Jelentkezz be Regisztrálj

Gumitopik
#6561
Írta 2010. május 12. - 23:05

#6562
Írta 2010. május 12. - 22:55

#6563
Írta 2010. május 12. - 22:03


átlag bringásnál biztos kibír 3000-et
terminátoroknál nyilván kevesebb.

nálam is zajos amúgy. túlzottan pörgetni nem szoktam. ja és 2,25-ösrõl beszélek, de azt már asszem montam.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#6564
Írta 2010. május 12. - 21:55


ha triple compoundot puhanak talaljatok, tapizzatok meg egy feher rocket ront (silica)...
#6565
Írta 2010. május 12. - 21:18

#6566
Írta 2010. május 12. - 21:05

ralf (2,25) meg olyan 3000 km -t bír hátsó keréken kb 75/25 % aszfalt/terep használattal
Ez nem kilóméterfüggõ. Az EVO gumikeverék annyira puha, hogy egy erõsebb bicajos sokkal hamarabb szétcsapja. Biztos nektek is feltûnt már, hogy ha nagyon nyomjátok a pedált, akkor a hátsó gumi jobban zümmög. Ez azért van, mert egyszerûen nagyobb erõt közvetít az útra, s a bütykök jobban elhajlanak, elterülnek. Én Racing Ralphot csak versenykörülmények között használtam, s szigorúan csak hátsó gumin (jó gördülés miatt), s elárulhatom, 1000 versenykilómétert sem bírt ki (nullára, azaz nullára kopott a közepe), pedig sohasem blokkolom a hátsó kereket.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#6567
Írta 2010. május 12. - 20:05

A mondatot befejeztem. "A kegyetlen igazság, hogy mindig" azt jelentette, hogy minden talajon igaz, így burkolt fapályán is.
Persze, hogy a szélesebbnek kisebb, erre válaszolt stellaz. Nem akarom fikázni a fórumot, hiszen csak most kezdtem használni, de mire jó van a cím(téma) megjelölése, ha minden válasznál ki kellene tölteni? Meg az elõzmény is csak az idézettel látszik, de mi van ha az elõzmény 1-2 hetes...? Nekem van ilyen lebutított jogom mint kezdõnek vagy ilyen gyengusz a fórum struktúrája?
Ezt persze a feliratkozás lehetõsége sokban enyhíti
nem akarok ide offolni, ugyhogy a forumot illeto kerdesekre a megfelelo topikban reagaltam
itt ni: http://forum.bikemag...32/index14.html
RAUH-Welt
B E G R I F F
#6568
Írta 2010. május 12. - 19:43


#6569
Írta 2010. május 12. - 19:20

És pont ez támasztja alá, hogy a terepen a keskenyebb a gyorsabb, mert jobban be tud nyomódni. Csak hát emiatt könnyebben felüthetõ, ami miatt jobban fel kell fújni és elveszíti a kényelmét, ami miatt már nehéz eldönteni hogy melyik a gyorsabb. De most jön a minta a képbe, mert azért nagyobb a vastagabb terepguminak a gördülési ellenállása azonos típuson belül, mert mindig nagyobbak a bütykök a nagyobb gumin.
A sebesség mindent megold.
#6570
Írta 2010. május 12. - 18:56


s asszem aki követi itteni munkásságomat

Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#6571
Írta 2010. május 12. - 18:21

Minél nagyobb a talaj felületi egyenetlensége, annál inkább kell a gumi alakfelvevõ képessége, ezért terepen a szélesebb a nyerõ ugyanazon nyomás mellett (sõt, a teló is csökkenti a gördülési ellenállást), de ahogy csökken a talaj felületi egyenetlensége, úgy fordul meg a dolog. A nagyobb átmérõjû keréknek is emiatt kissebb az ellenállása, mert könnyebben átgurul a kissebb nagyobb huplikon.
Pl. autóguminál is a keskenyebb kissebb fogyasztást jelent, vagy a legszélsõségesebb példa a vonat keskeny acélkereke és az acélsin.
#6572
Írta 2010. május 12. - 18:21

Biztos, hogy ugyanolyan egyéb paraméterek mellett? hiszen a Schwalbe a szélességrõl beszél, viszont ha általában nagyobb gumikról beszélsz, akkor ezzel együtt jár annak a valószínûsége, hogy megjelennek a mintázatok.
A témában még egy forrás: Tire Rolling Resistance - Roues Artisanales - Bike tech magasine - handbuilt wheels boutique
1, 1 ugyanazon tesztben ugynolyna körülmények közt mérnek
2, nyilván mintás, montis újságban miontigumiról van szó
pl 2,1-es vs 2,25-ös racing ralph
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#6573
Írta 2010. május 12. - 18:15

a fritz újságok mérései szerint viszont a nagyobb gumiknak nagyobb az ellenállása.
ralf (2,25) meg olyan 3000 km -t bír hátsó keréken kb 75/25 % aszfalt/terep használattal
Biztos, hogy ugyanolyan egyéb paraméterek mellett? hiszen a Schwalbe a szélességrõl beszél, viszont ha általában nagyobb gumikról beszélsz, akkor ezzel együtt jár annak a valószínûsége, hogy megjelennek a mintázatok.
A témában még egy forrás: Tire Rolling Resistance - Roues Artisanales - Bike tech magasine - handbuilt wheels boutique
#6574
Írta 2010. május 12. - 18:05

A mondatot befejeztem. "A kegyetlen igazság, hogy mindig" azt jelentette, hogy minden talajon igaz, így burkolt fapályán is.
Nem volt ott, hogy mi igaz. Stellaz velemenye, vagy amit te irtal korabban, es a linkben is van. Lehet, hogy en vagyok ma tulsagosan erthetetlen...

Tigger: koszi!
(elmeleti kerekparolas rulez...)
#6575
Írta 2010. május 12. - 17:58

A gumivalasztasnal nem csak a gordulesi ellenallast vesszuk figyelembe.
Stellaz amugy szerintem inkabb terepben gondolkodik, es nem aszfaltban.
A linkelt anyagbol mellesleg nekem az derul ki, hogy a szelesebb guminak kisebb a gordulesi ellenallasa. Ha te is erre gondoltal, akkor ok. Ugyanis nem fejezted be a mondatot.
A mondatot befejeztem. "A kegyetlen igazság, hogy mindig" azt jelentette, hogy minden talajon igaz, így burkolt fapályán is.
Persze, hogy a szélesebbnek kisebb, erre válaszolt stellaz. Nem akarom fikázni a fórumot, hiszen csak most kezdtem használni, de mire jó van a cím(téma) megjelölése, ha minden válasznál ki kellene tölteni? Meg az elõzmény is csak az idézettel látszik, de mi van ha az elõzmény 1-2 hetes...? Nekem van ilyen lebutított jogom mint kezdõnek vagy ilyen gyengusz a fórum struktúrája?
Ezt persze a feliratkozás lehetõsége sokban enyhíti
#6576
Írta 2010. május 12. - 17:51

Orszaguti, monti, vagy altalanosan ezt mertek?
monti
a bike ban szokik lenni olyan gumiteszt, ahol vannak számszerû értékek.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#6577
Írta 2010. május 12. - 17:49

#6578
Írta 2010. május 12. - 17:37

A gumivalasztasnal nem csak a gordulesi ellenallast vesszuk figyelembe.
Stellaz amugy szerintem inkabb terepben gondolkodik, es nem aszfaltban.
A linkelt anyagbol mellesleg nekem az derul ki, hogy a szelesebb guminak kisebb a gordulesi ellenallasa. Ha te is erre gondoltal, akkor ok. Ugyanis nem fejezted be a mondatot.
a fritz újságok mérései szerint viszont a nagyobb gumiknak nagyobb az ellenállása.
ralf (2,25) meg olyan 3000 km -t bír hátsó keréken kb 75/25 % aszfalt/terep használattal
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#6579
Írta 2010. május 12. - 17:13


A linkelt anyagbol mellesleg nekem az derul ki, hogy a szelesebb guminak kisebb a gordulesi ellenallasa. Ha te is erre gondoltal, akkor ok. Ugyanis nem fejezted be a mondatot.

#6580
Írta 2010. május 12. - 17:04

de azért ez erõsen talaj minõség függõ, pl burkolt fa pályán vélhetõen inkább a keskenyebb a nyerõ
Az a "kegyetlen" igazság, hogy mindig: Schwalbe - Professional Bikes Tires