Jelentkezz be Regisztrálj
Trans Hungária Túra/Maraton | 2013. augusztus 16-20.
#461
Posted 2011. February 01. - 11:58
#462
Posted 2011. February 01. - 11:55
#463
Posted 2011. February 01. - 11:46
#464
Posted 2011. February 01. - 11:39
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#465
Posted 2011. February 01. - 11:33
az a feb 1 jó lesz feb 5-10 idõpontnak:D jóestetben
#466
Posted 2011. February 01. - 09:55
Itt van február 1 e és semmi infót nem láttam még a sportaktív oldalán
Csak az eddigi szokásos infót pályarajz meg a többi
semmi értelmes infót nem találtam lehet az lesz a vége inkább megyek a salzra azt kész:D
Én meg megyek mind a kettõre.
De tény, hogy feb.1 és reggel semmi, na jó még nem keltek fel!
Engem fõleg a felszerelés-transzport érdekel majd, részletesen mekkora pakk,sátor ect...
#467
Posted 2011. February 01. - 09:28
Csak az eddigi szokásos infót pályarajz meg a többi
semmi értelmes infót nem találtam lehet az lesz a vége inkább megyek a salzra azt kész:D
#468
Posted 2011. January 31. - 14:56
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#469
Posted 2011. January 31. - 14:01
#470
Posted 2011. January 30. - 19:21
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#471
Posted 2011. January 30. - 19:17
Mióta vannak kitiltva Svájcból a bringások?
Figyelmetlen vagy. Csak a közútról és az erdõbõl vannak kitiltva.
#472
Posted 2011. January 30. - 19:14
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#473
Posted 2011. January 30. - 19:10
#474
Posted 2011. January 30. - 12:26
#475
Posted 2011. January 30. - 11:19
mi minid 1-2 száz év lemaradásba vagyunk a szomszéd országainkalszemben:(
#476
Posted 2011. January 30. - 10:52
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#477
Posted 2011. January 30. - 09:10
Általában a magas és számos költséggel szokás megindokolni a magas nevezési díjat. Ennyi az egész, ennek közvetlen következménye, hogy egy leendõ versenynek az érdekelt esetleges résztvevõi, fordított logikával, a költségekbõl akarják kiszámolni a nevezési díjat.
De amit mondok, az egy szélesebb reláció, amely itthon valahogy nem divat. Kaptam a napokban a postaládámban vagy 10 szórólapot vagy 10 nyugat-európai versenyrõl (olyanokról is, ahol 5 éve voltam utoljára) - és mik vannak rajta? Szálláshelyek, élményparkok, múzeumok, programok. Azt mutatják, hogy egy többnapos szervezése az egész régió számára elõnyös, turisztikai, kulturális és vendéglátóipari szempontból. Ez vajon itthon miért nem szempont? Itthon miért nincs a szálláshelyeken "bike-package" félpanzió a verseny idejére? Itthon miért nem lehet a verseny állomásai között (és állomásaira) kedvezményes vonatjegyet venni? Szerintem ez egy komplexebb gondolkodást követel meg, s nem a "nevezés = X Ft, sátor, tranzit, kijelölés = Y Ft, azaz ha X <= Y, akkor jövõre nem rendezzük meg..."
Nem tudom, hogy ez egy eleve felvilágosultabb, hosszútávra tervezõ nyugati mentalitást feltételez, vagy egyszerûen egy professzionális szervezést.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#478
Posted 2011. January 30. - 00:27
Amit nem értek: miért érdekel az bárkit is, hogy mibõl áll össze a nevezési díj, milyen terheket ró a szervezõkre? Ha megeszek egy joghurtot, hol érdekel az engem, hogy ebbõl 3 Ft a pohár, 22 Ft a logisztika, 4 Ft a tej, 10 Ft az üzem, ahol csomagolják, akárhány Ft az eperadalék? Csak az érdekel, hogy 89 Ft, s megengedhetem magamnak, vagy azt, hogy 249 Ft, s már inkább visszateszem a polcra.
Egy verseny pontosan ugyanilyen termék. Úgy kell beárazni, hogy az fogyasztható legyen. Nyilván, ha jobban belegondolunk, látszik, hogy ezen kevesebb a várható profit - de ha jó sajtóvisszhangot kap, akkor 3-4 év alatt kinõheti magát olyan szintre, amin már ténylegesen van haszon. Bizony, az elején lehet, hogy nagy anyagi bukó lesz. Persze ehhez beruházási (szponzor-) tõke is kell, hogy el lehessen 2-3 évet tapsolni arra, hogy a rendezvény kitaposson magának egy presztízst. És ott az úgynevezett passzív profit - amit nagyon nehéz a szervezõi költségvetésbe beletenni, de külföldön mégiscsak erre építik fel az egészet. Sokkal többen bérelnek szállást az állomásokon, s a kisérõ(k) bizony lehet, hogy beülnek ide-oda, vagy belépnek ide-oda. Ez haszon, pénz, bevétel az adott településnek. Az üzleti modellnek biztosan erre kellene jobban ráépítenie, minthogy a nevezésekbõl ez kijöjjön nullára.
Általában a magas és számos költséggel szokás megindokolni a magas nevezési díjat. Ennyi az egész, ennek közvetlen következménye, hogy egy leendõ versenynek az érdekelt esetleges résztvevõi, fordított logikával, a költségekbõl akarják kiszámolni a nevezési díjat.
#479
Posted 2011. January 30. - 00:07
Egy verseny pontosan ugyanilyen termék. Úgy kell beárazni, hogy az fogyasztható legyen. Nyilván, ha jobban belegondolunk, látszik, hogy ezen kevesebb a várható profit - de ha jó sajtóvisszhangot kap, akkor 3-4 év alatt kinõheti magát olyan szintre, amin már ténylegesen van haszon. Bizony, az elején lehet, hogy nagy anyagi bukó lesz. Persze ehhez beruházási (szponzor-) tõke is kell, hogy el lehessen 2-3 évet tapsolni arra, hogy a rendezvény kitaposson magának egy presztízst. És ott az úgynevezett passzív profit - amit nagyon nehéz a szervezõi költségvetésbe beletenni, de külföldön mégiscsak erre építik fel az egészet. Sokkal többen bérelnek szállást az állomásokon, s a kisérõ(k) bizony lehet, hogy beülnek ide-oda, vagy belépnek ide-oda. Ez haszon, pénz, bevétel az adott településnek. Az üzleti modellnek biztosan erre kellene jobban ráépítenie, minthogy a nevezésekbõl ez kijöjjön nullára.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#480
Posted 2011. January 29. - 22:31
Kicsit számoljunk csak:
A legnagyobb költség szerintem a logisztika lesz.
Belegondolva hogy már múlt évben elkezdték szervezni a verseny azért elég nagy költsége van már eddig is.Nagyon nehéz munka mellet ezt csinálni tehát jópár fõállású rendezõ is kell.
A versenyre kell legalább két nagy sörsátor-minimum napi 500.000ft szállitással,felállitással-mert nem lehet úgy megoldani hogy reggel lebontod és utána felállitod a másik helyszinen.A felszerelés (padok.asztalok,zuhanyzó,wc stb) éppen a nemzeti ünnepen a legdrágább a bérlése ( a sok szabadtéri program miatt).A felszerelés szállitása (teherautó,busz) sem olcsó mulatság.Külön stáb kell a cél,kemping területére "mindenesnek".A verseny pályán pedig nagyon sok motoros,quados biztositás kell.Kötelezö mentöt ami nem egy sima autó hanem komoly terepjárót kell biztositani (napi 100.000 ft legalább).Nem beszélve a helyi erök költségéröl sem ( polgárörök,rendörök).Ami az ingyen kempinget illeti oda elég sok engedély kell beszerezni ilyen tömeg esetén-feltéve ha nem egy helyen van a cél és a sátorhely.
Még hozzájön a chip bérlése,rajtszámok,pólók,itinerek,terep engedélyek,irányitó nyilak,szalagok költsége is.
Profi rendezõ személyzet is kell a rajtba,célba illetve az eredmények kezeléséhez is.
Tudni kell kezelni azt is hogy lesznek profi kerékpárosok akik 4 óra alatt letekerik és amatörök akik végig túrázzák az egészet 6-8 óráig.
Gondolom a Harang csinált egy költségvetést,feltételezve mondjuk egy 500 fõs induló létszámot és ehhez számolt egy költséget.Vannak fix költségek (ami mindenképpen kell) és lesznek a létszámtól függök.
Szerintem közelebb lesz 50.000 ft-hoz a nevezési díj.De arra kiváncsi leszek hogy lesz-e elönevezés és hogy milyen arányú illetve lehet-e több lehetöségböl választani pl. sokan nem kérnének kaját.
A Crosskovácsi csapata már 4 évvel ezelött már próbált egy ilyen verseny tervezni Nagykovácsiból indulva és Balaton füredre érkezve.Hát amikor kiszámoltuk a várható költségeket inkább nem fogtunk bele.
Én nagyon szurkolok a Harangnak és csapatának hogy egy nagyon jó többnapos verseny csináljon.