Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Grammmmánia - a végletekig

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
6548 hozzászólás a témában

#201
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás
enté
elég tetszetõs dolgok ezek :)

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#202
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
http://www.hellore.se/EP01.html

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#203
KandÚr

KandÚr

    vendég

  • fórumtag
  • 161 hozzászólás

Egy kis csemege, ha már grammánia!

https://picasaweb.go...feat=directlink


Nyam-nyam!
Aztán várjuk ám a tapasztalatokat(mennyire fog, hogy bírja a strapát...stb).

#204
Robroy

Robroy

    vendég

  • fórumtag
  • 10 hozzászólás
Egy kis csemege, ha már grammánia!

https://picasaweb.go...feat=directlink

#205
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás

Ajándék volt? :)
Nem akarod eladni? :)

igen
nem
:)
(bemész boltba és megveheted Te is :))

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#206
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Specialized Phenom SL - 130 mm, titánpálca
http://img217.images.../4050/kp024.jpg


Ajándék volt? :)
Nem akarod eladni? :)


A sebesség mindent megold.

 


#207
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás
Specialized Phenom SL - 130 mm, titánpálca
Feltöltött kép

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#208
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás
Igen, én is így tudtam.
Ettõl független biztos léteznek olyan felhasználási területek, ahol valahogy kezelni bírják áttetszõ réteggel is az UV sugárzás ellen, valamint amit veszít a mech. értékeibõl, az még belefér.
Giant váz is volt olyan gyárilag, hogy a felsõ rétegben volt az aramid.
Nyilván ennek inkább van marketing szaga, mert lehet mesélni az embereknek hogy felülrõl a harmadik rétegben van, vagy elhiszi vagy nem.
Na de ha látja is hogy már optikailag is más, na az már "üt" :)))

#209
kõcsirke

kõcsirke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 hozzászólás
azért az UV-védelmet ne úgy képzeld el, hogy lekenjük a cuccot radiátorzománccal...

Kevlar, along with other aramid fibers, have poor UV resistance (Kevlar loses strength roughly twice as quickly in sunlight as PET)

#210
H.Zoli

H.Zoli

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.857 hozzászólás

Kevlárt normális esetben nem szokás az UV sugárzásnak kitenni, az nem tesz jót neki.
Ekkora helyen azért kárt nem tesz az UV, meg elvileg amúgy is lehet védekezni ezellen a probléma ellen, ha megfelelõ felületkezelést kap a cucc.


A jobb horgászbotoknál is használnak kevlár szövetet a szénszálak fölé és ha van valami, amit sokat süt a nap, akkor az a horgászbot. Nem lesz annak semmi baja a naptól. Pedig egy horgászbotnak is brutális terhelést kell elviselnie.

#211
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás

Ha már itt vagy, most a te bringádnál is feltûnt, meg már korábban is találkoztam kevlár-karbon szövettel. Ez mit tud, és miért nem látom több helyen? Eddig csak villanyaknál találkoztam vele.


Elvileg a szívósságot növeli ez a fajta aramidszál. (Kevlár=aramid, csak a kevlár az ennek az anyagnak az egyik cégtõl levédett neve, mint pl. a plexi, ami poli akrilát)
Kevlárt normális esetben nem szokás az UV sugárzásnak kitenni, az nem tesz jót neki. Így sokesetben nem fogod látni hogy van kevlár is a rétegek közt, de ettõl független lehet az is ott!
Nekem egy kb. 10 éves Mizuno villában van ilyen. A fejcsõ az amúgy is takart helyen van, egyedül a kormánnyak kivágott helyén lehet ilyet találni. Ekkora helyen azért kárt nem tesz az UV, meg elvileg amúgy is lehet védekezni ezellen a probléma ellen, ha megfelelõ felületkezelést kap a cucc.

Amúgy tipikus Kevlár felhasználási terület pl. az üzemanyagcella a versenyautóknál, sokszor azok nem is egy fix formát követnek, hanem felveszik a kitöltõ szivacs amorf formáját.
Golyóálló mellény is abból van ha jól tudom, szóval mindenhol jó ahol az anyag szívóssága a kritérium! ;)

#212
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás

Köszi.Na és a hajtókar rögzítéshez is bevállalható(ht2)?


Elõzõ oldalon errõl volt szó. Igen.

#213
GT_Atee

GT_Atee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.743 hozzászólás
Köszi.Na és a hajtókar rögzítéshez is bevállalható(ht2)?
GT-Atee

#214
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Féknyereg rögzítõ csavarokat kiváltani titán csavarokra mennyire lehet életképes?


Nekem is elöl titán csavarjaim vannak. Teljesen jók.


A sebesség mindent megold.

 


#215
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
Nyugodtan cserélheted, nem törik.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#216
GT_Atee

GT_Atee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.743 hozzászólás
Féknyereg rögzítõ csavarokat kiváltani titán csavarokra mennyire lehet életképes?
GT-Atee

#217
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Nem fog elmenni, nekem is volt egy hasonló kategóriás bilincsem (még a színe is ilyen volt), s én is ilyen összegrõl kezdtem, de végül fél év vacakolás után csak 2500-ért vitték. :)


De azt az árulta, aki ha valamihez hozzáér az elromlik. :)


A sebesség mindent megold.

 


#218
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Nem fog elmenni, nekem is volt egy hasonló kategóriás bilincsem (még a színe is ilyen volt), s én is ilyen összegrõl kezdtem, de végül fél év vacakolás után csak 2500-ért vitték. :)


törölhetõ

#219
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

Nem tudom, ezért kérdeztem. De úgy látom senki se tudja, senki nincs képben az ilyen bilincsekkel kapcsolatban. Ha nem válaszol itt senki akkor felteszem 5e-ért az apróba, aztán kiderül, hogy elmegy-e annyiért vagy ha gyorsan jelentkeznek rá többen is akkor túl olcsón adom.


Nem fog elmenni, nekem is volt egy hasonló kategóriás bilincsem (még a színe is ilyen volt), s én is ilyen összegrõl kezdtem, de végül fél év vacakolás után csak 2500-ért vitték. :)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#220
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Hali!

Elnézést, ezek nem az én eszmefuttatásaim, az oldalt szerkesztõk és a Gábor rakták össze, lehet hogy bizonyos része túl populártudományosra sikeredett. :)
Naszóval, ez az abszolút értékben vett szakítószilárdság nagyság nem szerencsés dolog, sokkal jobb lenne egy táblázat, ahól tól-ig értékek v. sávok lennének. Úgy már vizuálisabb lenne az egész, és kiderülne hogy bizony van erõsebb titán bizonyos acéloknál, de abszolút értékben ez nem igaz.
Itt leginkább a vázakhoz használt anyagokról van szó. Ezesetben viszont a még biztonsággal hegeszthetõ anyagoknak nincsen akkora szakítószilárdságuk, mint azoknak a másféle alakú anyagoknak, amit szinte bárki megkaphat a boltban.
Ezen kívül számtalan más paraméter is létezik még, aminek meg kell felelni. Egy magas szakítószilárdsági érték nem garancia semmire sem, mert ha ehez egy alacsony ütõmunka párosul, akkor biztosak lehetünk abban, hogy az anyagnak nincsen szívóssága.
A rugalmasság meg megint egy másik dolog. Rugalmasságot nem lehet ötvözni, az egy anyagállandó. Azaz nincs olyan hogy rugalmasabb ötvözet.
Ezt a paramétert pl. vázak esetében a csõ méretével lehet befolyásolni. Más a dolog egy pedáltengelynél, az eléggé korlátozott mérettel bír, nem lehet egy vastag csõszerû tengelyt használni, mert akkor anatómiailag lesz szar az egész konstrukció, ugyanis minél inkább a tengely központjában van a lábunk, annál jobb!
A titánnal kiváltott acélalkatrészek amúgy 45%-al könnyebbek mint az acél volt eredetileg, ha 1:1-ben geometriailag ugyanaz. Általában viszont a titán alkatrészek némileg különböznek az acéltól, úgyhogy inkább 40% a súlymegtakarítás.

Nekem az az elvem, hogy minden anyagot a megfelelõ helyére. Van ahol a titán jobb választás, van ahol az acél (még mindig), van ahol az alu (legtöbbször ez az anyag nyer az ár/érték versenyben), a karbon se jó mindenhová, meg a tényleg jó karbonalkatrész nincsen meg fillérekbõl.

Na, remélem nem kavartam össze semmit se mégjobban! ;)
Yas.


Köszi. Értek mindent.

És mennyiben gonddolkoztál? Csak így tájékozódás...

Nem tudom, ezért kérdeztem. De úgy látom senki se tudja, senki nincs képben az ilyen bilincsekkel kapcsolatban. Ha nem válaszol itt senki akkor felteszem 5e-ért az apróba, aztán kiderül, hogy elmegy-e annyiért vagy ha gyorsan jelentkeznek rá többen is akkor túl olcsón adom.


A sebesség mindent megold.