Jelentkezz be Regisztrálj

Gumitopik
#6621
Írta 2010. május 12. - 09:37

#6622
Írta 2010. május 11. - 22:20

illetve próbálok Pomáz-Dobogókõ szakaszon egyre jobb idõt menni), de megtetszett az egésznek a fizikája
Én nem tudom, hogy van ez, de nekem fent volt a listán szereplõ ótvar gumik közül is az országútin, meg az elõkelõ Michelin Pro2, s mégsem érzek különbséget 8 bar-on.

GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#6623
Írta 2010. május 11. - 18:59

Azon gondolkodom, hogy Scwalbe "jobb" gumikból nem versenyekre érdemesebb-e a sima Performance változatot venni az Evolution helyett?
Gondolom az Evolution ha már inkább a súlya miatt versenyre lett szánva, kopik gyorsan mint a Maxxis Larsen TT-m. Jól gondolom?
#6624
Írta 2010. május 11. - 16:50

Az a helyzet, hogy bár nem vagyok (még) teljesen rákattanva a versenykerékpározásra (na jó, azért a TDF-et tudom egyfolytában 5-6 órát nézni :-) illetve próbálok Pomáz-Dobogókõ szakaszon egyre jobb idõt menni), de megtetszett az egésznek a fizikája. Tucatnyi modellbe bukkantam bele, ami a paraméterek alapján vagy a szükséges energiát vagy az út megtételéhez szükséges idõt próbálja kiszámolni. S mivel GPS-szel biciklizek (na ez sem tesz jót a légellenállásnak), a magassági adataim megvannak, sõt azokat még simítom a track elemzése elõtt. Szóval ez egy hobbicsokor, amihez most hozzájött a bringázáshoz kapcsolható képletgyûjtemény.
Szerintem is az egyik legfontosabb a kerékpár geometriája, hogy az izmaidat a legjobban ki tudd használni, és közben a légellenállás is a lehetõ legkevesebb legyen.
Én egy szuperlapos verseny rekut próbálnék ki egyszer

#6625
Írta 2010. május 11. - 15:54

#6626
Írta 2010. május 11. - 13:23

Ha az segít, elárulom, hogy a legrosszabb gumik 0.005-0.006 körüliek, szóval azonos nyomáson, NINCS akkora különbség ezen a téren, mint gondolnád. (0.008 már motorkerékpár, 0.010 meg már autó 3 baron)
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#6627
Írta 2010. május 10. - 22:05

Tudtok nekem mondani egy becslést arra, hogy 28-as felni esetében egy gyári külsõ esetében (38mm a ballonosság)mennyi lehet a gördülési ellenállási együttható (=CRR vagy RRC)? A megadott maximális nyomásra fújva, ami 70PSI, illetve magyarországi (tehát nem teljesen sima) aszfaltút esetén.
Azt tudom, hogy a 20,23,25-ös ballonosságú országúti külsõk esetében 0.002-0.004 között mozog ez a mutató, ha 110-120PSI között van a nyomás, de hogy a Magellan Cygnus-om esetében 0,006-hoz vagy mondjuk 0,008-hoz van-e közelebb ez a szám, arra tippem sincs.
A tárgyban ezeket találtam:
Rolling resistance - Wikipedia, the free encyclopedia
illetve
http://www.industria...om/tiretest.pdf
#6628
Írta 2010. május 10. - 19:49

Némi kínlódás után kiszúrtam a törött tûvel a gumit, az így képzõdött lyukon be az új , vissza a szelepbe, rá az anya és most jó.
Persze + 1 csinos folt.
#6629
Írta 2010. május 10. - 17:49


#6630
Írta 2010. május 10. - 15:28

pénteken nekiesek és megcsinálom, köszi mindenkinekEz tökéletes megoldás
A tehetség az, amikor többet tudsz, mint amennyit tanultál.
#6631
Írta 2010. május 10. - 09:50

Üdv!
Némileg idevág az én nyûgöm is, minap egy rápumpálás után letört a presztás latex szeleptûjének vége a kis szorítócsavarral.
Gond egy szál se ettõl még mûködik, aztán tegnap besztrájkolt, elõször azt hittem födkörüli pályára állt, de meglett bent figyel a belsõben.
A szelep nem bontható, így viszont teljességgel bizonytalan mikor óhajt megint meglépni egy pumpáláskor...
Találtam itthon egy hasonló szelepes belsõt, de csak befelé lehet bontani, a belsõ gumifalán átnyomva sikerült kiszedni a szeleptût. A donor tehát megvan, kérdés, hogy illik vajon az én belsõm szelepébe? Ha nem muszáj nem szúrkálnám össze, bár más megoldást nem nagyon látok.
Van esetleg valakinek hasonló tapasztalata?
Szia!
A szeleptûk kompatibilisek egymással, nekem az ilyen esetekre van vagy készleten néhány tû, ugyanis külön is kapható - ha letörik, csere, s probléma megoldva. De ha letörik, s nem tudod cserélni, akkor sincs halálos gond - a kis csavar ugyanis csak a beesést akadályozza meg. Ha ügyesen kezded fújni, s MINDIG nagyobb a belsõben a nyomás, mint odakint (a pumpafejben), akkor fel tudod pumpálni. Lassú, stabil pumpálással haladj, s tartózkodj a durrbele 8 bar mozdulatoktól. A kezdeti nyomásik meg az ujjaddal ellen kell tartani, hogy nehogy beessen.
Amúgy meg - cseréld a pumpát. Én csak akkor szívtam ezzel, amikor még kókány BBB pumpám volt, egy jó pumpa SOHASEM töri le.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#6632
Írta 2010. május 10. - 09:45

Vagy fecskendõvel átszúrod a belsõt és beletöltöd.
Ez tökéletes megoldás, egy kis folttal lefeded (bár hagyhatod is, hogy eltömítse), én is ezt csináltam a városbajáróson. Arra figyelj, hogy ne tûvel tedd meg, mert a tûn már nem mennek át az oldat szilárd részecskéi, s a defektgátláshoz azokra is szükség van.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#6633
Írta 2010. május 09. - 07:19

Némileg idevág az én nyûgöm is, minap egy rápumpálás után letört a presztás latex szeleptûjének vége a kis szorítócsavarral.
Gond egy szál se ettõl még mûködik, aztán tegnap besztrájkolt, elõször azt hittem födkörüli pályára állt, de meglett bent figyel a belsõben.
A szelep nem bontható, így viszont teljességgel bizonytalan mikor óhajt megint meglépni egy pumpáláskor...
Találtam itthon egy hasonló szelepes belsõt, de csak befelé lehet bontani, a belsõ gumifalán átnyomva sikerült kiszedni a szeleptût. A donor tehát megvan, kérdés, hogy illik vajon az én belsõm szelepébe? Ha nem muszáj nem szúrkálnám össze, bár más megoldást nem nagyon látok.
Van esetleg valakinek hasonló tapasztalata?
#6634
Írta 2010. május 08. - 20:55

sajnos nem olyan, akkor ezt buktam új belsõ vagy a régi autószelepes lesz a megoldás
Vagy fecskendõvel átszúrod a belsõt és beletöltöd.
A sebesség mindent megold.
#6635
Írta 2010. május 08. - 20:42

A tehetség az, amikor többet tudsz, mint amennyit tanultál.
#6636
Írta 2010. május 08. - 20:39

#6637
Írta 2010. május 08. - 18:14

A tehetség az, amikor többet tudsz, mint amennyit tanultál.
#6638
Írta 2010. május 08. - 16:19

szingós belsõbe, hogy tudom beletölteni a defektmentesitõ lötyit?
Ki ell csavarni és kiszedni a szelepet (már ha olyan) és akkor be tudod tölteni.
#6639
Írta 2010. május 08. - 13:38

A tehetség az, amikor többet tudsz, mint amennyit tanultál.
#6640
Írta 2010. május 08. - 13:32

Hátra inkább veszek vmi tartósabbat!