Jelentkezz be Regisztrálj
Gumitopik
#12821
Posted 2006. August 22. - 13:32
#12822
Posted 2006. August 22. - 13:25
sváblit mértem, azért írtam azt ....de azért continál maxxisnál is van 100-150 g különbségjobb gumigyártóknál már szinte nincs különbség a súlyok között. ezért az, hogy a tubeless összességében nehezebb, már rég nem igaz. pl. a michelin már nem is csinál más gumit,mint tubeless-t. 1-2 év, és minden felsõ kategóriás gumi ust-s lesz. mert ez a logikus, ha belegondolsz.
mislent meg magam részérõl pár évig biztos nem kérek köszönöm..../dh gumiik lehet jók, de az szintén hidegen hagy/
ettõl föggetlen szeressük az ust-t /csak mér nincs 2,4-es racing ralph ust-ben ?/
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#12823
Posted 2006. August 22. - 13:09
1 etlen hátránya hogy a tubeless külsõ, általában nehezebb mint ugyanannak a külsõnek a hagyományos verziója+besõ + felniszalag....
pl a svábli nobby nic 2,25 ust 816 gramm
ugyanez hagyományosban 560g + belsõ 140g, szalag nem tudom de sztem max 15 .....szal majd 100 gramm súlyhátrány....
/honlap szerint a continál nincs ekkora különbség, de azt majd akkor hiszem el ha lemértem/
jobb gumigyártóknál már szinte nincs különbség a súlyok között. ezért az, hogy a tubeless összességében nehezebb, már rég nem igaz. pl. a michelin már nem is csinál más gumit,mint tubeless-t. 1-2 év, és minden felsõ kategóriás gumi ust-s lesz. mert ez a logikus, ha belegondolsz.
#12824
Posted 2006. August 22. - 12:07
Hali!
nemrég olvastam, hogy valamelyikõtök javasolta a defektvédõ szalag alternatívájaként az elhasznált belsõt... (bocs, nem találtam meg hogy idézhessem)
Ez tényleg mûködik?
Rendszeresen gondom van vele, hogy kiszúrja valami tüske a belsõmet, és ilyen teljesen gagyi, rózsatüske, meg hasonló maradványokat találok benne.. tehát amíg el nem használom ezeket a puha külsõket, amikbe egy rózsatüske is belemegy, addig jó lenne valami, ami megóv ezektõl.
csak azért vagyok szkeptikus, mert végülis ez ugyanaz az anyag, mint ami eggyel beljebb fel van fújva..
köszi!
Sztem jogosan vagy szkeptikus. Plussz 1 mm puha gumi legfeljebb akkor segit, ha épp csak annyira megy bele a tüske, hogy az az 1 mm megfogja. Viszont 20 dekával nehezebb lesz a kereked, cserébe a plussz 5% defektállóságért. Akkor inkább a télleg erre tervezett cucc. Talán a latex belsõ is segithet valamelyest. Vagy egy durvább/defektvédelmes külsõ.
#12825
Posted 2006. August 22. - 11:40
Hali!
nemrég olvastam, hogy valamelyikõtök javasolta a defektvédõ szalag alternatívájaként az elhasznált belsõt... (bocs, nem találtam meg hogy idézhessem)
Ez tényleg mûködik?
Rendszeresen gondom van vele, hogy kiszúrja valami tüske a belsõmet, és ilyen teljesen gagyi, rózsatüske, meg hasonló maradványokat találok benne.. tehát amíg el nem használom ezeket a puha külsõket, amikbe egy rózsatüske is belemegy, addig jó lenne valami, ami megóv ezektõl.
csak azért vagyok szkeptikus, mert végülis ez ugyanaz az anyag, mint ami eggyel beljebb fel van fújva..
köszi!
de ezesetben egy plusz rétegként funkcionál...tehát a tüskénk több utat kell megtennie a felfújt belsõig..ráadásul így nagyyobb lesz az ellenállása is tehát nehezebben szúrja ki...1ébkéntlehet kapni erre a célratervezett belsõvédõt...
#12826
Posted 2006. August 22. - 11:38
nemrég olvastam, hogy valamelyikõtök javasolta a defektvédõ szalag alternatívájaként az elhasznált belsõt... (bocs, nem találtam meg hogy idézhessem)
Ez tényleg mûködik?
Rendszeresen gondom van vele, hogy kiszúrja valami tüske a belsõmet, és ilyen teljesen gagyi, rózsatüske, meg hasonló maradványokat találok benne.. tehát amíg el nem használom ezeket a puha külsõket, amikbe egy rózsatüske is belemegy, addig jó lenne valami, ami megóv ezektõl.
csak azért vagyok szkeptikus, mert végülis ez ugyanaz az anyag, mint ami eggyel beljebb fel van fújva..
köszi!
#12827
Posted 2006. August 22. - 10:16
Egyébként én is gondoltam hogy de jó lett volna. Majd veszek az akkor viszek azt is.
Mondjuk az a vicces, hogy átlag félévente kapok 1 defektet(kivétel amikor szar gumit vettem) most meg egyszerre 5
#12828
Posted 2006. August 22. - 10:10
#12829
Posted 2006. August 22. - 10:08
Köszi a segitséget.
Azért nem hiszem, hogy beleugrok, mert drágábnak is tünik, meg ha kb ugyan akkora a defekt lehetösége átszurásnál akkor mind1 mert ugyis kell hordani belsöt magamal.
Ja egyébként az inditott gondolkozásra, hogy hétvégén 3an 5 defektet kaptunk áthajtva egy bokron aminek az ágai beloktak az utra és nem volt nálunk csak 2 belsõ ugyhogy majd kitéptem a hajam amikor tolhattam haza a cangát
Mondjuk az egyik defekt csak lassan tudodott ki, mert másnapra eresztett le:)
#12830
Posted 2006. August 22. - 09:50
#12831
Posted 2006. August 22. - 09:28
pl a svábli nobby nic 2,25 ust 816 gramm
ugyanez hagyományosban 560g + belsõ 140g, szalag nem tudom de sztem max 15 .....szal majd 100 gramm súlyhátrány....
/honlap szerint a continál nincs ekkora különbség, de azt majd akkor hiszem el ha lemértem/
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#12832
Posted 2006. August 22. - 08:31
a tömlõ nélküli külsõhöz olyan fenlni kell ami szintén ilyen rendszerhez lett kitalálva (vagy házilag átalakítva). a szelep a felniben van, a külsõ egy kicsit nehezebb mivel van benne egy plussz réteg gumi ami megakadályozza a levegõ elszökését, és jobbban illeszkedik a felnihez is. (a normál külsõknél nem foglalkoznak ilyennel mert ott van belsõ aminek egyedüli feladata a levegõ benntartása.)Légyszi valaki magyarázza el nekem, hogy hogyan müköbnek a Tubelles külsök.
Mármint értem itt, hogy simán felrakhatom a felnire azt azon van a szelep (külsön) vagy hogy is van ez? Mennyire éri meg esetleg beruházni egy ilyenbe? Mennyire defekttüröek? stb......
defeltállóság: ha valami kiszúrja a külsõt az egyértelmûen defelt, az ellen a normál kerék sem védett, de a tömlõ nélküliek erõsebbek vastagabbak emiatt nehezebb kiszúrni õket. egyértelmû elõnye a felütésvédelem mivel nincsen mit felütni összecsípni benne (belsõ). kivéve ha a külszõt annyira odavered hogy kihasad de még ilyenrõl nem hallottam, hamarabb adja meg magát a felni szerintem. most hirtelen ennyi jutott eszembe de jönnek az okosabbak és kijavítanak ha hülyeségeket írtam érdemes belevágni fõleg ha új kerekeket építesz hosszútávon jobban megéri, ja és ha defektet kap az ust-s gumi még mindig leket tönlõvel használni majd késõbb befoltozni a külsõt belülrõl. (pl: pang cumóval.)
#12833
Posted 2006. August 22. - 08:12
Mármint értem itt, hogy simán felrakhatom a felnire azt azon van a szelep (külsön) vagy hogy is van ez? Mennyire éri meg esetleg beruházni egy ilyenbe? Mennyire defekttüröek? stb......
#12834
Posted 2006. August 22. - 07:45
"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."
#12835
Posted 2006. August 21. - 21:55
érdekes nekem semmi baja pedig 2,4-es gumiban használtam, és nehéz is vagyok....A Schwalbe XXL nekünk se jött be. A felni felöli oldalon hasad, lyukad. Lehet, hogy behoztak egy sz@r szériát belõle.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#12836
Posted 2006. August 21. - 21:19
"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."
#12837
Posted 2006. August 21. - 21:10
Hát én egy nagyon amatõr kérdést teszek föl: Milyen belsõt érdemes venni és hol? (XC, túrázgatás és explorer pro külsõm van)
Köszi
Maxxis Ultralight (128g) v. Flyweight(98g + 18g-os felniszalag is van hozzá) amiket ajánlanék. Ezek ebike-on már egész tûrhetõ áron vannak. Egyikkel sincs gondom, nem lyukad gyakrabban mint más, felütésnél még a 200g-os is leszisszen, megoldás---->nem kell felütni.
Schwalbe XXLight-ot nem ajánlom, az elsõ túra alkalmával a lejtõ végén durrdefekt... Kicserélték, a másik 1 hét múlva szintén széthasadt spontán, pumpálás közben.
#12838
Posted 2006. August 21. - 20:26
ha ultra könnyût akarsz akkor svábli vagy maxxis de ezek ütik a 2 rongyot, és nem feltétlen a tartósság bajnokai, amúgy sztem bármi aminek "neve van", az emlitetteken kivûl még conti, geax, irc stb,,,,5-600 ftól...arra figyelj hogy autószelepes-e a felnid .....ja és bármelyik normálisabb bringaboltban...
Én a helyi gazdaboltban vettem nemrég Continental-t...
És jó, egy becsíptem a DS2XC-be az elszakadt, de a másik jó, ez van...
#12839
Posted 2006. August 21. - 19:40
ha ultra könnyût akarsz akkor svábli vagy maxxis de ezek ütik a 2 rongyot, és nem feltétlen a tartósság bajnokai, amúgy sztem bármi aminek "neve van", az emlitetteken kivûl még conti, geax, irc stb,,,,5-600 ftól...arra figyelj hogy autószelepes-e a felnid .....ja és bármelyik normálisabb bringaboltban...Hát én egy nagyon amatõr kérdést teszek föl: Milyen belsõt érdemes venni és hol? (XC, túrázgatás és explorer pro külsõm van)
Köszi
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#12840
Posted 2006. August 21. - 19:30
Köszi