Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15858 hozzászólás a témában

#6561
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.622 hozzászólás
Dante véleményével teljesen tudok azonosulni, nagyobb áttélekkel szoktam mászni aszfalton, és iszonyatos zümmögést lehet kihozni az amúgy rendkívül csendes Ralphból. Ilyenkor mintha csak radíroznál a hátsó kerékkel. Lefelé meg én sem az a típus vagyok, aki túlságosan húzza a féket, pláne nem kockásra fékezve a hátsó kereket.

#6562
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

ralf (2,25) meg olyan 3000 km -t bír hátsó keréken kb 75/25 % aszfalt/terep használattal


Ez nem kilóméterfüggõ. Az EVO gumikeverék annyira puha, hogy egy erõsebb bicajos sokkal hamarabb szétcsapja. Biztos nektek is feltûnt már, hogy ha nagyon nyomjátok a pedált, akkor a hátsó gumi jobban zümmög. Ez azért van, mert egyszerûen nagyobb erõt közvetít az útra, s a bütykök jobban elhajlanak, elterülnek. Én Racing Ralphot csak versenykörülmények között használtam, s szigorúan csak hátsó gumin (jó gördülés miatt), s elárulhatom, 1000 versenykilómétert sem bírt ki (nullára, azaz nullára kopott a közepe), pedig sohasem blokkolom a hátsó kereket.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#6563
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

A mondatot befejeztem. "A kegyetlen igazság, hogy mindig" azt jelentette, hogy minden talajon igaz, így burkolt fapályán is.

Persze, hogy a szélesebbnek kisebb, erre válaszolt stellaz. Nem akarom fikázni a fórumot, hiszen csak most kezdtem használni, de mire jó van a cím(téma) megjelölése, ha minden válasznál ki kellene tölteni? Meg az elõzmény is csak az idézettel látszik, de mi van ha az elõzmény 1-2 hetes...? Nekem van ilyen lebutított jogom mint kezdõnek vagy ilyen gyengusz a fórum struktúrája?
Ezt persze a feliratkozás lehetõsége sokban enyhíti


nem akarok ide offolni, ugyhogy a forumot illeto kerdesekre a megfelelo topikban reagaltam

itt ni: http://forum.bikemag...32/index14.html
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#6564
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
a gordulesi ellenallas erosen talajfuggo is (meg nyomas, belso, mintazat, etc) - bizonyos terepen a keskeny, mas terepen a szelesebb gumi a nyero. de azt hiszem azt nem nehez belatni, hogy aszfalton miert jobb egy keskeny gumi, es laza homokon egy szeles. :) nem hinnem, hogy tul elonyos lenne, ha elmerulnel a homokban... konkretan 1.35os cx gumival menni sem tudtam, a haver ott vigan gurgulaszott a 2.3as gumijaval. de valahol volt olyan teszt, ahol nyomas, mintazat es szelesseg alapjan is vizsgaltak eltero talajtipusokon. nincs egyertelmu gyoztes, max legjobb kompomisszum.

#6565
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
A keskenyebb gumi hosszabb felületen érintkezik az aszfalttal azért nagyobb a gördülési ellenállása azonos nyomáson. Ezért fújjuk nagyobb nyomásra õket. Remélem ez érthetõ mindenkinek. (Talán egy éve írtam már ezt és le lettem hülyézve hogy nem értek a fizikához).
És pont ez támasztja alá, hogy a terepen a keskenyebb a gyorsabb, mert jobban be tud nyomódni. Csak hát emiatt könnyebben felüthetõ, ami miatt jobban fel kell fújni és elveszíti a kényelmét, ami miatt már nehéz eldönteni hogy melyik a gyorsabb. De most jön a minta a képbe, mert azért nagyobb a vastagabb terepguminak a gördülési ellenállása azonos típuson belül, mert mindig nagyobbak a bütykök a nagyobb gumin.


A sebesség mindent megold.

 


#6566
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.271 hozzászólás
hát. szép tudomány a fizika meg minden...:)

s asszem aki követi itteni munkásságomat :) annek nem meglepõ , hogy engem nem kell meggyõzni arról, jó dolog szélesebb gumit használni. de azért én tapasznyalatom szerint ugynannak a tipusu guminak a 2,1-es, 2,25-ös és 2,4-es verzióiból azért a legkeskenyebb a leghaladósabb kb azonos nyomáson, durva terepen is (hagyománus belsõs rendszernél nyilván ez csak mászásra vonatkozik, ott is rövid távon mert egy 2,3 baron használt 2,1-es gumi lejtõzésnél jó eséllyel max fél kilcsit fog defekt nélkül bírni). meg azért tán a specinél sem teljesen hülyék , és újabban ott is terjed az a kombó hogy hátra nem csak csekélyebb mintás, de 1 számmal csirkébb külsõt szerelnek gyárilag.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#6567
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
Én is olastam régebben ilyen mérési eredményeket, de úgy emlékszem ott is változó eredmények voltak.

Minél nagyobb a talaj felületi egyenetlensége, annál inkább kell a gumi alakfelvevõ képessége, ezért terepen a szélesebb a nyerõ ugyanazon nyomás mellett (sõt, a teló is csökkenti a gördülési ellenállást), de ahogy csökken a talaj felületi egyenetlensége, úgy fordul meg a dolog. A nagyobb átmérõjû keréknek is emiatt kissebb az ellenállása, mert könnyebben átgurul a kissebb nagyobb huplikon.

Pl. autóguminál is a keskenyebb kissebb fogyasztást jelent, vagy a legszélsõségesebb példa a vonat keskeny acélkereke és az acélsin.

#6568
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.271 hozzászólás

Biztos, hogy ugyanolyan egyéb paraméterek mellett? hiszen a Schwalbe a szélességrõl beszél, viszont ha általában nagyobb gumikról beszélsz, akkor ezzel együtt jár annak a valószínûsége, hogy megjelennek a mintázatok.

A témában még egy forrás: Tire Rolling Resistance - Roues Artisanales - Bike tech magasine - handbuilt wheels boutique


1, 1 ugyanazon tesztben ugynolyna körülmények közt mérnek
2, nyilván mintás, montis újságban miontigumiról van szó
pl 2,1-es vs 2,25-ös racing ralph
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#6569
znagyznagy

znagyznagy

    vendég

  • fórumtag
  • 10 hozzászólás

a fritz újságok mérései szerint viszont a nagyobb gumiknak nagyobb az ellenállása.


ralf (2,25) meg olyan 3000 km -t bír hátsó keréken kb 75/25 % aszfalt/terep használattal


Biztos, hogy ugyanolyan egyéb paraméterek mellett? hiszen a Schwalbe a szélességrõl beszél, viszont ha általában nagyobb gumikról beszélsz, akkor ezzel együtt jár annak a valószínûsége, hogy megjelennek a mintázatok.

A témában még egy forrás: Tire Rolling Resistance - Roues Artisanales - Bike tech magasine - handbuilt wheels boutique

#6570
Buki

Buki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 870 hozzászólás

A mondatot befejeztem. "A kegyetlen igazság, hogy mindig" azt jelentette, hogy minden talajon igaz, így burkolt fapályán is.


Nem volt ott, hogy mi igaz. Stellaz velemenye, vagy amit te irtal korabban, es a linkben is van. Lehet, hogy en vagyok ma tulsagosan erthetetlen... :(

Tigger: koszi!

(elmeleti kerekparolas rulez...)

#6571
znagyznagy

znagyznagy

    vendég

  • fórumtag
  • 10 hozzászólás

A gumivalasztasnal nem csak a gordulesi ellenallast vesszuk figyelembe. :) Stellaz amugy szerintem inkabb terepben gondolkodik, es nem aszfaltban.

A linkelt anyagbol mellesleg nekem az derul ki, hogy a szelesebb guminak kisebb a gordulesi ellenallasa. Ha te is erre gondoltal, akkor ok. Ugyanis nem fejezted be a mondatot. :)


A mondatot befejeztem. "A kegyetlen igazság, hogy mindig" azt jelentette, hogy minden talajon igaz, így burkolt fapályán is.

Persze, hogy a szélesebbnek kisebb, erre válaszolt stellaz. Nem akarom fikázni a fórumot, hiszen csak most kezdtem használni, de mire jó van a cím(téma) megjelölése, ha minden válasznál ki kellene tölteni? Meg az elõzmény is csak az idézettel látszik, de mi van ha az elõzmény 1-2 hetes...? Nekem van ilyen lebutított jogom mint kezdõnek vagy ilyen gyengusz a fórum struktúrája?
Ezt persze a feliratkozás lehetõsége sokban enyhíti

#6572
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.271 hozzászólás

Orszaguti, monti, vagy altalanosan ezt mertek?


monti

a bike ban szokik lenni olyan gumiteszt, ahol vannak számszerû értékek.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#6573
Buki

Buki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 870 hozzászólás
Orszaguti, monti, vagy altalanosan ezt mertek?

#6574
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.271 hozzászólás

A gumivalasztasnal nem csak a gordulesi ellenallast vesszuk figyelembe. :) Stellaz amugy szerintem inkabb terepben gondolkodik, es nem aszfaltban.

A linkelt anyagbol mellesleg nekem az derul ki, hogy a szelesebb guminak kisebb a gordulesi ellenallasa. Ha te is erre gondoltal, akkor ok. Ugyanis nem fejezted be a mondatot. :)


a fritz újságok mérései szerint viszont a nagyobb gumiknak nagyobb az ellenállása.


ralf (2,25) meg olyan 3000 km -t bír hátsó keréken kb 75/25 % aszfalt/terep használattal
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#6575
Buki

Buki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 870 hozzászólás
A gumivalasztasnal nem csak a gordulesi ellenallast vesszuk figyelembe. :) Stellaz amugy szerintem inkabb terepben gondolkodik, es nem aszfaltban.

A linkelt anyagbol mellesleg nekem az derul ki, hogy a szelesebb guminak kisebb a gordulesi ellenallasa. Ha te is erre gondoltal, akkor ok. Ugyanis nem fejezted be a mondatot. :)

#6576
znagyznagy

znagyznagy

    vendég

  • fórumtag
  • 10 hozzászólás

de azért ez erõsen talaj minõség függõ, pl burkolt fa pályán vélhetõen inkább a keskenyebb a nyerõ


Az a "kegyetlen" igazság, hogy mindig: Schwalbe - Professional Bikes Tires

#6577
bacsesz

bacsesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 532 hozzászólás
gondolom a rr alatt racing ralphot értetek, nekem most elõl hátul azvan, és abszolut nemkopik aszfalton, szerintem a schwalbe jólbírja az aszfaltot...(vigyázni az okos schwalbesoknak van rocket ron is, ami még 1 rr:))

#6578
boti

boti

    vendég

  • fórumtag
  • 111 hozzászólás

mintazatatol is fugg, hogy milyen gyorsan kopik - aszfalton gyorsabban degradalod. amugy nekem nem tunik ugy, hogy olyan gyorsan fogyna (nn+rr).

evos smartsamet hasznalt mar vki? azzal is konnyen kapsz defektet?


RR pedig gyorsan kopik aszfalton.

#6579
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Azt eldöntöttem, hogy veszek egy normál hétköznapi tekerésre gumit.
Azon gondolkodom, hogy Scwalbe "jobb" gumikból nem versenyekre érdemesebb-e a sima Performance változatot venni az Evolution helyett?
Gondolom az Evolution ha már inkább a súlya miatt versenyre lett szánva, kopik gyorsan mint a Maxxis Larsen TT-m. Jól gondolom?


mintazatatol is fugg, hogy milyen gyorsan kopik - aszfalton gyorsabban degradalod. amugy nekem nem tunik ugy, hogy olyan gyorsan fogyna (nn+rr).

evos smartsamet hasznalt mar vki? azzal is konnyen kapsz defektet?

#6580
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Az az állítás elõször viszont meglepett, hogy a szélesebb guminak kisebb a Crr-je, mint a keskenyebbnek. Természetesen ceteris paribus


de azért ez erõsen talaj minõség függõ, pl burkolt fa pályán vélhetõen inkább a keskenyebb a nyerõ