ezek szerint még sosem volt igazán könnyû kormányod, mint mondjuk Ritchey WCS, Roox CrossCOMP stb. - itt a falvastagság olyan kicsi a végeken, hogy a szarv bilincs könnyen deformálhatja, így valójában (sokszor) nem is a szarv hajlik, csak a kormányvég, ahol az erõátadás történik
más kérdés, hogy jó nagy adag pech is kell hozzá, hogy pont oda, pont a megfelelõ szögben és erõvel, pont a megfelelõ felületre érkezzen a bringa (azaz mondjuk 5 %, ami nálam tuti bejön)
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Grammmmánia - a végletekig
Started by
ruff
, 2002. October 17. 20:20
#6441
Posted 2003. March 13. - 17:47
#6442
Posted 2003. March 13. - 10:16
Milyen szarv az ami attól elhajlik, hogy eldõl a bringa?Ezektõl én menet közben is félnék, ki tudja mikor törik le alattam...
Az enyém mér drasztikusabb dolgokat is túlélt.Icon Fatty, hosszú, vastag, mégis könnyû(149g)Mindenkinek nyugott szívvel ajánlom!
Az enyém mér drasztikusabb dolgokat is túlélt.Icon Fatty, hosszú, vastag, mégis könnyû(149g)Mindenkinek nyugott szívvel ajánlom!
#6443
Posted 2003. March 13. - 08:45
Ja.. karbonbül, integrált stucnival, az lenne a királyság 8)...
viszont ezt csak egyedi megrendelésre érdemes... :
Dante: nem vagy egyedül
viszont ezt csak egyedi megrendelésre érdemes... :
Dante: nem vagy egyedül
#6444
Posted 2003. March 13. - 07:17
#6445
Posted 2003. March 13. - 00:09
Olav!
nem-e? ezt ugye te sem gondolod komolyan! sajnos de, sokkal gyengébbek, feltéve, ha ugyanolyan gyártástechnikával készülnek - most nem kell jönni az élettartam garanciás Roox görbe kormánnyal, annak az árát is megkérik a görbületekért (hõkezelés, falvastagság változik stb.)
nem beszélve a következõ hátrányokról:
-nem vághatsz le a kormányból (ugye nem mindenkinek uo. széles a válla...)
-szög nem vátoztatható
-sok cc-s (pl én is), azért is szeretem a külön szarvat, mert ha bukom, akkor a szarv jól szétmegy, leszedem, kidobom, max. a kormány szélébõl levágok 1-1 cm-t, s megúszom csere nélkül (na most nem irdatlan nagy esésrõl beszélek, de egy könnyû szarva már sokszor attól is elhajlik, ha egyszerûen eldõl a bringa álló helyzetbõl)
szóval ha minden variációt figyelembe veszünk, akkor mondjuk gyártják 3 és 6 fokosban, 56 és 48 cm között 2 cm-s lépcsõben, 3 fajta szarv dõléssel (ENNYI A MINIMUM), meg mondjuk a R. palettát példának véve Comp, Pro és WCS változatban, akkor az már 90 (!!!) változat, amit ugye egy gyártó sem vállalna be!
jajj, el ne feledjem - lehet, hogy bennem van a hiba, de én speciel mászásnál PONT a hajlatban fogom a kormányt! ;D
Nem is gyengébb sokkal!
nem-e? ezt ugye te sem gondolod komolyan! sajnos de, sokkal gyengébbek, feltéve, ha ugyanolyan gyártástechnikával készülnek - most nem kell jönni az élettartam garanciás Roox görbe kormánnyal, annak az árát is megkérik a görbületekért (hõkezelés, falvastagság változik stb.)
nem beszélve a következõ hátrányokról:
-nem vághatsz le a kormányból (ugye nem mindenkinek uo. széles a válla...)
-szög nem vátoztatható
-sok cc-s (pl én is), azért is szeretem a külön szarvat, mert ha bukom, akkor a szarv jól szétmegy, leszedem, kidobom, max. a kormány szélébõl levágok 1-1 cm-t, s megúszom csere nélkül (na most nem irdatlan nagy esésrõl beszélek, de egy könnyû szarva már sokszor attól is elhajlik, ha egyszerûen eldõl a bringa álló helyzetbõl)
szóval ha minden variációt figyelembe veszünk, akkor mondjuk gyártják 3 és 6 fokosban, 56 és 48 cm között 2 cm-s lépcsõben, 3 fajta szarv dõléssel (ENNYI A MINIMUM), meg mondjuk a R. palettát példának véve Comp, Pro és WCS változatban, akkor az már 90 (!!!) változat, amit ugye egy gyártó sem vállalna be!
jajj, el ne feledjem - lehet, hogy bennem van a hiba, de én speciel mászásnál PONT a hajlatban fogom a kormányt! ;D
#6446
Posted 2003. March 12. - 21:14
#6447
vendég__*
Posted 2003. March 12. - 16:17
Nem hiszem hogy túlságosan drága lenne legyártani egy szarvval integrált kormánycsövet, lásd országút. Nem is gyengébb sokkal! Csak próbáld meg rátenni a váltót meg a féket és olyat gyártani amelyik mindenkinek bejön. És szélesebbet is kellene gyártani mert a hajlat teljesen holt terület, ott senki se fogná a kormányt.
#6448
Posted 2003. March 12. - 00:14
Bruce!
Mi igazán próbálnánk segíteni, de...
van-e? hááát, jó kérdés, miért ne lenne, de mivel Cseke katalógus még nem jött ki idén, a nagykerben meg még nem hallottak róla, errõl bõvebbet mondjuk 2 hét múlva - de mivel az új Pyxis-eket ezzel szerelik, gondolom jóval 5 róka fölött van az ára, ha az anyagát vesszük figyelembe (egyébként 230 g a súlya)
Mi igazán próbálnánk segíteni, de...
van-e? hááát, jó kérdés, miért ne lenne, de mivel Cseke katalógus még nem jött ki idén, a nagykerben meg még nem hallottak róla, errõl bõvebbet mondjuk 2 hét múlva - de mivel az új Pyxis-eket ezzel szerelik, gondolom jóval 5 róka fölött van az ára, ha az anyagát vesszük figyelembe (egyébként 230 g a súlya)
#6449
Posted 2003. March 11. - 23:11
#6450
Posted 2003. March 11. - 17:00
Magam részérõl igazán könnyû gépnek a 9.5 kilogramm alatti merevfarúakat és a 11 kilogramm alatti össztelósokat érteném - a nemzetközileg "elfogadott átlagértékek" szerint.
#6451
Posted 2003. March 11. - 13:57
Király lehet a Novatech átütõs, ha csak 200 gramm, mert a Chris King is 220. Az én Magura/Hügi átütõs agyam meg 300 gramm.....
#6452
Posted 2003. March 11. - 10:00
Szerintetek gáz hogy ilyen nehéz a gép? Szerintem igen
Elsõ kerék: agy (novatech átütõs) 200g + kenda dh belsõ 700g + nokian gazzalodi 3" 1500g=2400g+küllõ
Hátsó kerék: agy (roox jim bob) 500g + kenda dh belsõ 700g + hutchinson jumbo 2,45 " 1300g + sram 5.0 sor 500g=2700g+küllõ
Elsõ kerék: agy (novatech átütõs) 200g + kenda dh belsõ 700g + nokian gazzalodi 3" 1500g=2400g+küllõ
Hátsó kerék: agy (roox jim bob) 500g + kenda dh belsõ 700g + hutchinson jumbo 2,45 " 1300g + sram 5.0 sor 500g=2700g+küllõ
#6453
Posted 2003. March 10. - 21:20
15kg ra szeretnék lemenni,ha kész a bikeom, de nem valoszinü,mert a Votec az 15.4 ...(csak ezen van elsö válto rendszer)
de számitásaim szerint 17 lesz rossz esetben... (vegával)
de számitásaim szerint 17 lesz rossz esetben... (vegával)
#6454
Posted 2003. March 09. - 21:00
Bruce: 250 gros nyeregrúd példáúl a Bike positívnak van egy fekete nyeregrudja ami ilyen súlyú,
Nem tudja vki, hogy az idén van-e ilyen nyeregcsöve a B+ nak és hogy ha igen, akkor mennyibe kerül? ??? :
#6455
Posted 2003. March 08. - 13:43
Lenne egy kérdésem tapasztalatlanságom lévén:
szerintetek nehezek a kerekeim? :
Elsõ: Deore FH M510-es 32-es agy, DT küllõk, ZAC 2000 felni, belsõ gumi, meg egy IRC Mythos XC Slick 1,95-ös = 1,5kg ha anyám konyhai mérlege nem csal ;D
Hátsó: szintén Deore FH M510-es 32-es agy, DT küllõk, ZAC 2000 felni, belsõ gumi, IRC Mythos XC Slick 1,95-ös, meg egy SRAM 5.0-s sor= 2,15kg és szintén ha nem csal a mérleg.
Na?
szerintetek nehezek a kerekeim? :
Elsõ: Deore FH M510-es 32-es agy, DT küllõk, ZAC 2000 felni, belsõ gumi, meg egy IRC Mythos XC Slick 1,95-ös = 1,5kg ha anyám konyhai mérlege nem csal ;D
Hátsó: szintén Deore FH M510-es 32-es agy, DT küllõk, ZAC 2000 felni, belsõ gumi, IRC Mythos XC Slick 1,95-ös, meg egy SRAM 5.0-s sor= 2,15kg és szintén ha nem csal a mérleg.
Na?
#6456
Posted 2003. March 03. - 19:11
hát valamit valamiért...
azért itt ne a gagyomániáról beszéljünk mint súlycsökkentés... :
azért itt ne a gagyomániáról beszéljünk mint súlycsökkentés... :
#6457
Posted 2003. March 02. - 20:31
össztelós volt az igaz (má nem az ) de nem tecskós... logen tf-es agy volt és én meg 50 kiló alatt...
a veszélyest pedig úgy értem hogy:
-stucni: eltörik ed telóbekoppanástól és ahogy átesel rajta hasfelmettszés lessz
- hajtókar: lábirdalás
- nyeregcsõ: karóbahúzás
- váz: ami rosszat csak el tudsz képzelni
- felni: f.féktõl szétdurran...
- gumo: nonstop defekt
- teló: törés
persze ez csak a magamfajta "antitalentumokra" vonatkozik
na persze ahogy rob elvtárs mondta pénzért kaphatsz könnyût és erõset... pnzért.... sok pénzért
a veszélyest pedig úgy értem hogy:
-stucni: eltörik ed telóbekoppanástól és ahogy átesel rajta hasfelmettszés lessz
- hajtókar: lábirdalás
- nyeregcsõ: karóbahúzás
- váz: ami rosszat csak el tudsz képzelni
- felni: f.féktõl szétdurran...
- gumo: nonstop defekt
- teló: törés
persze ez csak a magamfajta "antitalentumokra" vonatkozik
na persze ahogy rob elvtárs mondta pénzért kaphatsz könnyût és erõset... pnzért.... sok pénzért
#6458
Posted 2003. February 28. - 00:01
JrageBee!
egy Maraton gép simán lehet 11 kg alatti - mégis, mit értesz azon, hogy "veszélyes"? nem lehet, hogy a maratonon, amirõl írsz egy alsóbb kategóriás kamu össztelósról bezsélsz? elõre is bocsánat a feltételezésért, de nekem is egy barátom egy tesco gazadaságos össztelóssal nyomta, ami aztán ugye hamar szétesett...
nem tudom ti hogy vagytok vele, de szerintem össztelósból nem éri meg alsó kategóriást venni, akkor már inkább merev - sajna nekem csak erre telik, de ez legalább jó könnyû és strapás
más kérdés persze, hogy sok egyéb októl is berogyhat, pl nehéz a bringás, hibás az anyag vagy csak egyszerûen peches vagy - mindenesetre én a 82 kg-mal a 10,7 kg-os bringámat minden igyekezetem ellenére sem tudtam leamortizálni a gépet a dm-en, pedig én asztán igazi antitálentum vagyok a zúzós lejtõzésben
egy Maraton gép simán lehet 11 kg alatti - mégis, mit értesz azon, hogy "veszélyes"? nem lehet, hogy a maratonon, amirõl írsz egy alsóbb kategóriás kamu össztelósról bezsélsz? elõre is bocsánat a feltételezésért, de nekem is egy barátom egy tesco gazadaságos össztelóssal nyomta, ami aztán ugye hamar szétesett...
nem tudom ti hogy vagytok vele, de szerintem össztelósból nem éri meg alsó kategóriást venni, akkor már inkább merev - sajna nekem csak erre telik, de ez legalább jó könnyû és strapás
más kérdés persze, hogy sok egyéb októl is berogyhat, pl nehéz a bringás, hibás az anyag vagy csak egyszerûen peches vagy - mindenesetre én a 82 kg-mal a 10,7 kg-os bringámat minden igyekezetem ellenére sem tudtam leamortizálni a gépet a dm-en, pedig én asztán igazi antitálentum vagyok a zúzós lejtõzésben
#6459
Posted 2003. February 27. - 14:48
#6460
Posted 2003. February 27. - 13:28
Amúgy mostanában én is grammánia jeleit veszem észre magamon. (amúgy ezt szót szerintem 2 m-el írják, ha egyáltalán egy szó...)
Az 1000 grammos külsõmet lecseréltem egy 800 grammosra...
Valahogy akarok én is könnyíteni, de mindig bennem van, hogy a könnyû nem olyan erõs (ami nem feltétlen igaz), és meggondolom magam. Vagy olyan sokban lenne, hogy nem éri meg. Ugyanis az elsõagyon is tudnék vagy 100 grammot spórolni, de akkor a Chris King BoltOn-os agyába kellene benevezni... Most még gumin könnyítek elõször tovább, állítólag van a Continak itthon is kapható 630 grammos 2.35"-ös gumija.
A hajtókarból lehetne esetleg lefaragni, a négyszöges nem hollótek-es LX elég nehézke.
És persze a váz, de az megint vagy 250.000 HUF....
Szóval nehéz téma ez nekem......
Az 1000 grammos külsõmet lecseréltem egy 800 grammosra...
Valahogy akarok én is könnyíteni, de mindig bennem van, hogy a könnyû nem olyan erõs (ami nem feltétlen igaz), és meggondolom magam. Vagy olyan sokban lenne, hogy nem éri meg. Ugyanis az elsõagyon is tudnék vagy 100 grammot spórolni, de akkor a Chris King BoltOn-os agyába kellene benevezni... Most még gumin könnyítek elõször tovább, állítólag van a Continak itthon is kapható 630 grammos 2.35"-ös gumija.
A hajtókarból lehetne esetleg lefaragni, a négyszöges nem hollótek-es LX elég nehézke.
És persze a váz, de az megint vagy 250.000 HUF....
Szóval nehéz téma ez nekem......