Na nézzük csak:
Karbon triál: 100e Ft
XC merev: 110e Ft (csak mert ebbe kell üléscsõ a triálba meg nem ) )
OÚ: ugyanennyi
Ezekben benne van a spéci integrált kormánycsapágyam is. Mielõtt megkérdeznétek lehet 1.5 standard is és zárt, szimmeringes, mélyhornyú golyóscsapágy van benne.
A többi fajtára adok árajánlatot.
Alusuisse vagy Aluswiss már nem tudom:
Újpest külsõ részén a Káposztásmegyer felé lévõ új ipari területen van.
Amit biztosan tudok hogy 7075 rúd van náluk és 7022 vastaglemez (4, 6, 10 mm) mert én ezeket használom.
Üdv: Gábor
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Váz építés
Started by
Major
, 2001. November 23. 17:36
#161
Posted 2003. October 03. - 23:44
#162
Posted 2003. October 01. - 21:14
Jó alu van az AluSwissnél Újpesten!
Hol találom meg a céget? (esetleg weblap..)
Az imént említettet akarom megépíteni, normális anyagból, és szelvényekbõl-csövekbõl.
Milyen alu van? 7xxx is?
Köszi
#163
Posted 2003. October 01. - 21:09
#164
Posted 2003. October 01. - 20:58
csak úgy kíváncsiságból:
egy karbon xc váz (merev) mennyibõl jönne ki? és egy, már fentebb említett o.uti/ss?
egy karbon xc váz (merev) mennyibõl jönne ki? és egy, már fentebb említett o.uti/ss?
#165
Posted 2003. October 01. - 20:15
Nos ismét itt vagyok!
Akinek egyedi vázra van szüksége az írjon mailt és kérdezzen, én meg majd válaszolok.
Karbonból lehet: XC fully, XC merev, DH, Dirt, Triál, országúti, trekking, tandem, cyclocross, egykerekû (nem vicc most csinálom az elsõt ) 6 ember fog bringázni EGY egykerekûn).
A becsúszószár a Cannondale villákból ismert módon tûgörgõkön mozogna, ez elég jó hatással lenne a merevségre is. De ez a project pihen:)))
Jó alu van az AluSwissnél Újpesten!
De én nem erõltetném az alut, ha könnyû dolgot szeretne az ember
Üdv: Gábor
Akinek egyedi vázra van szüksége az írjon mailt és kérdezzen, én meg majd válaszolok.
Karbonból lehet: XC fully, XC merev, DH, Dirt, Triál, országúti, trekking, tandem, cyclocross, egykerekû (nem vicc most csinálom az elsõt ) 6 ember fog bringázni EGY egykerekûn).
A becsúszószár a Cannondale villákból ismert módon tûgörgõkön mozogna, ez elég jó hatással lenne a merevségre is. De ez a project pihen:)))
Jó alu van az AluSwissnél Újpesten!
De én nem erõltetném az alut, ha könnyû dolgot szeretne az ember
Üdv: Gábor
#166
Posted 2003. September 30. - 17:50
Siga bácsi, Tom bácsi!
Szeretnék egy outit, vagy SS-t építeni. Inkább SS-t most.
Nagyon bejönnek az ejtett felsõcsöves outi vázak (Giant! Kona, Hungary:A).
Gondoltam többféle megoldásra is:
1. Totál egyedi karbonváz, karbon villával. A papucsok, és csatlakozási pontok természetesen alumíniumból.
2. Aluváz. A Metalloglobusnál néztem, 40X20X2-es zártszelvény az alsócsõ, nyeregcsõ, láncvilla. A felsõcsõ vagy 20X20X2, vagy 30X1 csõ. Papucsok marva, vagy öntve 4mm vastag. Az anyag AlMgSi1 (sajna csak ez van) A tömege ~2300gr :-X :-\
Azért ez sok, nem?
3. Veszek cigányoktól Devecserben egy acélvázas gépet, aztán otthon áthegesztjük a felsõcsövet. Kétségkívül a legolcsóbb megoldás, de a dizájn miatt eléggé vonakodom tõle.
Szeretnék egy outit, vagy SS-t építeni. Inkább SS-t most.
Nagyon bejönnek az ejtett felsõcsöves outi vázak (Giant! Kona, Hungary:A).
Gondoltam többféle megoldásra is:
1. Totál egyedi karbonváz, karbon villával. A papucsok, és csatlakozási pontok természetesen alumíniumból.
2. Aluváz. A Metalloglobusnál néztem, 40X20X2-es zártszelvény az alsócsõ, nyeregcsõ, láncvilla. A felsõcsõ vagy 20X20X2, vagy 30X1 csõ. Papucsok marva, vagy öntve 4mm vastag. Az anyag AlMgSi1 (sajna csak ez van) A tömege ~2300gr :-X :-\
Azért ez sok, nem?
3. Veszek cigányoktól Devecserben egy acélvázas gépet, aztán otthon áthegesztjük a felsõcsövet. Kétségkívül a legolcsóbb megoldás, de a dizájn miatt eléggé vonakodom tõle.
#167
Posted 2003. August 24. - 16:33
#168
Posted 2003. August 24. - 15:31
Hi Hi!
TRIAL-ozásra milyen vázat ajánlatok?("-ol,merevítés, stb..., Mali, Magellan [tucana], Caprine...?) ???
TRIAL-ozásra milyen vázat ajánlatok?("-ol,merevítés, stb..., Mali, Magellan [tucana], Caprine...?) ???
#169
Posted 2003. August 22. - 22:28
Köszi az irásokat, segitséget. Olvasgattam már a topicot, tudom, hogy nem egyszerû dolog, nem is akartam két nap legyártani egy profi vázat, csak elgondolkodtam, milyen problémákat kellene leküzdeni. Mivel alapból outizok igen lelekesen, és csak a kicsi adrenalin többlet miatt dirt-ölök(habár 80nal szerpentinen, vagy 70nel kamion mögött is ad adrenalint, de ez más story ;D) nem is akartam profi, végletekig tökéletes vázat, csak v.mi egyszerût, ami jobban birja mint mutterom gagyi tescobike-ja. A vázsablon készitésére én is gondoltam, anélkül fix nem kezdeném el, mivel nem kész vázat akarok átalakitani. A heggesztést egy a már emlitett tipusú emberre biznám :25 éve csinálja meló szerûen+tudja+szereti+maszekol... És a város legjobbjának tartják. (No nem vagyunk olyan nagy város, de azért jól keni:)!) A súly pedig csak a funkcionalitás határain belül lényeges.
#170
Posted 2003. August 22. - 20:41
Ja elfelejtettem, ; Gábor, ez valami rettenetesen szép, meg állat meg ilyenek!!! :
Gratula!
A 4szögletes DH becsuszóra leszek még kiváncsi... A csavarodás ellen van? Vagy a csapágyazottság-finom mozgás miatt? Mint a spéci rugós nyeregcsöveknél? Mi fog benne dolgozni? Szimeringezést hogy oldod meg? (ha nem szakmai titok...)
Gratula!
A 4szögletes DH becsuszóra leszek még kiváncsi... A csavarodás ellen van? Vagy a csapágyazottság-finom mozgás miatt? Mint a spéci rugós nyeregcsöveknél? Mi fog benne dolgozni? Szimeringezést hogy oldod meg? (ha nem szakmai titok...)
#171
Posted 2003. August 22. - 20:22
Hali, igazatok van, nem pofonegyszerû az egész, egy kicsit elragadtattam magam... ;D Nekem egyszerûnek tûnt, mert én értek hozzá, de egy amatõr tényleg ne kezdjen bele, már a csõillesztéseken megbukna a dolog...
Természetesen a heggesztést mindig profira kell bízni, ez nem jött le a szövegembõl, sorry. Nálunk olyan ember csinálta a hegesztést, aki ilyenirányú végzettségén kívül érdekelte is, amit csinál, nagyon értett hozzá, mellesleg 25évig csinálta. (meghalt sajnos, azóta semmi nem készül)
JrAgeBee kérdésére válaszolva(bár fentebb már írtam), kb. 15 vázat csináltunk így, majdnem mindegyiket nyúzzák most is, egy pár szétdarabolva várja további sorsát. Csak egy volt össztelós, olyat nem csinálnék mégegyet, rettenetes munka jóra megcsinálni. [rob] is írta, látott már ilyet szarul sikerülni, el is hiszem. Egyébként egyik vázat sem kellett utólag "tekergetni" szerencsére.
Természetesen a heggesztést mindig profira kell bízni, ez nem jött le a szövegembõl, sorry. Nálunk olyan ember csinálta a hegesztést, aki ilyenirányú végzettségén kívül érdekelte is, amit csinál, nagyon értett hozzá, mellesleg 25évig csinálta. (meghalt sajnos, azóta semmi nem készül)
JrAgeBee kérdésére válaszolva(bár fentebb már írtam), kb. 15 vázat csináltunk így, majdnem mindegyiket nyúzzák most is, egy pár szétdarabolva várja további sorsát. Csak egy volt össztelós, olyat nem csinálnék mégegyet, rettenetes munka jóra megcsinálni. [rob] is írta, látott már ilyet szarul sikerülni, el is hiszem. Egyébként egyik vázat sem kellett utólag "tekergetni" szerencsére.
#172
Posted 2003. August 22. - 17:51
en csak fogom a fejem!!!lor beszólásait nem látom... pedig õ járt még barbárszakra (szakbarbár)
azert lehet ugyis kezdeni, hoyg nem te fogod hegszeteni!
nem?!
mert mire vki megtanul rendesen hegeszteni az nem egy ket nap!
es addig ha lehet ne vazon gyakoroljon!
mert amig egy rendes gyokot nem tud huzni addig folosleges szetb@szni barmilyen vazat is!
#173
Posted 2003. August 22. - 17:35
a vázheggesztéstõl óva intek minden amatõrt... kapásból átégetné az anyagot... nameg huzalt/pálcát sem eccerû megfelelõt találni!!!
lor beszólásait nem látom... pedig õ járt még barbárszakra (szakbarbár)
lor beszólásait nem látom... pedig õ járt még barbárszakra (szakbarbár)
#174
Posted 2003. August 22. - 17:32
na ezt mondom ! gábor le a kalappal! szép cucc.
hogy csináltad, mert ez már engem is érdekelne. alapanyagot a " Zoltech viscosa" -tol lehet kapni szoval az megvan, de technológia mi volt???
(egy éve az alapanyagig kiástam a makkot...)
na meg méretezés!!! hogy lehet a karbonnal számolni??
hogy csináltad, mert ez már engem is érdekelne. alapanyagot a " Zoltech viscosa" -tol lehet kapni szoval az megvan, de technológia mi volt???
(egy éve az alapanyagig kiástam a makkot...)
na meg méretezés!!! hogy lehet a karbonnal számolni??
#175
Posted 2003. August 22. - 17:04
Csak az a baj, hogy sokan olvassák ezt a fórumot, többek között ezt a topic-ot is, és azért nem ártana, kedves vázcsinálók, ha leírnátok, hogy mivel, hogyan, kivel csináltátok az adott vázakat. Nem mindegy, hogy valakinek van hegesztötrafója, vagy (tom esetében) X éve autóvázakat hegeszt.
Érthetö, hogy mire akarok kilyukadni? Olybá' tünik, mintha halál egyszerü lenne, de aki még nem fogott kezébe hegesztöpálcát, csak a szakmunkásba' gyakorlaton, az nem fogja tudni RUTINból megcsinálni..... El lehet kezdeni úgy is, hogy veszel valami sz*rt, áthegeszted, nem lesz jó. veszel megint valamit, áthegeszted, nem lesz jó, de már jobb, mint az elözö. És így tovább. De sokan feladják, mert azt hiszik, elsöre sikerülni fog, az itt leírtakból olyan egyszerünek tünt....
És akkor csak káromkodni fognak, meg bosszankodni az elb*szott pénz miatt.
És a "2 nyomon fut" pedig élö példa a környezetemböl (egy félresikerült alu dh váz).
Érthetö, hogy mire akarok kilyukadni? Olybá' tünik, mintha halál egyszerü lenne, de aki még nem fogott kezébe hegesztöpálcát, csak a szakmunkásba' gyakorlaton, az nem fogja tudni RUTINból megcsinálni..... El lehet kezdeni úgy is, hogy veszel valami sz*rt, áthegeszted, nem lesz jó. veszel megint valamit, áthegeszted, nem lesz jó, de már jobb, mint az elözö. És így tovább. De sokan feladják, mert azt hiszik, elsöre sikerülni fog, az itt leírtakból olyan egyszerünek tünt....
És akkor csak káromkodni fognak, meg bosszankodni az elb*szott pénz miatt.
És a "2 nyomon fut" pedig élö példa a környezetemböl (egy félresikerült alu dh váz).
#176
Posted 2003. August 22. - 16:16
Nézd meg a www.stashe.tk-n a karbon triál vázamat!
A kék volt az elsõ és a mai napig teljesen hibátlan!!! Némi szakértelem kell csak, de méginkább odafigyelés, alaposság.
Ja és nem vagyok Zajzi(?) 2 éve azt sem tudtam mi az a karbon...
Üdv: Gábor
Ui: Ez sem fut két nyomon
A kék volt az elsõ és a mai napig teljesen hibátlan!!! Némi szakértelem kell csak, de méginkább odafigyelés, alaposság.
Ja és nem vagyok Zajzi(?) 2 éve azt sem tudtam mi az a karbon...
Üdv: Gábor
Ui: Ez sem fut két nyomon
#177
Posted 2003. August 22. - 10:49
félreértesz tomracing! nem fikáztam én senkit, sõt mint mondtam le a kalappal az elõtt aki csinált már ilyet!
olyan eccerûnek mondod a dolgokat úgyhogy ha nem vagyok indiszkrét csináltál már ilyet???
mert jó jó hogy acélt lehet tekerentyûzni ha már kész van akkor is, de azt a lovat én nem használnám keménykedésre... tuggyátok csunya dokog a váztörés. na meg mint mondtam a heggesztés se kispályás dolog!
azt meg senki nem mondta hogy ezt bárki smucigságból nyomatja
na és végül tom-ék karbon tandeme megest más, azt ne keverjük a levesbe!! elõször is ott van Zajzi aki karbon guru.... õ tudja mit hogy kell, mert fél életét erre tette...
az a bizonyos pécsi srác pedig nem lakótelepi gyerek, és ha megnézed neki sem olyan könnyen jött össze. na meg õ is buli gépet gyártott
férre ne ércsetek nem fikázok és nem károgok, de akik megcsinálnak egy vázat azoknak szivük lelkük és tudásuk bennevan, na meg mind két publikált esetben értettek az anyaghoz rendesen.
olyan eccerûnek mondod a dolgokat úgyhogy ha nem vagyok indiszkrét csináltál már ilyet???
mert jó jó hogy acélt lehet tekerentyûzni ha már kész van akkor is, de azt a lovat én nem használnám keménykedésre... tuggyátok csunya dokog a váztörés. na meg mint mondtam a heggesztés se kispályás dolog!
azt meg senki nem mondta hogy ezt bárki smucigságból nyomatja
na és végül tom-ék karbon tandeme megest más, azt ne keverjük a levesbe!! elõször is ott van Zajzi aki karbon guru.... õ tudja mit hogy kell, mert fél életét erre tette...
az a bizonyos pécsi srác pedig nem lakótelepi gyerek, és ha megnézed neki sem olyan könnyen jött össze. na meg õ is buli gépet gyártott
férre ne ércsetek nem fikázok és nem károgok, de akik megcsinálnak egy vázat azoknak szivük lelkük és tudásuk bennevan, na meg mind két publikált esetben értettek az anyaghoz rendesen.
#178
Posted 2003. August 22. - 07:38
Hõkezelés, CNC? Emberek, acél vázról beszéltünk! Aki nem mozog abszolút ilyenbe, az azt hiszi, hogy ehhez valami csoda kell, pedig pofon egyszerû az egész (acél esetében). Olyan írjon negatív kritikát, akinek huszonötödször is eltört a normálisan meghegesztett acélváza. Vázsablon azért nem kell, mint már írtam, mert a váz nagy része mindig egybemarad, ahogy a gyárból kijött. Pl. felsõcsõ lejjebb heggesztés, nyeregcsõ-rövidítés, támvilla lejjebb hegesztése, aztán, ha jók a szögek, meg a monob. magasság, jöhetnek a különbözõ helyekre rakott merevítések. A heggesztésekhez, hogy be legyen biztosítva a "házi tuning", aztán különbözõ kitámasztások a merevség miatt, pl monoblokk köré, láncvilla-csapágyház-nyeregcsõ találkozás, fejcsõre zsugorgyûrû kinyúlás ellen, stb. Ebben az esetben egyébként megmarad a gyári szög. Anyag meg csak másik vázból volt. Csinálni kell elõször két olcsó hi-ten vázból valamit, és ha összejön, akkor lehet cro-mo vázakból is megpróbálni. Pl régi magellánok, schwinnek, GT-k, stb. Nem árt, ha a két cro-mo váz egy anyagból van... ;D
Aki nem próbálta, ne fikázza le az ilyet, mert mint mondtam, nem a gyári vázakat akartuk megúszni ezekkel. Én se fikáztam a bikkmakkban a Tomékat, amikor két duálvázat "összeragasztottak" karbonszálakkal, ott tekergették nemtom mennyi idõn át. Elõször hülyén hangzott, de kipróbálták, megcsinálták, ésszel és szakszerûen, és lám, jó is lett amennyire én tudom. Õk se azért csinálták, mert nem volt pénzük gyári vázra szerintem... Pedig elõször vicces, hogy két srác a lakótelep erkélyen csinált egy karbon betétes alu tandemvázat, nem? Aztán mégis milyen frankó lett. Vagy a Lóránt(asszem) pécsen a DH vázával. Nem lehetelen dolgok ezek. Mûszaki, gyakorlatias ember tudja, mirõl beszélek.
Aki nem próbálta, ne fikázza le az ilyet, mert mint mondtam, nem a gyári vázakat akartuk megúszni ezekkel. Én se fikáztam a bikkmakkban a Tomékat, amikor két duálvázat "összeragasztottak" karbonszálakkal, ott tekergették nemtom mennyi idõn át. Elõször hülyén hangzott, de kipróbálták, megcsinálták, ésszel és szakszerûen, és lám, jó is lett amennyire én tudom. Õk se azért csinálták, mert nem volt pénzük gyári vázra szerintem... Pedig elõször vicces, hogy két srác a lakótelep erkélyen csinált egy karbon betétes alu tandemvázat, nem? Aztán mégis milyen frankó lett. Vagy a Lóránt(asszem) pécsen a DH vázával. Nem lehetelen dolgok ezek. Mûszaki, gyakorlatias ember tudja, mirõl beszélek.
#179
Posted 2003. August 21. - 21:39
na és persze itt van a várheggesztés is...
nem minden bokorban ül olyan ipse aki egy 1.5ös falú csövet nem süt át nem hogy 0.akárhanyasat
meg persze a készülék...
de pl van egy ilyenirányú hirdetés a bikemagban. valami máriusz koma.... az ilyenek lehet hogy beváttalják. de max 10 van az országban . ja... a tudásnak ára van... naggggyon nagy.
meg itvan ez a vázsablon dolog....
a hõkezelésrõl ne is beszéljünk
nameg a néhány cnc-s luxuscik: papucsok...
szoval én tavaly õsszel vettem inkább egy meridát... az aztán egyedi :-) vagy 10000 van mo-n
ma és ez az... a tervezés! míg a gári cuccosok kiforrott kipróbált izék (merida) addig te azt se tudod mennyire méretezd felül meg mik az akhillesz inak és mit hgyj rugalmasra mit keményíts be... a geometria meg végképp ilyen....
ha mégis összejön, még mindig te vagy a tesztbábu... és ez egy dual dépen tragikus lehet....
de ha még ezen károgásom utánn is elõadod... tiszteletem
nem minden bokorban ül olyan ipse aki egy 1.5ös falú csövet nem süt át nem hogy 0.akárhanyasat
meg persze a készülék...
de pl van egy ilyenirányú hirdetés a bikemagban. valami máriusz koma.... az ilyenek lehet hogy beváttalják. de max 10 van az országban . ja... a tudásnak ára van... naggggyon nagy.
meg itvan ez a vázsablon dolog....
a hõkezelésrõl ne is beszéljünk
nameg a néhány cnc-s luxuscik: papucsok...
szoval én tavaly õsszel vettem inkább egy meridát... az aztán egyedi :-) vagy 10000 van mo-n
ma és ez az... a tervezés! míg a gári cuccosok kiforrott kipróbált izék (merida) addig te azt se tudod mennyire méretezd felül meg mik az akhillesz inak és mit hgyj rugalmasra mit keményíts be... a geometria meg végképp ilyen....
ha mégis összejön, még mindig te vagy a tesztbábu... és ez egy dual dépen tragikus lehet....
de ha még ezen károgásom utánn is elõadod... tiszteletem
#180
Posted 2003. August 21. - 21:24
nem rágtam át a hozzászólásókat mer csak most értem haza. de a téma felvetésre válaszom:
a dolog az alapanyagnál bukik! tavaly nekem is eszembe jutott a dolog... az országba nem hotnak be binyigl acélt! a ferroglobus-se tud ijesmirõl kis tételben... pedig nem a titkárral hanem az egyik fõmufkóval dumáltam... (az egyik legnagyobb magyar fémalapanyagos izé) ja. titánt tudnak hozni bármijen méretet... persze fajtánként minimum egy szálat (6m) de ennek már nem jártam utánna pontosan... pedig õk aztán tényleg hoznának ha tugnának.
bazsit is felcsörrentettem a bikamagnál és õ is csak egy olasz mailcímet adott
meg gondoljatok bele... darab anyagot hol vesztek???? talán yasec-féléknél nyafoghatnál de az is kiszámolja hogy mennyi kell neki és nem hozat feleslegbe...
nem akarom elvenni senki kedvét (nekem egy tucat telcsizés utánn elment. (nem csak a frerroglobust ostromoltam) )
a dolog az alapanyagnál bukik! tavaly nekem is eszembe jutott a dolog... az országba nem hotnak be binyigl acélt! a ferroglobus-se tud ijesmirõl kis tételben... pedig nem a titkárral hanem az egyik fõmufkóval dumáltam... (az egyik legnagyobb magyar fémalapanyagos izé) ja. titánt tudnak hozni bármijen méretet... persze fajtánként minimum egy szálat (6m) de ennek már nem jártam utánna pontosan... pedig õk aztán tényleg hoznának ha tugnának.
bazsit is felcsörrentettem a bikamagnál és õ is csak egy olasz mailcímet adott
meg gondoljatok bele... darab anyagot hol vesztek???? talán yasec-féléknél nyafoghatnál de az is kiszámolja hogy mennyi kell neki és nem hozat feleslegbe...
nem akarom elvenni senki kedvét (nekem egy tucat telcsizés utánn elment. (nem csak a frerroglobust ostromoltam) )