Jelentkezz be Regisztrálj
Grammmmánia - a végletekig
#4341
Írta 2006. február 24. - 23:03
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#4342
Írta 2006. február 24. - 21:19
#4343
Írta 2006. február 24. - 21:13
Elindult a lavina! Mint sokaknál. Fõleg egy embernél. Félek nem lesz megállás!Elkészült a bicóm, gondoltam megosztom veletek az örömöm Kicsit oldschool, kicsit vegyes képet mutat (elõben nagyon szép), de az enyém...
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#4344
Írta 2006. február 24. - 21:09
Kicsit oldschool, kicsit vegyes képet mutat (elõben nagyon szép), de az enyém...
váz: Magellan Pyxis Team (2001) - 1655 gr
fejcsapágy: Chris King NoThreadset 1 1/8" - 125 gr
monoblokk: Evolve XC X-Type
villa: Manitou Mars (2001) + AntiBob - 1546 gr
fék (hátsó): Ritchey Linear Logic (Pro) - 177 gr
fék (elsõ): XTR (BR-M951) - 202 gr
fékkar: XTR (BL-M950) - 170 gr
hajtómû: Race Face Evolve XC X-Type - 940 gr
elsõ váltó: XTR (FD-M953) - 131 gr
hátsó váltó: XTR (RD-M952-SGS) - 235 gr
váltókar: Deore LX (SL-M570) - 240 gr
lánc: SRAM PC59 - 268 gr
agyak: Tune/Bike+ CC Ultra Light - 90 gr/330 gr
felni: Sun CR17 - 425 gr/db
küllõ: DT Revo (2-1.5) - 124 gr/kerék
külsõ: IRC MythosXC II 1.95 (kevlar) - 498 gr/db
belsõ: Maxxis Superlight (1.50-1.75) - 109 gr/db
fogaskoszorú: SRAM 7.0 - 324 gr
nyeregcsõ: Kalloy (400) - 252 gr
nyereg: Fi'zi:k Nisene Ti - 275 gr
kormányszár: Zoogie (90mm/10°) - 126 gr
kormányrúd: IKE Light - 170 gr
markolat: TRINITY - 17 gr
kormányszarv: ADR - 108 gr
kilométeróra: Cateye Mity3
pedál: Shimano PD-M540 - 340 gr
bowdenek: Jagwire
A súlya összesen ~10,41 kg
Sajnos nem tudok pontosat a bovdenek és a kilométeróra miatt... A kettõre együtt 200gr-ot számoltam. Képek remélem a hétvégen meglesznek
#4345
Írta 2006. február 24. - 20:56
#4346
Írta 2006. február 24. - 20:44
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#4347
Írta 2006. február 23. - 22:10
#4348
Írta 2006. február 23. - 22:05
#4349
Írta 2006. február 23. - 21:26
nem jól értettem, elsõnek, mert azt hittem, hogy már a szövettel együtt elkészült anyagot alakítják a végsõ formájára felfújással, és ezt nem nagyon tudtam elképzelni...
#4350
Írta 2006. február 23. - 21:15
#4351
Írta 2006. február 23. - 21:12
#4352
Írta 2006. február 20. - 14:14
hogy lehet egyáltalán felfújni a merev karbon szálakat?
A karbonszál nem merev, és nem azt fújják fel.
A karbonszál-kötõanyag keveréket fújják fel (kb mint egy ragacsos szövet), és a kötõanyag hõ hatására megkeményedik, és beleágyazódnak a karbon szálak, amik még mindíg nem merevek, csak nem tudnak elmozdulni a kötõanyag miatt.
(bocs, ha csak vicc volt a kérdés...)
#4353
Írta 2006. február 20. - 12:57
#4354
Írta 2006. február 18. - 21:56
ha jól tudom a trek karbonvázakat úgy csinálják,hogy a kompozit masszát beöntik a formába,majd belülrõl felfújják. aztán ha kihûl/megszárad,akkor ott a váz. ezért itt nincsenek karbonszálak.
de ez csak egy kósza emlék, lehet,hogy tévedek.
Elvileg így mûxik minden "monocoque" váz, nem? (pl Giant MCM) Már ahol nem karboncsöveket rögzítenek (pl ragasztanak) elágazásakhoz, hanem a teljes vázat (vagy vázháromszöget) egyben kezelik). De hát attól vannak karbonszálak. Meg ezt a méhsejtes izét nem fogom teljesen...de utánaolvasgatok.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#4355
Írta 2006. február 17. - 13:34
#4356
Írta 2006. február 17. - 12:45
és ott az OCLV carbon linkre katt és alul az oclv feliratra kattintva lehet videót nézni.
#4357
Írta 2006. február 17. - 12:38
de ez csak egy kósza emlék, lehet,hogy tévedek.
#4358
Írta 2006. február 17. - 12:32
Szerintem a karbon is tud repedni, mivel a szálak bele vannak sütve/dolgozva egy nagy adag rideg epoxy gyantába és ha a gyanta törik, az elõször berepedezik és utána a szálak is szakadnak mert tulajdonképpen egy anyagról van szó, szemmel nem is látható a belsõ szövet. Amit kívül látsz más vázakon az csak díszkarbon szövet, aminek szinte semmi erõssége sincs. Sok dolgot eladnak karbonosként holott csak egy réteg szövet egy alu akármin...
A trek-eken nincs díszkarbon, (ezért is festik õket), így látható ha kezd repedni. Szerintem.
De ha nem jól látom akkor valaki homályosítson föl please!
#4359
Írta 2006. február 17. - 11:59
Egyébként az OCLV HC az kicsit más mint a hagyományos karbonszövet, az tulajdonképpen egy üreges anyagszerkezetû kompozit anyag. Így tud repedni.
Ezt elmagyaráznád légyszi hogy érted? Nem igazán tudom elképzelni. Minden karbon váz üreges szerkezetû szénszálas anyag. Max úgy tudom elképzelni a repedést, hogy a száliránnyal párhuzaosan, de ma már minden váznál változóü irányban szövik a szálakat.
Öregen szenilis és süket akarok lenni, hogy ezzel aztán mindenkinek az agyára menjek. (bár ez már most is sikerül) Ne szólj szád nem fáj fejed.
#4360
Írta 2006. február 15. - 22:12
Egyébként az OCLV HC az kicsit más mint a hagyományos karbonszövet, az tulajdonképpen egy üreges anyagszerkezetû kompozit anyag. Így tud repedni.