Jelentkezz be Regisztrálj
Grammánia - a végletek nélkül
#541
Posted 2012. October 06. - 19:46
Aerolite 1985 http://www.speedplay...es/aerolite.jpg
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#542
Posted 2012. October 06. - 09:47
szvsz akkor is nagyon alarendeltek a funkcionalitast a sulynak.
Javítsatok ki ha tévedek, de nem "Grammánia - a végletek nélkül" a topic címe?
Ennek a kritériumnak tökéletesen megfelel a pedál (még ha másnak nem is). Nem hiszem hogy a tervezõk fejében a minimális súlyon kívül bármi más járhatott. Ha ezt az egy speckó igényt kielégítik máris van egy vásárló közösségük aki szó nélkül megveszi.
Öregen szenilis és süket akarok lenni, hogy ezzel aztán mindenkinek az agyára menjek. (bár ez már most is sikerül) Ne szólj szád nem fáj fejed.
#543
Posted 2012. September 15. - 15:48
RAUH-Welt
B E G R I F F
#544
Posted 2012. September 15. - 07:43
én úgy nézem, hogy ez országúti pedál. Ott meg kevésbé jellemzõ a sár és egyéb akadályozó tényezõ
szvsz akkor is nagyon alarendeltek a funkcionalitast a sulynak.
#545
Posted 2012. September 15. - 07:20
én úgy nézem, hogy ez országúti pedál. Ott meg kevésbé jellemzõ a sár és egyéb akadályozó tényezõ
te el tudod képzelni, hogy ez egy jól használható, tartós és hasznos holmi?
#546
Posted 2012. September 15. - 07:00
én úgy nézem, hogy ez országúti pedál. Ott meg kevésbé jellemzõ a sár és egyéb akadályozó tényezõegy ilyen becsatolos pedalnal mindig azon mulik, hogy mennyire mukodik megbizhatoan a kulonbozo korulmenyek kozott (sar, por, etc).
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#547
Posted 2012. September 15. - 06:37
egy ilyen becsatolos pedalnal mindig azon mulik, hogy mennyire mukodik megbizhatoan a kulonbozo korulmenyek kozott (sar, por, etc).
no meg mi történik, ha kicsit kopik a stopli
jah igen, ezzel a stoplival nagy élmény lehet sétálni is, illetve valószínûleg a stopli sem megy tönkre tõle a 3. lépésnél
#548
Posted 2012. September 14. - 23:16
egy ilyen becsatolos pedalnal mindig azon mulik, hogy mennyire mukodik megbizhatoan a kulonbozo korulmenyek kozott (sar, por, etc).
#549
Posted 2012. September 14. - 21:04
Ezt én szétszedés nélkül, kb. 10 másodperc alatt szoktam elvégezni a magasnyomásúval.Ja igen, nem írtam az egyik legjobb trükköt lehetséges súlycsökkentésre. Pár forint a költsége, 10-15 perc alatt kész lehet és bizonyos feltételek teljesülése után garantáltan 40-50 grammal kevesebb lehet a bicaj.
Hátsó kerék kivesz, sor leszed, beragadt dzsuva fogaskerekek közül kipiszkál majd alaposan megpucol. Tegnap 3400 km után tisztítottam le fémtisztára a sort (isopropyl alkohol rulez) és lám, máris nem fél kilós!
#550
Posted 2012. September 14. - 06:08
Ridley Noah Fast
#551
Posted 2012. September 13. - 20:45
nekem már gyerekkoromban is ilyen volt, csak akkor szemétnek hívtuk...
#552
Posted 2012. September 13. - 20:25
Öregen szenilis és süket akarok lenni, hogy ezzel aztán mindenkinek az agyára menjek. (bár ez már most is sikerül) Ne szólj szád nem fáj fejed.
#553
Posted 2012. September 12. - 09:56
Hátsó kerék kivesz, sor leszed, beragadt dzsuva fogaskerekek közül kipiszkál majd alaposan megpucol. Tegnap 3400 km után tisztítottam le fémtisztára a sort (isopropyl alkohol rulez) és lám, máris nem fél kilós!
#554
Posted 2012. September 10. - 17:22
#555
Posted 2012. September 10. - 17:01
az 520-as pedálomban is van 30000, stb.
Az 520-as pedál egyszerûen elpusztíthatatlan. Várom már, hogy történjen vele valami, hogy vehessek könnyebbet, csicsásabbat, de még mindig ugyanolyan tökéletesen forog, nem kotyog, mint 10 éve (no jó, fogalmam sincs, mikor vettem, de valamikor az õskorban).
Viszont az Alivio váltóm már fél év után "lóg", lötyög, és agyon lustán vált. Az elõzõ is elég hamar elég ócska lett, nem emlékszem mennyi ideig bírta. Mondjuk ez a munkábajárós bringa, belefér, hogy néha 3 pedálfordulat után váltson. A montimon Sram X7 van, kicsit több, mint egy éves, és annak is kikoptak a csapjai, az is egyre lustábban vált; ez már kezd nagyon zavarni, versenyen nem praktikus. (Bowden csere már volt, kicsit javított rajta, de a (késõbb diagnosztizált) lötyögésen nyilván nem segített.) A munkábajáróson LX-re, a montin X9-re akarok váltani, és nagyon remélem, tartósabbak lesznek az újak.
#556
Posted 2012. September 10. - 16:44
Jó, ne legyen iszonyatosan tartós az XTR. De azért az durva volt, hogy az új XTR agyam elsõ méterén kattan egy iszonyút a szabadonfutó (4 hónapot bírt) + ugyan ennek az agynak kicsit késõbb eltört a tengelye is. Hát ez egy Alivio agytól is kevés lett volna, nem ????
Amúgy az XTR védelmében el kell mondjam, hogy én nagyon is tartósnak tapasztaltam.
Én még 8as full-acél XTR racsnival járok, elképesztõen erõs acél ötvözetbõl van, cserélgetve a láncokat 7-8ezer km után sem ugrott rajta egy vadi új lánc. Bõven 20ezer km fölött elmentem vele, és akkor is elöl kopott el annyira a rendszer, hogy már kellett cserélni az egészet.
Az XTR váltókar meg úgy tudom ipari csapágyazott, gondolom ezt sem azért csinálták így, hogy hamar szarrá menjen.
100 kilós haver XTR hajtómûvén meg nagyon sokáig bírták a tányérok, az is sokkal tartósabb volt az átlagnál.
XTR pedálomban 40 ezer km körül van, úgy forog, mint az álom, alig kotyog.
XTR-t szerintem akciósan érdemes venni vagy modellváltáskor. Én is úgy vettem, a németek szórták ki az elõzõ szériás cuccokat.
Az XTR hátsó váltóm is hosszú évek óta használom, semmi baja, minimálisan kotyog.
A hátsó agyam leszámítva szerintem ezek igenis mind nagyon tartós cuccok, bár ezek még a szürke, 950es szériából vannak, az agy viszont már ebbõl az új, vastag tengelyesbõl. Ezeknek már lehet, hogy tényleg gyengébb a minõsége.
a régi xtr az tényleg legendásan tartós, tartós használat után is kevésbé lötyögnek a cuccai, mint sok újnak
bár nekem pl., a 2000 Ft-os!!! hg40-es fogsorom is a harmadik szett láncot viszi ugrás nélkül, az 520-as pedálomban is van 30000, stb.
#557
Posted 2012. September 10. - 16:37
Szerintem van ilyen gép de azért arra is rá kell biggyeszteni egy XT hátsó váltót, mert az adja el a bringát, mindenki azt nézi meg elsõnek. (nézd, ez egy XT-s bringa !....)Köszi, a következõ kérdés már nagyon OFF: Ha ez igy van, akkor miért nem lehet pl. full deore-al szerelt bringákat kapni? (Full XT minden márkánál megtalálható, full deore szinte sehol)
#558
Posted 2012. September 10. - 16:34
Jó, ne legyen iszonyatosan tartós az XTR. De azért az durva volt, hogy az új XTR agyam elsõ méterén kattan egy iszonyút a szabadonfutó (4 hónapot bírt) + ugyan ennek az agynak kicsit késõbb eltört a tengelye is. Hát ez egy Alivio agytól is kevés lett volna, nem ????én azon szoktam csodálkozni, mikor valaki az XTR-tõl iszonyú tartósságot vár. sose volt semmim XTR, de nekem nem is tûnik logikusnak, hogy a versenyre kifejlesztett széria legyen a legtartósabb.. a legdrágább, meg a legkönnyebb, ez világos, de kompromisszumok valahol biztos vannak.
Amúgy az XTR védelmében el kell mondjam, hogy én nagyon is tartósnak tapasztaltam.
Én még 8as full-acél XTR racsnival járok, elképesztõen erõs acél ötvözetbõl van, cserélgetve a láncokat 7-8ezer km után sem ugrott rajta egy vadi új lánc. Bõven 20ezer km fölött elmentem vele, és akkor is elöl kopott el annyira a rendszer, hogy már kellett cserélni az egészet.
Az XTR váltókar meg úgy tudom ipari csapágyazott, gondolom ezt sem azért csinálták így, hogy hamar szarrá menjen.
100 kilós haver XTR hajtómûvén meg nagyon sokáig bírták a tányérok, az is sokkal tartósabb volt az átlagnál.
XTR pedálomban 40 ezer km körül van, úgy forog, mint az álom, alig kotyog.
XTR-t szerintem akciósan érdemes venni vagy modellváltáskor. Én is úgy vettem, a németek szórták ki az elõzõ szériás cuccokat.
Az XTR hátsó váltóm is hosszú évek óta használom, semmi baja, minimálisan kotyog.
A hátsó agyam leszámítva szerintem ezek igenis mind nagyon tartós cuccok, bár ezek még a szürke, 950es szériából vannak, az agy viszont már ebbõl az új, vastag tengelyesbõl. Ezeknek már lehet, hogy tényleg gyengébb a minõsége.
#559
Posted 2012. September 10. - 16:16
nyilván minden termékcsalád esetében van egy ár-érték arányú optimum, nagyon alul még rosszabbak a tömítések, csapágyak, stb, felül meg már nagyon versenytechnika, egyedi megoldásokkal, agyonkönnyítve
egy deore/lx/slx cucc talán ami mûködési finomság, súly, technikai színvonal, tartósság és ár tekintetében a legjobb kompromisszum
Köszi, a következõ kérdés már nagyon OFF: Ha ez igy van, akkor miért nem lehet pl. full deore-al szerelt bringákat kapni? (Full XT minden márkánál megtalálható, full deore szinte sehol)
#560
Posted 2012. September 10. - 15:41
Ha már a minõségnél tartunk, és ennyire aktív ez a téma, egy provokatív (és persze sarkított) kérdéssel szeretnélek fárasztani titeket. Mindenféle tudományos alap és laboratóriumi mérések nélkül az a benyomásom alakult ki, hogy a Shimano alkatrészek minõsége, tartóssága a Deore szintig nõ utána igazából csak a súly csökken. Sõt! pl. az alu vs. acél lánctányérok ill. a könnyítések miatt még az élettartam is csökkenhet. Ha valaki az 1 Ft-ért megtett km-eket akarja optimálni nagyon alsó szinten kell keresgélnie. Mi errõl a véleményetek? Vagy nagyon rosszul látom?
nyilván minden termékcsalád esetében van egy ár-érték arányú optimum, nagyon alul még rosszabbak a tömítések, csapágyak, stb, felül meg már nagyon versenytechnika, egyedi megoldásokkal, agyonkönnyítve
egy deore/lx/slx cucc talán ami mûködési finomság, súly, technikai színvonal, tartósság és ár tekintetében a legjobb kompromisszum