Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Gumitopik
Started by
Darton
, 2002. January 18. 20:07
#10501
Posted 2008. January 16. - 16:51

Én is Misi (meg Pana) fan vagyok, de a Ritchey is jófajta.
Egy éve versenyzem Pana Cinder Pro-val, s egy álom - bár a legtöbb Panaracer gumi nagyon jó.
Egy éve versenyzem Pana Cinder Pro-val, s egy álom - bár a legtöbb Panaracer gumi nagyon jó.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#10502
Posted 2008. January 16. - 16:44

Áááá, mondjuk 4-rõl lemegy a nyomás 3.9-re. Nem észrevehetõ.
Látom itt mindenki Scwalbe-fan, akkor nem szólok be.
Nekem is lett volna egy tippem, h RR és NN ajánlások lesznek

Pedig vannak még jó gumik. A Misimet imádom, de pl. a Serac XC is bejött. De ami igazán tetszene (sajnos csak a képzeletemben létezik) az egy Dart/Smoke páros 1.9-es méretben, kevlár peremmel, 420gr. körüli súllyal, és alacsonyabb bütykökkel, amik Serac-szerûen rámpázottak, megfejelve dual-compound technológiával

#10503
Posted 2008. January 16. - 16:29

alacsonyabb nyomáson gondolom jobb lenne (elöl fogok ereszteni), viszont a súly csökkentése miatt kispórolták az oldalfalvédelmet (ami a schwalbe-nél nagyon jó) így hátul magas nyomáson kell használni. sajnálom hogy ebbe a kategóriába kompromisszumot kell kötni
#10504
Posted 2008. January 16. - 16:22

Nemtudom, nekem tök máshogy reagált a dolgokra.... Egyedül a megfelelõ nyomásra kellett nála figyelnem, a tapadással sose volt gond.
#10505
Posted 2008. January 16. - 16:16

Mellesleg a schwalbe egy kaki..legalábbis a tabletop modell. Amikor feltettem, vizes aszfalton próbáltam ki elõször ahol eléggé rossz volt..persze nem ez a felhasználási területe tehát reménykedtem hogy ha majd kisüt a nap jobb lesz.. száraz aszfalton ugyanolyan ratyi. Félek erõsen behúzni az elsõ féket mert megcsúszik a kerék. Ez az elsõ gumim ahol gyors-szûk kanyarba érzem a csúszást (betonon!!). Gondoltam hogy döngölt földön jó lesz de a tapadás ott is szánalmas. Ha kiállok 90 fokban egy kis föld domb oldalára lecsúszik..Látom itt mindenki Scwalbe-fan, akkor nem szólok be.
Elõnye hogy meglepõen jó a gördülési ellenállása.
Bánom hogy nem holyroller-t vettem, bár nem tudom mennyire lett volna jobb.
specialized rules. 3 fajta gumijukat próbáltam és mind 3 fantasztikus volt
#10506
Posted 2008. January 16. - 15:07

Lehet specialized is.Áááá, mondjuk 4-rõl lemegy a nyomás 3.9-re. Nem észrevehetõ.
Látom itt mindenki Scwalbe-fan, akkor nem szólok be.

A sebesség mindent megold.
#10507
Posted 2008. January 16. - 15:02

#10508
Posted 2008. January 16. - 14:49

Dante! Ha már latex...hosszú távok végére ereszt érezhetõen valamit a belsõd?
Áááá, mondjuk 4-rõl lemegy a nyomás 3.9-re. Nem észrevehetõ.
Látom itt mindenki Scwalbe-fan, akkor nem szólok be.

With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#10509
Posted 2008. January 15. - 17:27

#10510
Posted 2008. January 15. - 16:25

Nagyon jól ragad rá a tip-top folt, terepen inkább meg szoktam foltozni, mint hogy kicseréljem a belsõt. Autószelepesnél havonta nem árt meghúzni a szelepet, mert kilazul és engedi a levegõt.
A sebesség mindent megold.
#10511
Posted 2008. January 15. - 16:18

Hát, ha használnám, akkor úgy, h a Nova Light/Ds1XC kombóra menne rá a kiválasztott gumma meg a notubes szett, és a másik szett meg lenne Nova Disc/Rhyno Lite páros, amire menne az edzõgumi, sarazós gumi, stb, rendes belsõvel.
De a latex mellett szól az ára is, fõleg, h a C4-es az rendes tiptoppal foltozható, ha jól tudom.
De a latex mellett szól az ára is, fõleg, h a C4-es az rendes tiptoppal foltozható, ha jól tudom.
#10512
Posted 2008. January 15. - 16:05

NoTubes-t csak akkor használj, ha azon a keréken nem akarod cserélgetni a külsõt! Mert különben sok vele a macera, fõleg ha még kell a NoTubes féle szalag is. Továbbá havonta célszerû utántölteni a löttybõl, és van olyan, hogy beszárad a szelepnél, ezért aztán ott nem tudod utántölteni, ergo ilyenkor is le kell fejteni a külsõt egy részen. Amikor "mûködik", akkor ez a legjobb rendszer, nem kapsz szúrást vele, mert eltömíti, nincs mit felütnöd (ez különösen akkor fontos, ha 2 bar körüli nyomással használod), és baromi könnyû ha hagyományos külsõvel használod. Viszont ha versenyen baj van, akkor nagyot szopsz vele! Szerintem...
Ja, külsõt meg: elõre nobby nic, hátra racing ralph v. nobby nic.
Látom, már sikerült dönteni
Ja, külsõt meg: elõre nobby nic, hátra racing ralph v. nobby nic.
Látom, már sikerült dönteni

"Nem felejtem soha el, hogy ki volt mindig velem, azt is mindig tudni fogom, ki fordult ellenem."
#10513
Posted 2008. January 15. - 15:55

#10514
Posted 2008. January 15. - 15:43

Na, én használtam '07-ben a Stans rendszerét. Külsõ csere gázos, de én úgy okoskodtam, hogy lesz egy kerék RR/NN párossal (vagy esetleg speed/mountain king protection blue chili) mindenesnek, meg egy kerék latexxel, amin tudom cserélni a külsõt. A szmötyi beleragad a külsõbe, de nitrohigítóval, vagy tárcsaféktisztítóval kijön, olyan lesz mint az új.
A felütést vagy eltömíti, vagy nem, ha túl nagy a szakadás, akkor nem. Szúrásos defektet nem kaptam vele, 1 volt, amikor 1 gyökér kivágta a külsõt, akkor kijött a levegõ is, szmötyi is. De az kb fél cm-es lyuk volt. Nagyjából ennyi a tapasztalat...
A felütést vagy eltömíti, vagy nem, ha túl nagy a szakadás, akkor nem. Szúrásos defektet nem kaptam vele, 1 volt, amikor 1 gyökér kivágta a külsõt, akkor kijött a levegõ is, szmötyi is. De az kb fél cm-es lyuk volt. Nagyjából ennyi a tapasztalat...
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala
#10515
Posted 2008. January 15. - 15:32

Dante! Ha már latex...hosszú távok végére ereszt érezhetõen valamit a belsõd?
Lehetséges, hogy én is latexezem, mert a szúrásos defektek nagyon kedvelnek engem.
Kala! Nekem ami volt a belsõben (24h-ra), az nem ragadt be a külsõbe! Igaz, be sem tömte a 2-2,5 mm-s lyukat, de sima vízzel kellett csak kiöblítenem a külsõt (a belsõbõl belefolyt vagy a fele, aztán a fékre is, ami onnantól vonakodott fogni).
Lehetséges, hogy én is latexezem, mert a szúrásos defektek nagyon kedvelnek engem.
Kala! Nekem ami volt a belsõben (24h-ra), az nem ragadt be a külsõbe! Igaz, be sem tömte a 2-2,5 mm-s lyukat, de sima vízzel kellett csak kiöblítenem a külsõt (a belsõbõl belefolyt vagy a fele, aztán a fékre is, ami onnantól vonakodott fogni).
White Horse
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!

#10516
Posted 2008. January 15. - 15:28

Nem nagyon variálható - asszem Hurka használ most ilyesmit, de végig csak egy külsõvel mûködik a rendszer - tehát mondjuk nagy posványban kereket is cserélni kell, nem csak külsõt. Latex eléggé beválós, nem véletlenül népszerû. Az tény, hogy 2-3 naponta bele kell fújni, de nekem (akácos mellett lakom) még így is megéri.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#10517
Posted 2008. January 15. - 15:24

Dante rátapintottál... Igazából a Notubes rendszer alapból szimpatikusabb lenne, ha nem tudnám, h kb. minden versenyhez külön gumit próbálok kiokoskodni, meg ott a sár is, és gyakran cserélgetve a külsõket valszeg kevésbé éri meg a szmötyi. Meg a másik, bár ehhez már végképp tapsaztalat kell, hogy mennyire "ragad" az rá a külsõre :-/ Gyártó azt írja, h it's no glue, de ha nem jön be a dolog, mégis mennyit kell vakargatni a külsõt, h eltávolítsam?

#10518
Posted 2008. January 15. - 15:16

És? Nem az volt a kérdés, hogy engedi-e a levegõt, hanem, hogy lehet-e vele versenyt nyerni. Mivel CC versenykerékbe megy, úgyis csak a verseny napjára kerül be a gépbe! Én latexoznék, mert a NoTubes rendszer nagyon összeturházza a külsõt - s ha váltani kell, mert pl a verseny rajtja elõtt fél órával leszakad az ég, akkor igencsak beszophatod! (latexnél meg csak egy sárgumi befigyel, oszt mehet a buli)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#10519
Posted 2008. January 15. - 14:57

#10520
Posted 2008. January 15. - 14:26

racing ralph/nobby nicCC versenykerékbe melyiket érdemes inkább?
Stan's NoTubes, vagy Michelin C4 Aircomp Latex?
És jöhetnek tippek külsõre is; 2.0 v alatta, alacsony tömeg, gördülési ellenállás, jó tapadás, kb. all round minta. Idáig Comp S Light volt, de már nem nagyon lehet kapni.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való