Jelentkezz be Regisztrálj

Gumitopik
#8001
Írta 2009. május 24. - 22:09

#8002
Írta 2009. május 24. - 21:50

A kevláros hajtogatható és könnyebb kb 150 grammal az azonos tipuson belül. pl schwalbe smart sam kevláros 545 g. a drótos 670 g. Defektállósága ugyanolyan mivel a kevlár nem a futófelület alatt van ,hanem a drót helyett. Persze sok gumi van defektvédelemmel és azok futófelülete alatt legtöbbször kevlár van... De kevlár szalagot bármelyik gumiba lehet utólag tenni kb 2 ezer / dbhosszadalmas nyomorgatás után nagyjából sikerült rendbeszedni. Bár még mindig nem olyan mint volt...
Nézegettem a köpenyeket, az mit tud pluszba amelyik "kevlár"-os? Esetleg defektállóság szempontjából elõnyösebb?
#8003
Írta 2009. május 24. - 09:36

Szia! Nekem City Jet van igen tartós darab, szeretem, még laza terepen is voltam vele, ott is elboldogult, de észen kellett lenni vele.Sziasztok!
A montimra szeretnék venni egy garnitúra slick gumit országúti stílusú edzésekhez, aszfaltos túrákhoz, ilyesmihez. Melyiket ajánlanátok: Ritchey Tom Slick Comp vagy Schwalbe City Jet? Most mindkettõhöz hozzá lehet jutni kb. 3000 HUF/db-ért. Kösz a válaszokat.
#8004
Írta 2009. május 24. - 08:49

A montimra szeretnék venni egy garnitúra slick gumit országúti stílusú edzésekhez, aszfaltos túrákhoz, ilyesmihez. Melyiket ajánlanátok: Ritchey Tom Slick Comp vagy Schwalbe City Jet? Most mindkettõhöz hozzá lehet jutni kb. 3000 HUF/db-ért. Kösz a válaszokat.
#8005
Írta 2009. május 23. - 23:03

#8006
Írta 2009. május 23. - 22:49

ennél nagyobb gyári szórás is lehet (40-50 gramm)Pontosan ugyanaz a problémám mint tamoo nak tegnap vettem meg a schwalbe smart sam kevláros gumit fölraktam és nekem is össze vissza járt próbáltam ezeket a trükköket leengedtem , mozgattam , felfujtam ,vagy 8-szor kicsit jobb de nem az igazi 2-3 mm eltérések vannak benne...bár ezt tekerés közben nem veszem észre nem értem mért kéne ilyenkor kukába dobni.!? Még valami a két gumi teljesen ugyanaz a tipus mégis az eggyik 548 a másik 565 gramm ( töbszöri mérés után ) ez mitõl lehet ugyan ?
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#8007
Írta 2009. május 23. - 22:29

#8008
Írta 2009. május 23. - 19:58

Nézegettem a köpenyeket, az mit tud pluszba amelyik "kevlár"-os? Esetleg defektállóság szempontjából elõnyösebb?
#8009
Írta 2009. május 23. - 13:13

Köszi a tippeket!
Ugye azért felfújtad? Ha felfújva 8as és/vagy tojás van a gumiban, akkor ereszd vissza a nyomást annyira, hogy ki tudd egyengetni a gumit a felnin.
Ha sehogy sem jön össze és keményre fújva is üt, akkor kuka...
#8010
Írta 2009. május 23. - 12:22

Hali
Olyan gondom van, hogy defektem volt, amikor kerestem a tüskét, kihajlítgattam a gumit, lehet kicsit meggyötörtem, mert sehogy se tudom most rendesen visszarakni. Felmenni felmegy rá, beilleszkedik, de valami nem kóser. Amikor megforgatom, összevissza jár (és ez nagyon finom kifejezés, szinte használhatatlan). Felnivel nincs gond, nincs benne 8as, valami a külsõvel lett.
Tapasztalt már valaki ilyet?Már azóta kb. 5ször szedtem le meg raktam vissza, de semmi javulás. (egyébként egy wtb exiwolf-ról van szó)
Üdv.
Ismerõs a probléma.
Én a régi Matrix 750-es felnimmel szívtam mindig ugyan így akár milyen gumit akartam vagy raktam fel mindben volt valamekkora 8-as 0-ra persze nem,de szinte 0-ra azért sikerûlt kiszedni belõle a 8-ast.
Elsõkõrben próbáld meg úgy hogy nem fújod fel teljesen a gumit csak kb félig,majd nézd meg hogy hol és merre tér ki a gumi és mint a centirozásnál markold meg és próbáld ellentétes irányba nyomkodni majd ha már jó akkor fújd fel teljesen.
A fent leírt tip azért nem biztos hogy 100%-kos lessz,nekem eddig mindig sikerûlt.
#8011
Írta 2009. május 23. - 12:21

Hali
Olyan gondom van, hogy defektem volt, amikor kerestem a tüskét, kihajlítgattam a gumit, lehet kicsit meggyötörtem, mert sehogy se tudom most rendesen visszarakni. Felmenni felmegy rá, beilleszkedik, de valami nem kóser. Amikor megforgatom, összevissza jár (és ez nagyon finom kifejezés, szinte használhatatlan). Felnivel nincs gond, nincs benne 8as, valami a külsõvel lett.
Tapasztalt már valaki ilyet?Már azóta kb. 5ször szedtem le meg raktam vissza, de semmi javulás. (egyébként egy wtb exiwolf-ról van szó)
Ugye azért felfújtad? Ha felfújva 8as és/vagy tojás van a gumiban, akkor ereszd vissza a nyomást annyira, hogy ki tudd egyengetni a gumit a felnin.
Ha sehogy sem jön össze és keményre fújva is üt, akkor kuka...
#8012
Írta 2009. május 23. - 11:37

Olyan gondom van, hogy defektem volt, amikor kerestem a tüskét, kihajlítgattam a gumit, lehet kicsit meggyötörtem, mert sehogy se tudom most rendesen visszarakni. Felmenni felmegy rá, beilleszkedik, de valami nem kóser. Amikor megforgatom, összevissza jár (és ez nagyon finom kifejezés, szinte használhatatlan). Felnivel nincs gond, nincs benne 8as, valami a külsõvel lett.
Tapasztalt már valaki ilyet?

#8013
Írta 2009. május 22. - 14:16

jo valasztas mindketto
egyaltalan nem agyuval verebre
ha belegondolsz, a gumi azert egy elegge fontos alkatresze a bringadnak. fekezeskor, elindulaskor, kanyarodaskor is
Köszi. Akkor ezeket veszem meg.
#8014
Írta 2009. május 22. - 14:12

egyaltalan nem agyuval verebre
ha belegondolsz, a gumi azert egy elegge fontos alkatresze a bringadnak. fekezeskor, elindulaskor, kanyarodaskor is
RAUH-Welt
B E G R I F F
#8015
Írta 2009. május 22. - 13:56

belsobol vegyel valami markasat pl continental, schwalbe, michelin, panaracer, specialized. pontos tipust majd a meret meghatarozza. a kerekmeret hatarozza meg a gumimeretet, es az pedig a belso meretet.
a kulso es a belso gumik is elerhetoek kismillio kulonbozo meretben, szoval nem tudsz rosszat venni ha tudod hogy a kereked pontosan mekkora.
uj kereket semmikeppen nem kell venned [gombhoz a kabat effektus]
Köszi, egy fél napos keresgélés és guglizás után nekem is ilyen ötletem támadt.
Ezért lett ez :
Schwalbe Marathon XR 50-622 (28x2,0)
meg ez :
Schwalbe 28/47-622 AV/SV17
Vélemény ?
Ágyúval verébre ?
#8016
Írta 2009. május 22. - 13:43

Az az igazság, hogy most is az van fenn ami a boltban a legjobb volt. Igaz a külsõ volt kb. 2200 a belsõ meg 600, szóval ehhez képest a kb.7000 kicsit biztatóbb, ehhez ha ajánlanál egy pontos belsõ típust annak örülnék.
Elõre is köszi.
Ja és fontos hogy a mostani kerékre, ha lehet menjen rá mind a belsõ mind a külsõ, azt nem szeretném újra lecserélni, mivel most cseréltem 1 hete.
belsobol vegyel valami markasat pl continental, schwalbe, michelin, panaracer, specialized. pontos tipust majd a meret meghatarozza. a kerekmeret hatarozza meg a gumimeretet, es az pedig a belso meretet.
a kulso es a belso gumik is elerhetoek kismillio kulonbozo meretben, szoval nem tudsz rosszat venni ha tudod hogy a kereked pontosan mekkora.
uj kereket semmikeppen nem kell venned [gombhoz a kabat effektus]
RAUH-Welt
B E G R I F F
#8017
Írta 2009. május 22. - 12:44

YASEC segít
koszi! akkor ez alapjan, fel tudom rakni a 622x1.35 gumi helyett a 622x1.75 meretut is? konkret peldan elve
http://www.schwalbe....bPoint=Specials
Például egy régi rendszer szerinti 700x20-as külsõt 20-622-esnek hívnak. Egy 700x38-ast pedig 38-622-esnek. Habár nem szoktunk ugyanarra a felnire két ennyire különbözõ szélességû külsõt feltenni, a második szám egyezése miatt megtehetjük. A külsõ fel fog menni a felnire, és az meg is tartja. Legfeljebb azt tapasztaljuk, hogy teljesen más lesz a kerékpár viselkedése a csere után.
#8018
Írta 2009. május 22. - 11:54

Üdv.
Oké értem,de akkor szerinted miért lehet az hogy egy általad említett másodosztályú gumi két külömbözõ márkáju felnin máshogy viselkedik azaz az egyiknél van benne 8-as a másiknál meg nincs?
Én ebbõl gondoltam hogy felni függõ a dolog.
Valami oka csak lehet,de mi?
Egyébként meg szerintem ezeket a másodosztályú gumikat inkább a vékonyabb pénztárcájuak miatt árulják mert ha tehetné akkor mindenki a drágábbat venné,de ez lehet hogy hülyeség.:wtf:
Lehet hogy a másik felnire épp úgy tetted fel,hogy jobban állt rajta a gumi.Vagy magasabb peremû az egyik felni,és jobban beleér a hibás részbe stb.De egy normális gumit ha felszerelsz,nem kell tökölni vele.
Azzal nincs is bajom,hogy árulnak ilyen gumikat is,a kifogásom csak az,hogy ezt a kereskedõ,kérdésem ellenére,hogy miért ilyen olcsó a gumi,azt válaszolta,hogy "oké,akkor 5ezer".Szerintem meg kéne mondani az igazat,a saját érdekükben is.Ha tudom hogy ez hibás,nem vettem volna meg,franc akar kinlódni,egy két ezer ft olcsóbbság miatt.
#8019
Írta 2009. május 22. - 10:51

Elõre is köszi.
Ja és fontos hogy a mostani kerékre, ha lehet menjen rá mind a belsõ mind a külsõ, azt nem szeretném újra lecserélni, mivel most cseréltem 1 hete.
azt a 150kg-t en nem vennem tul komolyan, tekintve hogy rengeteg dolog van ami befolyasolhatja.
belso kell bele bizony. amugy jo gumi a marathon xr
csak azt csereld le amelyiket folyton defekteled. bar en inkabb azt csinalnam a helyedben hogy bevinnem a bringat egy boltba es mondanam hogy rakjak ra a legjobb gumijukat meg egy uj belsot bele, es nezzek at rendesen mielott felszerelik hogy nincs-e valami problema.
#8020
Írta 2009. május 22. - 00:27

belso kell bele bizony. amugy jo gumi a marathon xr
csak azt csereld le amelyiket folyton defekteled. bar en inkabb azt csinalnam a helyedben hogy bevinnem a bringat egy boltba es mondanam hogy rakjak ra a legjobb gumijukat meg egy uj belsot bele, es nezzek at rendesen mielott felszerelik hogy nincs-e valami problema.
RAUH-Welt
B E G R I F F