A gyártáshos sajnos mostmár nagyon magas technoógia kell (mint Dante is írta hidroforming, heggesztések). Ráadásul kell találnod egy jó heggesztõmestert is. Ha jó vázat akarsz építeni, akkor ne csak azokat a csöveket használd, amik M.o-on vannak. Yasec is külföldrõl rendeli a csöveket. Így tudnál minõségi csõSZETTEKEL dolgozni, ami azért jobb végeredményt is garantálna. De a legfontosabb szerintem a heggesztõmester. Mert hiába jó a csõ, ha a heggesztésnél 0,1 mm-nél nagyobb hézag van a heggesztendõ anyagok között (ezt az Alu ala carte cikkben olvastam, de lehet, hogy rosszul emlékszem). A vázgyártással az a baj, hogy nagyon sok helyen lehet elbaszni (sajnos).
De azért hajrá, és sok sikert, ha mégis belevágsz.
Ja ha már itt tartunk tud valaki tervezõprogramot szerezni (CAD, vagy ilyesmi)? Meg kellene hozzá valami használati utasítás is ha van, de ha nincs az se baj. Nagyon kéne!!!
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Grammmmánia - a végletekig
Indította
ruff
, 2002. október 17. 20:20
#6061
Írta 2003. október 01. - 19:58
#6062
Írta 2003. október 01. - 19:34
Nemtom megéri-e...a jó könnyû vázak csomó többlettechnológiát igényelnek, mint a "gagyi" hagyományos hegesztés, pl változó falvastagságú csövek, speciális hõkezelések, hidroforming stb.
Szóval, szerintem talán jobban jársz, ha veszel egy ócsó-de-pehely tajwani vázat, s ha nem tetszik a festés, vagy egyedi dizájnra vágysz, még mindig át lehet festetni. (szerintem még úgy is olcsóbb...)
És óvatosan azzal az 1300 grammal - bár szimpatikus súlyban van, ott már nagyon oda kell figyelni, terheléstani vizsgálatok kellenek, meg egy halom tesztelés. (persze könnyebbet is lehet)
Ja, a hegesztések súlyát is hozzávetted? Vagy "csak" a csöveket? (+papucs stb)
Persze ha tényleg belevágsz, én csak bátorítani tudlak, hajrá, s kérlek oszd meg velünk a tapasztalatokat! (költségeket stb.)
Szóval, szerintem talán jobban jársz, ha veszel egy ócsó-de-pehely tajwani vázat, s ha nem tetszik a festés, vagy egyedi dizájnra vágysz, még mindig át lehet festetni. (szerintem még úgy is olcsóbb...)
És óvatosan azzal az 1300 grammal - bár szimpatikus súlyban van, ott már nagyon oda kell figyelni, terheléstani vizsgálatok kellenek, meg egy halom tesztelés. (persze könnyebbet is lehet)
Ja, a hegesztések súlyát is hozzávetted? Vagy "csak" a csöveket? (+papucs stb)
Persze ha tényleg belevágsz, én csak bátorítani tudlak, hajrá, s kérlek oszd meg velünk a tapasztalatokat! (költségeket stb.)
#6063
Írta 2003. október 01. - 19:27
és honnan szedsz hozzá anyagot?
egyszerûbb és olcsóbb venni egy Hungary:a vázat...
egyszerûbb és olcsóbb venni egy Hungary:a vázat...
#6064
Írta 2003. október 01. - 19:22
Sajnos a megvehetõ anyagokból állítottam össze. 2mm-es falú... Csak ezzel fél kiló mínusz, ha 1mm lenne. További fél kiló, ha a támvillához találnék jó méretû alut. A 30X1-es csõ talán jó.
Így már 1300gr szárazon!
Plusz, ha megnézed, a nyeregcsõ is 40X20-as brutál zártszelvény. Ha 30X1-es csõ jó... További 110gr mínusz. Számoljunk utána... Aztaq! Ez már egész jó!
És kapásból tudnék 10féle kialakítást. Meg tudnám oldani a gyártást is.
Így már 1300gr szárazon!
Plusz, ha megnézed, a nyeregcsõ is 40X20-as brutál zártszelvény. Ha 30X1-es csõ jó... További 110gr mínusz. Számoljunk utána... Aztaq! Ez már egész jó!
És kapásból tudnék 10féle kialakítást. Meg tudnám oldani a gyártást is.
#6065
Írta 2003. október 01. - 19:02
#6066
Írta 2003. október 01. - 18:49
Új téma:
Építenék egy vázat (outi felh.)
Az országban fellelhetõ anyagokból ;D
Sovány a felhozatal, pl. 7005-ös alut nem tudom, hol találhatok. Marad a 6xxx. Jó kis AlMgSi.
58-as méret, de a felsõcsõ ejtett.
Fejcsõ 1", vagy 1 1/8".
Alsócsõ, nyeregcsõ, láncvilla 40X20X2 zártszelvény (Zü jelölés, remélem ez az)
Felsõcsõ 30X1 lapítva, vagy 20X20X2
Támvilla acélból 30X1 csõ (de ez faragható akár 15-ig is)
Esztergált középcsapágyház, mart hátsó papucsok, vízszintes bevágással a tengelynek hátrafelé.
Hegesztéseknél lemez merevítések, ívesen.
A Váz jó outinak, meg SS-nek.
Ez összesen ~2300 gramm. csontszárazon. Ez kevés? Lehet rajta még könnyíteni?
Építenék egy vázat (outi felh.)
Az országban fellelhetõ anyagokból ;D
Sovány a felhozatal, pl. 7005-ös alut nem tudom, hol találhatok. Marad a 6xxx. Jó kis AlMgSi.
58-as méret, de a felsõcsõ ejtett.
Fejcsõ 1", vagy 1 1/8".
Alsócsõ, nyeregcsõ, láncvilla 40X20X2 zártszelvény (Zü jelölés, remélem ez az)
Felsõcsõ 30X1 lapítva, vagy 20X20X2
Támvilla acélból 30X1 csõ (de ez faragható akár 15-ig is)
Esztergált középcsapágyház, mart hátsó papucsok, vízszintes bevágással a tengelynek hátrafelé.
Hegesztéseknél lemez merevítések, ívesen.
A Váz jó outinak, meg SS-nek.
Ez összesen ~2300 gramm. csontszárazon. Ez kevés? Lehet rajta még könnyíteni?
#6067
Írta 2003. október 01. - 15:49
#6068
Írta 2003. augusztus 04. - 20:04
#6069
Írta 2003. június 28. - 15:32
#6070
Írta 2003. június 28. - 14:26
#6071
Írta 2003. június 28. - 00:57
farolgassa szet!
egyebkent meg vmi videon latta olyt, hoyg a csavokam a rendes barazda vagoval neki allt a gumit szabni!
mint a rallin.
majd beizeltem
egyebkent meg vmi videon latta olyt, hoyg a csavokam a rendes barazda vagoval neki allt a gumit szabni!
mint a rallin.
majd beizeltem
#6072
Írta 2003. június 27. - 22:23
Igen!
Gyilkoljátok egymást!
"Kill with power! Die, die!" ;D ;D
Egy volt-XC-versenyzõ haverom mondta, hogy õk simán vagdosták csípõfogóval a gumik bütykeit, "mer' nem sáros pályán minek akkora" :
#6073
Írta 2003. június 27. - 20:35
igy van!
egyszer a nemeth csabival szamolgattuk egy bukki verseny utan, hoyg csinalni kene egy brinyot amit kurva konnyu csak annyira birja a dolgot, hogy a starnal ra lehessen ulni!
hogy miert azert mert olyan sar volt, hogy csabi mondta az atlagos allapotaban is gyorsabban futotta vona le az egesz tavot, mint ahogy a meno mano cc-s emberkek letekertek!!!
ja es tegnap nyert egy 160km-es skot versenyt!!!!
[glow=red,2,300]Hajrá Németh Csabi!!![/glow]
egyszer a nemeth csabival szamolgattuk egy bukki verseny utan, hoyg csinalni kene egy brinyot amit kurva konnyu csak annyira birja a dolgot, hogy a starnal ra lehessen ulni!
hogy miert azert mert olyan sar volt, hogy csabi mondta az atlagos allapotaban is gyorsabban futotta vona le az egesz tavot, mint ahogy a meno mano cc-s emberkek letekertek!!!
ja es tegnap nyert egy 160km-es skot versenyt!!!!
[glow=red,2,300]Hajrá Németh Csabi!!![/glow]
#6074
Írta 2003. június 27. - 20:22
#6075
Írta 2003. június 27. - 20:07
a szarvval tényleg jobban lehet mászni???
má nem azzal amit a csajodtól szerzesz amíg bringázás ürügyén nem vagy ottthon ;D
elvileg nem az áll a topic címben hogy az éssszerûség keretein belül??? a guminyirbálás és a dugóelhagyás az kicsit túllõ!!
má nem azzal amit a csajodtól szerzesz amíg bringázás ürügyén nem vagy ottthon ;D
elvileg nem az áll a topic címben hogy az éssszerûség keretein belül??? a guminyirbálás és a dugóelhagyás az kicsit túllõ!!
#6076
Írta 2003. június 27. - 20:02
#6077
Írta 2003. június 27. - 20:00
le is, legalábbis a kilógó kis bizbaszokat (amik lekopnak 1 hónap után) levagdashatod ollóval
egyébként én is a kis súlyra szavazok, a légellenállás nem olyan fontos, akkor már a kis gördülési ellenállás/csapágysúrlódás a nyerõ
egyébként én is a kis súlyra szavazok, a légellenállás nem olyan fontos, akkor már a kis gördülési ellenállás/csapágysúrlódás a nyerõ
#6078
Írta 2003. június 27. - 19:58
hát ezt télleg elírtam meg elszámoltam meg minden.... de pörög a topic ;D
bakker.... pedig má örültem a fejemnek hogy két keréken fél kilót fogok nyerni..... na mindegy. legalább nem akkor jöttem rá mikor már megvettem egy bazi tartállyal.
biztos hogy elszámoltam???
mindegy! viszek 10 gumit és akkor megvan a fékiló!
lor: mi van a krumplival???
bakker.... pedig má örültem a fejemnek hogy két keréken fél kilót fogok nyerni..... na mindegy. legalább nem akkor jöttem rá mikor már megvettem egy bazi tartállyal.
biztos hogy elszámoltam???
mindegy! viszek 10 gumit és akkor megvan a fékiló!
lor: mi van a krumplival???
#6079
Írta 2003. június 27. - 13:46
Szerintem még a gumi nagy bütykeibõl is le lehetne faragni ha a légellenállás a fontosabb! ;D ;D