Jelentkezz be Regisztrálj
Grammmmánia - a végletekig
#1581
Írta 2008. június 15. - 02:13
Köszönöm a válaszokat és az ötleteket!
A bringa alapvetõen terep felhasználásra lesz hivatott,lehetõleg napi gyakoriságal,ezért a használhatóság igen fontos szempont,és a "lehetõ" legmegbizhatobb,legtartosabb,legjobb teljesítményt nyujtó szerkezet szükséges,igyekszem ezt a könnyítgetés elé helyezni...
Terhelés szempontjából is érdekes a helyzet...az emlitett sorrend pont fordított lesz,elöször túra,hobby verseny,majd remélhetõleg komoly,elitt versengés...de ez számomra messze van...mert sajnos volt egy hosszabb kihagyásom a komoly bringázás,mozgás terén...ezért most közelebb vagyok a 9Xkg mint a 70hez,de nem csak a bringa könnyítésén ügyködök,a másik bringám már bevetés alatt áll,és fejlödünk...
A fentieket muszály figyelnem,és az alkatrészek nagy része már meg van,de ha cserével ténylegesen javul a helyzet minden terén,akkor igyekszem...
A váz új,és számomra ez volt elérhetõ,minden szempontból,ezért most erre építek...kiderül...
Villa szintén új darab,és SIDet használtam egy ideje,és megtanultam használni,vagy csak megszoktam...csak ahogy esik az én tömegem is,ismét összeszokunk...remélem...
Fékek terén,biztos voltam hogy e bringára (még) vfék kerül,és komolyan gondolkoztam Extralight,FRM,KCNC,Mrazek, mint lehetséges választás,de végülis az Avid Ultimate az amit választottam,gondolom mert eddig az Avid fékek váltak be esetemben,vagy mert nem igazán sikerült kiprobálnom mást,az FRM fékeket is csak röviden,és az infók itt is,és más gramhusszár portálokon is,nem voltak egyéertelmüek e fékekel kapcsolatban,bizonyára ugyan olyan jó,de részemrõl mondhatni inkább biztosra mentem,de nem tömeg szempontjából...
Meghajtás területén is érdekes a helyzet,van ez a hajtomû ami tökéletes,szinte új állapotú,420g körûl,csak a karok,rég nem a legkönnyebb,de van számomra egy fontos elönnye,az hogy alacsony a q-faktorra,és hogy már megvan egy ideje,csak nem építettem be,de a térdeim ezt jobban kedvelik,mint az integrált társait,az isis csapágyak szempontjából nem volt az igazi nekem,végülis ezért nem érzem még a cserét alkalmasnak...
Ami a lánckerekeket,láncot,fogaskerekeket,közép,kormány csapágyat illeti,szintén hasonló állapotban mint a hajtomû,de amint elkopnak cserélném,jobbra könnyebbre,ezért is várom ötleteiteket,mondjuk ezt kicsit vissza fogja ismét a hajtomû ami négyszögés,de méginkább az hogy standard lyukköru, ezért 2X9 meghajtás nehézkes,és 3X9 de országuti fogsorral,és kisebb lánctányérok,valamint országuti váltok felálásban is reménytelen...
A kegészítök terén,mint nyereg(nekem SLR vált be) nyeregcsõ,kormány,kormányszár,szintén figyelnem kell amit legelején irtam...bármennyire néztem az igen könnyû alternativákat,mint Extralight,KCNC,FRM,Schmolke,Carbon-Ti,M2,New Ultimate,Tune,XXlight,AX-lightness,stb,az én esetemben lehet nem a legjobb választás,úgy limit,mint garanciális feltételek,mint anyagi vonzat tekintetében...szerintetek,mi az ami így is választható?
Szerintetek,milyen átmérõ lenne elönnyösebb?nyeregcsõ 31.6 vagy 27.2+adapter?kormányszár,kormány 31.8 vagy 25.4?
Az ilyen apróságok mint nyeregcsõbilincs,kerékgyorszár(én már egy ideje csavarosat használok,és nekem megfelel) rózsa+kupak,k.dugó,markolat és hasonlók esetében lehet-e hátrány ha a minimálisat választom,gyengébb megoldások? Pl 5gr karbon nygyz.(saját 17),35gr titán kgyz(enyém48) imbuszos mindkettõ,30-40gr alu RockShox dió helyet 5gr Schmolke dugó,vagy alu karbon kormány dugó(15-20gr) helyet 3-5gr karbon?Powercordz kábelek?stb?
Kerekek tekitetében szintén a tartóság,teljesítmény,megbizhatóság,garancia,az én esetemben is,de persze ha még igazán könnyû is...
Talán amit ti is emlitettetek, Tune Standard,és esetlek kerámiás kivitelben?megéri a plusz teljesítmény?ha van ilyen?a tömeg,anyagi,valamint nem sérülékenyebb mint a sima alu felület?nem használtam,csak szeretném...
Tune (28ly2kereszt)Mig70+Mag180(32ly3kereszt) agyakra gondoltam,DT Aerolight vagy Sapim CX-Ray küllök+alu anyák,és Mavic XC717,vagy DT4.1C?más?vagy inkább alu,és könnyebb felni?
Valamelyik belsõnélküli megoldás?esetleg UST gyári kerék?ilyen árban Mavic CrossMax ST,de az nehezebb,de mennyire?esetleg valami hasonló?
Külsõk terén is várom véleményeteket,habár ez annyira kiszámíthatatlan,több pár sem elég soha...
Elnézést hogy ilyen hosszúra sikeredet,és hogy csak most válaszolok,valamint hogy ennyit kérdezek...
Mindent köszönök,várom a további ötleteket...
#1582
Írta 2008. június 14. - 09:22
a listat nezve
xtr sor, kmc x9sl lanc, xtr hajtomu esetleg next sl. meg annal a neyeregcsonel is lehetne konnyebbet talalni
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1583
Írta 2008. június 14. - 07:57
#1584
Írta 2008. június 14. - 07:34
én nem vagyok 1 grammozós fajta, de a fölösleges kulacstartó furatokba akarok szerzni müanyag csavart.
sose teszek oda tartot ugyse (nekem elég 1 tartó.) tök fölösleges benne hordanom az acél csavart.
vmit meg muszáj bennehagyni hogy nem folyjon ott be a viz....
Ragaszd le celluxszal, az könnyebb, mint akármilyen csavar.
#1585
Írta 2008. június 13. - 23:00
#1586
Írta 2008. június 13. - 22:58
nyomd ki sziloplasszttalén nem vagyok 1 grammozós fajta, de a fölösleges kulacstartó furatokba akarok szerzni müanyag csavart.
sose teszek oda tartot ugyse (nekem elég 1 tartó.) tök fölösleges benne hordanom az acél csavart.
vmit meg muszáj bennehagyni hogy nem folyjon ott be a viz....
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1587
Írta 2008. június 13. - 22:58
és a komplett tárcsafék csavarzat anyagcseréjével (Fe --> Ti) mennyit lehet kb megspórolni?
Még nem mértem, csak számolok. Tárcsacsavarok -6g, féknyereg csavarok -6g, ha van adapter akkor még -6g, az -18g és az egész szorozva kettõvel, -36g kb 20e ft-ért.
Elsõ lépésben igazából ahol lehet az acél csavarok alura cserélésével érdemes kezdeni, sokat hoz súlyban és olcsó.
A sebesség mindent megold.
#1588
Írta 2008. június 13. - 22:57
sose teszek oda tartot ugyse (nekem elég 1 tartó.) tök fölösleges benne hordanom az acél csavart.
vmit meg muszáj bennehagyni hogy nem folyjon ott be a viz....
#1589
Írta 2008. június 13. - 22:33
#1590
Írta 2008. június 13. - 22:32
pbikeban is van ..árat ne kérdezd de qrva drágatermészetesen
és megkérdezhetem h azt hol tudtad beszerezni, mert elöbbi linkeden kivül azt még sehol sem láttam...
és a komplett tárcsafék csavarzat anyagcseréjével (Fe --> Ti) mennyit lehet kb megspórolni?
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1591
Írta 2008. június 13. - 22:31
és megkérdezhetem h azt hol tudtad beszerezni, mert elöbbi linkeden kivül azt még sehol sem láttam...
és a komplett tárcsafék csavarzat anyagcseréjével (Fe --> Ti) mennyit lehet kb megspórolni?
#1592
Írta 2008. június 13. - 22:25
Természetesen az a hat csavar is titán.enté: ha jol emlékszem neked a tárcsarögzítö csavarok titánium csavarok. maga a 6 kis tárcsát fogo csavar is az vagy csak a féket rögzitö csavarok?
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#1593
Írta 2008. június 13. - 22:18
A sebesség mindent megold.
#1594
Írta 2008. június 13. - 22:11
fékkarból esetleg extralite is könnyebb mint az avid. http://www.extralite.../index_euro.htm
meg ha már szóba került akor érdemes szétnézned az extralite termékek között mert sok egyéb alkatrészük is nagyon jó súlyban van
áruk persze ütös, de azért amit most fogsz épiteni az sem egy olcso járgány lesz...
enté: ha jol emlékszem neked a tárcsarögzítö csavarok titánium csavarok. maga a 6 kis tárcsát fogo csavar is az vagy csak a féket rögzitö csavarok?
#1595
Írta 2008. június 13. - 19:41
Bár négyszöges, de irdatlan könnyû...
Kiegészítõket is le lehet cserélni Schmolke-ra, bár ez már aranyár, dehát valamit valamiért
Felni is lehetne ZTR Olimpic, Sapim Aero küllõkkel, Tune agyakkal, hátsóváltó is mehetne XTR, könnyebb "picit" mint az X.O.
És még: "Számomra ami fontos,hogy minden alkatrész a lehetõ legmegbizhatobb,legtartosabb,legjobb teljesítményt nyujtó legyen"
Ilyen nincs ha könnyû bringát akarsz összerakni
Továbbá a SD Ultimate fék/fékkar sem a legkönnyebb, még az SL is könnyebb nála, féláron. Ha igazán könnyût akarsz akkor !FRM! karból, fékbõl is. Még be is lehet szerezni itthon.
Meg persze vázcsere egy kartonvázra és esetleg egy merevvilla. De ez pénztárca/izlés kérdése.
Ennyi...
#1596
Írta 2008. június 13. - 18:00
-váz Scott Scale kb -350 vagy 400 gramm esetleg egy fullkarbon Giant
-fékeket lecserélném KCNC v fékekre
-Maxxix Maxlight gumik -40gram
-villa FRM bi-Carbon -100 g
-tune kerékszett kb 1320g
-hajtókar: FRM Cu2 Evolution
Zoli úgy látom shimano alkatrészek nem jöttek számításba az építéskor
Ezek a cuccok már megvannak neked és csak össze kell építeni a bringát? Igen tekintélyes alkatrészlista. A fenti listámról leginkább a fék-hajtómû-kerékcsere ami kivitelezhetõ. Bár ha telót sem vettél még és újonnan akarod, nem sokat kell hozzátenni az FRM hez.
#1597
Írta 2008. június 13. - 17:53
Illetve egy Crank Brothers Eggbeater 4ti pedállal is majd egy 100-as lejönne.
#1598
Írta 2008. június 13. - 17:38
esetleg egy könnyebb vázat...
nyeregcsõbõl vehetsz pl. kcnc-t, nyersz közel 100 grammot.
azonkívül nem jut eszembe most könnyebb alkatrész.
mire építed, grammra vagy használhatóságra?
ha utóbbi, akkor kereshetnél egy merevebb telót esetleg...
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#1599
Írta 2008. június 13. - 17:22
Segítségeteket szeretném kérni,e bringa építéséhez,könnyítéséhez:
Váz Cube Reaction 2008 fekete anodizált 7005TB+T6HT 18” 1450
Villa Rock Shox SID World Cup 17cm villanyak matt fekete 1250
Kormány csapágy FSA Z félintegrált 1⅛"Ø fekete 100
Homlokcsõ védõ Karbon natúr 5
Kormány szár alátét Karbon 10mm natúr 5
Kormány szár Syntace F99/254 1⅛"Ø 105mm 6° fekete 105
Kormány Syntace Duraflite Carbon 25.4mmØ 580mm 9° karbon 115
Kormány vég szár 0
Váltó karok Sram X.O 3X9 karbon 170
Fék karok Avid Speed Dial Ultimate V-fékkar fekete 155
Markolat Szivacs 10
Nyereg szár gyorszár BoltOnTi 34.9Ø fekete 17
Nyereg szár Syntace P6 31.6mmØ 400mm karbon 230
Nyereg Selle Italia SLR fekete 140
Bowdenek kábelek Nokon Konkavex fekete + Powercordz fekete 100
Elsõ fék Avid Single Digit Ultimate V-fék fekete 180
Hátsó fék Avid Single Digit Ultimate V-fék fekete 180
Elsõ váltó Sram X 34.9Ø 3s. fekete 120
Hátsó váltó Sram X.O rövid 9s. karbon 210
Hajtómû csapágy Race Face Taperlock Cro Mo 73X107mm piros 220
Hajtómû Race Face Next LP 175mm 74/110mmØ fehér-karbon 420
Lánckerekek Race Face Race Rings 24-34-46 74/110mmØ fekete 230
Pedál Crank Brothers Eggbeater SL kék 260
Lánc Rohloff SLT99 MTB 9s. polírszürke 300
Láncvilla védõ Karbon natúr 5
Fogaskerekek Shimano Deore XT 11-34 9s. fekete-polírszürke 300
Kerék gyorszár BoltOnTi fekete 48
Elsõ agy WTB Laser Disc Lite 100mm 32ly. fekete 145
Hátsó agy WTB Laser Disc Lite 135mm 32ly. 9s. fekete 255
Küllõk DT Swiss Revolution 2-1.5-2mmØ 258-260-262mm fekete 280
Küllõ anyák DT Swiss Aluminium 2mmØ 12mm polírszürke 20
Felnik Mavic XC 717 abroncsfék 26"Ø 32ly. fekete 820
Belsõvédõ szalag 3M szalag 5
Gumi belsõk Maxxis Flyweight 1.9-2.1 Schrader 190
Külsõ gumiabroncsokMaxxis Flyweight 330 1.9 fekete 660
Összesen(gr): 8700
A tömeg adatok hozzávetölegesek,és az alkatrész lista is...
Amit mindenképpen cserélnék azok a kerekek(Tune Standard+Ceramic,Mavic ST),és gondolkodom valamiféle belsõ nélküli megoldáson is...
A nyereg,nyeregszár,kormány,kormányszár is csak elméletileg ez,várom ötleteiteket...
Más,ami kopik majd cserélem...csak elöször össze kell építenem...
Számomra ami fontos,hogy minden alkatrész a lehetõ legmegbizhatobb,legtartosabb,legjobb teljesítményt nyujtó legyen,valamint a tömeg nem minden,komoly terméktámogatás,és az ár is fontos...
Válaszaitokat elöre is köszönöm,
endre
#1600
Írta 2008. június 13. - 17:01
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]