Jelentkezz be Regisztrálj

Gumitopik
#10501
Írta 2008. január 13. - 02:15

elég olcsó, könnyû, tartós, mindenes mintázat
cserébe könnyebb kicsit felütni, és persze nem tapad annyira durván
a tényleges mérete olyan 2.30 körül lehet.
#10502
Írta 2008. január 13. - 02:08

Mit ajanlanatok ugy 2.3 - 2.4 kozott mozogjon?
Eddigi kiszemelt darabok : Scwalbe Fat Albert Light 2.35 , Maxxis Ignitor 2.35 vagy Maxxis Minion DH 2.35. Mindegyik tetszik igy kulsore, de hat ... ha esetleg valaki hasznalta mar valameiket vagy hallott roluk jot roszat akkor ki vele ! Ti mit ajanltok FR-ra ?
Ja es nem utolso szempont h mindenkepp ez mindenes gumi lenne, tehat nem vennek kulon sarra, kulon erdore, kulon aszfaltra gumit ! A valaszokat elore is koszonom !
#10503
Írta 2008. január 12. - 22:07

Annyi lehet esetleg a gond, ha egyébként vannak megerõsítõ szálak, azt nem pótolja a rugalmas folt.
Még ilyenkor esetleg rá lehetne helyezni az oldószertõl meglágyult foltra valami erõs de ritka szövésü
anyagot, amit a feloldott folt ragasztó anyaga átitat és átnyomul rajta.
Utána az egészet rá kell ragasztani elegendõ oldattal a megérdesített felületü gumiköpeny belsejére.
Az sem tökéletes megoldás mert nem osztja el egységesen az erõket, viszont
nagyobb felületen köt a gumihoz a szálakkal együtt, ezért többet érhet mint egy sima gumi folt.
Ezt még nem próbáltam ki (nem volt rá szükség), csak elmélet de kell, hogy mûködjön.
Csak ötlet jobb híján..
Szerintem kicsit túlgondolod ezt a problémát

Én már 3 gumit ragasztottam meg különösebb fakszni nélkül és mindegyik mûködött utána. Jelenleg 2 gumim van ilyen módon rendbe hozva és semmi bajuk azóta se (a conti contatct 3000 km-t kapott a javítás óta)

#10504
Írta 2008. január 12. - 21:54

Még ilyenkor esetleg rá lehetne helyezni az oldószertõl meglágyult foltra valami erõs de ritka szövésü
anyagot, amit a feloldott folt ragasztó anyaga átitat és átnyomul rajta.
Utána az egészet rá kell ragasztani elegendõ oldattal a megérdesített felületü gumiköpeny belsejére.
Az sem tökéletes megoldás mert nem osztja el egységesen az erõket, viszont
nagyobb felületen köt a gumihoz a szálakkal együtt, ezért többet érhet mint egy sima gumi folt.
Ezt még nem próbáltam ki (nem volt rá szükség), csak elmélet de kell, hogy mûködjön.
Csak ötlet jobb híján..
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#10505
Írta 2008. január 12. - 21:10

Nem tehetek kívülre belsõre való foltot mert nem sima a felület arrafelé, ott vannak a bütykök.
Ezért gondoltam arra, hogy kiöntöm a rést valamivel.
Nekem novemberben a 2 napos országuti gumimat 2 centi hosszan szétvágta valami nagyon csúnyán. Belulre raktam egy sima foltot, kivülrõl meg beleöntöttem tip top gumiragasztót és szépen összeragasztottam a rést vele. Azóta semmi baja, nem is lehet nagyon megmondani hol volt a vágás.
#10506
Írta 2008. január 12. - 13:53

Esetleg, kivágsz valami gumiból egy olyan formát ami kitölti a repedést. Akár egy foltból.Üdv újra.
Visszatérve kicsit a külsõgumi foltozás problémámra:
..elmentünk egy "gumis" sráchoz (autógumikkal foglalkozik), és õ megcsinálta nekem. Egy autó-külsõgumira való folttal csinálta meg, belülrõl foltozta meg a gumit, valami 6 grammos folttal. Ez egy spéci folt, nagyon erõs, vannak benne fémszálak is, ahogy a gumi saját anyagában is.
A rés viszont ott maradt üresen. Kívülre nem került semmi.
Mit gondoltok, a megmaradt résbe nem önthetnék valami anyagot, hogy ne kosszal teljen meg?
-Ezután egy hagyományos gumi folt belsõ oldódó rétegére nyomj egy borsónyi ragasztó folyadékot és valamivel kevergesd-kapargasd fél percig amíg össze gyûlik a felületén egy kocsonyás de még elég híg ragacs.
-Azt töltsd bele a résbe és nyomd bele a korábban kivágott bele illõ, "rés formáju" gumi darabot.
Ha megszárad akkor valószinüleg hozzá köt a gumi anyagához.
Igaz, az elszakadt szálakat ez nem pótolja de amire kérted arra jó lesz.
P.S.: A résbe illõ gumi darabot érdemes felérdesíteni durva dörzspapírral, mint a lyuk foltozásnál..
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#10507
Írta 2008. január 11. - 22:03

Marton Attila ugyanezzel ment Ausztráliában, neki nagyon tetszett
ez elég új dolog hazánkban, de még boltban sem láttam sehol:(
edit:
BP:
http://www.pryma.hu/
majd az xfactor..
#10508
Írta 2008. január 11. - 21:57

Marton Attila ugyanezzel ment Ausztráliában, neki nagyon tetszetthttp://www.vredestei...sionID=85031855
õ milyen? vagy a vredestein általában?
ez elég új dolog hazánkban, de még boltban sem láttam sehol:(
edit:
BP:
http://www.pryma.hu/
#10509
Írta 2008. január 11. - 21:53

#10510
Írta 2008. január 11. - 19:50

Van valakinek tapasztalata a Schwalbe Marathon 1.75-ös vagy 1.9-es változatával? Elsõsorban aszfalton és döngölt földúton vetném be...légyszi írjátok meg!
#10511
Írta 2008. január 11. - 18:11

Ezért gondoltam arra, hogy kiöntöm a rést valamivel.
#10512
Írta 2008. január 11. - 16:13

... kívülre pedig egy belsõre való foltot teszel (pl PIROS szegélyû Tip-top), hogy a varrást megvédd. Én ezt csináltam, s tök stabilan versenyeztem vele még. (sõt, most is ez van) Nekem is volt szerencsés a vadiúj versenykülsõt szétvágni az elsõ versenyen ugyanis.
mondjuk ez? .)
#10513
Írta 2008. január 11. - 15:08

Visszatérve kicsit a külsõgumi foltozás problémámra:
Köszönöm mindenkinek a hasznos hozzászólásokat, végülis úgy lett megoldva a külsõm, hogy egy barátommal elmentünk egy "gumis" sráchoz (autógumikkal foglalkozik), és õ megcsinálta nekem. Egy autó-külsõgumira való folttal csinálta meg, belülrõl foltozta meg a gumit, valami 6 grammos folttal. Ez egy spéci folt, nagyon erõs, vannak benne fémszálak is, ahogy a gumi saját anyagában is. A pontos nevét/típusát azt nem ismerem.
Alig domborodik csak ki egy egész picit azon a helyen, ha teljes súlyommal rajta vagyok, akkor sem domborodik ki jobban.
A rés viszont ott maradt üresen. Kívülre nem került semmi.
Mit gondoltok, a megmaradt résbe nem önthetnék valami anyagot, hogy ne kosszal teljen meg? Pálmatex-re gondoltam, vagy az hülyeség lenne?
#10514
Írta 2008. január 11. - 01:51

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#10515
Írta 2008. január 10. - 10:53


#10516
Írta 2008. január 10. - 10:48

Te melyik Speed King változatot használod (..., duraskin, supersonic esetleg?)?
#10517
Írta 2008. január 09. - 20:03

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#10518
Írta 2008. január 04. - 12:55

le akartam mérni, de nincs már benn a nagykerben nálunk ilyen külsõ...26"
sry
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#10519
Írta 2008. január 03. - 00:12

RAUH-Welt
B E G R I F F
#10520
Írta 2008. január 02. - 12:21

Ez megintcsak kompromisszum, útfelület függõ és ettõl egyéni lehet.ha nincs súrlódás, akkor nincs tapadás se...
Ha kicsit laposabbra hagyod akkor kevésbé csúszik meg de jóval nagyobb erõvel kell hajtani.
Nálam volt amikor leresztett 2.5-re és majd' megszakadtam azon az útszakaszon
ahol máskor könnyedén végig gurulok 3.5-körül. Közúton mentem munkába.
Megvolt mennyi idõ alatt szoktam beérni és kisebb keréknyomással is annyi idõ alatt akartam teljesíteni.
Terepre inkább jó a kisebb nyomás mert ott más az igénybevétel jellege.
habár ott meg a felütés miatt nem igazán jó.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..