt meg szerettem volna egyedivé tenni és azt nem csak alkatrészek vásárlásával lehet, mondjuk pont most veszek rá egy normális telót! ;)
Én most úgy érzem hogy ami alkatrész rajta van azok megfelelnek aztán ha cserélni kell majd akkor max egy-két szinttel jobbat veszek rá amit még a család mellett meg tudok fizetni.

#579
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
megtehetik, miert ne vennek? szerintem mindenkinek van feleslegesen draga vmije, mert az a hobbyja. nem kell erre eszerveket talalni.

miert festetted le kekre a bringat? miert epp van az autodnak ugyanolyan szine? sok ember meg erre nem koltene egy vasat sem... :)

#580
kobormuki

kobormuki

    vendég

  • fórumtag
  • 192 posts
És lefele nem segít a plusz súly? :D
Én sarkítottabban úgy fogalmaznék, hogy az élversenyzõknek fontos, hogy könnyítsék a bringát, a többieknek felesleges pénzkidobás (fõleg, hogy a jobb felszereltségûekbõl 1 kg-ot már csak horribilis költségekkel lehet lefaragni). A német webshopok sokat eladott alkatrészein szoktam csodálkozni, hogy ennyi élversenyzõ nincs a világon....