Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Grammánia - a végletek nélkül

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
743 hozzászólás a témában

#541
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
Elger 1984 http://www.speedplay...mages/elger.jpg
Aerolite 1985 http://www.speedplay...es/aerolite.jpg

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#542
EMBER

EMBER

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.032 hozzászólás

szvsz akkor is nagyon alarendeltek a funkcionalitast a sulynak.


Javítsatok ki ha tévedek, de nem "Grammánia - a végletek nélkül" a topic címe? :)
Ennek a kritériumnak tökéletesen megfelel a pedál (még ha másnak nem is). Nem hiszem hogy a tervezõk fejében a minimális súlyon kívül bármi más járhatott. Ha ezt az egy speckó igényt kielégítik máris van egy vásárló közösségük aki szó nélkül megveszi.
Just for fun.
Öregen szenilis és süket akarok lenni, hogy ezzel aztán mindenkinek az agyára menjek. (bár ez már most is sikerül) :) Ne szólj szád nem fáj fejed.

#543
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
megvan ennek is a piaca. 3es fel kilos orszaguti epites es tarsai. ezen a szinten az ar es a praktikum a ket legutolso szempont :)
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#544
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

én úgy nézem, hogy ez országúti pedál. Ott meg kevésbé jellemzõ a sár és egyéb akadályozó tényezõ :)


szvsz akkor is nagyon alarendeltek a funkcionalitast a sulynak.

#545
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

én úgy nézem, hogy ez országúti pedál. Ott meg kevésbé jellemzõ a sár és egyéb akadályozó tényezõ :)



te el tudod képzelni, hogy ez egy jól használható, tartós és hasznos holmi?

#546
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás

egy ilyen becsatolos pedalnal mindig azon mulik, hogy mennyire mukodik megbizhatoan a kulonbozo korulmenyek kozott (sar, por, etc).

én úgy nézem, hogy ez országúti pedál. Ott meg kevésbé jellemzõ a sár és egyéb akadályozó tényezõ :)

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#547
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

egy ilyen becsatolos pedalnal mindig azon mulik, hogy mennyire mukodik megbizhatoan a kulonbozo korulmenyek kozott (sar, por, etc).


no meg mi történik, ha kicsit kopik a stopli

jah igen, ezzel a stoplival nagy élmény lehet sétálni is, illetve valószínûleg a stopli sem megy tönkre tõle a 3. lépésnél :D

#548
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

36 gr-os...
Ultralite Sports Launches 36g Pedal - BikeRadar


egy ilyen becsatolos pedalnal mindig azon mulik, hogy mennyire mukodik megbizhatoan a kulonbozo korulmenyek kozott (sar, por, etc).

#549
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás
Az elvileg nem gond. Az Eggbeater-en vagy a Time pedálokon sem állítasz rugóerõt, mégsem szidja õket ezért senki.

Ja igen, nem írtam az egyik legjobb trükköt lehetséges súlycsökkentésre. Pár forint a költsége, 10-15 perc alatt kész lehet és bizonyos feltételek teljesülése után garantáltan 40-50 grammal kevesebb lehet a bicaj.
Hátsó kerék kivesz, sor leszed, beragadt dzsuva fogaskerekek közül kipiszkál majd alaposan megpucol. Tegnap 3400 km után tisztítottam le fémtisztára a sort (isopropyl alkohol rulez) és lám, máris nem fél kilós!

Ezt én szétszedés nélkül, kb. 10 másodperc alatt szoktam elvégezni a magasnyomásúval.:)
Marci

#550
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 hozzászólás
Nem nagyon látom a csapágyazását. No meg azt a csavart amivel lehet állítani a kilépési erõt. ;)

Ridley Noah Fast 


#551
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

36 gr-os...

Ultralite Sports Launches 36g Pedal - BikeRadar



nekem már gyerekkoromban is ilyen volt, csak akkor szemétnek hívtuk...

#552
EMBER

EMBER

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.032 hozzászólás
36 gr-os...
Ultralite Sports Launches 36g Pedal - BikeRadar
Just for fun.
Öregen szenilis és süket akarok lenni, hogy ezzel aztán mindenkinek az agyára menjek. (bár ez már most is sikerül) :) Ne szólj szád nem fáj fejed.

#553
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Ja igen, nem írtam az egyik legjobb trükköt lehetséges súlycsökkentésre. Pár forint a költsége, 10-15 perc alatt kész lehet és bizonyos feltételek teljesülése után garantáltan 40-50 grammal kevesebb lehet a bicaj.
Hátsó kerék kivesz, sor leszed, beragadt dzsuva fogaskerekek közül kipiszkál majd alaposan megpucol. Tegnap 3400 km után tisztítottam le fémtisztára a sort (isopropyl alkohol rulez) és lám, máris nem fél kilós!

#554
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
a 2011es slx/xt utan egyaltalan nem hianyzik a sram... le a kalappal elotte, korabban nem voltak ilyen pozitiv emlekeim rola, es jobb volt egy sramos gepre atulni.

#555
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás

az 520-as pedálomban is van 30000, stb.


Az 520-as pedál egyszerûen elpusztíthatatlan. Várom már, hogy történjen vele valami, hogy vehessek könnyebbet, csicsásabbat, de még mindig ugyanolyan tökéletesen forog, nem kotyog, mint 10 éve (no jó, fogalmam sincs, mikor vettem, de valamikor az õskorban).

Viszont az Alivio váltóm már fél év után "lóg", lötyög, és agyon lustán vált. Az elõzõ is elég hamar elég ócska lett, nem emlékszem mennyi ideig bírta. Mondjuk ez a munkábajárós bringa, belefér, hogy néha 3 pedálfordulat után váltson. A montimon Sram X7 van, kicsit több, mint egy éves, és annak is kikoptak a csapjai, az is egyre lustábban vált; ez már kezd nagyon zavarni, versenyen nem praktikus. (Bowden csere már volt, kicsit javított rajta, de a (késõbb diagnosztizált) lötyögésen nyilván nem segített.) A munkábajáróson LX-re, a montin X9-re akarok váltani, és nagyon remélem, tartósabbak lesznek az újak.

#556
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Jó, ne legyen iszonyatosan tartós az XTR. De azért az durva volt, hogy az új XTR agyam elsõ méterén kattan egy iszonyút a szabadonfutó (4 hónapot bírt) + ugyan ennek az agynak kicsit késõbb eltört a tengelye is. Hát ez egy Alivio agytól is kevés lett volna, nem ????
Amúgy az XTR védelmében el kell mondjam, hogy én nagyon is tartósnak tapasztaltam.
Én még 8as full-acél XTR racsnival járok, elképesztõen erõs acél ötvözetbõl van, cserélgetve a láncokat 7-8ezer km után sem ugrott rajta egy vadi új lánc. Bõven 20ezer km fölött elmentem vele, és akkor is elöl kopott el annyira a rendszer, hogy már kellett cserélni az egészet.
Az XTR váltókar meg úgy tudom ipari csapágyazott, gondolom ezt sem azért csinálták így, hogy hamar szarrá menjen.
100 kilós haver XTR hajtómûvén meg nagyon sokáig bírták a tányérok, az is sokkal tartósabb volt az átlagnál.
XTR pedálomban 40 ezer km körül van, úgy forog, mint az álom, alig kotyog.
XTR-t szerintem akciósan érdemes venni vagy modellváltáskor. Én is úgy vettem, a németek szórták ki az elõzõ szériás cuccokat.
Az XTR hátsó váltóm is hosszú évek óta használom, semmi baja, minimálisan kotyog.
A hátsó agyam leszámítva szerintem ezek igenis mind nagyon tartós cuccok, bár ezek még a szürke, 950es szériából vannak, az agy viszont már ebbõl az új, vastag tengelyesbõl. Ezeknek már lehet, hogy tényleg gyengébb a minõsége.


a régi xtr az tényleg legendásan tartós, tartós használat után is kevésbé lötyögnek a cuccai, mint sok újnak

bár nekem pl., a 2000 Ft-os!!! hg40-es fogsorom is a harmadik szett láncot viszi ugrás nélkül, az 520-as pedálomban is van 30000, stb.

#557
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás

Köszi, a következõ kérdés már nagyon OFF: Ha ez igy van, akkor miért nem lehet pl. full deore-al szerelt bringákat kapni? (Full XT minden márkánál megtalálható, full deore szinte sehol)

Szerintem van ilyen gép de azért arra is rá kell biggyeszteni egy XT hátsó váltót, mert az adja el a bringát, mindenki azt nézi meg elsõnek. (nézd, ez egy XT-s bringa !....)
Marci

#558
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás

én azon szoktam csodálkozni, mikor valaki az XTR-tõl iszonyú tartósságot vár. sose volt semmim XTR, de nekem nem is tûnik logikusnak, hogy a versenyre kifejlesztett széria legyen a legtartósabb.. a legdrágább, meg a legkönnyebb, ez világos, de kompromisszumok valahol biztos vannak.

Jó, ne legyen iszonyatosan tartós az XTR. De azért az durva volt, hogy az új XTR agyam elsõ méterén kattan egy iszonyút a szabadonfutó (4 hónapot bírt) + ugyan ennek az agynak kicsit késõbb eltört a tengelye is. Hát ez egy Alivio agytól is kevés lett volna, nem ????
Amúgy az XTR védelmében el kell mondjam, hogy én nagyon is tartósnak tapasztaltam.
Én még 8as full-acél XTR racsnival járok, elképesztõen erõs acél ötvözetbõl van, cserélgetve a láncokat 7-8ezer km után sem ugrott rajta egy vadi új lánc. Bõven 20ezer km fölött elmentem vele, és akkor is elöl kopott el annyira a rendszer, hogy már kellett cserélni az egészet.
Az XTR váltókar meg úgy tudom ipari csapágyazott, gondolom ezt sem azért csinálták így, hogy hamar szarrá menjen.
100 kilós haver XTR hajtómûvén meg nagyon sokáig bírták a tányérok, az is sokkal tartósabb volt az átlagnál.
XTR pedálomban 40 ezer km körül van, úgy forog, mint az álom, alig kotyog.
XTR-t szerintem akciósan érdemes venni vagy modellváltáskor. Én is úgy vettem, a németek szórták ki az elõzõ szériás cuccokat.
Az XTR hátsó váltóm is hosszú évek óta használom, semmi baja, minimálisan kotyog.
A hátsó agyam leszámítva szerintem ezek igenis mind nagyon tartós cuccok, bár ezek még a szürke, 950es szériából vannak, az agy viszont már ebbõl az új, vastag tengelyesbõl. Ezeknek már lehet, hogy tényleg gyengébb a minõsége.
Marci

#559
kobormuki

kobormuki

    vendég

  • fórumtag
  • 192 hozzászólás

nyilván minden termékcsalád esetében van egy ár-érték arányú optimum, nagyon alul még rosszabbak a tömítések, csapágyak, stb, felül meg már nagyon versenytechnika, egyedi megoldásokkal, agyonkönnyítve

egy deore/lx/slx cucc talán ami mûködési finomság, súly, technikai színvonal, tartósság és ár tekintetében a legjobb kompromisszum


Köszi, a következõ kérdés már nagyon OFF: Ha ez igy van, akkor miért nem lehet pl. full deore-al szerelt bringákat kapni? (Full XT minden márkánál megtalálható, full deore szinte sehol)

#560
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Ha már a minõségnél tartunk, és ennyire aktív ez a téma, egy provokatív (és persze sarkított) kérdéssel szeretnélek fárasztani titeket. Mindenféle tudományos alap és laboratóriumi mérések nélkül az a benyomásom alakult ki, hogy a Shimano alkatrészek minõsége, tartóssága a Deore szintig nõ utána igazából csak a súly csökken. Sõt! pl. az alu vs. acél lánctányérok ill. a könnyítések miatt még az élettartam is csökkenhet. Ha valaki az 1 Ft-ért megtett km-eket akarja optimálni nagyon alsó szinten kell keresgélnie. Mi errõl a véleményetek? Vagy nagyon rosszul látom?


nyilván minden termékcsalád esetében van egy ár-érték arányú optimum, nagyon alul még rosszabbak a tömítések, csapágyak, stb, felül meg már nagyon versenytechnika, egyedi megoldásokkal, agyonkönnyítve

egy deore/lx/slx cucc talán ami mûködési finomság, súly, technikai színvonal, tartósság és ár tekintetében a legjobb kompromisszum