Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Grammmmánia - a végletekig

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
6548 hozzászólás a témában

#1581
end.re:

end.re:

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás
  • LocationBP
Sziasztok,

Köszönöm a válaszokat és az ötleteket!

A bringa alapvetõen terep felhasználásra lesz hivatott,lehetõleg napi gyakoriságal,ezért a használhatóság igen fontos szempont,és a "lehetõ" legmegbizhatobb,legtartosabb,legjobb teljesítményt nyujtó szerkezet szükséges,igyekszem ezt a könnyítgetés elé helyezni...
Terhelés szempontjából is érdekes a helyzet...az emlitett sorrend pont fordított lesz,elöször túra,hobby verseny,majd remélhetõleg komoly,elitt versengés...de ez számomra messze van...mert sajnos volt egy hosszabb kihagyásom a komoly bringázás,mozgás terén...ezért most közelebb vagyok a 9Xkg mint a 70hez,de nem csak a bringa könnyítésén ügyködök,a másik bringám már bevetés alatt áll,és fejlödünk...

A fentieket muszály figyelnem,és az alkatrészek nagy része már meg van,de ha cserével ténylegesen javul a helyzet minden terén,akkor igyekszem...

A váz új,és számomra ez volt elérhetõ,minden szempontból,ezért most erre építek...kiderül...

Villa szintén új darab,és SIDet használtam egy ideje,és megtanultam használni,vagy csak megszoktam...csak ahogy esik az én tömegem is,ismét összeszokunk...remélem...

Fékek terén,biztos voltam hogy e bringára (még) vfék kerül,és komolyan gondolkoztam Extralight,FRM,KCNC,Mrazek, mint lehetséges választás,de végülis az Avid Ultimate az amit választottam,gondolom mert eddig az Avid fékek váltak be esetemben,vagy mert nem igazán sikerült kiprobálnom mást,az FRM fékeket is csak röviden,és az infók itt is,és más gramhusszár portálokon is,nem voltak egyéertelmüek e fékekel kapcsolatban,bizonyára ugyan olyan jó,de részemrõl mondhatni inkább biztosra mentem,de nem tömeg szempontjából...

Meghajtás területén is érdekes a helyzet,van ez a hajtomû ami tökéletes,szinte új állapotú,420g körûl,csak a karok,rég nem a legkönnyebb,de van számomra egy fontos elönnye,az hogy alacsony a q-faktorra,és hogy már megvan egy ideje,csak nem építettem be,de a térdeim ezt jobban kedvelik,mint az integrált társait,az isis csapágyak szempontjából nem volt az igazi nekem,végülis ezért nem érzem még a cserét alkalmasnak...
Ami a lánckerekeket,láncot,fogaskerekeket,közép,kormány csapágyat illeti,szintén hasonló állapotban mint a hajtomû,de amint elkopnak cserélném,jobbra könnyebbre,ezért is várom ötleteiteket,mondjuk ezt kicsit vissza fogja ismét a hajtomû ami négyszögés,de méginkább az hogy standard lyukköru, ezért 2X9 meghajtás nehézkes,és 3X9 de országuti fogsorral,és kisebb lánctányérok,valamint országuti váltok felálásban is reménytelen...

A kegészítök terén,mint nyereg(nekem SLR vált be) nyeregcsõ,kormány,kormányszár,szintén figyelnem kell amit legelején irtam...bármennyire néztem az igen könnyû alternativákat,mint Extralight,KCNC,FRM,Schmolke,Carbon-Ti,M2,New Ultimate,Tune,XXlight,AX-lightness,stb,az én esetemben lehet nem a legjobb választás,úgy limit,mint garanciális feltételek,mint anyagi vonzat tekintetében...szerintetek,mi az ami így is választható?
Szerintetek,milyen átmérõ lenne elönnyösebb?nyeregcsõ 31.6 vagy 27.2+adapter?kormányszár,kormány 31.8 vagy 25.4?
Az ilyen apróságok mint nyeregcsõbilincs,kerékgyorszár(én már egy ideje csavarosat használok,és nekem megfelel) rózsa+kupak,k.dugó,markolat és hasonlók esetében lehet-e hátrány ha a minimálisat választom,gyengébb megoldások? Pl 5gr karbon nygyz.(saját 17),35gr titán kgyz(enyém48) imbuszos mindkettõ,30-40gr alu RockShox dió helyet 5gr Schmolke dugó,vagy alu karbon kormány dugó(15-20gr) helyet 3-5gr karbon?Powercordz kábelek?stb?

Kerekek tekitetében szintén a tartóság,teljesítmény,megbizhatóság,garancia,az én esetemben is,de persze ha még igazán könnyû is...
Talán amit ti is emlitettetek, Tune Standard,és esetlek kerámiás kivitelben?megéri a plusz teljesítmény?ha van ilyen?a tömeg,anyagi,valamint nem sérülékenyebb mint a sima alu felület?nem használtam,csak szeretném...
Tune (28ly2kereszt)Mig70+Mag180(32ly3kereszt) agyakra gondoltam,DT Aerolight vagy Sapim CX-Ray küllök+alu anyák,és Mavic XC717,vagy DT4.1C?más?vagy inkább alu,és könnyebb felni?
Valamelyik belsõnélküli megoldás?esetleg UST gyári kerék?ilyen árban Mavic CrossMax ST,de az nehezebb,de mennyire?esetleg valami hasonló?
Külsõk terén is várom véleményeteket,habár ez annyira kiszámíthatatlan,több pár sem elég soha...

Elnézést hogy ilyen hosszúra sikeredet,és hogy csak most válaszolok,valamint hogy ennyit kérdezek...

Mindent köszönök,várom a további ötleteket...

#1582
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
a titan csavar a tarcsafek korul azert is jo otlet, mert nem rozsdasodik. es azert a kerek kornyeken kapja a vizet-sarat az acelcsavar...

a listat nezve

xtr sor, kmc x9sl lanc, xtr hajtomu esetleg next sl. meg annal a neyeregcsonel is lehetne konnyebbet talalni
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1583
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
Egy pár, a vázzal vagy a kiegészítõkkel harmonizáló színre eloxált alu csavar, hogy a design oltárán is áldozzunk egy kicsit.:D


#1584
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

én nem vagyok 1 grammozós fajta, de a fölösleges kulacstartó furatokba akarok szerzni müanyag csavart.
sose teszek oda tartot ugyse (nekem elég 1 tartó.) tök fölösleges benne hordanom az acél csavart.
vmit meg muszáj bennehagyni hogy nem folyjon ott be a viz....


Ragaszd le celluxszal, az könnyebb, mint akármilyen csavar.

#1585
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.108 hozzászólás
Tárcsacsavarok: 3 db alu, 3 db titán ;)
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#1586
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.271 hozzászólás

én nem vagyok 1 grammozós fajta, de a fölösleges kulacstartó furatokba akarok szerzni müanyag csavart.
sose teszek oda tartot ugyse (nekem elég 1 tartó.) tök fölösleges benne hordanom az acél csavart.
vmit meg muszáj bennehagyni hogy nem folyjon ott be a viz....

nyomd ki sziloplasszttal
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1587
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

és a komplett tárcsafék csavarzat anyagcseréjével (Fe --> Ti) mennyit lehet kb megspórolni?


Még nem mértem, csak számolok. Tárcsacsavarok -6g, féknyereg csavarok -6g, ha van adapter akkor még -6g, az -18g és az egész szorozva kettõvel, -36g kb 20e ft-ért.
Elsõ lépésben igazából ahol lehet az acél csavarok alura cserélésével érdemes kezdeni, sokat hoz súlyban és olcsó.


A sebesség mindent megold.

 


#1588
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.107 hozzászólás
én nem vagyok 1 grammozós fajta, de a fölösleges kulacstartó furatokba akarok szerzni müanyag csavart.
sose teszek oda tartot ugyse (nekem elég 1 tartó.) tök fölösleges benne hordanom az acél csavart.
vmit meg muszáj bennehagyni hogy nem folyjon ott be a viz....

#1589
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Egy igazi grammmániás csak 3 csavart használ. :)


A sebesség mindent megold.

 


#1590
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.271 hozzászólás

természetesen :D
és megkérdezhetem h azt hol tudtad beszerezni, mert elöbbi linkeden kivül azt még sehol sem láttam...

és a komplett tárcsafék csavarzat anyagcseréjével (Fe --> Ti) mennyit lehet kb megspórolni?

pbikeban is van ..árat ne kérdezd de qrva drága
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1591
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.107 hozzászólás
természetesen :D
és megkérdezhetem h azt hol tudtad beszerezni, mert elöbbi linkeden kivül azt még sehol sem láttam...

és a komplett tárcsafék csavarzat anyagcseréjével (Fe --> Ti) mennyit lehet kb megspórolni?

#1592
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

enté: ha jol emlékszem neked a tárcsarögzítö csavarok titánium csavarok. maga a 6 kis tárcsát fogo csavar is az vagy csak a féket rögzitö csavarok?

Természetesen az a hat csavar is titán. ;)

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#1593
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
end.re: mire szeretnéd használni a bringát (komoly versenyzésre, hobbi versenyzésre vagy túrázásra)?


A sebesség mindent megold.

 


#1594
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.107 hozzászólás
endre: szép összeállítás.

fékkarból esetleg extralite is könnyebb mint az avid. http://www.extralite.../index_euro.htm

meg ha már szóba került akor érdemes szétnézned az extralite termékek között mert sok egyéb alkatrészük is nagyon jó súlyban van ;)
áruk persze ütös, de azért amit most fogsz épiteni az sem egy olcso járgány lesz...


enté: ha jol emlékszem neked a tárcsarögzítö csavarok titánium csavarok. maga a 6 kis tárcsát fogo csavar is az vagy csak a féket rögzitö csavarok?

#1595
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.108 hozzászólás
Hajtómûnek jó lenne egy Tune BigFoot is :)
Bár négyszöges, de irdatlan könnyû...

Kiegészítõket is le lehet cserélni Schmolke-ra, bár ez már aranyár, dehát valamit valamiért ;)

Felni is lehetne ZTR Olimpic, Sapim Aero küllõkkel, Tune agyakkal, hátsóváltó is mehetne XTR, könnyebb "picit" mint az X.O.

És még: "Számomra ami fontos,hogy minden alkatrész a lehetõ legmegbizhatobb,legtartosabb,legjobb teljesítményt nyujtó legyen"
Ilyen nincs ha könnyû bringát akarsz összerakni :)

Továbbá a SD Ultimate fék/fékkar sem a legkönnyebb, még az SL is könnyebb nála, féláron. Ha igazán könnyût akarsz akkor !FRM! karból, fékbõl is. Még be is lehet szerezni itthon.

Meg persze vázcsere egy kartonvázra és esetleg egy merevvilla. De ez pénztárca/izlés kérdése.

Ennyi...
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#1596
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás
Ha nem fontos az ár, vagy rádszakadt a bank:
-váz Scott Scale kb -350 vagy 400 gramm esetleg egy fullkarbon Giant
-fékeket lecserélném KCNC v fékekre
-Maxxix Maxlight gumik -40gram
-villa FRM bi-Carbon -100 g
-tune kerékszett kb 1320g
-hajtókar: FRM Cu2 Evolution

Zoli úgy látom shimano alkatrészek nem jöttek számításba az építéskor

Ezek a cuccok már megvannak neked és csak össze kell építeni a bringát? Igen tekintélyes alkatrészlista. A fenti listámról leginkább a fék-hajtómû-kerékcsere ami kivitelezhetõ. Bár ha telót sem vettél még és újonnan akarod, nem sokat kell hozzátenni az FRM hez.

#1597
H.Zoli

H.Zoli

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.857 hozzászólás
Egy xtr hajtómûvel és 32-es xrt fogsorral is nyer 100-120g-ot, és lehet hogy jobb is.:)
Illetve egy Crank Brothers Eggbeater 4ti pedállal is majd egy 100-as lejönne.

#1598
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás
hm, nem tudom ezen még mit lehet könnyíteni...
esetleg egy könnyebb vázat...

nyeregcsõbõl vehetsz pl. kcnc-t, nyersz közel 100 grammot.
azonkívül nem jut eszembe most könnyebb alkatrész.

mire építed, grammra vagy használhatóságra?
ha utóbbi, akkor kereshetnél egy merevebb telót esetleg...

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#1599
end.re:

end.re:

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás
  • LocationBP
Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni,e bringa építéséhez,könnyítéséhez:


Váz Cube Reaction 2008 fekete anodizált 7005TB+T6HT 18” 1450

Villa Rock Shox SID World Cup 17cm villanyak matt fekete 1250

Kormány csapágy FSA Z félintegrált 1⅛"Ø fekete 100

Homlokcsõ védõ Karbon natúr 5

Kormány szár alátét Karbon 10mm natúr 5

Kormány szár Syntace F99/254 1⅛"Ø 105mm 6° fekete 105

Kormány Syntace Duraflite Carbon 25.4mmØ 580mm 9° karbon 115

Kormány vég szár 0

Váltó karok Sram X.O 3X9 karbon 170

Fék karok Avid Speed Dial Ultimate V-fékkar fekete 155

Markolat Szivacs 10

Nyereg szár gyorszár BoltOnTi 34.9Ø fekete 17

Nyereg szár Syntace P6 31.6mmØ 400mm karbon 230

Nyereg Selle Italia SLR fekete 140

Bowdenek kábelek Nokon Konkavex fekete + Powercordz fekete 100

Elsõ fék Avid Single Digit Ultimate V-fék fekete 180

Hátsó fék Avid Single Digit Ultimate V-fék fekete 180

Elsõ váltó Sram X 34.9Ø 3s. fekete 120

Hátsó váltó Sram X.O rövid 9s. karbon 210

Hajtómû csapágy Race Face Taperlock Cro Mo 73X107mm piros 220

Hajtómû Race Face Next LP 175mm 74/110mmØ fehér-karbon 420

Lánckerekek Race Face Race Rings 24-34-46 74/110mmØ fekete 230

Pedál Crank Brothers Eggbeater SL kék 260

Lánc Rohloff SLT99 MTB 9s. polírszürke 300

Láncvilla védõ Karbon natúr 5

Fogaskerekek Shimano Deore XT 11-34 9s. fekete-polírszürke 300

Kerék gyorszár BoltOnTi fekete 48

Elsõ agy WTB Laser Disc Lite 100mm 32ly. fekete 145

Hátsó agy WTB Laser Disc Lite 135mm 32ly. 9s. fekete 255

Küllõk DT Swiss Revolution 2-1.5-2mmØ 258-260-262mm fekete 280

Küllõ anyák DT Swiss Aluminium 2mmØ 12mm polírszürke 20

Felnik Mavic XC 717 abroncsfék 26"Ø 32ly. fekete 820

Belsõvédõ szalag 3M szalag 5

Gumi belsõk Maxxis Flyweight 1.9-2.1 Schrader 190

Külsõ gumiabroncsokMaxxis Flyweight 330 1.9 fekete 660

Összesen(gr): 8700

A tömeg adatok hozzávetölegesek,és az alkatrész lista is...

Amit mindenképpen cserélnék azok a kerekek(Tune Standard+Ceramic,Mavic ST),és gondolkodom valamiféle belsõ nélküli megoldáson is...
A nyereg,nyeregszár,kormány,kormányszár is csak elméletileg ez,várom ötleteiteket...
Más,ami kopik majd cserélem...csak elöször össze kell építenem...

Számomra ami fontos,hogy minden alkatrész a lehetõ legmegbizhatobb,legtartosabb,legjobb teljesítményt nyujtó legyen,valamint a tömeg nem minden,komoly terméktámogatás,és az ár is fontos...

Válaszaitokat elöre is köszönöm,

endre

#1600
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
Könnyû tárcsa
http://www.scrubcomp...60mm_rotor.html

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]