Jelentkezz be Regisztrálj
![Kép](http://forum.bikemag.hu/uploads/profile/photo-thumb-574.png?_r=0)
Gumitopik
#7781
Írta 2009. július 20. - 18:42
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
#7782
Írta 2009. július 20. - 18:05
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
RAUH-Welt
B E G R I F F
#7783
Írta 2009. július 20. - 17:58
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Szerintetek ez a páros mennyire mûködik?
http://www.pinkbike.com/photo/3717824/
Természetesen a bringa egészének megfelelõ felhasználási területen gondolom.
#7784
Írta 2009. július 20. - 13:08
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Szeretnék új külsõt venni, a kettõt maximum 10ezerért... A gond ez, tehát nem hiszem, hogy el tudnék tekerni a biciklikereskedésbe, hogy ott megnézzék mi illik rá, úgyh úgy is magam veszem meg, és itthon rakom rá. Így viszont felmerül a kérdés: milyet is?
3lehetõség van szerintem: Continental, Hutchinson, Schwalbe.
Olyanokat néztem csak, amelyeknek van valamilyen defektvédelmük.
Hol van Bpest valamilyen biciklisbolt? (amirõl eddig tudok a RideBike, Probike, a futárcégek "mûhelyei", és most nézem azt a topikot is, ami errõl szól, úgyh gyarapodnak)
Ja és ugye 622/700, 23 vagy 25ös gumit szeretnék városba, illetve jobb minõségû utakra. (Balaton-körtúra, és társaik)
#7785
Írta 2009. július 20. - 09:53
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
De a fórum sem hiteles, defektállóság amúgy sem szempont, mert hab bele, s helló a defektnek, peremsérülés ellen meg a Panaracer használ csak technológiát, a Conti pont nem.
A szalagot mindenképpen cseréld azért ki, ha a felni pereme és a külsõ pereme nem sérült, ugyanis, fõleg régi szalagnál, elcsúszhat használat (felfújás) közben, s ilyenkor a küllõlyuk kiharaphat a belsõbõl.
De persze lehet istentelen peched is, s kifoghatsz több gyári hibás belsõt.
Köszönöm szépen a tippeket, könnyen lehet, hogy a küllõlyuk lesz a ludas. El fogom vinni szervizbe, mert sajnos munka mellett nincs idõm ennyit foglalkozni a bicajommal
![:(](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/sad.png)
További szép napot a sporttársaknak!
![:)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
#7786
Írta 2009. július 20. - 09:28
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
A szalagot mindenképpen cseréld azért ki, ha a felni pereme és a külsõ pereme nem sérült, ugyanis, fõleg régi szalagnál, elcsúszhat használat (felfújás) közben, s ilyenkor a küllõlyuk kiharaphat a belsõbõl.
De persze lehet istentelen peched is, s kifoghatsz több gyári hibás belsõt.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
![:)](https://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
#7787
Írta 2009. július 20. - 02:22
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
leginkabb csak nagyon oreg, elerett kulsoknel szokott baj lenni, de elofordulhat hogy a tied gyartasi hibas
RAUH-Welt
B E G R I F F
#7788
Írta 2009. július 20. - 00:44
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Nyilván van neki, csak szerintem simán felüti, a Contik nem a vastag oldalfalukról híresek.
Abból, hogy két lyukat találsz, eléggé evidens számomra, hogy felütés, hacsak nem "istentelen pech" van. Az is lehet, hogy hibás a külsõ, s az oldalpereme nem tart, esetleg nincs jól elrendezve a belsõ felfújás elõtt, s mindig becsípõdik.
A 100 kilóhoz az 5.5 nem lenne sok, hanem éppen, hogy optimális.
Köszi a reakciókat! A szalag benne van, teljesen ép.
A belsõt pedig rendesen elrendeztem mindegyik alkalommal. Eleinte én is a saját hülyeségemre gondoltam, de ennyiszer nem lehet elrontani.
Legutóbb kis kézi pumpával fújtam fel kb 1.5 bar nyomásra és rá sem ültem, úgy akasztottam fel a plafonra és úgy lett "defektes".
A külsõvel szerintem nincs gond, mert nem kívülrõl jött a "lyukasztás", és fórumokon is istenítik ezt a gumit a defektállósága miatt.
Még akár az istentelen pech széria is bejátszhat, mert mindegyik alkalommal sima aszfalton lyukadt ki, nem kapott sem ütést, sem padkát, sem akác ágat, semmit...
Mit ajánlotok, mit tegyek? Vigyem szervizbe a bicajt? Vigyem vissza a Zöld Pont Kerékpárüzletbe a külsõt, hogy szar?
#7789
Írta 2009. július 20. - 00:23
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Abból, hogy két lyukat találsz, eléggé evidens számomra, hogy felütés, hacsak nem "istentelen pech" van. Az is lehet, hogy hibás a külsõ, s az oldalpereme nem tart, esetleg nincs jól elrendezve a belsõ felfújás elõtt, s mindig becsípõdik.
A 100 kilóhoz az 5.5 nem lenne sok, hanem éppen, hogy optimális.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
![:)](https://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
#7790
Írta 2009. július 20. - 00:18
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
A belsõ és a felni között van egy szalag? Ha nincs akkor az a baj, annak az a funkciója, hogy ilyen defekttõl védje meg a belsõt.Sziasztok!
Remélem jó helyre írok problémámmal. Talán Ti tudtok segíteni.
A helyzet: elfeslett a 15 éve nyúzott jó öreg Kenda hátsó külsõ gumim (26-os), vettem helyette egy 1.75-ös Continental Travel Contact-ot 2900-ért, olyat aminek megerõsített az oldala. A 10 éves, soha defektet nem kapott belsõt tettem vissza, gondoltam jó lesz még. Rövid idõn belül defektet kaptam, de nem a külsõ oldalon, hanem a felnihez közelebb esõ oldalon. Nem kerítettem neki nagy feneket, hiszen öreg volt már. Vettem új Kenda belsõt, felfújtam 4 bar nyomásra (a külsõn az van, hogy 5.5 bar az optimalis, de a 100 kilómhoz az már lehet sok lenne) az 6km-t bírt, és 10 és 15 centire az elõzõ defekt pozíciójától lett KÉT lyuk, ugyancsak a felni oldalán. Természetesen az elsõ defekt után is megnéztem a felnit, hogy nem sorjás-e, vagy nem sérült-e bármilyen módon, de sima volt, mint egy babapopsi. Megfoltoztam a gumit, visszaraktam, felfújtam, oké. Teszem fel a plafonra, ahol tárolni szoktam, erre psssssssssssz, leeresztett nullára.
Mi az ördög baja van? Soha sem volt defektem montival...
Elõre is köszönöm a segítséget és tippeket!
Bence84
A sebesség mindent megold.
#7791
Írta 2009. július 20. - 00:11
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Remélem jó helyre írok problémámmal. Talán Ti tudtok segíteni.
A helyzet: elfeslett a 15 éve nyúzott jó öreg Kenda hátsó külsõ gumim (26-os), vettem helyette egy 1.75-ös Continental Travel Contact-ot 2900-ért, olyat aminek megerõsített az oldala. A 10 éves, soha defektet nem kapott belsõt tettem vissza, gondoltam jó lesz még. Rövid idõn belül defektet kaptam, de nem a külsõ oldalon, hanem a felnihez közelebb esõ oldalon. Nem kerítettem neki nagy feneket, hiszen öreg volt már. Vettem új Kenda belsõt, felfújtam 4 bar nyomásra (a külsõn az van, hogy 5.5 bar az optimalis, de a 100 kilómhoz az már lehet sok lenne) az 6km-t bírt, és 10 és 15 centire az elõzõ defekt pozíciójától lett KÉT lyuk, ugyancsak a felni oldalán. Természetesen az elsõ defekt után is megnéztem a felnit, hogy nem sorjás-e, vagy nem sérült-e bármilyen módon, de sima volt, mint egy babapopsi. Megfoltoztam a gumit, visszaraktam, felfújtam, oké. Teszem fel a plafonra, ahol tárolni szoktam, erre psssssssssssz, leeresztett nullára.
Mi az ördög baja van? Soha sem volt defektem montival...
Elõre is köszönöm a segítséget és tippeket!
Bence84
#7792
Írta 2009. július 19. - 19:58
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
nem próbáltam RR-t, de a NN-nél csak jobb lehet (remélem), így szerintem vedd az RR-t.
Az Nobby N-el milyen rossz tapasztalatod volt?
#7793
Írta 2009. július 18. - 17:27
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
két külsõ között nem tudok dönteni, szerintetek tartósság és defektvédelem szempontjából melyikkel járnék jobban?
Continental Grand Prix '09 Poly-X defektvédelem (180TPI) 6 085 Ft
http://ebike.hu/term...trekking/12997/
Poly-X védelem leírása:
![Feltöltött kép](http://www.pacificcycles.hu/images/stories/cycles/poly%20x%20breaker.jpg)
Vágás és szúrásbiztos!
Újfajta eljárással sikerült a jelenlegi defekt elleni védõrétegünket egy új Poly X réteggel kiegészíteni. Elõször használunk poliésztert kerékpár gumi esetében, ezzel az autógumi gyártásban szerzett tapasztalatainkhoz nyúlunk vissza, ahil is már régóta sikeresen használjuk a poliésztert. Az új Poly X szövetünk elõnye a részletekben rejlik. A szálakat az elõállítás során többször keresztezzük, ezáltal egy rendkívül sûrû anyagot kapunk, minimális szabad hellyel a szálak között.
Az eredmény: Mindegy, hogy hegyes tüskékrõl vagy nagy szilánkokról van szó, a Poly X rendkívül defektbiztos és ellenálló, mindenfajta idegen test ellen, anélkül, hogy a gördülõ-ellenállást negatívan befolyásolná.
vagy
Schwalbe Blizzard Performance Line HS363 KevlarGuard 4 158 Ft
http://ebike.hu/term...-trekking/5021/
KevlarGuard védelem leírása:
![Feltöltött kép](http://www.schwalbe.hu/UserFiles/kevlarguard%281%29_150x150t0_ic.jpg)
Továbbfejlesztettük a jól ismert Kevlár védõszalagot. Most már erõsebb és biztonságosabb ugyanakkor sokkal flexibilisebb. Eredménye: A védelmi szint magasabb de a gördülõ tömeg kisebb.
#7794
Írta 2009. július 17. - 07:40
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Leszûkítettem a kört két fajtára. Csak az a baj, mindkettõ akciós árban van, így még ez alapján sem tudok dönteni. Legjobb lenne mind2t kipróbálni, de azért 4 gumit biztos nem veszek!
1. lehetséges választás Schwalbe Rocket Ron 2.1 (úgy olvastam sajnos gyenge a defektvédelme, ami nem egy túl jó dolog)
2. lehetséges választás Scwalbe Nobby Nic 2.25
3. Vagy esetleg ezek vegyesen (elõl RR hátul NN), de nem tudom az baj-e illetve hülyén néz-e ki, ha más szélességû elõl és hátul a gumi?
A bringám egy KTM Race Comp merevvázas gép. Felhasználás: Top Maratonok középtáv. Edzés közben sok aszfalt is, és Börzsöny (Csóványos-Nagy Hideghegy stb.!)
Szerintetek?
nem próbáltam RR-t, de a NN-nél csak jobb lehet (remélem), így szerintem vedd az RR-t.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#7795
Írta 2009. július 16. - 23:33
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
a 3-ikat pont fordítva csináldLeszûkítettem a kört két fajtára. Csak az a baj, mindkettõ akciós árban van, így még ez alapján sem tudok dönteni. Legjobb lenne mind2t kipróbálni, de azért 4 gumit biztos nem veszek!
1. lehetséges választás Schwalbe Rocket Ron 2.1 (úgy olvastam sajnos gyenge a defektvédelme, ami nem egy túl jó dolog)
2. lehetséges választás Scwalbe Nobby Nic 2.25
3. Vagy esetleg ezek vegyesen (elõl RR hátul NN), de nem tudom az baj-e illetve hülyén néz-e ki, ha más szélességû elõl és hátul a gumi?
A bringám egy KTM Race Comp merevvázas gép. Felhasználás: Top Maratonok középtáv. Edzés közben sok aszfalt is, és Börzsöny (Csóványos-Nagy Hideghegy stb.!)
Szerintetek?
esetleh hátra racing rlph elõre rocket ron
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#7796
Írta 2009. július 16. - 16:23
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
1. lehetséges választás Schwalbe Rocket Ron 2.1 (úgy olvastam sajnos gyenge a defektvédelme, ami nem egy túl jó dolog)
2. lehetséges választás Scwalbe Nobby Nic 2.25
3. Vagy esetleg ezek vegyesen (elõl RR hátul NN), de nem tudom az baj-e illetve hülyén néz-e ki, ha más szélességû elõl és hátul a gumi?
A bringám egy KTM Race Comp merevvázas gép. Felhasználás: Top Maratonok középtáv. Edzés közben sok aszfalt is, és Börzsöny (Csóványos-Nagy Hideghegy stb.!)
Szerintetek?
#7797
Írta 2009. július 16. - 00:56
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Speciel nálunk erdõn-mezõn a földutak két keréknyoma között fû növekszik, nem mindegy, hogy gyors nyomváltásnál a harmatos (értsd:alig vizes) fûben miként viselkedik a gumi, gyorsan meg lehet nézni milyen élet van a kormányon túl... A teljesség igénye nélkül: RR, NN, Z-max, Nano Raptor,harmatos fuben egyreszt mennyit tekersz [pl osvenyhez kepest], masreszt ott mi nem csuszkal ossze-vissza?
![Feltöltött kép](http://forum.bikemag.hu/images/icons/icon14.gif)
![Feltöltött kép](http://forum.bikemag.hu/images/icons/icon13.gif)
#7798
Írta 2009. július 15. - 13:01
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Felrakva látom, hogy ez egy trail gumi. Mondom, mostmár mind1, kipróbálom.
Hát nem hittem volna, hogy így is le tudok jönni a megszokott terepen. hihetetlen sokat számít, minden kanyarban tart, ahol kell megáll.
Felfelé jobban kell nyomni, de legalább nem pörög ki sehol, szóval az a kis többletmunka tekerésnél visszajön lefelé meg a laza talajon.
Igaz, hogy kõnehéz, de legalább defektem sem volt vele.
Hátul kapasyzkodós trail, elöl pörgös cc gumi, egyelõre jó választásnak tûnik.
#7799
Írta 2009. július 15. - 12:10
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
de tudni kell hozzá bringázni,
tudok "biciglizni":D:D
Amúgy a pár oldallal korábban említettem Panát is megnézném, a helyedben.
#7800
Írta 2009. július 15. - 07:51
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Az agresszív mintázatú, magas bütykû, kemény keverékû gumik, amik nem nem "fekszenek fel" a füvön, a talajba és a fû gyökerébe kapaszkodnak.harmatos fuben egyreszt mennyit tekersz [pl osvenyhez kepest], masreszt ott mi nem csuszkal ossze-vissza?
A sebesség mindent megold.