hát szerintem mindkét stilusnál fontos mind a kettõ, csak nem egyforma arányban. egy cc bicónak sincs akkora légellenállása mint egy kamionnak, de egy országuti is rohadt könnyü. CC nél fontosabb a könyebb súly, mint a légellenállás, mert kis sebességnél, például felfelé hiába van jo légellenállásod, ha nagy a súlyod, nem leszel olyan jo mintha könnyü kéród lenne. lényeg: nyugatan le lehet venni sztem azt a kupakot, de a legjobb megoláds, hogy nem is rax rá szarvat ;D
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Grammmmánia - a végletekig
Indította
ruff
, 2002. október 17. 20:20
#6081
vendég__*
Írta 2003. június 27. - 09:11
#6082
Írta 2003. június 27. - 08:36
Igen!
Gyilkoljátok egymást!
Visszatérve a kormányvég-kupak elhagyásához. Egyik tisztelt grammániás barátom mit mondott erre (szemrebbenés nélkül !!!)?
-Így nagyobb a légellenállása. ;D
Mondjuk a viccet félretéve szerintem igaza van ;D De ha már egyszer itt tartunk mondjátok meg, hogy mi a fontosabb: könnyû keró, vagy kis légellenállású keró. A kérdés szigorúan cc-re értendõ (országúti esetében ugyanis mindenki tudja a választ)! Szerintem a könnyû keró.
Gyilkoljátok egymást!
Visszatérve a kormányvég-kupak elhagyásához. Egyik tisztelt grammániás barátom mit mondott erre (szemrebbenés nélkül !!!)?
-Így nagyobb a légellenállása. ;D
Mondjuk a viccet félretéve szerintem igaza van ;D De ha már egyszer itt tartunk mondjátok meg, hogy mi a fontosabb: könnyû keró, vagy kis légellenállású keró. A kérdés szigorúan cc-re értendõ (országúti esetében ugyanis mindenki tudja a választ)! Szerintem a könnyû keró.
#6083
Írta 2003. június 26. - 21:17
JrAge
1. Tán a levegõben van más is mint a zoxigén
2. R=8,31 J/K
3. (500000N/m2*0,005m3*28,96g)/(300K*8,31J/K)=29gramm levegõ
ha a te R-edet rakjuk be, még kevesebb!!!!
A tiszta héliummal ez 4gramm
1. Tán a levegõben van más is mint a zoxigén
2. R=8,31 J/K
3. (500000N/m2*0,005m3*28,96g)/(300K*8,31J/K)=29gramm levegõ
ha a te R-edet rakjuk be, még kevesebb!!!!
A tiszta héliummal ez 4gramm
#6084
Írta 2003. június 26. - 20:55
@kex: miert??? :-)
@jara: nem tanultad meg mi a 'n'
akkor mit tanulsz a suliban?
@jara: nem tanultad meg mi a 'n'
akkor mit tanulsz a suliban?
#6085
Írta 2003. június 26. - 20:47
Kezd a szélsõségekbe átcsapni a topik, kezd hasonlítani a kukikonyec effektushoz
#6086
Írta 2003. június 26. - 20:34
na 25 g miatt mar majdnem megd.gjatok a krumplit!
csak hat ugye az elgurul...
akkor most mi van?
1g egy kormanyveg kupak kihagyasaert aminek koszonhetoen tele lesz sarral!
hat nem ertem! :-/
csak hat ugye az elgurul...
akkor most mi van?
1g egy kormanyveg kupak kihagyasaert aminek koszonhetoen tele lesz sarral!
hat nem ertem! :-/
#6087
Írta 2003. június 26. - 20:14
JrAgeBee:
Az általad megadott adatokkal:
m(lev): 0,029kg
m(He): 0,004kg
Ez azért nem fél kiló! Hanem 25gramm, 5 bar esetében (a levegõ moláris tömege 28,96)
Csak mert én ezt tanulom!
És a hélium nagyon gyorsan eresztene, spéci tartály kell a nagy nyomáson való tárolásához, a bicajbelsõ meg nem elég spéci...
Az általad megadott adatokkal:
m(lev): 0,029kg
m(He): 0,004kg
Ez azért nem fél kiló! Hanem 25gramm, 5 bar esetében (a levegõ moláris tömege 28,96)
Csak mert én ezt tanulom!
És a hélium nagyon gyorsan eresztene, spéci tartály kell a nagy nyomáson való tárolásához, a bicajbelsõ meg nem elég spéci...
#6088
Írta 2003. június 26. - 20:14
tényleg: az uci szabályok tiltják, hogy héliummal töltött hátizsákot viseljek? :
bár egyáltalán: segítene ez vmit is?
felemelne engem, de a bringa ott maradna... a kanyarokban a tapadás is rosszabb lenne... :
nyissunk errõl egy új topicot!! ;D ;D
bár egyáltalán: segítene ez vmit is?
felemelne engem, de a bringa ott maradna... a kanyarokban a tapadás is rosszabb lenne... :
nyissunk errõl egy új topicot!! ;D ;D
#6089
vendég__*
Írta 2003. június 26. - 20:02
és akkor mivan ha veszek egy légmentesen záró hátizsákot és felfújom és felveszem? az is müxik?
#6090
Írta 2003. június 26. - 19:58
na szoval:
elméletben: PV=nRT
P=nyomás:5bar
V=térfogat:kb 5 liter
n: mittomén, nem tanultam meg de=m/M
R=8,31 (javítva, mer melléütöttem)
T=300Kelvin
ebõl: m=PVM/RT
számold ki levegõvel (M=16) és héliummal (M=4)
annyi amennyi
elméletben: PV=nRT
P=nyomás:5bar
V=térfogat:kb 5 liter
n: mittomén, nem tanultam meg de=m/M
R=8,31 (javítva, mer melléütöttem)
T=300Kelvin
ebõl: m=PVM/RT
számold ki levegõvel (M=16) és héliummal (M=4)
annyi amennyi
#6091
Írta 2003. június 26. - 18:59
#6092
Írta 2003. június 26. - 18:16
-teloban regen volt Ni
Most is van, amiben van. A Fox Float RC rugóstagomban pl. az egyik kamra nitrogénnel van töltve.
#6093
Írta 2003. június 25. - 21:19
-amig nem ereszt le addig is konnyebb. gondolom ez nem lenne oi nagy gond!
-ejszaka rafujsz
-teloban regen volt Ni
-nem biztos de a vaz csoveiben SZABADON aramlo levego sulya nem merodik bele a vaz/bringa sulyaba.
vagy igen?!
-ejszaka rafujsz
-teloban regen volt Ni
-nem biztos de a vaz csoveiben SZABADON aramlo levego sulya nem merodik bele a vaz/bringa sulyaba.
vagy igen?!
#6094
Írta 2003. június 25. - 20:15
hát, szvsz teljesen értelmetlen offroad körülmények között héliumot használni, ugyanis:
-ha defektet kapsz, mivel fújod fel? levegõvel? (ugye az már elvtelen lenne )
-ha lyukas a kerék, nem mûxik a defektmentesítõ lötyi, amit belenyomsz
-tök nagy macera, minimális súlykülönbségért
-nagy a gáz hõtágulása, ergo ha nappal a 40 fokban jó, akkor éjszaka az 5 fokban majd jó puha is lesz...
azt az 500 grammot KIZÁRTNAK tartom, esetleg egy tizedesjegyet (vagy kettõt) JrAgeBee mester elszámolt - ha ennyit jelenene, akkor már minden VK versenyzõ ezt használná...na szóval fél kiló mégiscsak vad lenne
hogy lett ez kiszámolva JrAgeBee? mennyi a He és a levegõ térfogatsúlya? (már egyébként is érdekelne, de én is kiszámolnám...)
és ami a legfontosabb, s ahol még lenne is némi realitásalapja - telók...na, oda is fújhatnánk mást, mint levegõt
és itt a legújabb "hülye" 5let - mi lenne, ha a vázak csöveit zártcellásra készítenék, s belül vákuum lenne?
-ha defektet kapsz, mivel fújod fel? levegõvel? (ugye az már elvtelen lenne )
-ha lyukas a kerék, nem mûxik a defektmentesítõ lötyi, amit belenyomsz
-tök nagy macera, minimális súlykülönbségért
-nagy a gáz hõtágulása, ergo ha nappal a 40 fokban jó, akkor éjszaka az 5 fokban majd jó puha is lesz...
azt az 500 grammot KIZÁRTNAK tartom, esetleg egy tizedesjegyet (vagy kettõt) JrAgeBee mester elszámolt - ha ennyit jelenene, akkor már minden VK versenyzõ ezt használná...na szóval fél kiló mégiscsak vad lenne
hogy lett ez kiszámolva JrAgeBee? mennyi a He és a levegõ térfogatsúlya? (már egyébként is érdekelne, de én is kiszámolnám...)
és ami a legfontosabb, s ahol még lenne is némi realitásalapja - telók...na, oda is fújhatnánk mást, mint levegõt
és itt a legújabb "hülye" 5let - mi lenne, ha a vázak csöveit zártcellásra készítenék, s belül vákuum lenne?
#6095
Írta 2003. június 25. - 19:44
#6096
Írta 2003. június 25. - 10:31
#6097
Írta 2003. június 24. - 20:20
@rob: en mar dologztam He-vel! tuti :-)))
en meg sosem vettem 600ft-nel dragabb belsot!
nem latom ertelmet.
de az 1500ft-s nek sem lesz baja He-tol!!!!!
en meg sosem vettem 600ft-nel dragabb belsot!
nem latom ertelmet.
de az 1500ft-s nek sem lesz baja He-tol!!!!!
#6098
vendég__*
Írta 2003. június 24. - 19:25
és mi lenne, ha vennél egy 500fts belsõt és azzal próbálnád meg? amugy 1500fts belsõböl is marad még a boltokban ....
#6099
Írta 2003. június 24. - 19:17
a lor elvtárs jól mondja. gázellátóból vehecc (ahol diszut is)
azé nem akarok el k*-ni egy 1500 huf-os belsõt...
azé nem akarok el k*-ni egy 1500 huf-os belsõt...
#6100
Írta 2003. június 24. - 19:00
lor
tüdõztélk már le héliumot? király. olyan hangod lesz tõle, hogy a denevérek felsikoltanak a sarokban...
tüdõztélk már le héliumot? király. olyan hangod lesz tõle, hogy a denevérek felsikoltanak a sarokban...