Jelentkezz be Regisztrálj
Grammmmánia - a végletekig
#4721
Írta 2005. december 07. - 00:17
de nem ez a lényeg..sokszor ezeket amugysem tüntetik fel...meg minden csak penz kerdes...ráadásul egyeniséget kell adni a bicaynak..anelkül szart sem er számomra...
...
ezt a gyakorlatilag semmi penzbõl...nayo szoval 1-2 ev gyüytögetesebõl szedtem össze.
a hátso válton kivül a többi már most is megvan..
és csomo heyen tudok/fogok is meg könyiteni.
a 130g os blsõ nem nagy szám de ez az ami számomra meg megbízható..
a fõ alakatreszeket számoltam...a láncvedõszalagot iyesmi persze nem:)
lehet(biztos) hogy full merev bicayok rohangálnak iyen suyban de nem enyiert amenyiert en eezeket az alkatreszeket szereztem.
ez nem fél millióbol épült hanem a negyedébõl ötödébõl maydnem...
ráadásul egy 1995ös Judy XCvel (~1300g 50mm) amit mayd lehet beleteszek
telósan is 8900g.
#4722
Írta 2005. december 06. - 23:23
Elsõ versenyre (Buda maraton) a tervem ha merev villa maradna:
Orbea Lanza 16" (2005/2006)
-váz + korm.csap. +nyeregcsõbilincs +fektüske =1632g
-villa merev cromo 20cm-es nyak =760g
-monoblokk bb-un71 (XT) =233g
-haytómû XT (737es)175mm 42/32/22 =710g
-stucni Easton EA50 100mm-es =190g
-kormány Titán 520mm-es =149g
-nyeregcsõ USE Alien aluminium 420mm =212g
-nyereg Peregrine titánpálcás =145g
-váltókar sram X.0 markolatv. =201g
-fékkar sram 7.0 =157g
-fékek Ritchey V fek =374g
-hátsóváltó sram X.9 =255g
-elsõváltó XT (737-es széria) =134g
-fogaskoszoru sram 7.0 11-32 =320g
-lánc sram pc-49 9seb. =300g
-elsõkerék Bontrager Race Lite =608g
-hátsókerék American Classic agy,Mavic 221,2.0mm DT =~850g
-belsõ gumik 2x DURO 1.50-1.95 =260g
-külsõ gumik: 2x Schwalbe skinny jimmy light 1.9 =870g
ÖSSZESEN: 8360g
aszem valamit elszámoltam..vagy sokat kihagytam volna?
akkor teloval is 9kg.....
Ami szerintem kimaradt: bovdenezés, markolat, pedál. kormányszarvat nem használsz? A kerekeknél a felniszalag és a gyorszár is bele van számolva? spacer gyûrûk?
A többit (kulacstartó, láncvillavédõ meg ilyenek) a grammániások nem szokták számolni
Amúgy jó kis gép lesz ez. Ár/érték vagyis ár/tömeg arányban meg különösen. Gratula!
#4723
Írta 2005. december 06. - 23:09
Balance a bike right, keep the pedals turning, forget about everything except right now...
Picasa _Alex_
#4724
Írta 2005. december 06. - 21:02
#4725
Írta 2005. december 06. - 20:58
#4726
Írta 2005. december 06. - 20:53
Nem olyan meglepo ez a suly egy full merev v-fekes bringatol. Ebben a sulyban mar tarcsafekes, teleszkopos bringak rohangalnak
I`m as fast as nobody!
#4727
Írta 2005. december 06. - 20:41
Orbea Lanza 16" (2005/2006)
-váz + korm.csap. +nyeregcsõbilincs +fektüske =1632g
-villa merev cromo 20cm-es nyak =760g
-monoblokk bb-un71 (XT) =233g
-haytómû XT (737es)175mm 42/32/22 =710g
-stucni Easton EA50 100mm-es =190g
-kormány Titán 520mm-es =149g
-nyeregcsõ USE Alien aluminium 420mm =212g
-nyereg Peregrine titánpálcás =145g
-váltókar sram X.0 markolatv. =201g
-fékkar sram 7.0 =157g
-fékek Ritchey V fek =374g
-hátsóváltó sram X.9 =255g
-elsõváltó XT (737-es széria) =134g
-fogaskoszoru sram 7.0 11-32 =320g
-lánc sram pc-49 9seb. =300g
-elsõkerék Bontrager Race Lite =608g
-hátsókerék American Classic agy,Mavic 221,2.0mm DT =~850g
-belsõ gumik 2x DURO 1.50-1.95 =260g
-külsõ gumik: 2x Schwalbe skinny jimmy light 1.9 =870g
ÖSSZESEN: 8360g
aszem valamit elszámoltam..vagy sokat kihagytam volna?
akkor teloval is 9kg.....
#4728
Írta 2005. december 06. - 19:10
Egyébként igaza vole-nak meg kell nézni hogy mit akarunk elérni hogy mennyi pénzünk van rá, hogy tudjuk e fedezni az esetleges szétment könnyû alkatrészeket.
Meg egy nagyon könnyû bringához tudni is kell menni, szépen ívrõl ívre.
#4729
Írta 2005. december 06. - 18:07
Es mivel nem orszagutizol, ezert nem csak azt kell nezni hogy a kereket milyen nehez elinditani, hanem azt is, hogy a gep elejet / hatuljat sokat kell rancigalni-emelni-pumpalni es ott bizony kokemenyen emelgeted a 20-22 kilos bringadat.
Majd csodalkozol hogy miert nem birsz rendesen vegigmenni egy palyan
Dignek meg tokmindegy, mivel nem versenyez, ezert mindegy ha fel perccel lasabb mint egy ultrakonnyu de kevesbe tartos bringaval.
I`m as fast as nobody!
#4730
Írta 2005. december 06. - 17:09
igyekszem segíteni ha megvan jöhet a karbon ahead hézagoló és a titán headlock, szigorúan karbon kupakkal. szelepsapkát is vedd le mert az is befolyásolja a perdületet és még a kiegyensúlyozottságot is javítod vele.
Nem javítja a kerék egyensúlyát, mert az illesztés a legtöbb (minden?)felnin nehezebb, mint a szelep. Viszont a súlycsökkentés bõõõõven megéri:D
#4731
Írta 2005. december 06. - 17:05
igyekszem segíteni ha megvan jöhet a karbon ahead hézagoló és a titán headlock, szigorúan karbon kupakkal. szelepsapkát is vedd le mert az is befolyásolja a perdületet és még a kiegyensúlyozottságot is javítod vele.nem mondasz hülyeséget a titáncsavarokkal...
#4732
Írta 2005. december 06. - 16:19
Mert nekem a teljesítmény(ami alatt én a mozgást és az erõsséget értem) mindig sokkal fontosabb mint hogy könnyû legyen.
Ez alól kivétel a kerék ahol X823-as mavicok fognak figyelni.
A váz súlya nem érdekel mert nem megyek jól és sokkal fontosabb hogy élményt nyújtson a bringzás meg nem is vagyok versenyzõ.
Az apróságokon való könnyítést csak a váz és a kerekek után szabad elvégezni ha a váz és a kerekek nem könnyûek akkor a 20 30 grammos hülyeségek semmit sem érnek.
mivan? a végére kiderül hogy rokon lelkek vagyunk?
#4733
Írta 2005. december 06. - 16:17
igen, mondom én
persze emelett biztos érdemes grammozni a belsõvel, meg a niplikkel. inkább vegyél titáncsavarokat és fúrd fel azokat is.
nem mondasz hülyeséget a titáncsavarokkal...
ha jól tudom gyorsíthatóságnál a kerék tömege a lénye. a perdületmegmaradás miatt 2x-es a szorzó, (nekem még a tartósság is fontos és nem fogom hülyére könnyíteni annak rovására )
nem a vázat fogom pörgetni hanem a kereket.
#4734
Írta 2005. december 06. - 16:10
#4735
Írta 2005. december 06. - 16:07
miért nem:)
Mert nekem a teljesítmény(ami alatt én a mozgást és az erõsséget értem) mindig sokkal fontosabb mint hogy könnyû legyen.
Ez alól kivétel a kerék ahol X823-as mavicok fognak figyelni.
A váz súlya nem érdekel mert nem megyek jól és sokkal fontosabb hogy élményt nyújtson a bringzás meg nem is vagyok versenyzõ.
Az apróságokon való könnyítést csak a váz és a kerekek után szabad elvégezni ha a váz és a kerekek nem könnyûek akkor a 20 30 grammos hülyeségek semmit sem érnek.
#4736
Írta 2005. december 06. - 15:58
#4737
Írta 2005. december 06. - 15:56
aha.
dig és sala téged kérdezlek:
ha már itt tartunk neked hány kilós a verád?
alunipliket használsz?
Nekem jelenleg kb 6;)
Egyébként meg olyan 22 és 19.5 között szokott lenni, ami nem versenydh súly, de hozzáteszem én nem is könnyítek;)
#4738
Írta 2005. december 06. - 15:55
aha.Szóval plusz tag..
dig és sala téged kérdezlek:
ha már itt tartunk neked hány kilós a verád?
alunipliket használsz?
#4739
Írta 2005. december 06. - 15:33
5300+445+350g
= 6095g.
milyen váz? az én bringám kompletta 15.5.szóval ahhoz képest nehéz.persze nincs neki 10' útja, meg floatere sem.
#4740
Írta 2005. december 06. - 15:31
persze emelett biztos érdemes grammozni a belsõvel, meg a niplikkel. inkább vegyél titáncsavarokat és fúrd fel azokat is.