Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Gumitopik

* * * * * 4 votes

  • Please log in to reply
15880 replies to this topic

#9781
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts

Általad emlitett példa pont rossz. ha kicsit gondolkodol te is megláthatod miért . Ami peddig azt illeti , nem "BAROMSÁG" amit irtam, maximum nem egyezik a véleményeddel. Ettöl még nyugodtan lehet tisztelni egymást,és kevesebb sértést használni. Köszöntem. Nem ma ültem én sem bringára , és merem állitani, hogy ezen a tura-maraton szinten röhejes, mikor a mtb-sek itt vitáznak 20-40 grammon. Persze überprofiknál, akik csúcsra kihajtanak mindent gépükbõ, s magukból bizonyosan számitható, sõtt kötelezõen számitott tényezõ lehet. Na de kérem , azért itt nem Õk szolottak ez ügyben ugye...Tehát nem, nem számit szerintem, és ezt tapasztalatombol is merem állitani. Jó példa erree, hogy a topik témájánál is maradjak a mostani gumim nekem is panaracer, mint azt lentebb már emlitettem volt, Nos ez nehezebb , mint az elözõ volt, és ugyanazon a távon, ugyanazon intenzitással, tehát ugyanazon idö alatt teljesitve azt , semmit sem vettem észre ebbõl. Nem azért mert akkora gép volnék, hanem mert egyszerüen nem tétel mindez. Akik peddig mást állitanak , nos ahogyan már emlitették elözöekben, azok nem elöl szoktak végezni.
Maradok tisztelettel: Sándor.


en tisztellek, csak egyaltalan nem ertek egyet a velemenyeddel. persze egy guminal mas szempont is bejon [osszetetel, minta] nem csak a suly, de akkoris, ha a bringa konnyebb, akkor vagy gyorsabb vagy, vagy ugyanolyan sebesseggel tovabb jutsz, azonos energia befektetese mellett. ez fizika, lehet mas velemenyed, igazad nem.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#9782
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts
Én többnyire aszfalt gumival mentem kerékpáros múltam javarészében, de most, hogy a montimon ritchey z max classic van, valahogy úgy érzem, hogy nem is terepgumi, nagyon nagyon könnyen gurul aszfalton, nagyon pozitív csalódás. És mikor kipróbáltam haverom ritchey semi slic (középen elég kicsi barázdák vannak csak) gumival szerelt gépét, akkor be is igazolódott, az hangosan brummog és joval kelletlenebbül halad síma aszfalton.

Ez most csak én gondolom így, vagy más is tapasztalta, hogy a z max classic ennyire jól gördül aszfalton?

(persze az is benne van a pakliban, hogy annyira eltalált számomra a geometria, hogy azért tudok ilyen haladósan menni vele)

#9783
TREKs Atesz

TREKs Atesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 789 posts

Általad emlitett példa pont rossz. ha kicsit gondolkodol te is megláthatod miért . Ami peddig azt illeti , nem "BAROMSÁG" amit irtam, maximum nem egyezik a véleményeddel. Ettöl még nyugodtan lehet tisztelni egymást,és kevesebb sértést használni. Köszöntem. Nem ma ültem én sem bringára , és merem állitani, hogy ezen a tura-maraton szinten röhejes, mikor a mtb-sek itt vitáznak 20-40 grammon. Persze überprofiknál, akik csúcsra kihajtanak mindent gépükbõ, s magukból bizonyosan számitható, sõtt kötelezõen számitott tényezõ lehet. Na de kérem , azért itt nem Õk szolottak ez ügyben ugye...Tehát nem, nem számit szerintem, és ezt tapasztalatombol is merem állitani. Jó példa erree, hogy a topik témájánál is maradjak a mostani gumim nekem is panaracer, mint azt lentebb már emlitettem volt, Nos ez nehezebb , mint az elözõ volt, és ugyanazon a távon, ugyanazon intenzitással, tehát ugyanazon idö alatt teljesitve azt , semmit sem vettem észre ebbõl. Nem azért mert akkora gép volnék, hanem mert egyszerüen nem tétel mindez. Akik peddig mást állitanak , nos ahogyan már emlitették elözöekben, azok nem elöl szoktak végezni.
Maradok tisztelettel: Sándor.


Ez most lehet hogy nagyon off lessz.
Javitsatok ki ha tévednék!
Ugye van az a mérték egység hogy Kilógramm,annál könnyebb a Dekagramm,és még annál is könnyebb a Gramm, stb stb eddig óké?
Na most ha jól olvastam Sándor hozzászólását a bringa illetve a gumi súlya kapcsán én maxx 20-40 grammokról és nem kilókról olvastam.
És igen valószinü hogy egy DH bringánál nem mindegy hogy 16 vagy 20kg ebben tamáska-nak van igaza,de könyörgöm azok kilók amit Sándor mondott példaként azok meg grammok.:wtf: :chin:
TREK bike-on szebb az élet!!:cool2:

#9784
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts
Én azért cseréltem le régi acélvázas trekkingemet egy 4-5 kilóval könyebb aluvázasra, mert a barátnõm nem nagyon bírta le-fel cipelni a lépcsõn (õ is elég sokat használja), de igazából nem lettem gyorsabb vele egy jottányit sem :)

A topiknál maradva: mikor a szingós (mavic GP4 + Tufo) kerekemet lecseréltem peremes mavicre+michelin gumikra, akkor az egész gép érezhetõen nehezebb lett (szingós ugye nagyon könnyû, a felni is meg a gumi is), de érzésre gyorsabb lettem a peremes (kevláros) michelinnel, még alacsonyabb nyomáson is. Ez engem akkor meglepett, pont amiatt mert, nagyon sokat hallottam azt hangsúlyozni, hogy a kerekek súlya a lényegi dolog a súly kérdésben. Bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy talán a robbanékonyságából vesztett a paripa valamennyit.

#9785
Sandor75

Sandor75

    vendég

  • fórumtag
  • 102 posts

tehat szerinted tok mindegy, hogy 16kilos, vagy 20kilos geppel dehazol, csak azert mert a 16 is nehez? lol ekkora baromsagot meg eletemben nem hallottam.

Általad emlitett példa pont rossz. ha kicsit gondolkodol te is megláthatod miért . Ami peddig azt illeti , nem "BAROMSÁG" amit irtam, maximum nem egyezik a véleményeddel. Ettöl még nyugodtan lehet tisztelni egymást,és kevesebb sértést használni. Köszöntem. Nem ma ültem én sem bringára , és merem állitani, hogy ezen a tura-maraton szinten röhejes, mikor a mtb-sek itt vitáznak 20-40 grammon. Persze überprofiknál, akik csúcsra kihajtanak mindent gépükbõ, s magukból bizonyosan számitható, sõtt kötelezõen számitott tényezõ lehet. Na de kérem , azért itt nem Õk szolottak ez ügyben ugye...Tehát nem, nem számit szerintem, és ezt tapasztalatombol is merem állitani. Jó példa erree, hogy a topik témájánál is maradjak a mostani gumim nekem is panaracer, mint azt lentebb már emlitettem volt, Nos ez nehezebb , mint az elözõ volt, és ugyanazon a távon, ugyanazon intenzitással, tehát ugyanazon idö alatt teljesitve azt , semmit sem vettem észre ebbõl. Nem azért mert akkora gép volnék, hanem mert egyszerüen nem tétel mindez. Akik peddig mást állitanak , nos ahogyan már emlitették elözöekben, azok nem elöl szoktak végezni.
Maradok tisztelettel: Sándor.

#9786
lazac

lazac

    vendég

  • fórumtag
  • 145 posts

Schwalbe Smart Sam gumiról vélemény?
konkrétan 2.1-es méret, az olcsóbbik (HS367)

60% döngölt földutas 30% országút és 10% sáros használatra lenne
defektállóság? (leginkább tüske)
a lényeg hogy kemény talajon jól gördüljön
(esetleg erre használatra van egyébb alternatíva azt is szivesen várom)
ha van valakinek házi súlyadat, azt is megoszthatná, 650-et ír a lánc katalógus
valószínû kedden rendelnék valami gumit


köszönet

Drautos Smart Sam 1.9" nálam: 623/640g (~1000km kopással mérve). Felrakás után 2 héttel pssszzzz, 2 királydinnye tüske átbökte, nagyon papír falú szerintem. Persze én 800g-os külsõhöz voltam szokva. Nálam 90% aszfalt eddig, a "futóél" miatt vettem, és itt tényleg használható, tereptapasztalat nem nagyon van. Bringabutikos, felrakás után kóválygott, meg ütött, gyömöszgetni kellett, hogy jó legyen... Sárhoz ragaszkodik, 2-300m-ig még köpködi a darabokat, miután szárazra értél. Nekem amúgy bejött.

#9787
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,811 posts
a könnyebb alkatrészek általában magasabb minõségûek, zúzós körülmények között jobban bírják, jobb anyagból készülnek, tovább tartanak, merevebbek, stb..

amúgy ált.isk. fizikai ismeretekkel belátható, hogy a könnyebb test gyorsításához, illetve emelkedõn való feljuttatásához kevesebb energia kell - ez az energia pedig jól jöhet késõbb, adott szituban (legyen az a dobogóért indított sprint visszaverése, vagy csak egy szimpla eltévedés, ami +30 km-t eredményez).

amikor vettem a kormányom (pro plt), akkor volt egy szkandi bart bretjens szériás is mellett, az kb 2*40 grammal könnyebb - kézbe fogva meg csak annyit tudtam mondani, hogy "húb*zmeg, ez igen".

sok ember rengeteg pénzt költ arra, hogy a kocsiban még +5 lóerõ legyen, hogy a PC az 1M pi-t még 3 másodperccel gyorsabban tolja, vagy hogy a bringa 100 grammal könnyebb legyen. mindig van, aki azt mondja arra, amibe te pénzt ölsz, hogy "húb*zmeg, ez igen" -legyen az egy szintén fanatikus, vagy csak egy elképedõ "kívülálló".

gond csak akkor van, amikor az illetõnek ettõl a +5lóerõ/-3másodperc/-100 grammtól természetellenes mértékben megnõ a pöcse, és nem veszi észre, hogy másnak nem ez a fontos, hanem pl. a család meg a bélyeggyûjtemény.

biztos van neked is legalább egy hobbid, amire -ha jobban belegondolsz - többet költesz, mint a minimális költségei. ;)

#9788
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,275 posts
azért ez nem egészen így van

100-150 grammot simán érzel hosszú távon, ugyanannak a guminak két változata közt másrészt az sem felejtõs hogy nem egy cég, kurvára nem ugyanabból az anyagból gyártja a kevláros és a drótós külsõket.
pár éve pl a sváble jimmy szériából a drótósok tök szutykok voltak.

a grammos topikba meg jellemzõen spagettihuszárok írnak :)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#9789
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts

Semmit sem jelen az a 40 g. Ez egy joféle kis hisztivé nötte ki magát , ez a gramm mánia:) A PROFIKNÁL de ott is outi, meg pályagépeknél el tudom hinni, hogy számit a suly, hisz azok pehely gépek, de egy mtb-nél, ami a retekbe , sárba megy, nos semmiképpen sem számit. Persze lehet itt okoskodni , hogy sok gramm , az már kiló, de azt sem veszed észre. Az a poen ebben, hogy a legtöbbet azok nyihognak a suly miatt, akiknek a legtöbb feleslege a has , és derék tájon van:)


tehat szerinted tok mindegy, hogy 16kilos, vagy 20kilos geppel dehazol, csak azert mert a 16 is nehez? lol ekkora baromsagot meg eletemben nem hallottam.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#9790
Sandor75

Sandor75

    vendég

  • fórumtag
  • 102 posts

Az a 40g vagy lehet hogy több?
Az olyan sokat számít??
ált 60-80km ereket szoktam tekerni tehát nem vagyok maratonista.
akkor teljesen feleslegesnek mondjátok a kevlárszálat?

D.

Semmit sem jelen az a 40 g. Ez egy joféle kis hisztivé nötte ki magát , ez a gramm mánia:) A PROFIKNÁL de ott is outi, meg pályagépeknél el tudom hinni, hogy számit a suly, hisz azok pehely gépek, de egy mtb-nél, ami a retekbe , sárba megy, nos semmiképpen sem számit. Persze lehet itt okoskodni , hogy sok gramm , az már kiló, de azt sem veszed észre. Az a poen ebben, hogy a legtöbbet azok nyihognak a suly miatt, akiknek a legtöbb feleslege a has , és derék tájon van:)

#9791
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts
Amennyiben aszfaltra szánod, akkor nyugodtan választhatod a drótost.


#9792
edani

edani

    vendég

  • fórumtag
  • 22 posts
Az a 40g vagy lehet hogy több?
Az olyan sokat számít??
ált 60-80km ereket szoktam tekerni tehát nem vagyok maratonista.
akkor teljesen feleslegesnek mondjátok a kevlárszálat?

D.

#9793
zoli0102

zoli0102

    vendég

  • fórumtag
  • 23 posts

Ez jó kérdés,a kemény az lassaban kopik,a puha meg gyorsabban de jobban tapad a kanyarban,ez logikus de attol is füg hogy milyen útburkolattipuson használod pld:aszfalt ill fõld úton.
Én most 2.2-es Continental Mountain King-et használok ez viszonylag olcsó hogy mennyire tartós az majd idõvel kiderûl mert még csak kb 70km mentem vele,az elözõ meg 2.1-es Bontrager volt az 6 év után(nézet ki úgy mint amit a képen mutattál) cseréltem a mostanira.
A lényeg szerintem a keményebbet válaszd.

éz én gumim júniusba lesz egy éves:D
egyfolytába gyilkolom
tudom nem helyes mert a felninek isbaja lehet meg hmar elkopik a gumi de akkor nekem jó muri

#9794
juby

juby

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 540 posts
lényegében meg is adtad a választ magadnak:D ha te nem tartod fontosnak kerekenként azt a 40grammot akkor ne kölcs rá feleslegessen pláne ha föképp városi használatra kell mert a sok üveg szilánk és tsa hamar szétvagdalja a gummát viszont 80km után sokszor sokkal több tud lenni az a 40g:)
:D ...Nem,nem tündérke a kívánság,az kívánság. Térdelj csak le szépen!:D

#9795
Delma01

Delma01

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,247 posts
Schwalbe Smart Sam gumiról vélemény?
konkrétan 2.1-es méret, az olcsóbbik (HS367)

60% döngölt földutas 30% országút és 10% sáros használatra lenne
defektállóság? (leginkább tüske)
a lényeg hogy kemény talajon jól gördüljön
(esetleg erre használatra van egyébb alternatíva azt is szivesen várom)
ha van valakinek házi súlyadat, azt is megoszthatná, 650-et ír a lánc katalógus
valószínû kedden rendelnék valami gumit


köszönet

#9796
edani

edani

    vendég

  • fórumtag
  • 22 posts
Hát a külsõket inkább a felnin hordom, az a 40g pedig kevés ahhoz a kb2ezer forinthoz képest amit elkérnek plusszba...
szerintem. de javitsatok ki ha rosszul gondolom....

#9797
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts
A hajtogatós könnyebb, a drótost meg érdekes lesz használható méretûre hajtogatni, hogy beférjen abba a zsákba.:)


#9798
edani

edani

    vendég

  • fórumtag
  • 22 posts
Segítsetek nekem!
Van valami különbség a hajtogatós és a drótos külsõ között?
Azon kívül hogy betehetem a hátizsákomba :-)
Keresek valami olcsó országuti külsõt!
Nem versenyre hanem edzeni! De azt sem akarom hogy valami kõ nehéz darab legyen.
De ugy látom egy bionyos szinthez "gyárilag" adják a hajtogatóst!
Én meg nem akarom kifizetni a drága kevlárt ha mégcsak be sem teszik a futófelületbe defektvédelem gyanánt...
a cst gumit ismeritek ezt találtam olcsóba,
de ha ismertek valami olcsó külsõt ami mostanában tuti vétel lenne kérlek szóljatok.

#9799
TREKs Atesz

TREKs Atesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 789 posts

köszi a választ
és kemény kevrésû vagy puha keverésû gumit ajánlasz?


Ez jó kérdés,a kemény az lassaban kopik,a puha meg gyorsabban de jobban tapad a kanyarban,ez logikus de attol is füg hogy milyen útburkolattipuson használod pld:aszfalt ill fõld úton.
Én most 2.2-es Continental Mountain King-et használok ez viszonylag olcsó hogy mennyire tartós az majd idõvel kiderûl mert még csak kb 70km mentem vele,az elözõ meg 2.1-es Bontrager volt az 6 év után(nézet ki úgy mint amit a képen mutattál) cseréltem a mostanira.
A lényeg szerintem a keményebbet válaszd.
TREK bike-on szebb az élet!!:cool2:

#9800
zoli0102

zoli0102

    vendég

  • fórumtag
  • 23 posts
köszi a választ
és kemény kevrésû vagy puha keverésû gumit ajánlasz?