Jelentkezz be Regisztrálj

Gumitopik
#2461
Posted 2013. September 15. - 23:28

Beindítod a sufni-tuningot és veszel egy jó mintájú, széles acélperemes gumit, Obi-ban veszel pozdorjacsavart (12 v. 14x3,5 mm) és rászánsz egy kis idõt és becsavarod magad. Még sokkal magasabbak is lesznek a kiálló csavarok, mint a gyáriaknál. Belülre meg hosszában elvágsz egy ócska belsõt és abba helyezed majd be a belsõdet, ez véd a csavarfejektõl. Ennyi.
Ha valaki kéri, részletesebben is elmagyarázom. (priviben nem tudom, az nem mûködik)
Évek óta ilyennel megyünk, olyan, mint az álom. Jégen olyat fog ha megrántod a féket, mintha nyáron az aszfalton mennél.
#2462
Posted 2013. September 15. - 15:41

Amikor én keresgéltem, azt láttam, hogy a szögek számával arányosan nõ az ár is. Gondolom ez az összefüggés (szögszám-minõség) szorosabb, mint a fényképezõgépeknél a megapixel vs. minõség.

Nézni kell az aprót, néha felbukkan értelmes áron valami.
#2463
Posted 2013. September 15. - 10:40

#2464
Posted 2013. September 15. - 10:10

#2465
Posted 2013. September 15. - 10:03

#2466
Posted 2013. September 15. - 08:11

Tavaly decemberben szembetalálkoztam az óvoda felé óváckodó télapóval, kb. két kézzel kapaszkodott a kerítésbe, hogy le ne tegye a puttonyát, én meg vigyorogva tekertem a csúszós ösvényen. Egy pillanatra mindketten meglepõdtünk.
#2467
Posted 2013. September 15. - 07:00

Fagyott talajon normál gumikkal el lehet lenni? Szögesgumiban érdemes gondolkodni vagy felesleges?
Én tavaly vettem egy szöges téli gumit. Havas, jeges idõben iszonyatosan tapad, kiállva nem pörög el a kerék, kb. mintha döngölt földúton mennénk, havazáskor elõl kistannyerral tudtam vele mászni, ahol éppen két srác tolta a sima teterepgumis paripàt.. Mely hóban nyilván kevésbé számít a szög, de a téli mintazat már igen, illetve ahol mely hó van, ott biztosan találkozni lehet jeges, kitaposott szakaszokal is.
#2468
Posted 2013. September 15. - 00:35

Szöges gumi inkább jeges talajon hozza az igazi elõnyeit, mély hóban már az sem segít, aszfalton is sz@r vele menni.
#2469
Posted 2013. September 14. - 23:16

#2470
Posted 2013. September 14. - 23:05

hátra rocket ron, elõre nobby nic . csak evo vagy tubeless verziók.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2471
Posted 2013. September 14. - 18:25

De a túrázgatáshoz szerintem majdnem mindegy, csak ne tapadjon nagyon, mert akkor nem halad. Eseteleg race king elõre hátra, vagy elõre Xking. De tubelessel!
Valaki?
#2472
Posted 2013. September 14. - 16:55

Valaki?
3. Más: Maxxis Ardent 26x2.25 elöl, Maxxis Advantage 26x2.1 hátul (hajtogathatós vagy UST) a bevált kombóm. Belsõ nélkül. Kaptam kölcsön Nobby Nic-et (asszem 2.3-as volt), hátulra tettem. Aszfalton mintha tépõzáron mennék, terepen nehéz tekerni. Lefele egyértelmûen jobban fog. Pár kör után levettem, de nem volt annyira rossz egyébként. A többirõl nem tudok nyilatkozni.
Ha már így szóba került, használ valaki Ardentet. Hátulra nem gáz?
#2473
Posted 2013. September 14. - 16:32

Valaki?Melyiket kombinációt ajánlanátok inkább? 120-as fully, erdõ-mezõ (80%), aszfalt (20%), túrázgatósra?
1. Elöl RocketRon - Hátul Racing Ralph
2. Elöl NobbyNic - Hátul Racing Ralph
3. Más?

#2474
Posted 2013. September 14. - 16:22

#2475
Posted 2013. September 14. - 15:55

Itt vannak az árak.
Arra próbáltam rávilágítani, hogy nehezen tudom elképzelni, hogy a gumik között ekkora különbségek lennének, mint ami az árában megmutatkozik. A monti eleve ráz és néha a pedál is leér még akkor is ha a gumi profilja magasabb. Félreértés ne essék, tökéletesen értem min folyik a vita, érdekelnek a Te tapasztalataid is, csak fennakadt a szemem néhány "apróságon".
25 euro bikecomponentsen az evo suprme :-)
#2476
Posted 2013. September 14. - 15:54

mondjuk az is aranyos, hogy az 1,5"-os gumi szarfos, mert leér a pedál, de a pontosan 6,35mm-rel (sõt, talán csak 3-4-gyel) magasabb 1,75"-os már simán jó...
ha jól értem a kérdezõ túrázni akar lakotton kívül, ahol az itthoni átlagos aszfaltra simán jó a vékony gumi, nem kell oda nagy ballonos darab.
aki meg alsó hajtókarállásban megy bele egy szûk kanyarba, az ne a gumit hibáztassa.
A hajókar lejjebb kerülése egy dolog a sok közül, de nem kell hozzá szûk kanyar, hogy az spd pedalt is lerakd, jah... kanyarban sosem tekerunk, persze
Amúgy mekkora gumimeretre tervezik a montikat?
#2477
Posted 2013. September 14. - 15:17

Itt vannak az árak.
Az árak párban értendõek. Az 1,6-os Supreme-nek most baromi jó ára van. Itthon ennyiért egy darab Evo-t kapsz (ennyit nem is adnék érte).
#2478
Posted 2013. September 14. - 14:58

ha jól értem a kérdezõ túrázni akar lakotton kívül, ahol az itthoni átlagos aszfaltra simán jó a vékony gumi, nem kell oda nagy ballonos darab.
aki meg alsó hajtókarállásban megy bele egy szûk kanyarba, az ne a gumit hibáztassa.
#2479
Posted 2013. September 14. - 14:42

Magyarán azt mondod, hogy azért kéne valakinek szopatnia magát egy nem oda való gumival aszfalton, mert te rázatod magad terepen, meg leér a hajtókarod, meg az amúgy totál vékonyka, nagykerekû országuti is keskeny gumival van szerelve, és amúgy is a kocsidra 60 euróért van jó gumi, bár a kocsid nem kerékpár és nem is 60 eurós gumikról beszélünk?
SCHWALBE Marathon Racer HD Evo 1,5" folding 390g (64 EUR)
SCHWALBE Marathon Supreme RoadStar 1,6" Reflex folding 440g (50 EUR)
SCHWALBE Marathon Supreme RoadStar 2,0" Reflex folding 565g (52 EUR)
Itt vannak az árak.


#2480
Posted 2013. September 14. - 13:48
