Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15858 hozzászólás a témában

#6581
znagyznagy

znagyznagy

    vendég

  • fórumtag
  • 10 hozzászólás
Az az állítás elõször viszont meglepett, hogy a szélesebb guminak kisebb a Crr-je, mint a keskenyebbnek. Természetesen ceteris paribus

#6582
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

illetve próbálok Pomáz-Dobogókõ szakaszon egyre jobb idõt menni), de megtetszett az egésznek a fizikája


Én nem tudom, hogy van ez, de nekem fent volt a listán szereplõ ótvar gumik közül is az országútin, meg az elõkelõ Michelin Pro2, s mégsem érzek különbséget 8 bar-on. :)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#6583
Zsembi

Zsembi

    vendég

  • fórumtag
  • 62 hozzászólás
Azt eldöntöttem, hogy veszek egy normál hétköznapi tekerésre gumit.
Azon gondolkodom, hogy Scwalbe "jobb" gumikból nem versenyekre érdemesebb-e a sima Performance változatot venni az Evolution helyett?
Gondolom az Evolution ha már inkább a súlya miatt versenyre lett szánva, kopik gyorsan mint a Maxxis Larsen TT-m. Jól gondolom?

#6584
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Az a helyzet, hogy bár nem vagyok (még) teljesen rákattanva a versenykerékpározásra (na jó, azért a TDF-et tudom egyfolytában 5-6 órát nézni :-) illetve próbálok Pomáz-Dobogókõ szakaszon egyre jobb idõt menni), de megtetszett az egésznek a fizikája. Tucatnyi modellbe bukkantam bele, ami a paraméterek alapján vagy a szükséges energiát vagy az út megtételéhez szükséges idõt próbálja kiszámolni. S mivel GPS-szel biciklizek (na ez sem tesz jót a légellenállásnak), a magassági adataim megvannak, sõt azokat még simítom a track elemzése elõtt. Szóval ez egy hobbicsokor, amihez most hozzájött a bringázáshoz kapcsolható képletgyûjtemény.


Szerintem is az egyik legfontosabb a kerékpár geometriája, hogy az izmaidat a legjobban ki tudd használni, és közben a légellenállás is a lehetõ legkevesebb legyen.

Én egy szuperlapos verseny rekut próbálnék ki egyszer :) Vajon mennyit lehet kitekerni egy olyannal? A burkolt világcsúcsa 130 körül van.

#6585
znagyznagy

znagyznagy

    vendég

  • fórumtag
  • 10 hozzászólás
Az a helyzet, hogy bár nem vagyok (még) teljesen rákattanva a versenykerékpározásra (na jó, azért a TDF-et tudom egyfolytában 5-6 órát nézni :-) illetve próbálok Pomáz-Dobogókõ szakaszon egyre jobb idõt menni), de megtetszett az egésznek a fizikája. Tucatnyi modellbe bukkantam bele, ami a paraméterek alapján vagy a szükséges energiát vagy az út megtételéhez szükséges idõt próbálja kiszámolni. S mivel GPS-szel biciklizek (na ez sem tesz jót a légellenállásnak), a magassági adataim megvannak, sõt azokat még simítom a track elemzése elõtt. Szóval ez egy hobbicsokor, amihez most hozzájött a bringázáshoz kapcsolható képletgyûjtemény.

#6586
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Szia! A Magellan Cygnus nem teljesítményorientált kerékpár, még ha lenne is errõl adatom, akkor sem lenne értelme a számokkal zsonglõrködni. Ha az érdekel, mennyivel vagy lassabb, mint egy országútis, hát elárulhatom, sokkal, mert eleve rosszabb a légellenállásod, elõnytelenebb a vázgeometriád stb.

Ha az segít, elárulom, hogy a legrosszabb gumik 0.005-0.006 körüliek, szóval azonos nyomáson, NINCS akkora különbség ezen a téren, mint gondolnád. (0.008 már motorkerékpár, 0.010 meg már autó 3 baron)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#6587
znagyznagy

znagyznagy

    vendég

  • fórumtag
  • 10 hozzászólás
Szervusztok!

Tudtok nekem mondani egy becslést arra, hogy 28-as felni esetében egy gyári külsõ esetében (38mm a ballonosság)mennyi lehet a gördülési ellenállási együttható (=CRR vagy RRC)? A megadott maximális nyomásra fújva, ami 70PSI, illetve magyarországi (tehát nem teljesen sima) aszfaltút esetén.
Azt tudom, hogy a 20,23,25-ös ballonosságú országúti külsõk esetében 0.002-0.004 között mozog ez a mutató, ha 110-120PSI között van a nyomás, de hogy a Magellan Cygnus-om esetében 0,006-hoz vagy mondjuk 0,008-hoz van-e közelebb ez a szám, arra tippem sincs.

A tárgyban ezeket találtam:
Rolling resistance - Wikipedia, the free encyclopedia
illetve
http://www.industria...om/tiretest.pdf

#6588
Gardner03

Gardner03

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 260 hozzászólás
Dante, köszi a segítséget, jó tanácsot, végül is a hosszabb (40mm) szelepszár miatt cseréltem.
Némi kínlódás után kiszúrtam a törött tûvel a gumit, az így képzõdött lyukon be az új , vissza a szelepbe, rá az anya és most jó.
Persze + 1 csinos folt.

#6589
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
nah sikerult megragasztani a rrt :) munkahelyen talaltunk kulteri vekony ponyvat. szovetalapu, es nagyon eros, de vekony (konnyu). nah ezt raragasztottam palmatexszel. egesz igenyesen nez ki belulrol...

#6590
blueshark

blueshark

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.190 hozzászólás

Ez tökéletes megoldás

pénteken nekiesek és megcsinálom, köszi mindenkinek
Team Heavy Pedal - Szeged

A tehetség az, amikor többet tudsz, mint amennyit tanultál.

#6591
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

Üdv!
Némileg idevág az én nyûgöm is, minap egy rápumpálás után letört a presztás latex szeleptûjének vége a kis szorítócsavarral.
Gond egy szál se ettõl még mûködik, aztán tegnap besztrájkolt, elõször azt hittem födkörüli pályára állt, de meglett bent figyel a belsõben.
A szelep nem bontható, így viszont teljességgel bizonytalan mikor óhajt megint meglépni egy pumpáláskor...
Találtam itthon egy hasonló szelepes belsõt, de csak befelé lehet bontani, a belsõ gumifalán átnyomva sikerült kiszedni a szeleptût. A donor tehát megvan, kérdés, hogy illik vajon az én belsõm szelepébe? Ha nem muszáj nem szúrkálnám össze, bár más megoldást nem nagyon látok.
Van esetleg valakinek hasonló tapasztalata?


Szia!

A szeleptûk kompatibilisek egymással, nekem az ilyen esetekre van vagy készleten néhány tû, ugyanis külön is kapható - ha letörik, csere, s probléma megoldva. De ha letörik, s nem tudod cserélni, akkor sincs halálos gond - a kis csavar ugyanis csak a beesést akadályozza meg. Ha ügyesen kezded fújni, s MINDIG nagyobb a belsõben a nyomás, mint odakint (a pumpafejben), akkor fel tudod pumpálni. Lassú, stabil pumpálással haladj, s tartózkodj a durrbele 8 bar mozdulatoktól. A kezdeti nyomásik meg az ujjaddal ellen kell tartani, hogy nehogy beessen.

Amúgy meg - cseréld a pumpát. Én csak akkor szívtam ezzel, amikor még kókány BBB pumpám volt, egy jó pumpa SOHASEM töri le.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#6592
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

Vagy fecskendõvel átszúrod a belsõt és beletöltöd.


Ez tökéletes megoldás, egy kis folttal lefeded (bár hagyhatod is, hogy eltömítse), én is ezt csináltam a városbajáróson. Arra figyelj, hogy ne tûvel tedd meg, mert a tûn már nem mennek át az oldat szilárd részecskéi, s a defektgátláshoz azokra is szükség van.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#6593
Gardner03

Gardner03

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 260 hozzászólás
Üdv!
Némileg idevág az én nyûgöm is, minap egy rápumpálás után letört a presztás latex szeleptûjének vége a kis szorítócsavarral.
Gond egy szál se ettõl még mûködik, aztán tegnap besztrájkolt, elõször azt hittem födkörüli pályára állt, de meglett bent figyel a belsõben.
A szelep nem bontható, így viszont teljességgel bizonytalan mikor óhajt megint meglépni egy pumpáláskor...
Találtam itthon egy hasonló szelepes belsõt, de csak befelé lehet bontani, a belsõ gumifalán átnyomva sikerült kiszedni a szeleptût. A donor tehát megvan, kérdés, hogy illik vajon az én belsõm szelepébe? Ha nem muszáj nem szúrkálnám össze, bár más megoldást nem nagyon látok.
Van esetleg valakinek hasonló tapasztalata?

#6594
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

sajnos nem olyan, akkor ezt buktam új belsõ vagy a régi autószelepes lesz a megoldás


Vagy fecskendõvel átszúrod a belsõt és beletöltöd.


A sebesség mindent megold.

 


#6595
blueshark

blueshark

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.190 hozzászólás
köszi, ránézek
Team Heavy Pedal - Szeged

A tehetség az, amikor többet tudsz, mint amennyit tanultál.

#6596
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás
Schwalbénak van olyan szingó szelepes belsõje amibõl kivehetõ a szelep.

#6597
blueshark

blueshark

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.190 hozzászólás
sajnos nem olyan, akkor ezt buktam új belsõ vagy a régi autószelepes lesz a megoldás
Team Heavy Pedal - Szeged

A tehetség az, amikor többet tudsz, mint amennyit tanultál.

#6598
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

szingós belsõbe, hogy tudom beletölteni a defektmentesitõ lötyit?


Ki ell csavarni és kiszedni a szelepet (már ha olyan) és akkor be tudod tölteni.

#6599
blueshark

blueshark

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.190 hozzászólás
szingós belsõbe, hogy tudom beletölteni a defektmentesitõ lötyit?
Team Heavy Pedal - Szeged

A tehetség az, amikor többet tudsz, mint amennyit tanultál.

#6600
Zsembi

Zsembi

    vendég

  • fórumtag
  • 62 hozzászólás
Köszi, akkor mégsem egyedi az eset. Nem is hittem volna, hogy egy könnyû verseny gumi ennyire hamar elfogy.
Hátra inkább veszek vmi tartósabbat!