Jelentkezz be Regisztrálj
Grammmmánia - a végletekig
#1561
Posted 2008. June 15. - 21:29
koszonet
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1562
Posted 2008. June 15. - 21:25
Sztem. CrossMaxx lehet h. nehezebb de legalább erõs,szinte az összes profi versenyzõ azt használ.
És DT-t meg Fulcrum-t és egyéb okosságot+amt kap, neki tökmindegy mivel megy ... amit ad a szponzor ... az egész csak reklám
A 717 is bírja a 90kg-t.
Nehéz. A profik azzal mennek, amit alájuk tesznek...
Apropó ... meylik az a kerék amit mondtál ma?
Balu X-man . . . . . A legjobb amit eddig ettem: Gélbõl X
#1563
Posted 2008. June 15. - 21:17
a csapatban 3an is vettek saját pénzen slr-tNehéz. A profik azzal mennek, amit alájuk tesznek...
de amúgy igazad van
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#1564
Posted 2008. June 15. - 20:52
vagy xm819, UST gumival - és akkor nem gond, hogy a 90 kilóval esetleg felütöd. igaz, kicsit nehezebb lesz így...
A 717 is bírja a 90kg-t.
Sztem. CrossMaxx lehet h. nehezebb de legalább erõs,szinte az összes profi versenyzõ azt használ.
Nehéz. A profik azzal mennek, amit alájuk tesznek...
A sebesség mindent megold.
#1565
Posted 2008. June 15. - 19:50
#1566
Posted 2008. June 15. - 14:27
#1567
Posted 2008. June 15. - 10:46
Mi köze van a grammániához ennek?
Én személy szerint 400 gr körüli felniben gondolkodnék,pl xc 717
-=B.B.B.=-
"Aki nevet,azzal együtt nevet a világ.Aki sír,az egyedül sír..." Oldboy
#1568
Posted 2008. June 15. - 10:32
Mert akkor keress egy erõsebb felnit, egy külsõt, aminek van mintája, és nem ütöd fel percenként, stb. Én a <80 kilómmal se merném ezeket bevállalni.
#1569
Posted 2008. June 15. - 10:10
#1570
Posted 2008. June 15. - 08:17
A súlyfaragásból menetkényelembõl inkább a kerekekkel variálj. Egy jó futásteljesítményû ksi súrlódású kerékszettbe ruháznék be, de azt viszont igyekeznék az anyagi és biztonsági határokon belül a legkönyebbre építeni. Pl Chris King agyak (vagy Tune) Sun UFO felni, meg valami küllõk. Alu küllõanyákkal. Egy pár Maxxis Maxlight külsõ és kész is.
A mig 70 mag 180 nagyon könnyû, de kevéssé tartós, 90kg ot nem tudom meddig bírnának.
Nyeregcsõbõl én mernék Tune-t venni, azt hiszem ott nincs súlylimit és még piszok könnyû is.
#1571
Posted 2008. June 15. - 02:13
Köszönöm a válaszokat és az ötleteket!
A bringa alapvetõen terep felhasználásra lesz hivatott,lehetõleg napi gyakoriságal,ezért a használhatóság igen fontos szempont,és a "lehetõ" legmegbizhatobb,legtartosabb,legjobb teljesítményt nyujtó szerkezet szükséges,igyekszem ezt a könnyítgetés elé helyezni...
Terhelés szempontjából is érdekes a helyzet...az emlitett sorrend pont fordított lesz,elöször túra,hobby verseny,majd remélhetõleg komoly,elitt versengés...de ez számomra messze van...mert sajnos volt egy hosszabb kihagyásom a komoly bringázás,mozgás terén...ezért most közelebb vagyok a 9Xkg mint a 70hez,de nem csak a bringa könnyítésén ügyködök,a másik bringám már bevetés alatt áll,és fejlödünk...
A fentieket muszály figyelnem,és az alkatrészek nagy része már meg van,de ha cserével ténylegesen javul a helyzet minden terén,akkor igyekszem...
A váz új,és számomra ez volt elérhetõ,minden szempontból,ezért most erre építek...kiderül...
Villa szintén új darab,és SIDet használtam egy ideje,és megtanultam használni,vagy csak megszoktam...csak ahogy esik az én tömegem is,ismét összeszokunk...remélem...
Fékek terén,biztos voltam hogy e bringára (még) vfék kerül,és komolyan gondolkoztam Extralight,FRM,KCNC,Mrazek, mint lehetséges választás,de végülis az Avid Ultimate az amit választottam,gondolom mert eddig az Avid fékek váltak be esetemben,vagy mert nem igazán sikerült kiprobálnom mást,az FRM fékeket is csak röviden,és az infók itt is,és más gramhusszár portálokon is,nem voltak egyéertelmüek e fékekel kapcsolatban,bizonyára ugyan olyan jó,de részemrõl mondhatni inkább biztosra mentem,de nem tömeg szempontjából...
Meghajtás területén is érdekes a helyzet,van ez a hajtomû ami tökéletes,szinte új állapotú,420g körûl,csak a karok,rég nem a legkönnyebb,de van számomra egy fontos elönnye,az hogy alacsony a q-faktorra,és hogy már megvan egy ideje,csak nem építettem be,de a térdeim ezt jobban kedvelik,mint az integrált társait,az isis csapágyak szempontjából nem volt az igazi nekem,végülis ezért nem érzem még a cserét alkalmasnak...
Ami a lánckerekeket,láncot,fogaskerekeket,közép,kormány csapágyat illeti,szintén hasonló állapotban mint a hajtomû,de amint elkopnak cserélném,jobbra könnyebbre,ezért is várom ötleteiteket,mondjuk ezt kicsit vissza fogja ismét a hajtomû ami négyszögés,de méginkább az hogy standard lyukköru, ezért 2X9 meghajtás nehézkes,és 3X9 de országuti fogsorral,és kisebb lánctányérok,valamint országuti váltok felálásban is reménytelen...
A kegészítök terén,mint nyereg(nekem SLR vált be) nyeregcsõ,kormány,kormányszár,szintén figyelnem kell amit legelején irtam...bármennyire néztem az igen könnyû alternativákat,mint Extralight,KCNC,FRM,Schmolke,Carbon-Ti,M2,New Ultimate,Tune,XXlight,AX-lightness,stb,az én esetemben lehet nem a legjobb választás,úgy limit,mint garanciális feltételek,mint anyagi vonzat tekintetében...szerintetek,mi az ami így is választható?
Szerintetek,milyen átmérõ lenne elönnyösebb?nyeregcsõ 31.6 vagy 27.2+adapter?kormányszár,kormány 31.8 vagy 25.4?
Az ilyen apróságok mint nyeregcsõbilincs,kerékgyorszár(én már egy ideje csavarosat használok,és nekem megfelel) rózsa+kupak,k.dugó,markolat és hasonlók esetében lehet-e hátrány ha a minimálisat választom,gyengébb megoldások? Pl 5gr karbon nygyz.(saját 17),35gr titán kgyz(enyém48) imbuszos mindkettõ,30-40gr alu RockShox dió helyet 5gr Schmolke dugó,vagy alu karbon kormány dugó(15-20gr) helyet 3-5gr karbon?Powercordz kábelek?stb?
Kerekek tekitetében szintén a tartóság,teljesítmény,megbizhatóság,garancia,az én esetemben is,de persze ha még igazán könnyû is...
Talán amit ti is emlitettetek, Tune Standard,és esetlek kerámiás kivitelben?megéri a plusz teljesítmény?ha van ilyen?a tömeg,anyagi,valamint nem sérülékenyebb mint a sima alu felület?nem használtam,csak szeretném...
Tune (28ly2kereszt)Mig70+Mag180(32ly3kereszt) agyakra gondoltam,DT Aerolight vagy Sapim CX-Ray küllök+alu anyák,és Mavic XC717,vagy DT4.1C?más?vagy inkább alu,és könnyebb felni?
Valamelyik belsõnélküli megoldás?esetleg UST gyári kerék?ilyen árban Mavic CrossMax ST,de az nehezebb,de mennyire?esetleg valami hasonló?
Külsõk terén is várom véleményeteket,habár ez annyira kiszámíthatatlan,több pár sem elég soha...
Elnézést hogy ilyen hosszúra sikeredet,és hogy csak most válaszolok,valamint hogy ennyit kérdezek...
Mindent köszönök,várom a további ötleteket...
#1572
Posted 2008. June 14. - 09:22
a listat nezve
xtr sor, kmc x9sl lanc, xtr hajtomu esetleg next sl. meg annal a neyeregcsonel is lehetne konnyebbet talalni
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1573
Posted 2008. June 14. - 07:57
#1574
Posted 2008. June 14. - 07:34
én nem vagyok 1 grammozós fajta, de a fölösleges kulacstartó furatokba akarok szerzni müanyag csavart.
sose teszek oda tartot ugyse (nekem elég 1 tartó.) tök fölösleges benne hordanom az acél csavart.
vmit meg muszáj bennehagyni hogy nem folyjon ott be a viz....
Ragaszd le celluxszal, az könnyebb, mint akármilyen csavar.
#1575
Posted 2008. June 13. - 23:00
#1576
Posted 2008. June 13. - 22:58
nyomd ki sziloplasszttalén nem vagyok 1 grammozós fajta, de a fölösleges kulacstartó furatokba akarok szerzni müanyag csavart.
sose teszek oda tartot ugyse (nekem elég 1 tartó.) tök fölösleges benne hordanom az acél csavart.
vmit meg muszáj bennehagyni hogy nem folyjon ott be a viz....
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1577
Posted 2008. June 13. - 22:58
és a komplett tárcsafék csavarzat anyagcseréjével (Fe --> Ti) mennyit lehet kb megspórolni?
Még nem mértem, csak számolok. Tárcsacsavarok -6g, féknyereg csavarok -6g, ha van adapter akkor még -6g, az -18g és az egész szorozva kettõvel, -36g kb 20e ft-ért.
Elsõ lépésben igazából ahol lehet az acél csavarok alura cserélésével érdemes kezdeni, sokat hoz súlyban és olcsó.
A sebesség mindent megold.
#1578
Posted 2008. June 13. - 22:57
sose teszek oda tartot ugyse (nekem elég 1 tartó.) tök fölösleges benne hordanom az acél csavart.
vmit meg muszáj bennehagyni hogy nem folyjon ott be a viz....
#1579
Posted 2008. June 13. - 22:33
#1580
Posted 2008. June 13. - 22:32
pbikeban is van ..árat ne kérdezd de qrva drágatermészetesen
és megkérdezhetem h azt hol tudtad beszerezni, mert elöbbi linkeden kivül azt még sehol sem láttam...
és a komplett tárcsafék csavarzat anyagcseréjével (Fe --> Ti) mennyit lehet kb megspórolni?
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való