Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Grammmmánia - a végletekig

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
6548 hozzászólás a témában

#4721
yvorl

yvorl

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.030 hozzászólás
yo. persze ezeket kihagytam tudom..bowdenezes,markolat sõõt! hezagolás a villára! :) stb..
de nem ez a lényeg..sokszor ezeket amugysem tüntetik fel...meg minden csak penz kerdes...ráadásul egyeniséget kell adni a bicaynak..anelkül szart sem er számomra...
...
ezt a gyakorlatilag semmi penzbõl...nayo szoval 1-2 ev gyüytögetesebõl szedtem össze.
a hátso válton kivül a többi már most is megvan..
és csomo heyen tudok/fogok is meg könyiteni.
a 130g os blsõ nem nagy szám de ez az ami számomra meg megbízható..

a fõ alakatreszeket számoltam...a láncvedõszalagot iyesmi persze nem:)
lehet(biztos) hogy full merev bicayok rohangálnak iyen suyban de nem enyiert amenyiert en eezeket az alkatreszeket szereztem.
ez nem fél millióbol épült hanem a negyedébõl ötödébõl maydnem...
ráadásul egy 1995ös Judy XCvel (~1300g 50mm) amit mayd lehet beleteszek
telósan is 8900g.
www.parkpre-italy.com www.parkpre.com
http://pix.bikemag.hu/album77
TEL.:30/4108066

#4722
xle

xle

    vendég

  • fórumtag
  • 155 hozzászólás

Elsõ versenyre (Buda maraton) a tervem ha merev villa maradna:

Orbea Lanza 16" (2005/2006)
-váz + korm.csap. +nyeregcsõbilincs +fektüske =1632g
-villa merev cromo 20cm-es nyak =760g
-monoblokk bb-un71 (XT) =233g
-haytómû XT (737es)175mm 42/32/22 =710g
-stucni Easton EA50 100mm-es =190g
-kormány Titán 520mm-es =149g
-nyeregcsõ USE Alien aluminium 420mm =212g
-nyereg Peregrine titánpálcás =145g
-váltókar sram X.0 markolatv. =201g
-fékkar sram 7.0 =157g
-fékek Ritchey V fek =374g
-hátsóváltó sram X.9 =255g
-elsõváltó XT (737-es széria) =134g
-fogaskoszoru sram 7.0 11-32 =320g
-lánc sram pc-49 9seb. =300g
-elsõkerék Bontrager Race Lite =608g
-hátsókerék American Classic agy,Mavic 221,2.0mm DT =~850g
-belsõ gumik 2x DURO 1.50-1.95 =260g
-külsõ gumik: 2x Schwalbe skinny jimmy light 1.9 =870g
ÖSSZESEN: 8360g :)

aszem valamit elszámoltam..vagy sokat kihagytam volna?
akkor teloval is 9kg.....


Ami szerintem kimaradt: bovdenezés, markolat, pedál. kormányszarvat nem használsz? A kerekeknél a felniszalag és a gyorszár is bele van számolva? spacer gyûrûk?
A többit (kulacstartó, láncvillavédõ meg ilyenek) a grammániások nem szokták számolni Feltöltött kép
Amúgy jó kis gép lesz ez. Ár/érték vagyis ár/tömeg arányban meg különösen. Gratula!
"Nem felejtem soha el, hogy ki volt mindig velem, azt is mindig tudni fogom, ki fordult ellenem."

#4723
_Alex_

_Alex_

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.086 hozzászólás
Komplett bovdenezés váltók és v-fék, kb mennyi súly?

Balance a bike right, keep the pedals turning, forget about everything except right now...
Picasa _Alex_


#4724
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás
Tud valaki saját mérésû tömeget mondani egy Sram X-Gen elsõváltóra? Nekem a konyhamérleg 20dkg fölöttit mutatott, de ez nem egy ultraprecíz mérleg, de ez akkor is sok. A grammbuznyák netes listán 187g-ot írtak asszem, de ennyit nem tévedt még a mérleg. (Be van kalibrálva, 10g-ra pontos.)

#4725
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
Ilyen könnyû alkatrészekkel nem meglepõ a pille összsúly. Talán a váz vaskos egy kicsit, a kerekek, gumik, nyereg+csõ, kormány+stucni nagyon könnyûek. 130g nem nehéz 1,9es belsõnek? Lusta vagyok utánanézni, de mintha kilógna a sorból.

#4726
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.561 hozzászólás
A bovdeneket kihagytad, szerintem mast nem.
Nem olyan meglepo ez a suly egy full merev v-fekes bringatol. Ebben a sulyban mar tarcsafekes, teleszkopos bringak rohangalnak ;)
Ride fast or be last!
I`m as fast as nobody!

#4727
yvorl

yvorl

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.030 hozzászólás
Elsõ versenyre (Buda maraton) a tervem ha merev villa maradna:

Orbea Lanza 16" (2005/2006)
-váz + korm.csap. +nyeregcsõbilincs +fektüske =1632g
-villa merev cromo 20cm-es nyak =760g
-monoblokk bb-un71 (XT) =233g
-haytómû XT (737es)175mm 42/32/22 =710g
-stucni Easton EA50 100mm-es =190g
-kormány Titán 520mm-es =149g
-nyeregcsõ USE Alien aluminium 420mm =212g
-nyereg Peregrine titánpálcás =145g
-váltókar sram X.0 markolatv. =201g
-fékkar sram 7.0 =157g
-fékek Ritchey V fek =374g
-hátsóváltó sram X.9 =255g
-elsõváltó XT (737-es széria) =134g
-fogaskoszoru sram 7.0 11-32 =320g
-lánc sram pc-49 9seb. =300g
-elsõkerék Bontrager Race Lite =608g
-hátsókerék American Classic agy,Mavic 221,2.0mm DT =~850g
-belsõ gumik 2x DURO 1.50-1.95 =260g
-külsõ gumik: 2x Schwalbe skinny jimmy light 1.9 =870g
ÖSSZESEN: 8360g :)

aszem valamit elszámoltam..vagy sokat kihagytam volna?
akkor teloval is 9kg.....
www.parkpre-italy.com www.parkpre.com
http://pix.bikemag.hu/album77
TEL.:30/4108066

#4728
Dig

Dig

    maximus

  • fórumtag
  • 10.884 hozzászólás
A demo9 nem 6 kiló taggal, hanem induri pindurit több...;)
Egyébként igaza vole-nak meg kell nézni hogy mit akarunk elérni hogy mennyi pénzünk van rá, hogy tudjuk e fedezni az esetleges szétment könnyû alkatrészeket.
Meg egy nagyon könnyû bringához tudni is kell menni, szépen ívrõl ívre.
Vedd be a piros kapszulát, és kitágul az univerzum.

#4729
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.561 hozzászólás
Ha jol sejtem akkor Demo9 a vaz. Innetol kezdve nincs ertelme konnyitgetni.
Es mivel nem orszagutizol, ezert nem csak azt kell nezni hogy a kereket milyen nehez elinditani, hanem azt is, hogy a gep elejet / hatuljat sokat kell rancigalni-emelni-pumpalni es ott bizony kokemenyen emelgeted a 20-22 kilos bringadat.
Majd csodalkozol hogy miert nem birsz rendesen vegigmenni egy palyan :D

Dignek meg tokmindegy, mivel nem versenyez, ezert mindegy ha fel perccel lasabb mint egy ultrakonnyu de kevesbe tartos bringaval.
Ride fast or be last!
I`m as fast as nobody!

#4730
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás

igyekszem segíteni :) ha megvan jöhet a karbon ahead hézagoló és a titán headlock, szigorúan karbon kupakkal. szelepsapkát is vedd le mert az is befolyásolja a perdületet és még a kiegyensúlyozottságot is javítod vele.


Nem javítja a kerék egyensúlyát, mert az illesztés a legtöbb (minden?)felnin nehezebb, mint a szelep. Viszont a súlycsökkentés bõõõõven megéri:D

#4731
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás

nem mondasz hülyeséget a titáncsavarokkal...

igyekszem segíteni :) ha megvan jöhet a karbon ahead hézagoló és a titán headlock, szigorúan karbon kupakkal. szelepsapkát is vedd le mert az is befolyásolja a perdületet és még a kiegyensúlyozottságot is javítod vele.

#4732
pézsé

pézsé

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.333 hozzászólás

Mert nekem a teljesítmény(ami alatt én a mozgást és az erõsséget értem) mindig sokkal fontosabb mint hogy könnyû legyen.
Ez alól kivétel a kerék ahol X823-as mavicok fognak figyelni.
A váz súlya nem érdekel mert nem megyek jól és sokkal fontosabb hogy élményt nyújtson a bringzás meg nem is vagyok versenyzõ.
Az apróságokon való könnyítést csak a váz és a kerekek után szabad elvégezni ha a váz és a kerekek nem könnyûek akkor a 20 30 grammos hülyeségek semmit sem érnek.


mivan? a végére kiderül hogy rokon lelkek vagyunk?

#4733
pézsé

pézsé

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.333 hozzászólás

igen, mondom én :)

persze emelett biztos érdemes grammozni a belsõvel, meg a niplikkel. inkább vegyél titáncsavarokat és fúrd fel azokat is. :rolleyes:


nem mondasz hülyeséget a titáncsavarokkal...

ha jól tudom gyorsíthatóságnál a kerék tömege a lénye. a perdületmegmaradás miatt 2x-es a szorzó, (nekem még a tartósság is fontos és nem fogom hülyére könnyíteni annak rovására )
nem a vázat fogom pörgetni hanem a kereket.

#4734
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.770 hozzászólás
õõõ viccbõl kérdeztem...

#4735
Dig

Dig

    maximus

  • fórumtag
  • 10.884 hozzászólás

miért nem:)


Mert nekem a teljesítmény(ami alatt én a mozgást és az erõsséget értem) mindig sokkal fontosabb mint hogy könnyû legyen.
Ez alól kivétel a kerék ahol X823-as mavicok fognak figyelni.
A váz súlya nem érdekel mert nem megyek jól és sokkal fontosabb hogy élményt nyújtson a bringzás meg nem is vagyok versenyzõ.
Az apróságokon való könnyítést csak a váz és a kerekek után szabad elvégezni ha a váz és a kerekek nem könnyûek akkor a 20 30 grammos hülyeségek semmit sem érnek.
Vedd be a piros kapszulát, és kitágul az univerzum.

#4736
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.770 hozzászólás
miért nem:)

#4737
Dig

Dig

    maximus

  • fórumtag
  • 10.884 hozzászólás

aha.

dig és sala téged kérdezlek:

ha már itt tartunk neked hány kilós a verád?
alunipliket használsz?
:)


Nekem jelenleg kb 6;)
Egyébként meg olyan 22 és 19.5 között szokott lenni, ami nem versenydh súly, de hozzáteszem én nem is könnyítek;)
Vedd be a piros kapszulát, és kitágul az univerzum.

#4738
pézsé

pézsé

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.333 hozzászólás

Szóval plusz tag..

aha.

dig és sala téged kérdezlek:

ha már itt tartunk neked hány kilós a verád?
alunipliket használsz?
:)

#4739
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.770 hozzászólás

5300+445+350g


= 6095g.

milyen váz? az én bringám kompletta 15.5.szóval ahhoz képest nehéz.persze nincs neki 10' útja, meg floatere sem.

#4740
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
igen, mondom én :)

persze emelett biztos érdemes grammozni a belsõvel, meg a niplikkel. inkább vegyél titáncsavarokat és fúrd fel azokat is. :rolleyes: