Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Grammánia - a végletek nélkül

- - - - -

  • Please log in to reply
743 replies to this topic

#501
errorka

errorka

    vendég

  • fórumtag
  • 56 posts
Teleszkopot is ledobhatnank, de azzal is csak visszafele lepkednenk, mar ami az elmenyt illeti. Meghuztuk a hatart, adottak az opciok, de meg van mit konnyiteni. Mar csak az a kerdes, hogy hol erdemes, es hol nem...

#502
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,181 posts
Ha nem, hát nem. Csak kapásból fél kiló ugrana le a bringáról. A könnyítést nem a féktárcsán kezdeném.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#503
errorka

errorka

    vendég

  • fórumtag
  • 56 posts
Volt V-fek, koszi. Nem jott be. Nem hiszem amugy, hogy csak dagadt vagy komolyan versenyzos lanyok vehetnenek V-feket, de ha mar okoskodunk, akkor adja magat, hogy nem versenyzik komolyan, mert akkor nem fekezne sokat :P Amugy meg nem is dagadt, csak felos, es mivel biztonsagosabbnak erzi a tarcsafeket, igy az van. Fog telen, nyaron, esoben, hoban, sarban, stb. Na de nem ez a lenyeg.

Az a kerdes, hogy ezek a konnyitett tarcsak mennyire birjak a masszivabb fekezest, illetve ami meg feltunt, hogy egyes peldanyoknal fel van sorolva tobb marka, de a Shimano nincs. Mi lehet az oka?

#504
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Valóban könnyebb, a négyszögtengelyes M442-es annyi, amit írtam és nem az Octalink, de az alább kérdezett FC-M442-es Octalinkes hajtómû úgy rémlik, kb. ugyanolyan tömegû.

[edit]könnyebb kissé valóban, kb. 60-70 grammal.
Shimano Kurbelgarnitur Deore FC-M442 175mm, 22-32-44 - Gewicht von Teilen auf der Waage - MTB-News.de

Találtam részletes adatot is a tömegekrõl, de igazad van, rosszul adtam össze a két számot, 100 grammal több, mint amit írtam.


A sebesség mindent megold.

 


#505
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

1100-1140g között van valahol ez a hajtómû monoblokkal. Egy octalink deore kb 1kg monoblokkal.


Valóban könnyebb, a négyszögtengelyes M442-es annyi, amit írtam és nem az Octalink, de az alább kérdezett FC-M442-es Octalinkes hajtómû úgy rémlik, kb. ugyanolyan tömegû.

[edit]könnyebb kissé valóban, kb. 60-70 grammal.
http://gewichte.mtb-...r-deore-fc-m442

#506
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Egy XT hajtómû kb. 790-795 gramm, középcsapágy 91 g körül, azaz összesen 881-886 gramm.
Egy Octalink hajtómû 1285-1300 gramm közt szór, vagyis ha grammozni szeretne valaki, csak ezen 400 gramm nyerhetõ. Merevségben nincs különbség, ugyanolyan megbízható és jó az Octalink, ha nem megbízhatóbb, mint egy integrált HT2 rendszer.

1100-1140g között van valahol ez a hajtómû monoblokkal. Egy octalink deore kb 1kg monoblokkal.


A sebesség mindent megold.

 


#507
kobormuki

kobormuki

    vendég

  • fórumtag
  • 192 posts
Súlyban a deore hajtómû éppen közöttük van (pl. Deore M591) valahol 1000g körül

#508
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Egy XT hajtómû kb. 790-795 gramm, középcsapágy 91 g körül, azaz összesen 881-886 gramm.
Egy Octalink hajtómû 1285-1300 gramm közt szór, vagyis ha grammozni szeretne valaki, csak ezen 400 gramm nyerhetõ. Merevségben nincs különbség, ugyanolyan megbízható és jó az Octalink, ha nem megbízhatóbb, mint egy integrált HT2 rendszer.

#509
kobormuki

kobormuki

    vendég

  • fórumtag
  • 192 posts
Szerintem NEM. Nagyot változtatni sem érdemes, hacsak nem vagy valami élversenyzõ... Szvsz az octalinkes alivio tökéletesen megfelelõ.... Esetleg egy integrált Deore-ban (55 EUR) gondolkozhatsz, de arra ne számíts, hogy különbséget fogsz érezni.

Octalinkes Alivio (M442) hajtokarokat (csak a karokat) erdemes lecserelni konnyebbre, vagy inkabb komplett cseret ajanlanatok?

(Tobb kerdesem most nincs, es direkt bontottam 3 fele, mert 3 tok kulon tema :))



#510
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,636 posts
henger kolega nem ugy ertette.
inkabb ugy hogy a bolygo gravitacios vonzasabol adodoan kellene a nagyobb fekero vagy esetleg versenyhez?

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#511
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,181 posts

Sokat fekezos lanynak Shimano rendszerhez erdemes-e vmelyiket beujitani elore a mostani RT-51 (187g) helyett, vagy szetkopnanak hamar?


Elsõ kérdés: lánynak mi szüksége van tárcsafékre? Dagadt, vagy komolyan versenyzik? Egy rendes V-fék is bõven elég fékerõt képes produkálni, nem durva felhasználásra persze.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#512
errorka

errorka

    vendég

  • fórumtag
  • 56 posts
Octalinkes Alivio (M442) hajtokarokat (csak a karokat) erdemes lecserelni konnyebbre, vagy inkabb komplett cseret ajanlanatok?

(Tobb kerdesem most nincs, es direkt bontottam 3 fele, mert 3 tok kulon tema :))

#513
errorka

errorka

    vendég

  • fórumtag
  • 56 posts
22-es es 33-as lanctanyerokbol mit ajanlanatok? Most valami dognehez Alivio tanyerok vannak fent (41g ill. 90g, ha igaz), de nem tudom, mivel lenne erdemes potolni. 64/104mm, 4 karos megoldas erdekelne.

BTS XC Pro 22T-t lattam emberi aron, de sehol sem talalok tomeg adatot, vagy kozel dupla aron Truvativot.

32-es total passzos.

#514
errorka

errorka

    vendég

  • fórumtag
  • 56 posts
Az alabbi Ebayes tarcsakrol varnek velemenyeket, tapasztalatokat. Sokat fekezos lanynak Shimano rendszerhez erdemes-e vmelyiket beujitani elore a mostani RT-51 (187g) helyett, vagy szetkopnanak hamar?

J&L 180mm Disc Brake Rotor for Hope/Magura/Avid/Hayes/Formula-112g-Superlight | eBay

Light Weight Stainless Steel 6 Bolt MTB Disc Brake Rotor 180mm 115g /1 pcs | eBay

NEW Gatorbrake STARLITE Stainless Disc Rotor MTB 180mm | eBay

NEW Gatorbrake ARIES Stainless Disc Rotor MTB 180mm | eBay

Gatorbrake MTB Wind Cutter Stainless Disc Rotor 180mm | eBay

The World's Lightest Rotor ~ New ASHIMA Ai2 Disc Rotor , 180mm , 97g | eBay

#515
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,181 posts

engem a geometria érdekel ;)


Nem, Ózd is kimarad- össze kell rakni a gépet. A geometria miért fontos? :)
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#516
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts

Az 57-es karbon CX vázam 1277 gramm.

engem a geometria érdekel ;)

hétvégén jössz Ózdra?

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#517
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
akkor milyen vaz? :)

#518
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,181 posts
Nem ebay, nem kínai. Majd írok tapasztalatokról.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#519
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
milyen vaz? ebayes, hogy nem irtal brandet? ha igen, akkor majd a tapasztalatokrol plz :)

#520
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,181 posts
Az 57-es karbon CX vázam 1277 gramm.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!