Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Gumitopik

* * * * * 4 votes

  • Please log in to reply
15857 replies to this topic

#4541
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts
ami elég mókás, az elöl terep gumi, hátul slic, és mindehhez egy õszi-vizes-avaros-nyálkás terep

minden kanyarban keresztben jön a hátsó kerék fék nélkül is :D


amúgy én sliccel megyek mindehol (kivéve télen), na az szárazon is elpörög meredekebb, porosabb emelkedõkön, de legalább rászoktatja az embert az egyenletes tekerésre emelkedõn is

#4542
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts
A vizes, agyagos hígsár a legrosszabb, olyan mint a jég. Mély, dagonyás sárban (amibe általában mindenki tisztességesen beleragad cipõstõl, bringástól), eltekertem közepes dobnak is, néztem én is hogy csináltam. Mókuskerekes részen tekert ki a hátsó teljesen, ahol gyalog is elég felmenni. Erõsebb dombnak ki-ki tekerve, de felmegy sárban. Érdekes, hogy nekem ez a két gumi annyira bejött, hogy szárazon, nagy porban, köveken, gyökereken, sárban, mindenhol elvoltam vele, aszfalton is vállalható, nem kell variálnom a gumikkal. Maxxis Advantagem van hátul, arról van szó. :)

#4543
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
en inkabb azt szeretem, ha csak hatul sodrodik, ha erzem, hogy elol is nagyon megy, akkor inkabb lassitok. vizes agyagon volt, hogy elozott a hatso :D

#4544
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts
Érdekes, egyébként, hogy a Maxxis Ardent review-okban többen egységesen írják, hogy a középsõ és a szélsõ bütykök közötti nagyobb távolság miatt kanyarban elõször megcsúszik, utána megfog. Nekem is inkább az egyenletes, kiszámítható sodródás jön be, de ez a gumi ilyen. Valósznûleg megcsúsztam és ha nem hagyom, hogy kitekeredjen a kormány, elképzelhetõ, hogy utána megfog annyira, hogy megúszom. Azóta direkt próbálok kicsúszni és nem megy. :) (Kis tempónál, olyan helyen, ahol nem para.)

#4545
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 posts
Ez a gumi téma szerintem tök egyéni. Nekem most 2,25-ös NN van fent, UST felnin, tejjel. Tapad, de óriási a gördülési ellenállása. Ezekben a gumikban az kellemetlen, hogy kanyarban sokáig nagyon tart, utána hirtelen veszti el a tapadást. A gyorsabb, skilles gumikat szeretem (Maxxis Larsen TT, Conti Flow, Conti Twister). Ezek szépen folyamatosan sodródnak, nekem jobban kontrollálhatók, cserébe nem jók sárban (mondjuk vizes idõben országútizok). Nagyon laza talajon, homokban morzsalékony pályán meg igazán nem jó semmi.

#4546
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1,373 posts
  • LocationVeresegyház
Még csak gyorsan sem mentem.

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager


#4547
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
szvsz a buktak jelentos resze nyomvonal, atmosas, stbbol adodik, ha biztonytalan vagyok, akkor inkabb lassitok, meg akkor is ha szanalmasan beszarinak tunok, estem mar eleget miatta. :) haver multkor akkorat borult (egy kanyarral ment elottem), hogy elvesztette az eszmeletet, meg utana fel oraig nem emlekezett semmire. arra sem, ami a baleset utan tortent. nem kicsit volt para a helyzet 10kmre a legkozebbi aszfaltos uttol. o is belecsuszott egy nyomba - el sem merem kepzelni, hogy mi van, ha vmi sziklas helyen megyunk.

valahol ez is szerepet jatszott abban, hogy "tekerosebb" bringara valtsak vissza a trail cangarol. lecsorgok en lassan, de tobbet nem akarom magam osszetorni.

#4548
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Mekkora nyomból próbálkoztok kimászni pusztán a gumira bízva a dolgot? 10cm mélybõl?


Nem volt akkora és még a pereme sem volt az a tipikus "feltúrt". Nagyon poros, felmorzsolódott talaj. Az még rátett, hogy kanyarodás (enyhe dõlés) közben sikerült. 1m-el elõrébb már simán kijövök, csak a tüskés bozót is közel volt, de inkább azt kellett volna centizgetni. :)

A nyomokat kellene gyakorolnom, azoktól parázok mindig.

#4549
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1,373 posts
  • LocationVeresegyház
Én csak simán béna voltam.

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager


#4550
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts

Igen, a múltkor erõsen a sofõr hibázott nálam. :) Hogy a többiek is értsék, ki akartam jönni a nyomból és befordult a kormány, teljes súllyal az elsõ kerékre estem, felni kampec, a villa nem tudom hogy úszta meg. Nem a gumit hibáztatom, hiába vannak oldalt akkora bütykei mint egy ház, teljesen mindegy milyen gumi lett volna.


Mekkora nyomból próbálkoztok kimászni pusztán a gumira bízva a dolgot? 10cm mélybõl?

#4551
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

A ti javaslatotokra kipróbáltam a kisebb nyomásokat is. Nekem most már egyikben sincs belsõ (a kevlar Ardent-et is felszenvedtem tejjel elõre), 1.8-1.9 bar vált be elöl-hátul (80-85kg-omhoz). Terepen egyértelmûen csak elõnye van, betonon sem tekerek számottevõen nehezebben, a tapadás durva.


Tire Rolling Resistance | Roues Artisanales
Rolling Resistance | Schwalbe North America

#4552
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1,373 posts
  • LocationVeresegyház

ki akartam jönni a nyomból...

Azok a rohadt nyomok, én is azon taknyoltam el múlt héten. :D

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager


#4553
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Mondjuk az sem mindegy, mekkora nyomáson van használva a cucc - pattogósra fújt gumikkal nekem többször jött össze a(z) borulás/esés, mint defektpuhával.


A ti javaslatotokra kipróbáltam a kisebb nyomásokat is. Nekem most már egyikben sincs belsõ (a kevlar Ardent-et is felszenvedtem tejjel elõre), 1.8-1.9 bar vált be elöl-hátul (80-85kg-omhoz). Terepen egyértelmûen csak elõnye van, betonon sem tekerek számottevõen nehezebben, a tapadás durva.

#4554
Irritum

Irritum

    vendég

  • fórumtag
  • 201 posts
Mondjuk az sem mindegy, mekkora nyomáson van használva a cucc - pattogósra fújt gumikkal nekem többször jött össze a(z) borulás/esés, mint defektpuhával.

Tisztába vagyok vele, hogy sokan még a betonon is traktorgumival közlekednének.


Ha Schwalbe, akkor Fat Albert vagy Space - aszfaltra is. ;)

#4555
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

basszus

köll venni egy kb-ra jó gumit, és úgy kell menni vele, amit enged

ha valaki pofára esik, akkor az sosem azért van mert a gumi kicsúszott, hanem, mert az illetõ túllépte az éppen adott korlátokat


eddig is errol volt szo :) egy bringan joreszt az emberen mulik hogy halad az illeto, de arrol a maradek reszrol beszelunk ebben a topikban, forumban.

#4556
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Úgysem a gumi oldja meg a helyzetet, hanem a sofõr.


Igen, a múltkor erõsen a sofõr hibázott nálam. :) Hogy a többiek is értsék, ki akartam jönni a nyomból és befordult a kormány, teljes súllyal az elsõ kerékre estem, felni kampec, a villa nem tudom hogy úszta meg. Nem a gumit hibáztatom, hiába vannak oldalt akkora bütykei mint egy ház, teljesen mindegy milyen gumi lett volna.

#4557
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts

Úgysem a gumi oldja meg a helyzetet, hanem a sofõr.


Ott a pont.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#4558
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 posts
Úgysem a gumi oldja meg a helyzetet, hanem a sofõr.

#4559
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts
basszus

köll venni egy kb-ra jó gumit, és úgy kell menni vele, amit enged

ha valaki pofára esik, akkor az sosem azért van mert a gumi kicsúszott, hanem, mert az illetõ túllépte az éppen adott korlátokat

#4560
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts
Mit össze bírtok variálni Schwalbeból. :) Nekem Maxxisok vannak, sokat olvastam elõtte, de megérte, nem is nagyon akarok változtatni.