Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15857 hozzászólás a témában

#4041
Sly78

Sly78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.513 hozzászólás

igy van

Schwalbe Snow Stud leiras:



nem minden szoges gumi terepre van tervezve



"When properly inflated the tire can also be used under normal, ice and snow-free, road conditions" ez mintha az jelentené, hogy helyes nyomáson használható a gumi normális, hó és jégmentes utakon is... ha nem, akkor visszaadom az angolszakos diplomám :)

már csak az a kérdés, hogy vajon mi is az a helyes nyomás...?

#4042
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

Azt sejtem, hogy aszfalton nem valami jó ötlet a szög, de kíváncsi lennék egy 120 szöges mennyire élhetõ.(csak szélsõ szögek vannak, alapesetben nem érnének le nagy nyomáson, viszont hóban, kisebb nyomáson, kanyarban igen)


igy van

Schwalbe Snow Stud leiras:

Perfect winter tire. The spikes are not on the tread center, but arranged on the sides in the area of greatest contact pressure. When properly inflated the tire can also be used under normal, ice and snow-free, road conditions. By lowering the air pressure the tire gains optimum grip on icy roads.



nem minden szoges gumi terepre van tervezve
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#4043
scarbantia

scarbantia

    vendég

  • fórumtag
  • 80 hozzászólás

ez milyen cst? alap vagy valami drágább, defektvédõs modell?

meg mennyire vagy elégedett vele? most már totál kiváncsi lettem :D


Hát szerintem alap. Defektvédelem nincs, szerintem nem éri meg az árát. Ezzel vettem használtan a Giant Expedition-t, 32mm széles, 1790Ft volt ráírva asszem, elég új volt. De ennyiért inkább B kat. Continental Contact. Persze biztos valakinek nem jön be a B kat, nekem jó.
Az legalább defektbiztos, reflexcsíkos, és kb. 1800 Ft.

Amúgy annyira nem sz@r mint képzeltem, városi rohangálásra elmegy, párszor volt vele defektem, csúszik mint a fene, de egy Continental se tapad jobban. Lefutja a mintát, aztán csere. Mivel nem sajnálom, ezért kicsit élvezem is, városban vizes aszfalton jókat lehet vele csúszkálni a forgalomban.
Kopott túratáskával járok napi szinten, így alacsonyan van némi súly, nagyon jól lehet vele kiállva driftelni... ;-)
(Éjjel egyhén nedves körforgalomba bezúzni, fék egyszer jobbrával, majd kifele mégegyszer balrával. Ha eleget gyakorlod nem is taknyolsz el... :) )
Simított havon is lehet próbálkozni. :)

#4044
scarbantia

scarbantia

    vendég

  • fórumtag
  • 80 hozzászólás

Szöges gumi terepre van kitalálva ! Jégen nagy segítség, nem csúszik ki alólad a bringa. Ott viszont úgy tapad, mint a nyáron a normál gumi. Brutál meredek jeges, havas ösvényeken is fel lehet vele mászni, mivel a jégbe a szög bele tud vájni.
Aszfalton viszont hangosan zörög és nem tapad jól. A szög nem tud belevájni.
Városi használatra õrült ötlet lenne.


Azt sejtem, hogy aszfalton nem valami jó ötlet a szög, de kíváncsi lennék egy 120 szöges mennyire élhetõ.(csak szélsõ szögek vannak, alapesetben nem érnének le nagy nyomáson, viszont hóban, kisebb nyomáson, kanyarban igen)

Szóval egy Marathon Winter csak szélsõ szögekkel, vagy a Topcontact Winter II érdekes lehet.
Csak ha senkinek nincs tapasztalata, akkor nem adnék ki ennyi pénzt csak úgy. De amúgy ha vennék ilyen külsõt, akkor tuti kiélvezném egy kicsit, mennék vele az erdõre, hegynek. :)

#4045
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

Szia Rob!

Magyarországon elérhetõ a Schwalbe Kojak 26-os 1.35-ös méretben, hajtogatós változatban? Vagy be lehet esetleg szerezni?

Köszi

huhh a kérdés jó, és fejbõl nem vágom, de holnap utánanézek.

illetve annak is, hogy milyen szögesek vannak, mert nem csak egyfélénk szokott lenni.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#4046
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
oregszik bizony. eselyes hogy szetrepedezett, vagy meg van kemenyedve. en nem biznam ra az eletemet
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#4047
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Hali!

Az országúti bringámon cserére érett a külsõ, 4 szezont szolgált. Ugyanakkor 5 éve a padláson pihen egy Conti GatorSkin, amivel annak idején kb. 300 km-et mentem, eddig az volt a fejemben, hogy amikor a bringán lévõ garnitúra elkopik, akkor elõveszem a szinte új tartalékot. Viszont amikor nemrég megnéztem, akkor feltûnt, hogy kicsit elszínezõdött, némileg barnás lett. Szerintetek öregszik egy használaton kívüli külsõ? Föltehetem még?

#4048
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás
Szia Rob!

Magyarországon elérhetõ a Schwalbe Kojak 26-os 1.35-ös méretben, hajtogatós változatban? Vagy be lehet esetleg szerezni?

Köszi

#4049
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Sziasztok!

Erõsen agyalok, hogy kellene télre vennem egy másik külsõt.
Elhatároztam, hogy ismét végigtekerem a telet, viszont jelenleg egy 32mm-es CST aligmintás C140 CityTraveller külsõ van a biciklin.

.


ez milyen cst? alap vagy valami drágább, defektvédõs modell?

meg mennyire vagy elégedett vele? most már totál kiváncsi lettem :D

#4050
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
2010es katalogus szerint a 2.25-os UST Triple nano RR 710gramm. (11733727 cikkszamu)
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#4051
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.622 hozzászólás
Hagyományos ust-s Ralph 2,2 hány gramm körül mozog?

#4052
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás
Szöges gumi terepre van kitalálva ! Jégen nagy segítség, nem csúszik ki alólad a bringa. Ott viszont úgy tapad, mint a nyáron a normál gumi. Brutál meredek jeges, havas ösvényeken is fel lehet vele mászni, mivel a jégbe a szög bele tud vájni.
Aszfalton viszont hangosan zörög és nem tapad jól. A szög nem tud belevájni.
Városi használatra õrült ötlet lenne.
Marci

#4053
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
Normál felhasználásra szerintem a top contact winter a jó, mert abban nincsenek szögek.

Bár telet más is csinált már meg speciális téli gumi nélkül.

Az igazság az, hogy ki kéne próbálni, mert lehet nem is érezhetõ jelentõs különbség egy normál gumihoz képest, vagy éppen kiderül, hogy jégen is úgy tapad, hogy még hátsót sem fogod tudni blokkolni.

#4054
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Igazából pont erre lennék kíváncsi, hogy sima aszfalton mit csinál a szöges gumi.
A Schwalbe-rõl ezt írják: "Minimális nyomásnál nyúlnak be a szögek a legjobban.
A maximális nyomás csökkenti a menetzajokat a szabad utcán."

Szóval elvileg valamennyire hó nélkül is lehet menni vele. Persze ki tudja.
Amúgy a Marathon Winter 11500Ft, a Continental Nordic Spike 14000 Ft, 42-es szélességgel 240 szöges változatban.
Van 120 szöges is, ez lehet hogy még egész élhetõ is, mivel akkor csak a szélsõ szögek vannak meg.
Mondjuk most Marathonból nem találok, de talán egy csípõfogóval azzá tehetõ. :-)

A Topcontact Winter is 14000Ft.

Egyébként nyilván a bicikli sem kedveli a telet, annyit tudok tenni, hogy veszek egy flakon láncsprét, meg egy bödön lithium bázisú kenõzsírt, az agyakat meg a középrészt szépen kikenem vele, a láncot meg heti 2x fújom.

Amúgy heti 50-60km-t megyek, ami nem túl sok, de napi jövés menés, és fontos lenne a haladás.


Aszfalton gyorsan elkopnak a szögek, nagyon csúszik. Egyébként nem hóra találták ki a szöges gumit, hanem jeges útra.


A sebesség mindent megold.

 


#4055
scarbantia

scarbantia

    vendég

  • fórumtag
  • 80 hozzászólás
Igazából pont erre lennék kíváncsi, hogy sima aszfalton mit csinál a szöges gumi.
A Schwalbe-rõl ezt írják: "Minimális nyomásnál nyúlnak be a szögek a legjobban.
A maximális nyomás csökkenti a menetzajokat a szabad utcán."

Szóval elvileg valamennyire hó nélkül is lehet menni vele. Persze ki tudja.
Amúgy a Marathon Winter 11500Ft, a Continental Nordic Spike 14000 Ft, 42-es szélességgel 240 szöges változatban.
Van 120 szöges is, ez lehet hogy még egész élhetõ is, mivel akkor csak a szélsõ szögek vannak meg.
Mondjuk most Marathonból nem találok, de talán egy csípõfogóval azzá tehetõ. :-)

A Topcontact Winter is 14000Ft.

Egyébként nyilván a bicikli sem kedveli a telet, annyit tudok tenni, hogy veszek egy flakon láncsprét, meg egy bödön lithium bázisú kenõzsírt, az agyakat meg a középrészt szépen kikenem vele, a láncot meg heti 2x fújom.

Amúgy heti 50-60km-t megyek, ami nem túl sok, de napi jövés menés, és fontos lenne a haladás.

#4056
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
Én is land crusiert vettem télre, igazából nem volt rossz. Havas úton egész jól megtapad az oldalsó bütykein és még kapaszkodik is rendesen.

A téli top contact tuti, hogy baromi jó, mert gondolom más a gumikeveréke, de annak vagy 18 ropesz darabja, ami kicsit talán túlzás.

#4057
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
a szoges cucc azert eleg extrem korulmenyekhez van, szetcincalna a gumit, ha nem hoban hasznalod. a kolleganak a multkor bevalt a schwalbe landcruiser teli hasznalatra. azon van futofelulet, de eleg melyen bordazott, sok helyen el lehet menni vele. en teli hasznalatra amugy sem vennek vmi dragat, mert lehet nem birja ugy a strapat a so, etc miatt (igazabol egyik alkatresznek sem jo, reakcioba lep sokmindennel).

#4058
scarbantia

scarbantia

    vendég

  • fórumtag
  • 80 hozzászólás
Sziasztok!

Erõsen agyalok, hogy kellene télre vennem egy másik külsõt.
Elhatároztam, hogy ismét végigtekerem a telet, viszont jelenleg egy 32mm-es CST aligmintás C140 CityTraveller külsõ van a biciklin.

Kicsit gondban vagyok, mert úgy 3 külsõgumi szett van tervbe ezzel együtt, a rajta lévõvel vettem, most már elhasználom, de amúgy a következõ a felállás:
-túrára: 37mm-es Continental Contact elõre és TravelContact hátra (B kat), esetleg Marathon Plus és XR (vagy Plus Tour)
-városba: 28mm-es Continental SportContact (B kat)
-télre: ??? (42 v. 37mm-es)

28-as túragépre kellene a gumi, alapvetõen fontos hogy haladós legyen, persze télen ez elég szubjektív dolog, ha éppen hó meg jég van akkor szöges gumi kellene, ha meg nincs, akkor mégis inkább legyen sima és keskeny. :-)

Nézegettem téli gumit, három típust találtam, de elég horror az áruk, egy helyen találtam viszonylag olcsóbban(11e Ft/db). A Continentalnak van a Topcontact Winter, meg a Nordic Spike, meg van a Schwalbe Marathon Winter. Az utóbbi kettõ szöges gumi, a Marathon a legolcsóbb.

Kérdésem, hogy ki használt már szöges gumit, mik a tapasztalatok vele, ha épp nincs hó mennyire használható?
Illetve egyéb megoldások is érdekelnének, nincs túl sok kedvem ennyit kiadni gumira. Igen, én képes vagyok ezen is spórolni, de megjegyzem, nem versenyzek, évi 3-5 ezer km-t megyek csomagos túrákkal és napi közlekedéssel.

#4059
löpapp

löpapp

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 406 hozzászólás

Tökik, Hutchinson gumik milyenek? Minõségre. Menettulajdonságok egyéb gyártóké alatt vannak avagy vetekszenek vele? Tudom, hogy ez így eléggé bõ, de valami infó jó lenne róluk. Nem ismerem õket. Látni láttam, de kis darabszámban.

Menettulajdonságok jók, de nekem szétszakadtak a monti külsõk.

#4060
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

a gyarto teszteli a gumiait vagy csak latja hogy szepseghibas es megy b be?mi van ha nm teszteli?akkor a szepek koze ami A kategbe kerulhet anyaghibas is kerul?ha tesztelessel nezi melyik hibas melyik nem akkor ezt megtehetne a szepseghibassal is igy kiszirve a valoban jibas darabokat.


nem "ránézésre" megy. nyilván tesztelve van, és nem csak elcsúszott felirat. voltak mérethibás explorerek, "túlsütött" montain king széria, alakhibásak stb.
és nem valószinû hogy az I. osztályúba találnál hibásat, azok amúgy kiváló gumik. csak nem nagyon lehet 2500 ft/db árom kapni.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való