Jelentkezz be Regisztrálj
Gumitopik
#6561
Posted 2010. May 12. - 21:18
#6562
Posted 2010. May 12. - 21:05
ralf (2,25) meg olyan 3000 km -t bír hátsó keréken kb 75/25 % aszfalt/terep használattal
Ez nem kilóméterfüggõ. Az EVO gumikeverék annyira puha, hogy egy erõsebb bicajos sokkal hamarabb szétcsapja. Biztos nektek is feltûnt már, hogy ha nagyon nyomjátok a pedált, akkor a hátsó gumi jobban zümmög. Ez azért van, mert egyszerûen nagyobb erõt közvetít az útra, s a bütykök jobban elhajlanak, elterülnek. Én Racing Ralphot csak versenykörülmények között használtam, s szigorúan csak hátsó gumin (jó gördülés miatt), s elárulhatom, 1000 versenykilómétert sem bírt ki (nullára, azaz nullára kopott a közepe), pedig sohasem blokkolom a hátsó kereket.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#6563
Posted 2010. May 12. - 20:05
A mondatot befejeztem. "A kegyetlen igazság, hogy mindig" azt jelentette, hogy minden talajon igaz, így burkolt fapályán is.
Persze, hogy a szélesebbnek kisebb, erre válaszolt stellaz. Nem akarom fikázni a fórumot, hiszen csak most kezdtem használni, de mire jó van a cím(téma) megjelölése, ha minden válasznál ki kellene tölteni? Meg az elõzmény is csak az idézettel látszik, de mi van ha az elõzmény 1-2 hetes...? Nekem van ilyen lebutított jogom mint kezdõnek vagy ilyen gyengusz a fórum struktúrája?
Ezt persze a feliratkozás lehetõsége sokban enyhíti
nem akarok ide offolni, ugyhogy a forumot illeto kerdesekre a megfelelo topikban reagaltam
itt ni: http://forum.bikemag...32/index14.html
RAUH-Welt
B E G R I F F
#6564
Posted 2010. May 12. - 19:43
#6565
Posted 2010. May 12. - 19:20
És pont ez támasztja alá, hogy a terepen a keskenyebb a gyorsabb, mert jobban be tud nyomódni. Csak hát emiatt könnyebben felüthetõ, ami miatt jobban fel kell fújni és elveszíti a kényelmét, ami miatt már nehéz eldönteni hogy melyik a gyorsabb. De most jön a minta a képbe, mert azért nagyobb a vastagabb terepguminak a gördülési ellenállása azonos típuson belül, mert mindig nagyobbak a bütykök a nagyobb gumin.
A sebesség mindent megold.
#6566
Posted 2010. May 12. - 18:56
s asszem aki követi itteni munkásságomat annek nem meglepõ , hogy engem nem kell meggyõzni arról, jó dolog szélesebb gumit használni. de azért én tapasznyalatom szerint ugynannak a tipusu guminak a 2,1-es, 2,25-ös és 2,4-es verzióiból azért a legkeskenyebb a leghaladósabb kb azonos nyomáson, durva terepen is (hagyománus belsõs rendszernél nyilván ez csak mászásra vonatkozik, ott is rövid távon mert egy 2,3 baron használt 2,1-es gumi lejtõzésnél jó eséllyel max fél kilcsit fog defekt nélkül bírni). meg azért tán a specinél sem teljesen hülyék , és újabban ott is terjed az a kombó hogy hátra nem csak csekélyebb mintás, de 1 számmal csirkébb külsõt szerelnek gyárilag.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#6567
Posted 2010. May 12. - 18:21
Minél nagyobb a talaj felületi egyenetlensége, annál inkább kell a gumi alakfelvevõ képessége, ezért terepen a szélesebb a nyerõ ugyanazon nyomás mellett (sõt, a teló is csökkenti a gördülési ellenállást), de ahogy csökken a talaj felületi egyenetlensége, úgy fordul meg a dolog. A nagyobb átmérõjû keréknek is emiatt kissebb az ellenállása, mert könnyebben átgurul a kissebb nagyobb huplikon.
Pl. autóguminál is a keskenyebb kissebb fogyasztást jelent, vagy a legszélsõségesebb példa a vonat keskeny acélkereke és az acélsin.
#6568
Posted 2010. May 12. - 18:21
Biztos, hogy ugyanolyan egyéb paraméterek mellett? hiszen a Schwalbe a szélességrõl beszél, viszont ha általában nagyobb gumikról beszélsz, akkor ezzel együtt jár annak a valószínûsége, hogy megjelennek a mintázatok.
A témában még egy forrás: Tire Rolling Resistance - Roues Artisanales - Bike tech magasine - handbuilt wheels boutique
1, 1 ugyanazon tesztben ugynolyna körülmények közt mérnek
2, nyilván mintás, montis újságban miontigumiról van szó
pl 2,1-es vs 2,25-ös racing ralph
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#6569
Posted 2010. May 12. - 18:15
a fritz újságok mérései szerint viszont a nagyobb gumiknak nagyobb az ellenállása.
ralf (2,25) meg olyan 3000 km -t bír hátsó keréken kb 75/25 % aszfalt/terep használattal
Biztos, hogy ugyanolyan egyéb paraméterek mellett? hiszen a Schwalbe a szélességrõl beszél, viszont ha általában nagyobb gumikról beszélsz, akkor ezzel együtt jár annak a valószínûsége, hogy megjelennek a mintázatok.
A témában még egy forrás: Tire Rolling Resistance - Roues Artisanales - Bike tech magasine - handbuilt wheels boutique
#6570
Posted 2010. May 12. - 18:05
A mondatot befejeztem. "A kegyetlen igazság, hogy mindig" azt jelentette, hogy minden talajon igaz, így burkolt fapályán is.
Nem volt ott, hogy mi igaz. Stellaz velemenye, vagy amit te irtal korabban, es a linkben is van. Lehet, hogy en vagyok ma tulsagosan erthetetlen...
Tigger: koszi!
(elmeleti kerekparolas rulez...)
#6571
Posted 2010. May 12. - 17:58
A gumivalasztasnal nem csak a gordulesi ellenallast vesszuk figyelembe. Stellaz amugy szerintem inkabb terepben gondolkodik, es nem aszfaltban.
A linkelt anyagbol mellesleg nekem az derul ki, hogy a szelesebb guminak kisebb a gordulesi ellenallasa. Ha te is erre gondoltal, akkor ok. Ugyanis nem fejezted be a mondatot.
A mondatot befejeztem. "A kegyetlen igazság, hogy mindig" azt jelentette, hogy minden talajon igaz, így burkolt fapályán is.
Persze, hogy a szélesebbnek kisebb, erre válaszolt stellaz. Nem akarom fikázni a fórumot, hiszen csak most kezdtem használni, de mire jó van a cím(téma) megjelölése, ha minden válasznál ki kellene tölteni? Meg az elõzmény is csak az idézettel látszik, de mi van ha az elõzmény 1-2 hetes...? Nekem van ilyen lebutított jogom mint kezdõnek vagy ilyen gyengusz a fórum struktúrája?
Ezt persze a feliratkozás lehetõsége sokban enyhíti
#6572
Posted 2010. May 12. - 17:51
Orszaguti, monti, vagy altalanosan ezt mertek?
monti
a bike ban szokik lenni olyan gumiteszt, ahol vannak számszerû értékek.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#6573
Posted 2010. May 12. - 17:49
#6574
Posted 2010. May 12. - 17:37
A gumivalasztasnal nem csak a gordulesi ellenallast vesszuk figyelembe. Stellaz amugy szerintem inkabb terepben gondolkodik, es nem aszfaltban.
A linkelt anyagbol mellesleg nekem az derul ki, hogy a szelesebb guminak kisebb a gordulesi ellenallasa. Ha te is erre gondoltal, akkor ok. Ugyanis nem fejezted be a mondatot.
a fritz újságok mérései szerint viszont a nagyobb gumiknak nagyobb az ellenállása.
ralf (2,25) meg olyan 3000 km -t bír hátsó keréken kb 75/25 % aszfalt/terep használattal
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#6575
Posted 2010. May 12. - 17:13
A linkelt anyagbol mellesleg nekem az derul ki, hogy a szelesebb guminak kisebb a gordulesi ellenallasa. Ha te is erre gondoltal, akkor ok. Ugyanis nem fejezted be a mondatot.
#6576
Posted 2010. May 12. - 17:04
de azért ez erõsen talaj minõség függõ, pl burkolt fa pályán vélhetõen inkább a keskenyebb a nyerõ
Az a "kegyetlen" igazság, hogy mindig: Schwalbe - Professional Bikes Tires
#6577
Posted 2010. May 12. - 13:50
#6578
Posted 2010. May 12. - 11:42
mintazatatol is fugg, hogy milyen gyorsan kopik - aszfalton gyorsabban degradalod. amugy nekem nem tunik ugy, hogy olyan gyorsan fogyna (nn+rr).
evos smartsamet hasznalt mar vki? azzal is konnyen kapsz defektet?
RR pedig gyorsan kopik aszfalton.
#6579
Posted 2010. May 12. - 11:35
Azt eldöntöttem, hogy veszek egy normál hétköznapi tekerésre gumit.
Azon gondolkodom, hogy Scwalbe "jobb" gumikból nem versenyekre érdemesebb-e a sima Performance változatot venni az Evolution helyett?
Gondolom az Evolution ha már inkább a súlya miatt versenyre lett szánva, kopik gyorsan mint a Maxxis Larsen TT-m. Jól gondolom?
mintazatatol is fugg, hogy milyen gyorsan kopik - aszfalton gyorsabban degradalod. amugy nekem nem tunik ugy, hogy olyan gyorsan fogyna (nn+rr).
evos smartsamet hasznalt mar vki? azzal is konnyen kapsz defektet?
#6580
Posted 2010. May 12. - 11:17
Az az állítás elõször viszont meglepett, hogy a szélesebb guminak kisebb a Crr-je, mint a keskenyebbnek. Természetesen ceteris paribus
de azért ez erõsen talaj minõség függõ, pl burkolt fa pályán vélhetõen inkább a keskenyebb a nyerõ