Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Grammmmánia - a végletekig

- - - - -

  • Please log in to reply
6538 replies to this topic

#1561
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
ha 15percen belul jut eszedbe ketto dolog, akkor inkabb hasznald a Feltöltött kép gombot legyszives.

koszonet

YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1562
balu75

balu75

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,854 posts

Sztem. CrossMaxx lehet h. nehezebb de legalább erõs,szinte az összes profi versenyzõ azt használ.


És DT-t meg Fulcrum-t és egyéb okosságot+amt kap, neki tökmindegy mivel megy ... amit ad a szponzor ... az egész csak reklám

A 717 is bírja a 90kg-t.



Nehéz. A profik azzal mennek, amit alájuk tesznek...


Apropó ... meylik az a kerék amit mondtál ma?
... a mai napon rájöttem miért szeretem valójában is a Lókolbászt ... mert így kevesebb sz@rja össze az erdõt ...
Balu X-man . . . . . A legjobb amit eddig ettem: Gélbõl X

#1563
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts

Nehéz. A profik azzal mennek, amit alájuk tesznek...

a csapatban 3an is vettek saját pénzen slr-t ;)

de amúgy igazad van :)

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#1564
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

vagy xm819, UST gumival - és akkor nem gond, hogy a 90 kilóval esetleg felütöd. igaz, kicsit nehezebb lesz így...


A 717 is bírja a 90kg-t.

Sztem. CrossMaxx lehet h. nehezebb de legalább erõs,szinte az összes profi versenyzõ azt használ.


Nehéz. A profik azzal mennek, amit alájuk tesznek...


A sebesség mindent megold.

 


#1565
SINTESI´93

SINTESI´93

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 posts
Sztem. CrossMaxx lehet h. nehezebb de legalább erõs,szinte az összes profi versenyzõ azt használ.
www.sintesibikes.com

#1566
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,811 posts
vagy xm819, UST gumival - és akkor nem gond, hogy a 90 kilóval esetleg felütöd. igaz, kicsit nehezebb lesz így...

#1567
TripleB

TripleB

    bentlakó

  • fórumtag
  • 9,190 posts
Ecsém... a kezdõknek ajánlott részt senki sem olvassa el?
Mi köze van a grammániához ennek?


Én személy szerint 400 gr körüli felniben gondolkodnék,pl xc 717

-=B.B.B.=-
"Aki nevet,azzal együtt nevet a világ.Aki sír,az egyedül sír..." Oldboy


#1568
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts
Igen. El kell dönteni, hogy vitrin full grammos gépet készítesz, vagy a tartósság, teljesítmény, megbízhatóság tényleg fontos, ahogy írod.
Mert akkor keress egy erõsebb felnit, egy külsõt, aminek van mintája, és nem ütöd fel percenként, stb. Én a <80 kilómmal se merném ezeket bevállalni.

#1569
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
na mondjuk 90 kiiló körül a Sun UFO is bátor dolog, meg a MaxLight

#1570
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,954 posts
Mivel írod, hogy közelebb vagy a 9X kilóhoz, így már egész más megvilágításból látom/juk a dolgot. Az ultrakönnyû tuningalkatrészeket általában limitálni szokták, hogy max 70kg ig ajánlott ez vagy az.. ez az egyik ami miatt nem célszerû pillekönnyû pl Schmolke karboncuccok beszerzése a te esetedben, mert pikkpakk megadnák magukat pláne terep felhasználás mellett. A megtakarított g-ok nem fognak annyit hozni a konyhára, mint amennyi kockázatot vállalsz velük. (erdõ közepén elnyekken valami)
A súlyfaragásból menetkényelembõl inkább a kerekekkel variálj. Egy jó futásteljesítményû ksi súrlódású kerékszettbe ruháznék be, de azt viszont igyekeznék az anyagi és biztonsági határokon belül a legkönyebbre építeni. Pl Chris King agyak (vagy Tune) Sun UFO felni, meg valami küllõk. Alu küllõanyákkal. Egy pár Maxxis Maxlight külsõ és kész is.
A mig 70 mag 180 nagyon könnyû, de kevéssé tartós, 90kg ot nem tudom meddig bírnának.
Nyeregcsõbõl én mernék Tune-t venni, azt hiszem ott nincs súlylimit és még piszok könnyû is.

#1571
end.re:

end.re:

    vendég

  • fórumtag
  • 203 posts
  • LocationBP
Sziasztok,

Köszönöm a válaszokat és az ötleteket!

A bringa alapvetõen terep felhasználásra lesz hivatott,lehetõleg napi gyakoriságal,ezért a használhatóság igen fontos szempont,és a "lehetõ" legmegbizhatobb,legtartosabb,legjobb teljesítményt nyujtó szerkezet szükséges,igyekszem ezt a könnyítgetés elé helyezni...
Terhelés szempontjából is érdekes a helyzet...az emlitett sorrend pont fordított lesz,elöször túra,hobby verseny,majd remélhetõleg komoly,elitt versengés...de ez számomra messze van...mert sajnos volt egy hosszabb kihagyásom a komoly bringázás,mozgás terén...ezért most közelebb vagyok a 9Xkg mint a 70hez,de nem csak a bringa könnyítésén ügyködök,a másik bringám már bevetés alatt áll,és fejlödünk...

A fentieket muszály figyelnem,és az alkatrészek nagy része már meg van,de ha cserével ténylegesen javul a helyzet minden terén,akkor igyekszem...

A váz új,és számomra ez volt elérhetõ,minden szempontból,ezért most erre építek...kiderül...

Villa szintén új darab,és SIDet használtam egy ideje,és megtanultam használni,vagy csak megszoktam...csak ahogy esik az én tömegem is,ismét összeszokunk...remélem...

Fékek terén,biztos voltam hogy e bringára (még) vfék kerül,és komolyan gondolkoztam Extralight,FRM,KCNC,Mrazek, mint lehetséges választás,de végülis az Avid Ultimate az amit választottam,gondolom mert eddig az Avid fékek váltak be esetemben,vagy mert nem igazán sikerült kiprobálnom mást,az FRM fékeket is csak röviden,és az infók itt is,és más gramhusszár portálokon is,nem voltak egyéertelmüek e fékekel kapcsolatban,bizonyára ugyan olyan jó,de részemrõl mondhatni inkább biztosra mentem,de nem tömeg szempontjából...

Meghajtás területén is érdekes a helyzet,van ez a hajtomû ami tökéletes,szinte új állapotú,420g körûl,csak a karok,rég nem a legkönnyebb,de van számomra egy fontos elönnye,az hogy alacsony a q-faktorra,és hogy már megvan egy ideje,csak nem építettem be,de a térdeim ezt jobban kedvelik,mint az integrált társait,az isis csapágyak szempontjából nem volt az igazi nekem,végülis ezért nem érzem még a cserét alkalmasnak...
Ami a lánckerekeket,láncot,fogaskerekeket,közép,kormány csapágyat illeti,szintén hasonló állapotban mint a hajtomû,de amint elkopnak cserélném,jobbra könnyebbre,ezért is várom ötleteiteket,mondjuk ezt kicsit vissza fogja ismét a hajtomû ami négyszögés,de méginkább az hogy standard lyukköru, ezért 2X9 meghajtás nehézkes,és 3X9 de országuti fogsorral,és kisebb lánctányérok,valamint országuti váltok felálásban is reménytelen...

A kegészítök terén,mint nyereg(nekem SLR vált be) nyeregcsõ,kormány,kormányszár,szintén figyelnem kell amit legelején irtam...bármennyire néztem az igen könnyû alternativákat,mint Extralight,KCNC,FRM,Schmolke,Carbon-Ti,M2,New Ultimate,Tune,XXlight,AX-lightness,stb,az én esetemben lehet nem a legjobb választás,úgy limit,mint garanciális feltételek,mint anyagi vonzat tekintetében...szerintetek,mi az ami így is választható?
Szerintetek,milyen átmérõ lenne elönnyösebb?nyeregcsõ 31.6 vagy 27.2+adapter?kormányszár,kormány 31.8 vagy 25.4?
Az ilyen apróságok mint nyeregcsõbilincs,kerékgyorszár(én már egy ideje csavarosat használok,és nekem megfelel) rózsa+kupak,k.dugó,markolat és hasonlók esetében lehet-e hátrány ha a minimálisat választom,gyengébb megoldások? Pl 5gr karbon nygyz.(saját 17),35gr titán kgyz(enyém48) imbuszos mindkettõ,30-40gr alu RockShox dió helyet 5gr Schmolke dugó,vagy alu karbon kormány dugó(15-20gr) helyet 3-5gr karbon?Powercordz kábelek?stb?

Kerekek tekitetében szintén a tartóság,teljesítmény,megbizhatóság,garancia,az én esetemben is,de persze ha még igazán könnyû is...
Talán amit ti is emlitettetek, Tune Standard,és esetlek kerámiás kivitelben?megéri a plusz teljesítmény?ha van ilyen?a tömeg,anyagi,valamint nem sérülékenyebb mint a sima alu felület?nem használtam,csak szeretném...
Tune (28ly2kereszt)Mig70+Mag180(32ly3kereszt) agyakra gondoltam,DT Aerolight vagy Sapim CX-Ray küllök+alu anyák,és Mavic XC717,vagy DT4.1C?más?vagy inkább alu,és könnyebb felni?
Valamelyik belsõnélküli megoldás?esetleg UST gyári kerék?ilyen árban Mavic CrossMax ST,de az nehezebb,de mennyire?esetleg valami hasonló?
Külsõk terén is várom véleményeteket,habár ez annyira kiszámíthatatlan,több pár sem elég soha...

Elnézést hogy ilyen hosszúra sikeredet,és hogy csak most válaszolok,valamint hogy ennyit kérdezek...

Mindent köszönök,várom a további ötleteket...

#1572
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
a titan csavar a tarcsafek korul azert is jo otlet, mert nem rozsdasodik. es azert a kerek kornyeken kapja a vizet-sarat az acelcsavar...

a listat nezve

xtr sor, kmc x9sl lanc, xtr hajtomu esetleg next sl. meg annal a neyeregcsonel is lehetne konnyebbet talalni
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1573
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts
Egy pár, a vázzal vagy a kiegészítõkkel harmonizáló színre eloxált alu csavar, hogy a design oltárán is áldozzunk egy kicsit.:D


#1574
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts

én nem vagyok 1 grammozós fajta, de a fölösleges kulacstartó furatokba akarok szerzni müanyag csavart.
sose teszek oda tartot ugyse (nekem elég 1 tartó.) tök fölösleges benne hordanom az acél csavart.
vmit meg muszáj bennehagyni hogy nem folyjon ott be a viz....


Ragaszd le celluxszal, az könnyebb, mint akármilyen csavar.

#1575
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,108 posts
Tárcsacsavarok: 3 db alu, 3 db titán ;)
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#1576
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

én nem vagyok 1 grammozós fajta, de a fölösleges kulacstartó furatokba akarok szerzni müanyag csavart.
sose teszek oda tartot ugyse (nekem elég 1 tartó.) tök fölösleges benne hordanom az acél csavart.
vmit meg muszáj bennehagyni hogy nem folyjon ott be a viz....

nyomd ki sziloplasszttal
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1577
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

és a komplett tárcsafék csavarzat anyagcseréjével (Fe --> Ti) mennyit lehet kb megspórolni?


Még nem mértem, csak számolok. Tárcsacsavarok -6g, féknyereg csavarok -6g, ha van adapter akkor még -6g, az -18g és az egész szorozva kettõvel, -36g kb 20e ft-ért.
Elsõ lépésben igazából ahol lehet az acél csavarok alura cserélésével érdemes kezdeni, sokat hoz súlyban és olcsó.


A sebesség mindent megold.

 


#1578
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,107 posts
én nem vagyok 1 grammozós fajta, de a fölösleges kulacstartó furatokba akarok szerzni müanyag csavart.
sose teszek oda tartot ugyse (nekem elég 1 tartó.) tök fölösleges benne hordanom az acél csavart.
vmit meg muszáj bennehagyni hogy nem folyjon ott be a viz....

#1579
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Egy igazi grammmániás csak 3 csavart használ. :)


A sebesség mindent megold.

 


#1580
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

természetesen :D
és megkérdezhetem h azt hol tudtad beszerezni, mert elöbbi linkeden kivül azt még sehol sem láttam...

és a komplett tárcsafék csavarzat anyagcseréjével (Fe --> Ti) mennyit lehet kb megspórolni?

pbikeban is van ..árat ne kérdezd de qrva drága
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való