én így gondolom - @alu=2.7 g/cm3 @mg=2.4 g/cm3 - azaz a mg az alu 88%-át nyújtja fajsúlyban - namost egy 100 grammos mg váz megfelel egy 1125 grammos alunak - na ilyet én nem vennék, szerintem offroad bringázásra aluban 1400 gramm alá nem szabad menni
80 ropiért én meg elvárnám, hogy legyenek komolyabb gépeik
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Grammmmánia - a végletekig
Indította
ruff
, 2002. október 17. 20:20
#5621
Írta 2004. október 02. - 13:19
#5622
Írta 2004. október 02. - 10:45
nekem azt mondták 1 kg. pontosan nem tudták.
de én nézetem szerint min1 hogy 1056 vagy 1120.
megvenni nem fogom.
de lehet kicsit sötéten festettem le a dolgokat, nem volt z oyan szar megmunkálás (kb. Jamis,Kona szintet ütötte) csak én többet vártam. nem volt mindenhol egyenletes a hegesztés+ néha a varrat "ráment sayát magára" és ott kidomborodott.
De mivel magyarországon csinálták, gondolom nm voltak komoyab gépek hozzá.
de én nézetem szerint min1 hogy 1056 vagy 1120.
megvenni nem fogom.
de lehet kicsit sötéten festettem le a dolgokat, nem volt z oyan szar megmunkálás (kb. Jamis,Kona szintet ütötte) csak én többet vártam. nem volt mindenhol egyenletes a hegesztés+ néha a varrat "ráment sayát magára" és ott kidomborodott.
De mivel magyarországon csinálták, gondolom nm voltak komoyab gépek hozzá.
#5623
Írta 2004. október 02. - 10:13
én nem, de tutira nem vennék a helyedben 80 ropiért egy ismeretlen magnézium (!) vázat, ahol a megmunkálás és a hegesztések alapvetõ fontosságúak...
és mi az, hogy 1 kiló körüli? éppenséggel 1253, 952, 1106 gramm is 1 kiló körül van...ennyi pénzért halálpontos adat lenne ildomos
és mi az, hogy 1 kiló körüli? éppenséggel 1253, 952, 1106 gramm is 1 kiló körül van...ennyi pénzért halálpontos adat lenne ildomos
#5624
Írta 2004. október 02. - 09:09
sziasztok
tegnap tekertünk egyet és beugrottam Budakeszin egy bringaboltba nézelõdni. volt ott egy magnézium MTB váz , az eladó szerint 1kg körüli!!! és magyar váz volt állitolag, de nem a swinn csepel magnézium hanem valami ....nem yut eszembe mi volt a neve :-\, még nem találkoztam vele.
USAban tervezték, magyarországon csinálták orosz csövekbõl. ... a megmunkálás háát. szerintem lehettett volna yobb is...a hegesztések éppen türhetõek voltak.. a festék szépmetálzöld de az is kicsit rossz minõségünek tünt...
de 1kg!!! és 80ezer!!...(az kicsit sok)
ismeri valaki ezt a vázat??
tegnap tekertünk egyet és beugrottam Budakeszin egy bringaboltba nézelõdni. volt ott egy magnézium MTB váz , az eladó szerint 1kg körüli!!! és magyar váz volt állitolag, de nem a swinn csepel magnézium hanem valami ....nem yut eszembe mi volt a neve :-\, még nem találkoztam vele.
USAban tervezték, magyarországon csinálták orosz csövekbõl. ... a megmunkálás háát. szerintem lehettett volna yobb is...a hegesztések éppen türhetõek voltak.. a festék szépmetálzöld de az is kicsit rossz minõségünek tünt...
de 1kg!!! és 80ezer!!...(az kicsit sok)
ismeri valaki ezt a vázat??
#5625
Írta 2004. október 01. - 08:54
thommey: én a mervvila/rst kõteló között nem éreztem jelentõs különbséget...
Mondjuk nekem a +-300g a keréken se tûnik fel...viszont a szelet megérzem!
Szerintem ha máson nem is érzedted,de a tekeréssel töltött idõn biztos látszott az a plusz 300g a kerekeken.
Arra akarok kilyukadni, hogy pl -300 gramm a keréken, egy versenyen majd 1 percet jelent minuszban körönként, vagy még többet.
#5626
Írta 2004. szeptember 30. - 21:23
thommey: én a mervvila/rst kõteló között nem éreztem jelentõs különbséget...
Mondjuk nekem a +-300g a keréken se tûnik fel...viszont a szelet megérzem!
Mondjuk nekem a +-300g a keréken se tûnik fel...viszont a szelet megérzem!
#5627
Írta 2004. szeptember 30. - 10:20
A súlypont problémájához szólnék hozzá:
Szóval nekem elég lapos elejû, kis méretû CC vázam van egy 130 mm-es 5 fokos stucnival. Így enm mondhatni gyorsnak a kormányzást és emelgetni sem a legjobb, de a túrázás és természetjáró szokásaimhoz ez a fekvõs helyzet pont király. Atom is írta a Grossmann-ról, hogy az kb 15 kg (ha jól emléxem) és "simán megy vele a pingpongasztal bunnyhopp".
A trükkösebb irányítás titka szerintem nem annyira a könnyû bicaj, sokkal jobban számít a stucni hossza és magassága, valamint a bicajozási TECHNIKA.
Szóval nekem elég lapos elejû, kis méretû CC vázam van egy 130 mm-es 5 fokos stucnival. Így enm mondhatni gyorsnak a kormányzást és emelgetni sem a legjobb, de a túrázás és természetjáró szokásaimhoz ez a fekvõs helyzet pont király. Atom is írta a Grossmann-ról, hogy az kb 15 kg (ha jól emléxem) és "simán megy vele a pingpongasztal bunnyhopp".
A trükkösebb irányítás titka szerintem nem annyira a könnyû bicaj, sokkal jobban számít a stucni hossza és magassága, valamint a bicajozási TECHNIKA.
#5628
Írta 2004. szeptember 30. - 08:49
Nem tudom, hogy már volt e benn ebben a topicban, mert egy kis ideje már nem jártam itt. Szal ha igen, akkor bocsi.
De ha nem akkor érdemes megnézni ezt a kis pedálocskát. Cukros hívta fel rá a figyelmemet. Csak 198 gr.-os SPD kompatibilis pedál. Szerintem gyönyörû
Ja és a márkáka: Xpedo
De ha nem akkor érdemes megnézni ezt a kis pedálocskát. Cukros hívta fel rá a figyelmemet. Csak 198 gr.-os SPD kompatibilis pedál. Szerintem gyönyörû
Ja és a márkáka: Xpedo
#5629
Írta 2004. augusztus 31. - 23:40
Kis felni info:
Találtam egy gazdaságos, de könnyû ráfot, a neve:
Campagnolo Stheno. 19X559-es, duplafalú, nem szegecselt, és 400 gramm!
2 mm-es DT-vel, 320 grammos Shimano menetes aggyal (SS miatt) is ippeg, 1 kiló fölötti: 1030 gramm! Szerintem ez szenzációs, ahhoz képest, hogy 6500 forint volt az egész.
Az elsõ kerék elõre kalkulálva 800 gr körül lesz.
A felnire kíváncsi leszek, mit bír.
Találtam egy gazdaságos, de könnyû ráfot, a neve:
Campagnolo Stheno. 19X559-es, duplafalú, nem szegecselt, és 400 gramm!
2 mm-es DT-vel, 320 grammos Shimano menetes aggyal (SS miatt) is ippeg, 1 kiló fölötti: 1030 gramm! Szerintem ez szenzációs, ahhoz képest, hogy 6500 forint volt az egész.
Az elsõ kerék elõre kalkulálva 800 gr körül lesz.
A felnire kíváncsi leszek, mit bír.
#5630
Írta 2004. augusztus 30. - 18:00
én nem cserélnék le semmiképpen egy duke-ot a súly miatt, hacsak nem komoly versenyszinten CC-zel...
csak akkor jöhet a thommey által említettek valamelyike...
egyébként normál cc esetén jó ez a teló, ha pedig maratonozol, akkor meg ez a legideálisabb...
szal szerintem ne dobj ki pénzt egy sokkal kevésbé idõtálló, egy-két szezonos telóra, ha van egy duke-od...
csak akkor jöhet a thommey által említettek valamelyike...
egyébként normál cc esetén jó ez a teló, ha pedig maratonozol, akkor meg ez a legideálisabb...
szal szerintem ne dobj ki pénzt egy sokkal kevésbé idõtálló, egy-két szezonos telóra, ha van egy duke-od...
#5631
Írta 2004. augusztus 30. - 17:30
Thy: Te nem a merevségre gondolsz? Csak mert itt kizárólag a súly és súlypontról volt szó... Kérdés, hogy Flame-nek érdemes-e lecserélnie a Duke-t könyebbre.
Az én tapasztalatom szerint az irányításban inkább számít a geometria, és a stucni!
Szombaton cseréltünk gépet Káhlesszel, és majd bemásztam egy autó alá, amikor lazán kanyarodni akartam. Sokkal gyorsabb a kormányzás, mert rövidebb és memredekebb az eleje. A hossz a gép elejének a kiemelését is nehezíti, Csubee PolarX kõ mozóval és nem lájtos kerékkel, de rövid váz+stucnival szerintem könnyeb kontroláltan kiemelni az elejét, mint az én lájtos gépemmel (Minute 1 + crossmax) hosszú váz + 120as stucni.
A 300g pedig egy lámpa aksikkal a kormányon, ki lehet próbálni a különbséget.
Ha egyébként jó a teló, én biztosan nem pazarolnák pénzt a cserére, csak a súly miatt.
A nehéz kerék elõnyeit nem igazán értem, talán egy tanknál jól jöhet a nagyobb tehetlenség, de biciklin ??? (még a DHsok is a könnyebb kereket szeretik, persze a megfelelõ erõsség melett)
Amúgy pedig igazán kíváncs vagyok, hogy hány ember van, aki érzésre megmondja 2 kerék közül melyik nehezebb 100g-al... 1% különbséget érezni menet közben.
Persze 1% különbség egy maraton végén több percet jelent, tehát nem mellékes, de hogy ezt menet közben érezni-e egyátalán?
#5632
Írta 2004. augusztus 30. - 16:55
flame:
A súlypont kérdése (szerintem) a következõ módon alakul.
A könnyû CC bringákon (nálam ez kb 11 kiló alatt) szerintem nem vészesen fontos hogy a bringa súlypontja hol van. Régebben én azt szerettem, hogy orrnehéz a bringám. Valahogy megnyugtatott, biztosabbnak, stabilabbnak tünt az eleje. A mostani taligámon inkább középen, kicsit hátrébb van a súlypont. Nem érzek igazán olyan irányításbeli különbséget, amit ez okozna. Ha rajta ülsz a bringán, úgyis a kettõtök közös súlypontja számít, amit elsõsorban (nagyobb tömege miatt) a pilóta határoz meg. Magyarul az a fontos, hogyan ülsz a drótszamáron. Fontos viszont a gumik súlya, hiszen nehezebb gumival nyugisabb (lassabb) az irányítás, viszont kicsit gyengébbnek érzõdik a fék is... Szal én általában elõre hajlamos vagyok drótos gumit tenni, aminek a plusz súlya nagyobb sebességnél stabilitásban kifizetõdik. Hátra jöhet a könnyû kevláros a jó gyorsulás miatt.
Persze ha sokat repülsz a bringával, akkor nagyon fontos hogy hol van a súlypont. De ki akar egy könnyû cc bicajjal repülni?
A súlypont kérdése (szerintem) a következõ módon alakul.
A könnyû CC bringákon (nálam ez kb 11 kiló alatt) szerintem nem vészesen fontos hogy a bringa súlypontja hol van. Régebben én azt szerettem, hogy orrnehéz a bringám. Valahogy megnyugtatott, biztosabbnak, stabilabbnak tünt az eleje. A mostani taligámon inkább középen, kicsit hátrébb van a súlypont. Nem érzek igazán olyan irányításbeli különbséget, amit ez okozna. Ha rajta ülsz a bringán, úgyis a kettõtök közös súlypontja számít, amit elsõsorban (nagyobb tömege miatt) a pilóta határoz meg. Magyarul az a fontos, hogyan ülsz a drótszamáron. Fontos viszont a gumik súlya, hiszen nehezebb gumival nyugisabb (lassabb) az irányítás, viszont kicsit gyengébbnek érzõdik a fék is... Szal én általában elõre hajlamos vagyok drótos gumit tenni, aminek a plusz súlya nagyobb sebességnél stabilitásban kifizetõdik. Hátra jöhet a könnyû kevláros a jó gyorsulás miatt.
Persze ha sokat repülsz a bringával, akkor nagyon fontos hogy hol van a súlypont. De ki akar egy könnyû cc bicajjal repülni?
#5633
Írta 2004. augusztus 30. - 13:03
Ted!!!
Legalább hülyeséget ne beszélj!
Próbálj ki egy Skarebet, meg egy Sid WC-ot, aztán beszélj....pedig "csak" 300g a különbség:)
Legalább hülyeséget ne beszélj!
Próbálj ki egy Skarebet, meg egy Sid WC-ot, aztán beszélj....pedig "csak" 300g a különbség:)
#5634
Írta 2004. augusztus 29. - 21:43
Szerintem villa nemigen zavar be. Irányítás szempontjából az a +- 300g nem sokat számít, max ha repülsz...de arról sok tapasztalatom nincs...
#5635
Írta 2004. augusztus 29. - 10:51
Általában a kerékpár össz súlyát szoktuk nézni.
De nem volt még szó a súlypontról.
Errõl mi a véleményetek.
A mostani bringám, már egészen könnyû, csak a régi telóm miatt kicsit orrnehéz. (2kg-s RS)
Filózom egy levegõs teleszkópon, de elõbb ezt el kéne adni. De akkor sokat bukok az árán, mert újonnan vettem. Szóval, mennyire fontos a helyes súlypont?
Mennyire lehet probléma, az orrnehézség, pl. irányítás szempontjából.
Mászásnál? Lefelé?
#5636
Írta 2004. augusztus 27. - 01:11
Az elsõ körben szerzett rossz tapasztalatok ellenére mégiscsak adok még egy esélyt az EggBeaternek!
Veszek hozzá új stoplikat, ha így sem válik be...
Azt mondják, kopott stoplival, hajlamos oldani!
Péter
Veszek hozzá új stoplikat, ha így sem válik be...
Azt mondják, kopott stoplival, hajlamos oldani!
Péter
#5637
Írta 2004. augusztus 23. - 14:39
#5638
Írta 2004. augusztus 23. - 13:13
fekete küllõ szép, de rohadt nagy luxus, darabja majdnem 100Ft-al több, mint az ezüst...
Igen, MAGYARORSZÁGON, ha rendelsz külhonból, akkor a fekete dt húzott küllõ 0,5 Euro darabja, azaz 125 forint, hozzá való fekete réz pro-lock anyával. Neszeneked magyar piac. ;-) Én is innen rendeltem - www.starbike.com, ajánlásommal próbizzátok ki - mondjuk a postaköltség húzós, tehát 2 db küllõnél nem éri meg...mondok pár árat tájékoztatásul; Mavic XC717 ~10000Ft, 04 XT e.agy ~5000Ft, 04 XT h.agy ~8000Ft...stb...szóval olcsón ha kereket akarsz, akkor hajrá!
de es honnan tudtad, milyen hosszura van szukseged?
#5639
Írta 2004. augusztus 23. - 11:50
Nem tudom pontosan.
a váz.
mindtha a kormánycsapágynál és a nyeregcsõnél is ropogna....
a váz.
mindtha a kormánycsapágynál és a nyeregcsõnél is ropogna....