Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Grammmmánia - a végletekig

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
6538 hozzászólás a témában

#6281
iljicS

iljicS

    zsonglõr

  • fórumtag
  • 6.613 hozzászólás
Dettó.
Ráadásul abból a pénzbõl, amibõl a gépet megépítettem túl jó autót nem igazán kapni, amennyire én tudom.
És akkor arról már ne is beszéljünk, hogy a bringám csúcsgép /számomra !/, a csúcsautó meg... ;)

#6282
Ytse

Ytse

    vendég

  • fórumtag
  • 59 hozzászólás

Jelenleg kishazánkban nem annyira megszokott, hogy adott esetben az ember többet költ a kerékpár(jai)ra, mint az autójára.


Mondjuk az én esetemben akármilyen kerékpár kimerítette volna ezt a tényállást, mivel nincs autóm és egyelõre nem is tervezek venni. :)

#6283
Ytse

Ytse

    vendég

  • fórumtag
  • 59 hozzászólás

Tamáskának szerintem "jár a pont"; mindemellett szerintem Téged sem mindenki rokonszenvvel vizsgálgatott a Fuel 100-zal anno... ;) Tévednék?


Õszintén szólva nem tudom, hogy ki mit gondol a Fuel 100-amról. Igen, megvan, 10,8 kg ;D

#6284
zOrg

zOrg

    exgépész

  • fórumtag
  • 5.740 hozzászólás
Jelenleg kishazánkban nem annyira megszokott, hogy adott esetben az ember többet költ a kerékpár(jai)ra, mint az autójára. Pedig nekem csak azért kell a négykerekû, hogy jó messze elvigye a kétkerekûm - na, jó: nem egészen. 8)

Ytse!
A Trek-ed megvan még?

#6285
zOrg

zOrg

    exgépész

  • fórumtag
  • 5.740 hozzászólás
Tamáskának szerintem "jár a pont"; mindemellett szerintem Téged sem mindenki rokonszenvvel vizsgálgatott a Fuel 100-zal anno... ;) Tévednék?
(Jómagam egészen szórakoztató megjegyzéseket kapok néha, úgyhogy szinte féltem idemásolni az alkatrészlistám...)

#6286
Ytse

Ytse

    vendég

  • fórumtag
  • 59 hozzászólás

EB Triple Ti: ha összejön a darabszám, akkor szeptemberben lesz, cirka 80 darab ezresért.
Gyári specifikáció szerint 186 gramm párban.


Thx, azért 80 rugót nem költök pedálra, jó lesz nekem a CrMo is :)

#6287
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
Flash! A-AAAAA!! saviour of the universe! ;D ;D ;D

Feltöltött kép

oksa. köszi. :)

#6288
Ytse

Ytse

    vendég

  • fórumtag
  • 59 hozzászólás

Nomost ez nem úgy megy sztem, hogy mi a nagy kunszt. Ha nekem van 1millió HUF diszkrecionális jövedelmem, akkor én okos vagyok, ha tudok venni egy Scott Strike-ot? Az nagy kunszt? Mert az 9 kiló, és tárcsafék is van rajta, meg fulltelós is. Nem azzal van a baj, hogy az emberek nem tudják, hogy mit kellene venni, hanem az, hogy hogyan teremtsék elõ a rávalót. imho. :-X


Azt hiszem félreértettél. Amit mondani akartam az az, hogy egy merevfarú váz merevvillával alapból elég könnyû, szóval erre akármilyen más alkatrészeket pakolhatsz, 10 kilónál könnyebb gépet kapsz. Persze racionális keretek között, szóval nem DH felnire meg ilyesmire gondoltam...

#6289
zOrg

zOrg

    exgépész

  • fórumtag
  • 5.740 hozzászólás
Tomi!

Light-speed vagy... ;D

OFF
Középrész ügyében héten hívlak. Fotószessõnt cimbitekkel jövõ hétre lehetne idõzíteni.
ON

#6290
zOrg

zOrg

    exgépész

  • fórumtag
  • 5.740 hozzászólás
Dear Ádám!

Nem a "kunszt" érdekelt, ellenben az említett fórumtársak mindannyian elsõ teleszkóppal nyomják.
A legkönnyebb 4 gép, akikkel találkoztam Specialized, Cannondale, Merida és Trek. Talán a custom Speci M4 viszi a pálmát(?) 8.6 kilóval.

A saját legkönnyebb összeállításom 9.5 kiló volt Manitou Mars Elite telóval. Azóta szereztem egy AMP-t, jóval könnyebb, csak nem nagyon akarnám leszerelni az XTR-t...

EB Triple Ti: ha összejön a darabszám, akkor szeptemberben lesz, cirka 80 darab ezresért.
Gyári specifikáció szerint 186 gramm párban.

#6291
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
Nomost ez nem úgy megy sztem, hogy mi a nagy kunszt. Ha nekem van 1millió HUF diszkrecionális jövedelmem, akkor én okos vagyok, ha tudok venni egy Scott Strike-ot? Az nagy kunszt? Mert az 9 kiló, és tárcsafék is van rajta, meg fulltelós is. Nem azzal van a baj, hogy az emberek nem tudják, hogy mit kellene venni, hanem az, hogy hogyan teremtsék elõ a rávalót. imho. :-X

a csúcs eggbeater amúgy 186g, és www.bestparts.hu

#6292
Ytse

Ytse

    vendég

  • fórumtag
  • 59 hozzászólás
Ok, akkor másképp teszem fel a kérdést: van valaki, aki könnyû kerékpárt épített legalább elsõ teleszkóppal? :D Mert azért valljuk be õszintén, merevfarúval és merevvillával nem egy nagy kunszt 10 kiló alá menni...

Hol kapható a titán Egg Beater és pontosan mennyit nyom?

#6293
zOrg

zOrg

    exgépész

  • fórumtag
  • 5.740 hozzászólás

Van itt valaki, akinek tényleg könnyû kerékpárt sikerült összehoznia és nem csak beszél meg álmodozik róla? Ha igen, akkor milyen a gép és mennyit nyom?


A masszív fórumtagok között hirtelen cirka fél tucat embernek van (már akiket eddig ismerek!) 9.7-8.5 kilogramm közötti merevfarú montija.

A saját gépem nem a gramm-mánia jegyében született;
inkább az anyagnak (mármint: titán), és a gyár elhivatottságának voltam/lettem betege.
Az már csak "melléktermék", hogy a kész kerékpár tömege elég jó lett,
amellett, hogy nagyon strapabíró.

Ami a galériámban van, az egy régi fotó, van némi változás, és a végleges konfiguráció csak nyár végére áll össze.
Pillanatnyilag így néz ki a gép:


váz: MORATI HC Ti 1.3 16"
villa: MORATI HC Ti
kormánycsapágy: RITCHEY WCS (CHRIS KING)
kormányszár: RITCHEY WCS (MORATI HC Ti)
kormány: MORATI Classic
markolat: RITCHEY
fékkar: XTR 2003
váltókar: XTR 2003
elsõ fék: XTR 2003 disc
hátsó fék: XTR 2003 disc
féktárcsa: XTR 2003
középcsapágy: FSA Ultimax Ti ISIS
hajtókar: TRUVATIV Stylo SL 2003 tesztpéldány (RACE FACE Next LP)
lánckerekek: TRUVATIV (RACE FACE)
pedál: EGG BEATER SS (EGG BEATER Triple Ti)
elsõ váltó: XTR 2003
hátsó váltó: XTR 2003
lánc: SHIMANO HG73
kazetta: SHIMANO XT
elsõ agy: XTR 2003
hátsó agy: XTR 2003
felni: SUN CR17A
küllõ: DT
küllõvédõ szalag: SCHWALBE
küllõanya   : DT alu
belsõ: SCHWALBE SV14A XXLight
külsõ gumi: CONTINENTAL Twister Supersonic
patentszár: SHIMANO XTR 2003
nyeregszár: MORATI HC Ti
nyeregszár bilincs: MORATI
nyereg: AVOCET Titan (FRM Aspide)
bowdenház: SHIMANO XTR 2003
bowden: SHIMANO XTR 2003
láncvilla védõ: SPEED STUFF
kulacstartó: BBB

(ZÁRÓJELBEN a véglegesnek szánt darabok.)

Ez így pillanatnyilag 9.2 kilogramm (nem grammoztam végig az alkatrészeket, talán a téli full-szerviz során...).
Atom HC 1.4 vázra épített, V-fékes gépe "legkönnyebb" verzióban 8.5 kilót nyomott - csak õ is folyamatosan átszerel/tesztel.

#6294
EMBER

EMBER

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.032 hozzászólás

Van itt valaki, akinek tényleg könnyû kerékpárt sikerült összehoznia és nem csak beszél meg álmodozik róla? Ha igen, akkor milyen a gép és mennyit nyom?


Hi!

Nekem már épül. Ha minden jól megy 9,7 kg. alatt lesz (Eggbeater, és SLR nélkül, amik csak késõbb kerülnek beszerzésre). Kb. egy hónapont belül megérkeznek a hiányzó alkatrészek (hajtómû (nincs az országban), nyegercsõ, nyereg stb.). Ha kész lesz felrakom a részletes leírást, és mellé egy kis kommentárt is. Tudom, hogy az igazán könnyû kerók 9,5 kg-nál kezdõdnek, de ha meglessz az Eggbeater, az SLR, és ha sikerül beszereznem egy normális merevvillát simán le fogok menni 9 kg. alá 8). Bár egyesek szerint már a 10 kg.-os határ is jónak számít.

#6295
Ras

Ras

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.021 hozzászólás
üdv a sokadik HWSWsnek ;)

zOrg gépe mondhatni elég könnyû.. pontos adatot nem tudok de a médiatárban asszem már vannak képek...

az alkatrészekbõl szemezgetve:
morati váz, villa nyeregcsõ stucni kormány
supersonic külsõk
eggbeater

;)
de majd a májszter a jövõ héten otthon lesz és pontosítja az infókat ;)

#6296
Ytse

Ytse

    vendég

  • fórumtag
  • 59 hozzászólás
Van itt valaki, akinek tényleg könnyû kerékpárt sikerült összehoznia és nem csak beszél meg álmodozik róla? Ha igen, akkor milyen a gép és mennyit nyom?

#6297
Rave_Ace

Rave_Ace

    Dömdödöm

  • globális moderátor
  • 3.201 hozzászólás
Misi!
Én ugyan nem zOrg vagyok, de már jó sokáig néztem és úgy látom, hogy a "pedál" két kiemelkedõ kúpja közé ugrik be a stopli közepén levõ kis kiugrás.
Remélem érthetõen írtam le.
Feltöltött kép


#6298
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
Jó, legyen DT Cerit. Mindenesetre jobb, mint az American Classic, én még jót nem hallottam a hátsóról, elég érdekes a racsnitest csapágyazása/kalapácsamechanizmus.
Vagy B+-nak is van 17-18 körül tárcsás hátsóagya nagyonkönnyû.

#6299
EMBER

EMBER

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.032 hozzászólás
Ne réz, hanem alu küllõanyát használj. Az könnyebb. Súlyban kb. a harmada (asszem). És ez a kerék külsõ kerületén van. A Pótkerékben vehetsz is. Kb. 400 forint 32 db. Ja és a színe fekete.


zOrg!

Az az ORB pedál hogy mûködik? Mert nem bírtam rájönni.

#6300
Gyalogkakukk

Gyalogkakukk

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.739 hozzászólás
tudna nekem valaki infót mondani a DT Competittion küllõrõl??
(2-1.8-as)

Megéri a 90 Ft/db árat?? (állítólag benne van az árban a réz küllõanya is, errõl mit tudtok?)

És a topik címéhez kapcsolódva: egy garnitúra "csak" 380 gramm (64db). Ez nem rossz...