Jelentkezz be Regisztrálj
Gumitopik
#4021
Posted 2011. October 24. - 15:02
#4022
Posted 2011. October 24. - 14:47
#4023
Posted 2011. October 24. - 14:17
Az idõ az megfelelõ öltözködés kérdése. (nyilván olyan meleg hálózsákot viszek, amiben aludhatok az út szélén, ha valami nagyon nem jön össze, amúgy meg mozog az ember, kell meleg tea, forralt bor, házipálesz... ) Az autósokkal meg nem tudom mi a baj(ha nem csúsznak nekem), Románia és az egyéb hasonló helyek után teljesen kulturáltnak tûnik itt a közlekedés, és amerre menni szoktam, ott még a kamionok sem taposnak agyon(nem úgy mint éjjel egykor Szilágysomlyón az 1H úton), ellenben kis falvak vannak, és az utakat késõbb takarítják. :-)
huh... a 150 kilcsi télen éjjel szerintem is para, a kezek-lábak sajna lefagynak a mozgás mellett is, na meg ha nagyon elfáradsz akkor is fázni kezdesz, meg vastag ruhában ennyit tekerni se olyan, mint egy szál rövidgatyában de ha siekrül akkor minden elismerésem
de amúgy szilveszter éjjelén, a sok beitalozott autós között én sem erészkednék ki a fõútra bringával, fõleg ha még csúszik vagy csillog az aszfalt, fõleg forgalmasabb helyen, közvilágítás nélkül. Max valami erdészeti úton tolnék valami kellemes túrát. Én volt már gyalog -22 fokos szilveszteri túrán a pilisben, de ott is eltévedtünk, majd az egyik idõsebb úriembert egy ladás elütötte, és tovább is hajtott.
#4024
Posted 2011. October 24. - 14:08
Amit a Schalbe ír a szöges gumiról baromság amit "te írsz " már elnézést , de szintén az. A szöges gumi a heti 60-70 km bõl rémálmot csinálna a két nap kivételével mikor ónos esõ esik, + 3 nap esetleg mikor letaposott havon fogsz tekerni( és csak azon). Elõször gyere el velûnk egy téli tortúrára aztán elmélkedj a havas tekerésrõl hidd el akkor már lesz tapasztalatod.
Lehet hogy így van, gyakorlati tapasztalatom tényleg nincs szöges gumival. Abból indultam ki, ha kiszedem a középsõ szögeket, akkor valami élhetõ kompromisszumra jutok. Egyébként jó pár telet végigtekertem már, volt olyan, hogy egy Csepel Apolló országútival(gyári elkopott hosszmintás gumival), trekkinggel többször is (elöl C. Contact, hátul C. TravelContact, 37-esek), talán kétszer leszakadt MTB-al is, kommersz 50-es futóéles Barum gumival.
Talán a MTB volt a legstabilabb(nahát), de úgy emlékszem a Csepel se volt rossz(vékony gumi jól vágta a latyakot). A trekkingel tanyáltam eleget, vár ott is megtanulható valamennyire a mûfaj, de komolyan haladni egyikkel se mertem.
Lehet meg tudna õrjíteni a szög az aszfalton, de valahogy vágyom arra, hogy ha nem is ész nélküli száguldásra(30-45-el forgalomban), de egy tempós haladásra, és határozott stabil kanyarodásra legyen megfelelõ gumim. Túl sokat ne kelljen szórakozni meg technikázni, csak menni, amennyit lehet. (20-30km/h)
#4025
Posted 2011. October 24. - 13:53
telen, ejjel 150km eleg meredek nem csak az ido miatt, hanem az autosok miatt is.
Az idõ az megfelelõ öltözködés kérdése. (nyilván olyan meleg hálózsákot viszek, amiben aludhatok az út szélén, ha valami nagyon nem jön össze, amúgy meg mozog az ember, kell meleg tea, forralt bor, házipálesz... ) Az autósokkal meg nem tudom mi a baj(ha nem csúsznak nekem), Románia és az egyéb hasonló helyek után teljesen kulturáltnak tûnik itt a közlekedés, és amerre menni szoktam, ott még a kamionok sem taposnak agyon(nem úgy mint éjjel egykor Szilágysomlyón az 1H úton), ellenben kis falvak vannak, és az utakat késõbb takarítják. :-)
#4026
Posted 2011. October 24. - 06:29
#4027
Posted 2011. October 24. - 06:11
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#4028
Posted 2011. October 24. - 01:55
A Schwalbe katalógusból megtudtam, hogy létezik Snow Stud nevû gumi, ami jobban bírja az aszfaltot is. (kevesebb tüske) Mo-i forgalmazónál 28-as méretben nem találtam. A Winterre írják hogy lehet vele menni aszfalton is, csak hangos.
Ami viszont sokkal fontosabb, a tüskék cserélhetõek egy fogóval. No most a Winterbõl van 120 és 240 szöges is, de inkább csak 240 szögeset láttam, de így jobb is, ha zavarna a belsõ sor, akkor csak kikapom egy fogóval, és még lesz is egy garnitúra pótszegem. Egyébként pár ezer km-t ír a schwalbe a szögekre. Nekem heti 60-70km-re kell, szóval ilyen intenzitással 1500km-rel számolva ~6 hónap. Egy évben 2-2,5 hónapra lenne feltéve, tehát kb. 3 év. Ha van pótszeg akkor 6. A gumi meg szög nélkül is megy, szóval le lehet hajtani a maradékot, meg biztos van még pár szögpótlási alternatíva. (nemtom a Schwalbe forgalmaz-e...)
A kérdés tényleg az, hogy érdemes e kiadni ennyi pénzt erre, napi közlekedésre, no meg akkor egy kis erdei szórakozásra. (tudom a trekking nem arra való, de hát voltunk már csomaggal patakmederben folyással szemben.)
Sõt, ez esetben egy Sopron-"Balatonfelvidék" (150km, kb. 8-10 óra) túrát is kipróbálnék úgy szilveszter környékén, néhány földúttal, csak a kaland kedvéért. Ha nem tûnik majd elég nagy kihívásnak, akkor éjjel megyek. ;-)
#4029
Posted 2011. October 20. - 19:06
cikkszáma: 11600045 és van hajtogatós Kojak 26*1,35 készleten, gondolom ha a boltokban nincs is, besétálsz egybe és megrendeled, elviszik neked.
marathon racer is van 11631375 ez a cikkszáma, hajtogatós, 26*1,5 ez is elérhetõ tõlünk, szóval tessék megtámadni a boltokat bár ez még a 2011-es változat
Köszönöm szépen!
#4030
Posted 2011. October 20. - 17:45
-=B.B.B.=-
"Aki nevet,azzal együtt nevet a világ.Aki sír,az egyedül sír..." Oldboy
#4031
Posted 2011. October 20. - 16:58
ezeket én fordítottam a marathon winter a 622*35 méretet kivéve (ami 2,5-6) mindegyik 2-5 bar min. és max. nyomás közt használható.Magyar változatokban ezt eddig így olvastam:
"A biztonságos utazáshoz. Tökéletesen kézben tartható irányítás jeges utakon még éles kanyarokban és agresszív fékezésekkor is. Minimális nyomással használva kiváló jeges utakon, viszont maximális nyomásnál nagyon jól használható jégmentes szakaszokon minimális gördülési zajjal. "
"A legbiztonságosabb utazásért. A Marathon Winter teljes komfortot biztosít Önnek tüköréggel borított utakon. Még az extrém kanyarhelyzeteket, és a heves fékezéseket is kontrollálja. Minimális nyomásnál nyúlnak be a Spikes a legjobban. A maximális nyomás csökkenti a menetzajokat a szabad utcán."
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#4032
Posted 2011. October 20. - 16:53
Szia!
Köszönöm elõre is esetleg a Marathon Racer 1.5-ös hajtogatós? Ennek van 2012-es új változata. Lehet kényelmesebb lenne a városban mint a Kojak.
cikkszáma: 11600045 és van hajtogatós Kojak 26*1,35 készleten, gondolom ha a boltokban nincs is, besétálsz egybe és megrendeled, elviszik neked.
marathon racer is van 11631375 ez a cikkszáma, hajtogatós, 26*1,5 ez is elérhetõ tõlünk, szóval tessék megtámadni a boltokat bár ez még a 2011-es változat
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#4033
Posted 2011. October 20. - 16:20
#4034
Posted 2011. October 20. - 15:30
#4035
Posted 2011. October 20. - 14:25
marathon racerrõl azt hallottam, hogy nem olyan tartós, könnyebben kap defektet, mint a többi marathon
de ez nem személyes tapasztalat
Most van új modell belõle, 5-ös védelemmel, három komponensû keverék, stb. A mostani kojak-ben amit használok 4-es defektvédelem van, de eddig csak egy királydinnye tövistõl kaptam defektet, azt se a futófelületbe, hanem oldalt... Ha valakinek van tapasztalata vele akkor érdekelne. Most 1.35-ös kojak van, de kicsit rázós nekem a városba, lehet jobb választás lenne a marathon. Az 1.5-ös maraton racer ugyan azt tudja hajtogatósban, mint az 1,35-ös drótos kojak.
#4036
Posted 2011. October 20. - 14:24
"When properly inflated the tire can also be used under normal, ice and snow-free, road conditions" ez mintha az jelentené, hogy helyes nyomáson használható a gumi normális, hó és jégmentes utakon is... ha nem, akkor visszaadom az angolszakos diplomám
már csak az a kérdés, hogy vajon mi is az a helyes nyomás...?
Magyar változatokban ezt eddig így olvastam:
"A biztonságos utazáshoz. Tökéletesen kézben tartható irányítás jeges utakon még éles kanyarokban és agresszív fékezésekkor is. Minimális nyomással használva kiváló jeges utakon, viszont maximális nyomásnál nagyon jól használható jégmentes szakaszokon minimális gördülési zajjal. "
"A legbiztonságosabb utazásért. A Marathon Winter teljes komfortot biztosít Önnek tüköréggel borított utakon. Még az extrém kanyarhelyzeteket, és a heves fékezéseket is kontrollálja. Minimális nyomásnál nyúlnak be a Spikes a legjobban. A maximális nyomás csökkenti a menetzajokat a szabad utcán."
Continentaloknál rá is szokták írni a min-max nyomást, gondolom itt is. A CST-mre is rá van írva asszem, 3,5-6,2 bar talán.
#4037
Posted 2011. October 20. - 12:22
Szia!
Köszönöm elõre is esetleg a Marathon Racer 1.5-ös hajtogatós? Ennek van 2012-es új változata. Lehet kényelmesebb lenne a városban mint a Kojak.
marathon racerrõl azt hallottam, hogy nem olyan tartós, könnyebben kap defektet, mint a többi marathon
de ez nem személyes tapasztalat
#4038
Posted 2011. October 20. - 12:17
huhh a kérdés jó, és fejbõl nem vágom, de holnap utánanézek.
illetve annak is, hogy milyen szögesek vannak, mert nem csak egyfélénk szokott lenni.
Szia!
Köszönöm elõre is esetleg a Marathon Racer 1.5-ös hajtogatós? Ennek van 2012-es új változata. Lehet kényelmesebb lenne a városban mint a Kojak.
#4039
Posted 2011. October 20. - 11:02
ezt irja a kollega, amivel egyet ertettem.
szerintem ugyanarrol beszelunk.
most már szerintem is
#4040
Posted 2011. October 20. - 11:01
csak szélsõ szögek vannak, alapesetben nem érnének le nagy nyomáson, viszont hóban, kisebb nyomáson, kanyarban igen
ezt irja a kollega, amivel egyet ertettem.
szerintem ugyanarrol beszelunk.
RAUH-Welt
B E G R I F F