Jelentkezz be Regisztrálj

Gumitopik
#3981
Írta 2011. november 09. - 12:15

#3982
Írta 2011. november 09. - 11:45

Sziasztok!
Elég komplex kérdéssel fordulok a tapasztaltakhoz:
Aktuálissá vált a gumicsere a bringán, viszont tanácstalan vagyok márka és típus téren is. Amatõr szinten XC-zek és erre alkalmas külsõt keresek. Az év minden szakában, esõben, hóban szárazon, murván tekerek így jó lenne ha a gumi is barátom lenne mindebben.
Másrészt örülnék neki, ha nem kopna drasztikusan aszfalton, mert a hegyeket kénytelen vagyok mûúton megközelíteni (kb 15-20km).
Eddig egy Ritchey Z-Max Intuition Pro külsõt használtam, amivel még meg is voltam elégedve, viszont nincs összehasonlítási alapom, és szívesen kipróbálnék mást is, hátha valami jobban megtetszik.
...tudom ez túl sok igény, amihez már kompromisszumok kellenek, de mégis kíváncsi vagyok hogy ti mit javasoltok
ha különbözõ márkákból és árkategóriákból tudnátok mondani néhány annak nagyon örülnék
csak egy gondolat. ha meg voltál vele elégedve, akkor szerintem annyira nem érdemes váltani. én elég sok tanulópénzt kifizettem gumira, mire sikerült megtalálni a megfelelõt. az nekem a conti mountain king, de neked ez nem lenne jó, mert aszfalton durván kopik és nedves aszfalton meg veszélyesen csúszik. bár szerintem az igazán jó terepgumik mind kopnak aszfalton. de nem vagyok szakértõ.
üdv
#3983
Írta 2011. november 09. - 11:19

Elég komplex kérdéssel fordulok a tapasztaltakhoz:
Aktuálissá vált a gumicsere a bringán, viszont tanácstalan vagyok márka és típus téren is. Amatõr szinten XC-zek és erre alkalmas külsõt keresek. Az év minden szakában, esõben, hóban szárazon, murván tekerek így jó lenne ha a gumi is barátom lenne mindebben.
Másrészt örülnék neki, ha nem kopna drasztikusan aszfalton, mert a hegyeket kénytelen vagyok mûúton megközelíteni (kb 15-20km).
Eddig egy Ritchey Z-Max Intuition Pro külsõt használtam, amivel még meg is voltam elégedve, viszont nincs összehasonlítási alapom, és szívesen kipróbálnék mást is, hátha valami jobban megtetszik.
...tudom ez túl sok igény, amihez már kompromisszumok kellenek, de mégis kíváncsi vagyok hogy ti mit javasoltok
ha különbözõ márkákból és árkategóriákból tudnátok mondani néhány annak nagyon örülnék
#3984
Írta 2011. november 08. - 16:53

off.
kérdezhetek magánban? a pilisbe mennék, csak nemtom merre. vagy csak nagyjából.
Persze

#3985
Írta 2011. november 08. - 16:44

Köszi!
off.
kérdezhetek magánban? a pilisbe mennék, csak nemtom merre. vagy csak nagyjából.
#3986
Írta 2011. november 08. - 16:24

#3987
Írta 2011. november 08. - 13:42

Hali van valakinek tapasztalata az új Conti Mountain kingrõl?
nekem. nagyon bejött. remekül mászik, szépen tapad még sárban is. gyorsan dobja a sarat, kanyarban is szuper, szerintem a gördülési ellenállása is teljesen rendben van. oldaltartás is oké, murvás talajon is eddig ez a gumi tapadt a legjobban. igaz, eddig még csak kb 500 km-t mentem vele, így kopásról meg defektállóságról nem tudok nyilatkozni. egy defektem mondjuk már volt vele, de ez nem biztos h a gumi hibája, nem tudom mitõl kaptam. ja, nedves aszfalton halál, baromira csúszik, de nem is oda való.
#3988
Írta 2011. november 08. - 13:25

Hali van valakinek tapasztalata az új Conti Mountain kingrõl?
#3989
Írta 2011. november 07. - 21:34

#3990
Írta 2011. november 07. - 15:36

nem lehet.Urak, egy amatõr kérdés, kérem vigyázzanak.
Egy defekt miatt volt egy sebtében történõ belsõ csere. Azért sebtében, mert a gyors pumpálást követõen látható volt, hogy a belsõ mégsem lett kellõen elegyengetve a helyére ahogy kell, így a külsõnek lett egy szép nyolcasa. Viszont lusta voltam leereszteni és helyére maszírozni így nem foglalkozam vele. Pár km után (max olyan 150 km) veszem észre, hogy már nem csak a külsõben, de a felniben is keletkezett 8-as. Persze ez már elhanyagolható, de még is. A 150 km-rt végig terepen tettem meg, de minden durvulás nélkül.
Szóval a kérdésem: lehet e az, hogy a kissé kacsázó külsõ rakta bele a nyolcast a felnibe?
viszont a defekted ha "felütéses" akkor lehet, hogy az a felütés okozta a felniben levõ 8-ast is.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#3991
Írta 2011. november 07. - 13:52

lattam fenn olyan kepet is, hogy a felrobbano belso szep kis huplit csinalt a lekonnyitett felnibe.
#3992
Írta 2011. november 07. - 11:32

Urak, egy amatõr kérdés, kérem vigyázzanak.
Egy defekt miatt volt egy sebtében történõ belsõ csere. Azért sebtében, mert a gyors pumpálást követõen látható volt, hogy a belsõ mégsem lett kellõen elegyengetve a helyére ahogy kell, így a külsõnek lett egy szép nyolcasa. Viszont lusta voltam leereszteni és helyére maszírozni így nem foglalkozam vele. Pár km után (max olyan 150 km) veszem észre, hogy már nem csak a külsõben, de a felniben is keletkezett 8-as. Persze ez már elhanyagolható, de még is. A 150 km-rt végig terepen tettem meg, de minden durvulás nélkül.
Szóval a kérdésem: lehet e az, hogy a kissé kacsázó külsõ rakta bele a nyolcast a felnibe?
basszus, én pont így jártam két hete. a defekt után vettem észre, hogy nyolcasom van. de akkor ezek szerint az nem a felniben lett, hanem a gumiban? errõl még nem hallottam. én utána mentem vele még vagy 70 kilit, remélem nem ártott a felninek. kíváncsi vagyok mit mondanak a hozzáértõk, bár simán el tudom képzelni, hogy a szabálytalan forgás olyan erõkkel hat a küllõkre, hogy egy irányba elhúzzák a felnit.
#3993
Írta 2011. november 07. - 10:57

Egy defekt miatt volt egy sebtében történõ belsõ csere. Azért sebtében, mert a gyors pumpálást követõen látható volt, hogy a belsõ mégsem lett kellõen elegyengetve a helyére ahogy kell, így a külsõnek lett egy szép nyolcasa. Viszont lusta voltam leereszteni és helyére maszírozni így nem foglalkozam vele. Pár km után (max olyan 150 km) veszem észre, hogy már nem csak a külsõben, de a felniben is keletkezett 8-as. Persze ez már elhanyagolható, de még is. A 150 km-rt végig terepen tettem meg, de minden durvulás nélkül.
Szóval a kérdésem: lehet e az, hogy a kissé kacsázó külsõ rakta bele a nyolcast a felnibe?
A keréknél, csak a kerékpár nagyobb találmány
#3994
Írta 2011. november 07. - 00:52

Rubena top design külsõket valaki használ, érdekelne, hogy milyen a gördülési ellenállásuk, illetve a rubenánál a 2.0-ás szélesség a gyakorlatban mit jelent. Igazából hátsó gumit keresek xc-re a Scylla és a Charybdis között vacillálok, szerintetek melyik mintája tûnik használhatóbbnak fõleg a Bakonyban nyúznám erdei ösvényeken és murvás utakon. Eddig cross mark-ot használtam, de mostanra teljesen elkopott és eléggé szét is szabdalódott a használatban (szálszakadásos lett a vágott defektektõl), alapvetõen elégedett voltam vele, de el tudnék viselni jobb viselkedést sáros talajon, illetve murván elég bizonytalan tudott lenni.
#3995
Írta 2011. november 05. - 16:31

sima durano-t használok.van benne úgy 8000km.1 defektem volt eddig(nem tudom mitõl,reggelre eresztett le),de sosem hagyott ott sehol.Schwalbe Durano S -et használ valaki? Megéri az árát? (Fekete - piros kellene, már ha ez számít)
viszont a "színes" gumik állítólag nem olyan tartósak.
#3996
Írta 2011. november 05. - 12:19


Hát én talán 28assal kezdtem, de nem vettem észre változást, amikor 23asra váltottam (lehet, hogy mindkettõ a fájdalom küszöböm felett van, úgyhogy már teljesen mindegy


#3997
Írta 2011. november 05. - 11:44

Egy gondolat a szélességrõl: városi bringára én 25 vagy 28 mm-es külsõt szoktam használni, ami szintén elég gyors, de komfortosabb, kevésbé veri le a vesém a sok kátyú.
#3998
Írta 2011. november 05. - 00:19

Városi bringára kellene új külsõt vennem (outi, 622/700as kell rá). Melyiket tanácsoljátok?
23mmesre gondoltam, hogy lehessen hasítani Schwalbe Luganom, meg Vittoria Rubinom volt eddig.
Az ár/érték lenne a fontos (érték=tartósság leginkább, mivel csak városban járkálok vele )
Nem lenne gond, ha bírná a 8bar feletti nyomást is

Köszi!
#3999
Írta 2011. november 03. - 21:21

#4000
Írta 2011. november 03. - 14:28

tl ready pr-nak jó. lehet jó alacsony tömeget írni a katalógba.
kit -es cucchoz ha veszel ust külsõt akkor egész használható tud lenni.
Mi a nagy különbség? mi az ami miatt kevésbé használható? Halottam olyat is, hogy valaki sima külsõvel és szettel használta a bringát.