Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15858 hozzászólás a témában

#7781
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.622 hozzászólás
Vki kérdezte: sztem RR simán vállalható elõre is.

#7782
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
szerintem a hatso sarban eselytelen. szal ez a bringa igy jo ahogy van - Californiaban. ellenkezo esetben kelleni fog egy masik, nagyobb mintaju gumi hatra az esos napokra.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#7783
LeGeon

LeGeon

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 692 hozzászólás
Nagyon izgatja a fantáziám valami.
Szerintetek ez a páros mennyire mûködik?
http://www.pinkbike.com/photo/3717824/
Természetesen a bringa egészének megfelelõ felhasználási területen gondolom.

#7784
mci

mci

    vendég

  • fórumtag
  • 111 hozzászólás
Hello!

Szeretnék új külsõt venni, a kettõt maximum 10ezerért... A gond ez, tehát nem hiszem, hogy el tudnék tekerni a biciklikereskedésbe, hogy ott megnézzék mi illik rá, úgyh úgy is magam veszem meg, és itthon rakom rá. Így viszont felmerül a kérdés: milyet is?
3lehetõség van szerintem: Continental, Hutchinson, Schwalbe.
Olyanokat néztem csak, amelyeknek van valamilyen defektvédelmük.
Hol van Bpest valamilyen biciklisbolt? (amirõl eddig tudok a RideBike, Probike, a futárcégek "mûhelyei", és most nézem azt a topikot is, ami errõl szól, úgyh gyarapodnak)
Ja és ugye 622/700, 23 vagy 25ös gumit szeretnék városba, illetve jobb minõségû utakra. (Balaton-körtúra, és társaik)

#7785
bence84

bence84

    újonc

  • fórumtag
  • 6 hozzászólás

De a fórum sem hiteles, defektállóság amúgy sem szempont, mert hab bele, s helló a defektnek, peremsérülés ellen meg a Panaracer használ csak technológiát, a Conti pont nem.

A szalagot mindenképpen cseréld azért ki, ha a felni pereme és a külsõ pereme nem sérült, ugyanis, fõleg régi szalagnál, elcsúszhat használat (felfújás) közben, s ilyenkor a küllõlyuk kiharaphat a belsõbõl.

De persze lehet istentelen peched is, s kifoghatsz több gyári hibás belsõt.


Köszönöm szépen a tippeket, könnyen lehet, hogy a küllõlyuk lesz a ludas. El fogom vinni szervizbe, mert sajnos munka mellett nincs idõm ennyit foglalkozni a bicajommal :(
További szép napot a sporttársaknak! :)

#7786
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
De a fórum sem hiteles, defektállóság amúgy sem szempont, mert hab bele, s helló a defektnek, peremsérülés ellen meg a Panaracer használ csak technológiát, a Conti pont nem.

A szalagot mindenképpen cseréld azért ki, ha a felni pereme és a külsõ pereme nem sérült, ugyanis, fõleg régi szalagnál, elcsúszhat használat (felfújás) közben, s ilyenkor a küllõlyuk kiharaphat a belsõbõl.

De persze lehet istentelen peched is, s kifoghatsz több gyári hibás belsõt.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#7787
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
a kulso kiallo drotpereme nem lehet a ludas?

leginkabb csak nagyon oreg, elerett kulsoknel szokott baj lenni, de elofordulhat hogy a tied gyartasi hibas
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#7788
bence84

bence84

    újonc

  • fórumtag
  • 6 hozzászólás

Nyilván van neki, csak szerintem simán felüti, a Contik nem a vastag oldalfalukról híresek.

Abból, hogy két lyukat találsz, eléggé evidens számomra, hogy felütés, hacsak nem "istentelen pech" van. Az is lehet, hogy hibás a külsõ, s az oldalpereme nem tart, esetleg nincs jól elrendezve a belsõ felfújás elõtt, s mindig becsípõdik.

A 100 kilóhoz az 5.5 nem lenne sok, hanem éppen, hogy optimális.


Köszi a reakciókat! A szalag benne van, teljesen ép.
A belsõt pedig rendesen elrendeztem mindegyik alkalommal. Eleinte én is a saját hülyeségemre gondoltam, de ennyiszer nem lehet elrontani.
Legutóbb kis kézi pumpával fújtam fel kb 1.5 bar nyomásra és rá sem ültem, úgy akasztottam fel a plafonra és úgy lett "defektes".
A külsõvel szerintem nincs gond, mert nem kívülrõl jött a "lyukasztás", és fórumokon is istenítik ezt a gumit a defektállósága miatt.
Még akár az istentelen pech széria is bejátszhat, mert mindegyik alkalommal sima aszfalton lyukadt ki, nem kapott sem ütést, sem padkát, sem akác ágat, semmit...
Mit ajánlotok, mit tegyek? Vigyem szervizbe a bicajt? Vigyem vissza a Zöld Pont Kerékpárüzletbe a külsõt, hogy szar?

#7789
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Nyilván van neki, csak szerintem simán felüti, a Contik nem a vastag oldalfalukról híresek.

Abból, hogy két lyukat találsz, eléggé evidens számomra, hogy felütés, hacsak nem "istentelen pech" van. Az is lehet, hogy hibás a külsõ, s az oldalpereme nem tart, esetleg nincs jól elrendezve a belsõ felfújás elõtt, s mindig becsípõdik.

A 100 kilóhoz az 5.5 nem lenne sok, hanem éppen, hogy optimális.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#7790
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Sziasztok!
Remélem jó helyre írok problémámmal. Talán Ti tudtok segíteni.

A helyzet: elfeslett a 15 éve nyúzott jó öreg Kenda hátsó külsõ gumim (26-os), vettem helyette egy 1.75-ös Continental Travel Contact-ot 2900-ért, olyat aminek megerõsített az oldala. A 10 éves, soha defektet nem kapott belsõt tettem vissza, gondoltam jó lesz még. Rövid idõn belül defektet kaptam, de nem a külsõ oldalon, hanem a felnihez közelebb esõ oldalon. Nem kerítettem neki nagy feneket, hiszen öreg volt már. Vettem új Kenda belsõt, felfújtam 4 bar nyomásra (a külsõn az van, hogy 5.5 bar az optimalis, de a 100 kilómhoz az már lehet sok lenne) az 6km-t bírt, és 10 és 15 centire az elõzõ defekt pozíciójától lett KÉT lyuk, ugyancsak a felni oldalán. Természetesen az elsõ defekt után is megnéztem a felnit, hogy nem sorjás-e, vagy nem sérült-e bármilyen módon, de sima volt, mint egy babapopsi. Megfoltoztam a gumit, visszaraktam, felfújtam, oké. Teszem fel a plafonra, ahol tárolni szoktam, erre psssssssssssz, leeresztett nullára.
Mi az ördög baja van? Soha sem volt defektem montival...

Elõre is köszönöm a segítséget és tippeket!
Bence84

A belsõ és a felni között van egy szalag? Ha nincs akkor az a baj, annak az a funkciója, hogy ilyen defekttõl védje meg a belsõt.


A sebesség mindent megold.

 


#7791
bence84

bence84

    újonc

  • fórumtag
  • 6 hozzászólás
Sziasztok!
Remélem jó helyre írok problémámmal. Talán Ti tudtok segíteni.

A helyzet: elfeslett a 15 éve nyúzott jó öreg Kenda hátsó külsõ gumim (26-os), vettem helyette egy 1.75-ös Continental Travel Contact-ot 2900-ért, olyat aminek megerõsített az oldala. A 10 éves, soha defektet nem kapott belsõt tettem vissza, gondoltam jó lesz még. Rövid idõn belül defektet kaptam, de nem a külsõ oldalon, hanem a felnihez közelebb esõ oldalon. Nem kerítettem neki nagy feneket, hiszen öreg volt már. Vettem új Kenda belsõt, felfújtam 4 bar nyomásra (a külsõn az van, hogy 5.5 bar az optimalis, de a 100 kilómhoz az már lehet sok lenne) az 6km-t bírt, és 10 és 15 centire az elõzõ defekt pozíciójától lett KÉT lyuk, ugyancsak a felni oldalán. Természetesen az elsõ defekt után is megnéztem a felnit, hogy nem sorjás-e, vagy nem sérült-e bármilyen módon, de sima volt, mint egy babapopsi. Megfoltoztam a gumit, visszaraktam, felfújtam, oké. Teszem fel a plafonra, ahol tárolni szoktam, erre psssssssssssz, leeresztett nullára.
Mi az ördög baja van? Soha sem volt defektem montival...

Elõre is köszönöm a segítséget és tippeket!
Bence84

#7792
Zsembi

Zsembi

    vendég

  • fórumtag
  • 62 hozzászólás

nem próbáltam RR-t, de a NN-nél csak jobb lehet (remélem), így szerintem vedd az RR-t.


Az Nobby N-el milyen rossz tapasztalatod volt?

#7793
emeri

emeri

    vendég

  • fórumtag
  • 26 hozzászólás
sziasztok

két külsõ között nem tudok dönteni, szerintetek tartósság és defektvédelem szempontjából melyikkel járnék jobban?

Continental Grand Prix '09 Poly-X defektvédelem (180TPI) 6 085 Ft
http://ebike.hu/term...trekking/12997/

Poly-X védelem leírása:

Feltöltött kép
Vágás és szúrásbiztos!
Újfajta eljárással sikerült a jelenlegi defekt elleni védõrétegünket egy új Poly X réteggel kiegészíteni. Elõször használunk poliésztert kerékpár gumi esetében, ezzel az autógumi gyártásban szerzett tapasztalatainkhoz nyúlunk vissza, ahil is már régóta sikeresen használjuk a poliésztert. Az új Poly X szövetünk elõnye a részletekben rejlik. A szálakat az elõállítás során többször keresztezzük, ezáltal egy rendkívül sûrû anyagot kapunk, minimális szabad hellyel a szálak között.
Az eredmény: Mindegy, hogy hegyes tüskékrõl vagy nagy szilánkokról van szó, a Poly X rendkívül defektbiztos és ellenálló, mindenfajta idegen test ellen, anélkül, hogy a gördülõ-ellenállást negatívan befolyásolná.




vagy

Schwalbe Blizzard Performance Line HS363 KevlarGuard 4 158 Ft
http://ebike.hu/term...-trekking/5021/


KevlarGuard védelem leírása:
Feltöltött kép
Továbbfejlesztettük a jól ismert Kevlár védõszalagot. Most már erõsebb és biztonságosabb ugyanakkor sokkal flexibilisebb. Eredménye: A védelmi szint magasabb de a gördülõ tömeg kisebb.

#7794
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.078 hozzászólás

Leszûkítettem a kört két fajtára. Csak az a baj, mindkettõ akciós árban van, így még ez alapján sem tudok dönteni. Legjobb lenne mind2t kipróbálni, de azért 4 gumit biztos nem veszek!

1. lehetséges választás Schwalbe Rocket Ron 2.1 (úgy olvastam sajnos gyenge a defektvédelme, ami nem egy túl jó dolog)
2. lehetséges választás Scwalbe Nobby Nic 2.25
3. Vagy esetleg ezek vegyesen (elõl RR hátul NN), de nem tudom az baj-e illetve hülyén néz-e ki, ha más szélességû elõl és hátul a gumi?

A bringám egy KTM Race Comp merevvázas gép. Felhasználás: Top Maratonok középtáv. Edzés közben sok aszfalt is, és Börzsöny (Csóványos-Nagy Hideghegy stb.!)

Szerintetek?


nem próbáltam RR-t, de a NN-nél csak jobb lehet (remélem), így szerintem vedd az RR-t.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#7795
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

Leszûkítettem a kört két fajtára. Csak az a baj, mindkettõ akciós árban van, így még ez alapján sem tudok dönteni. Legjobb lenne mind2t kipróbálni, de azért 4 gumit biztos nem veszek!

1. lehetséges választás Schwalbe Rocket Ron 2.1 (úgy olvastam sajnos gyenge a defektvédelme, ami nem egy túl jó dolog)
2. lehetséges választás Scwalbe Nobby Nic 2.25
3. Vagy esetleg ezek vegyesen (elõl RR hátul NN), de nem tudom az baj-e illetve hülyén néz-e ki, ha más szélességû elõl és hátul a gumi?

A bringám egy KTM Race Comp merevvázas gép. Felhasználás: Top Maratonok középtáv. Edzés közben sok aszfalt is, és Börzsöny (Csóványos-Nagy Hideghegy stb.!)

Szerintetek?

a 3-ikat pont fordítva csináld

esetleh hátra racing rlph elõre rocket ron
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#7796
Zsembi

Zsembi

    vendég

  • fórumtag
  • 62 hozzászólás
Leszûkítettem a kört két fajtára. Csak az a baj, mindkettõ akciós árban van, így még ez alapján sem tudok dönteni. Legjobb lenne mind2t kipróbálni, de azért 4 gumit biztos nem veszek!

1. lehetséges választás Schwalbe Rocket Ron 2.1 (úgy olvastam sajnos gyenge a defektvédelme, ami nem egy túl jó dolog)
2. lehetséges választás Scwalbe Nobby Nic 2.25
3. Vagy esetleg ezek vegyesen (elõl RR hátul NN), de nem tudom az baj-e illetve hülyén néz-e ki, ha más szélességû elõl és hátul a gumi?

A bringám egy KTM Race Comp merevvázas gép. Felhasználás: Top Maratonok középtáv. Edzés közben sok aszfalt is, és Börzsöny (Csóványos-Nagy Hideghegy stb.!)

Szerintetek?

#7797
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

harmatos fuben egyreszt mennyit tekersz [pl osvenyhez kepest], masreszt ott mi nem csuszkal ossze-vissza? ;)

Speciel nálunk erdõn-mezõn a földutak két keréknyoma között fû növekszik, nem mindegy, hogy gyors nyomváltásnál a harmatos (értsd:alig vizes) fûben miként viselkedik a gumi, gyorsan meg lehet nézni milyen élet van a kormányon túl... A teljesség igénye nélkül: RR, NN, Z-max, Nano Raptor, Feltöltött képa másik véglet számomra a Vapor és az Ignitor.Feltöltött kép

#7798
papabear

papabear

    vendég

  • fórumtag
  • 197 hozzászólás
Én elöl hagytam a speedkinget, de hátul már elegem volt a folytonos defektekbõl, úgyhogy lecseréltem egy Speci Resolution 2.1-re. Ignitort vagy Smart Sam-et akartam venni, de nem volt sehol 2.1-es.

Felrakva látom, hogy ez egy trail gumi. Mondom, mostmár mind1, kipróbálom.
Hát nem hittem volna, hogy így is le tudok jönni a megszokott terepen. hihetetlen sokat számít, minden kanyarban tart, ahol kell megáll.
Felfelé jobban kell nyomni, de legalább nem pörög ki sehol, szóval az a kis többletmunka tekerésnél visszajön lefelé meg a laza talajon.
Igaz, hogy kõnehéz, de legalább defektem sem volt vele.

Hátul kapasyzkodós trail, elöl pörgös cc gumi, egyelõre jó választásnak tûnik.
Hegyibringás = Kerekes Jeti

#7799
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.622 hozzászólás

de tudni kell hozzá bringázni,


tudok "biciglizni":D:D

Amúgy a pár oldallal korábban említettem Panát is megnézném, a helyedben.

#7800
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

harmatos fuben egyreszt mennyit tekersz [pl osvenyhez kepest], masreszt ott mi nem csuszkal ossze-vissza? ;)

Az agresszív mintázatú, magas bütykû, kemény keverékû gumik, amik nem nem "fekszenek fel" a füvön, a talajba és a fû gyökerébe kapaszkodnak.


A sebesség mindent megold.