Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Grammmmánia - a végletekig

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
6548 hozzászólás a témában

#241
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

off
Miért ír mást a szöveg? 30, 15 ,10 es érték van megadva rugalmasságra. Az idézett szövegben a "terhelést bírna" gondolom arra utal, hogy az acél vázon 30MPa hajlítana annyit mint a másikon 10 vagy 15.
Frame Materials for the Touring Cyclist itt még vannak jók!
(én is belezavarodtam, módosítanom is kellett:-)

Az a bajom hogy a mondat elejében a szakítószilárdságról van szó (11-59, 46-162, 40-120), a második felében pedig az elasztikusságról ír (10, 30, 15), annak ellenére, hogy nem az a mondat alanya és nincs a két tagmondat között logika.
Még nem olvastam el angolul, de vagy rosszul fordították vagy egy teljesen zavaros dolgot írtak. (Ebben a formában nekem simán visszadobták volna bármelyik tárgyamból, ha ilyen gondolatmenettel próbálkoznék.)


A sebesség mindent megold.

 


#242
CMX

CMX

    vendég

  • fórumtag
  • 159 hozzászólás
Ez a cucc: E-PM25Ti Hegyi pat.pedl - Exustar - Termkek - Evobike
Engem a Wellgo által gyártott Xpedo M_Force szériára emlékeztet: XPEDO. Én használtam az acél- és titántengelyes változatot is, és mindkettõ bejött. Az sajnos igaz, hogy a siklócsapágy nagyjából egy- másfél szezont bír ki, de 2010-ben már volt belõle 3 ipari csapágyas változat is.

#243
KandÚr

KandÚr

    vendég

  • fórumtag
  • 161 hozzászólás

Köszi a linket.
Ezt a részt nem tudom értelmezni, mást ír a táblázat és a szöveg.
"Viszont azt is látnunk kell, hogy a szakítószilárdság területén tényleg vannak különbségek az anyagok minõségének függvényében. Ez az érték azt mutatja, hogy ha azonos átmérõjû és falvastagságú csövekbõl, ugyanakkora kerékpárvázat építenénk a három alapanyagból, akkor az alumínium csak 1/3 annyi terhelést bírna, mint az acél, és a titán se tudna többet, mint az acél értékének felét."
Akkor most az elasztikusság vagy a szakítószilárdság számít? Elég zavaros az egész.
A táblázatban szereplõ szakítószilárdság adatot a wikipedia nem támasztja alá.

off
Miért ír mást a szöveg? 30, 15 ,10 es érték van megadva rugalmasságra. Az idézett szövegben a "terhelést bírna" gondolom arra utal, hogy az acél vázon 30MPa hajlítana annyit mint a másikon 10 vagy 15.
Frame Materials for the Touring Cyclist itt még vannak jók!
(én is belezavarodtam, módosítanom is kellett:-)

#244
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

YASEC
A "tábálzat" alatti 2. bekezdés választ ad erre a kérdésre!


Köszi a linket.
Ezt a részt nem tudom értelmezni, mást ír a táblázat és a szöveg.
"Viszont azt is látnunk kell, hogy a szakítószilárdság területén tényleg vannak különbségek az anyagok minõségének függvényében. Ez az érték azt mutatja, hogy ha azonos átmérõjû és falvastagságú csövekbõl, ugyanakkora kerékpárvázat építenénk a három alapanyagból, akkor az alumínium csak 1/3 annyi terhelést bírna, mint az acél, és a titán se tudna többet, mint az acél értékének felét."
Akkor most az elasztikusság vagy a szakítószilárdság számít? Elég zavaros az egész.
A táblázatban szereplõ szakítószilárdság adatot a wikipedia nem támasztja alá.


A sebesség mindent megold.

 


#245
KandÚr

KandÚr

    vendég

  • fórumtag
  • 161 hozzászólás

Biztos, hogy a titán gyengébb, mint az acél?
Ezért kérdezem: Szakítószilárdság - Wikipédia


YASEC
A "tábálzat" alatti 2. bekezdés választ ad erre a kérdésre!

#246
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Biztos, hogy a titán gyengébb, mint az acél?
Ezért kérdezem: Szakítószilárdság - Wikipédia


A sebesség mindent megold.

 


#247
Robroy

Robroy

    vendég

  • fórumtag
  • 10 hozzászólás

Már régóta létezik, én is használtam 2 szezonban.
A probléma, hogy szétkotyog, kenegetés sem menti meg.
Versenyzöknek jönne be szerintem és használtan is jó pénzért ell lehet adni (mielött kimullik).
Anno 50-60 Eut fizettem érte.


Tudni szeretném hogy kb. hány km alatt hullott szét alattad a csapágyazása, és hogy te milyen súlyú vagy. Ha nem titok, mert én is ebben gondolkodom.

#248
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás

az átverés az árban van, gyengébbet kapsz drágábban, így nem nagy kunszt a tömegcsökkentés, erre egy reszelõvel én is képes vagyok itthon

hozod a pedálod? az 540-bõl én faragok ilyen tömegüt, és neked csak egy 20-as lesz :)


Az 540-bõl faragott pedálnak egy hetet adnék, míg ez a pedál szerintem a versenyterhelést is bírná hónapokig.

Hamarabb bíznám a golyóim épségét az exustarra, és nem a farigcsáló szakértelmedet kérdõjelezem meg, hanem azt, hogy lehet a shimanoból ennyi anyagot kiszedni úgy, hogy nem törne ketté :)

#249
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

70kg alatt vagyok, bringával együtt. Nekem tökéletesen megfelelne egy olyan pedál, ami 80kg-os ember alatt simán megadná magát, cserébe én "élvezhetném" hogy ezzel is faragtam 100g-ot a bringámból. Szerintem teljesen rendben van.


az átverés az árban van, gyengébbet kapsz drágábban, így nem nagy kunszt a tömegcsökkentés, erre egy reszelõvel én is képes vagyok itthon

hozod a pedálod? az 540-bõl én faragok ilyen tömegüt, és neked csak egy 20-as lesz :)

#250
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás
70kg alatt vagyok, bringával együtt. Nekem tökéletesen megfelelne egy olyan pedál, ami 80kg-os ember alatt simán megadná magát, cserébe én "élvezhetném" hogy ezzel is faragtam 100g-ot a bringámból. Szerintem teljesen rendben van.

#251
Rebell-78

Rebell-78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.977 hozzászólás
Ki-belépés az exusztárnál shimano nivón van.
érdekes, hogy mindent halállra lehet itélné, aznélkül, hogy használta volna valaki.

#252
Robroy

Robroy

    vendég

  • fórumtag
  • 10 hozzászólás

Ha már az elõbbiekben a pedáloknál tartottunk, akkor ez még használható is:
E-PM28Ti Hegyi pat.pedl - Exustar - Termkek - Evobike


Látom elég vegyes a hozzáállás ezekhez a pillekönnyû alkatrészekhez. A teherbírása egyébként úgy tudom azért van korlátozva a titán tengelyes pedáloknak mert túl nagy lenne a kihajlása (maradandó alakváltozás nélküli torzulás) a tengelynek amit a csapágyak nem biztos hogy kultiválnának. A titánt pont ezen tulajdonsága miatt tartják olyan nagy becsben (vagyis ezért ilyen drága) mivel rendkívül rugalmas, azaz nem fárad ki mint az alu, vagy az ebbe az árkategóriába tartozó acélötvözetek.

#253
KandÚr

KandÚr

    vendég

  • fórumtag
  • 161 hozzászólás
Jó játék lehet egy ilyen könnyû pedál, csak nekem 2 nagy gondom van az ilyenekkel: 1. nincs olyan határozott ki és belépés mint a Shimanónál, 2. elkapsz velük egy követ és sztem meghallnak.
Mountain Bike Forums
Mountain Bike Forums (ez vicces , alu pedál tengely)

#254
Rebell-78

Rebell-78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.977 hozzászólás

Van egy picivel nehezebb változata is sokkal olcsóbban , ez is még majdnem 100gr-al könnyebb mint a pdm980 kb azonos árban:
E-PM25Ti Hegyi pat.pedl - Exustar - Termkek - Evobike


Már régóta létezik, én is használtam 2 szezonban.
A probléma, hogy szétkotyog, kenegetés sem menti meg.
Versenyzöknek jönne be szerintem és használtan is jó pénzért ell lehet adni (mielött kimullik).
Anno 50-60 Eut fizettem érte.

#255
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
Azért írtam, hogy valószínûleg, mert egyáltalán nem biztos. A tömeget elérhetnék, de a teherbírást talán nem tudnák tartani. Könnyen elõfordulhat, hogy ugyanolyan külsõ méretek mellett egy tömör titán tengely többet bír, mint egy azonos tömegû üreges acél. Biztos van olyan acél alapanyag amit extrém vékony falvastagsággal is kibírná a szélsõséges könnyítést, de biztos nem lenne olcsó. A Reynolds 953-as vázak például már a titánvázak árszintjét közelítik, vagy már el is érték.

A küllõknél jól látszik a dolog. A 2 mm-es küllõnél jóval könnyebb az 1.5-ös, viszont nem gyengébb. Még könnyebb a 2 mm-es titánküllõ, de a szakítószilárdsága kisebb és a kifáradása is gyorsabb. Vannak 1.4 körüli küllõk is, ám azok sem tudnak sokkal többet mint egy titánküllõ, és nem is túl olcsók. Van akinek minden pénzt megér az a 10-20 gramm, van akinek meg csak jóval kevesebbet.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#256
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Egy pedált ami 70-120e Ft mekkora értékû bringán tudtok elképzelni? Mert én 3000000 ft felett. Az viszont már F50-Enzo Ferrari kategória azaz abszolult luxus gyakorlati haszon nélkül.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#257
venember83

venember83

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.152 hozzászólás

Az összes titántengelyes pedálnál megvan ez a korlátozás, az alapanyag miatt. Ugyanazok a méretei mint az acélnak, viszont a titán valamivel gyengébb anyag, így kevesebbet is bír, viszont könnyebb. ...Ami egyébként nem túl jó, mert valószínûleg ugyanezt a súly elérnék egy kikönnyített, tehát kevesebb anyagot tartalmazó acél tengellyel is.


Akkor mégis parasztvakítás, hisz ha ugyanez elérhetõ lenne egy olcsóbb és kikönnyített acél tengellyel is, akkor mégis egyesek titánimádatára alapoznak a gyártók, fejlesztõk stb. Acéltengellyel ugyanez a tömeg olcsóbban. Csak akkor nem lenne ott a "titán" varázsszó a leírásba. Nem?

#258
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
Az összes titántengelyes pedálnál megvan ez a korlátozás, az alapanyag miatt. Ugyanazok a méretei mint az acélnak, viszont a titán valamivel gyengébb anyag, így kevesebbet is bír, viszont könnyebb. Nem parasztvakítás, csak egy másfajta kompromisszum. Ami egyébként nem túl jó, mert valószínûleg ugyanezt a súly elérnék egy kikönnyített, tehát kevesebb anyagot tartalmazó acél tengellyel is. Meg nem mindenki 100 kiló.

A könnyû = olcsó és nehéz = drága teória a péknél biztosan mûködik, de a komolyabb ipari területeken már kevésbé. Lást autógyártás, repülõgépipar, stb.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#259
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
425 euró egy pedálért....jó isten

#260
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
lehet csak az én fejemben van nagy zûrzavar, de ha van egy 100 gramm tömegû alkatrész, amit bárki használhat, akkor azt akkor fejlesztem, ha ugyanezt fogja tudni 50 gramm tömeg mellett is, ehhez gondolom kell okos tervezés és jobb alapanyag = csúcstechnika

ha viszont a fejlesztésem eredménye az, hogy a tömeggel együtt a megbízhatóság is felezõdik akkor abban mi a fejlesztés? talán még olcsóbb is legyártani, kevesebb anyag kell hozzá :) = szimpla parasztvakítás

Illetve miket beszélek. Nem az a parasztvakítás, hogy max 80 kg-ig is gyártanak terméket, ha ezzel optimalizálni tudod a súly/teljesítmény arányt. A parasztvakítás az, hogy elhitetik veled, hogy ez fejlõdés,meg ûrtechnika, és kérnek érte 5X-10X árat, ahelyett, hogy kb. ugyanannyiért vesztegetnék mondjuk a szimplán vékonyabb anyagból készült, ezért súlykorlátozott kormányt, mint a normálisat.

Én régebben ipari rögzítéstechnikával foglakoztam, de ott a könnyebb és gyengébb termék olcsóbb volt, mint a nehezebb és erõsebb :) (ugyanazon anyagból, és gyártástechnológia mellett)