Király lehet a Novatech átütõs, ha csak 200 gramm, mert a Chris King is 220. Az én Magura/Hügi átütõs agyam meg 300 gramm.....
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Grammmmánia - a végletekig
Indította
ruff
, 2002. október 17. 20:20
#6461
Írta 2003. március 11. - 13:57
#6462
Írta 2003. március 11. - 10:00
Szerintetek gáz hogy ilyen nehéz a gép? Szerintem igen
Elsõ kerék: agy (novatech átütõs) 200g + kenda dh belsõ 700g + nokian gazzalodi 3" 1500g=2400g+küllõ
Hátsó kerék: agy (roox jim bob) 500g + kenda dh belsõ 700g + hutchinson jumbo 2,45 " 1300g + sram 5.0 sor 500g=2700g+küllõ
Elsõ kerék: agy (novatech átütõs) 200g + kenda dh belsõ 700g + nokian gazzalodi 3" 1500g=2400g+küllõ
Hátsó kerék: agy (roox jim bob) 500g + kenda dh belsõ 700g + hutchinson jumbo 2,45 " 1300g + sram 5.0 sor 500g=2700g+küllõ
#6463
Írta 2003. március 10. - 21:20
15kg ra szeretnék lemenni,ha kész a bikeom, de nem valoszinü,mert a Votec az 15.4 ...(csak ezen van elsö válto rendszer)
de számitásaim szerint 17 lesz rossz esetben... (vegával)
de számitásaim szerint 17 lesz rossz esetben... (vegával)
#6464
Írta 2003. március 09. - 21:00
Bruce: 250 gros nyeregrúd példáúl a Bike positívnak van egy fekete nyeregrudja ami ilyen súlyú,
Nem tudja vki, hogy az idén van-e ilyen nyeregcsöve a B+ nak és hogy ha igen, akkor mennyibe kerül? ??? :
#6465
Írta 2003. március 08. - 13:43
Lenne egy kérdésem tapasztalatlanságom lévén:
szerintetek nehezek a kerekeim? :
Elsõ: Deore FH M510-es 32-es agy, DT küllõk, ZAC 2000 felni, belsõ gumi, meg egy IRC Mythos XC Slick 1,95-ös = 1,5kg ha anyám konyhai mérlege nem csal ;D
Hátsó: szintén Deore FH M510-es 32-es agy, DT küllõk, ZAC 2000 felni, belsõ gumi, IRC Mythos XC Slick 1,95-ös, meg egy SRAM 5.0-s sor= 2,15kg és szintén ha nem csal a mérleg.
Na?
szerintetek nehezek a kerekeim? :
Elsõ: Deore FH M510-es 32-es agy, DT küllõk, ZAC 2000 felni, belsõ gumi, meg egy IRC Mythos XC Slick 1,95-ös = 1,5kg ha anyám konyhai mérlege nem csal ;D
Hátsó: szintén Deore FH M510-es 32-es agy, DT küllõk, ZAC 2000 felni, belsõ gumi, IRC Mythos XC Slick 1,95-ös, meg egy SRAM 5.0-s sor= 2,15kg és szintén ha nem csal a mérleg.
Na?
#6466
Írta 2003. március 03. - 19:11
hát valamit valamiért...
azért itt ne a gagyomániáról beszéljünk mint súlycsökkentés... :
azért itt ne a gagyomániáról beszéljünk mint súlycsökkentés... :
#6467
Írta 2003. március 02. - 20:31
össztelós volt az igaz (má nem az ) de nem tecskós... logen tf-es agy volt és én meg 50 kiló alatt...
a veszélyest pedig úgy értem hogy:
-stucni: eltörik ed telóbekoppanástól és ahogy átesel rajta hasfelmettszés lessz
- hajtókar: lábirdalás
- nyeregcsõ: karóbahúzás
- váz: ami rosszat csak el tudsz képzelni
- felni: f.féktõl szétdurran...
- gumo: nonstop defekt
- teló: törés
persze ez csak a magamfajta "antitalentumokra" vonatkozik
na persze ahogy rob elvtárs mondta pénzért kaphatsz könnyût és erõset... pnzért.... sok pénzért
a veszélyest pedig úgy értem hogy:
-stucni: eltörik ed telóbekoppanástól és ahogy átesel rajta hasfelmettszés lessz
- hajtókar: lábirdalás
- nyeregcsõ: karóbahúzás
- váz: ami rosszat csak el tudsz képzelni
- felni: f.féktõl szétdurran...
- gumo: nonstop defekt
- teló: törés
persze ez csak a magamfajta "antitalentumokra" vonatkozik
na persze ahogy rob elvtárs mondta pénzért kaphatsz könnyût és erõset... pnzért.... sok pénzért
#6468
Írta 2003. február 28. - 00:01
JrageBee!
egy Maraton gép simán lehet 11 kg alatti - mégis, mit értesz azon, hogy "veszélyes"? nem lehet, hogy a maratonon, amirõl írsz egy alsóbb kategóriás kamu össztelósról bezsélsz? elõre is bocsánat a feltételezésért, de nekem is egy barátom egy tesco gazadaságos össztelóssal nyomta, ami aztán ugye hamar szétesett...
nem tudom ti hogy vagytok vele, de szerintem össztelósból nem éri meg alsó kategóriást venni, akkor már inkább merev - sajna nekem csak erre telik, de ez legalább jó könnyû és strapás
más kérdés persze, hogy sok egyéb októl is berogyhat, pl nehéz a bringás, hibás az anyag vagy csak egyszerûen peches vagy - mindenesetre én a 82 kg-mal a 10,7 kg-os bringámat minden igyekezetem ellenére sem tudtam leamortizálni a gépet a dm-en, pedig én asztán igazi antitálentum vagyok a zúzós lejtõzésben
egy Maraton gép simán lehet 11 kg alatti - mégis, mit értesz azon, hogy "veszélyes"? nem lehet, hogy a maratonon, amirõl írsz egy alsóbb kategóriás kamu össztelósról bezsélsz? elõre is bocsánat a feltételezésért, de nekem is egy barátom egy tesco gazadaságos össztelóssal nyomta, ami aztán ugye hamar szétesett...
nem tudom ti hogy vagytok vele, de szerintem össztelósból nem éri meg alsó kategóriást venni, akkor már inkább merev - sajna nekem csak erre telik, de ez legalább jó könnyû és strapás
más kérdés persze, hogy sok egyéb októl is berogyhat, pl nehéz a bringás, hibás az anyag vagy csak egyszerûen peches vagy - mindenesetre én a 82 kg-mal a 10,7 kg-os bringámat minden igyekezetem ellenére sem tudtam leamortizálni a gépet a dm-en, pedig én asztán igazi antitálentum vagyok a zúzós lejtõzésben
#6469
Írta 2003. február 27. - 14:48
#6470
Írta 2003. február 27. - 13:28
Amúgy mostanában én is grammánia jeleit veszem észre magamon. (amúgy ezt szót szerintem 2 m-el írják, ha egyáltalán egy szó...)
Az 1000 grammos külsõmet lecseréltem egy 800 grammosra...
Valahogy akarok én is könnyíteni, de mindig bennem van, hogy a könnyû nem olyan erõs (ami nem feltétlen igaz), és meggondolom magam. Vagy olyan sokban lenne, hogy nem éri meg. Ugyanis az elsõagyon is tudnék vagy 100 grammot spórolni, de akkor a Chris King BoltOn-os agyába kellene benevezni... Most még gumin könnyítek elõször tovább, állítólag van a Continak itthon is kapható 630 grammos 2.35"-ös gumija.
A hajtókarból lehetne esetleg lefaragni, a négyszöges nem hollótek-es LX elég nehézke.
És persze a váz, de az megint vagy 250.000 HUF....
Szóval nehéz téma ez nekem......
Az 1000 grammos külsõmet lecseréltem egy 800 grammosra...
Valahogy akarok én is könnyíteni, de mindig bennem van, hogy a könnyû nem olyan erõs (ami nem feltétlen igaz), és meggondolom magam. Vagy olyan sokban lenne, hogy nem éri meg. Ugyanis az elsõagyon is tudnék vagy 100 grammot spórolni, de akkor a Chris King BoltOn-os agyába kellene benevezni... Most még gumin könnyítek elõször tovább, állítólag van a Continak itthon is kapható 630 grammos 2.35"-ös gumija.
A hajtókarból lehetne esetleg lefaragni, a négyszöges nem hollótek-es LX elég nehézke.
És persze a váz, de az megint vagy 250.000 HUF....
Szóval nehéz téma ez nekem......
#6471
Írta 2003. február 27. - 13:19
#6472
Írta 2003. február 27. - 12:41
Egy kivétel bizonyosan van: a Syntace VRO integrált stucni-kormánya. Ezt lehet állítani többféleképpen, ero½s is meg könnyu½ is. Igaz, mindezért legalább 30 db Mátyás királyt kell lepengetni. Ez nem olcsó, bár egy hagyományos stucni és kormány is bele tud kerülni ennyibe, pl. RaceFace-bo½l.... :
#6473
Írta 2003. február 27. - 12:28
Lütyõ:
A kormányvég hajlításával kialakított szarv dolgot mostanában nem igazán erõltetik. Az oka, hogy bár lehet, hogy könnyebb, de gyártástechnológiai szempontból az elõállítása körülményesebb. Alu nem éppen egy olyan anyag, ami szereti a hajlítást. Szóval a hajlítási pontok külön kezelést igényelnek. Ez azzal is jár, hogy szerkezetileg az adott pontok gyengülhetnek. A monti kormányok sokkal nagyobb ciklikus terhelést kapnak, így viszonylag hamarabb fáradnak, mint az országúti kerok kormányai. Ezért is használják a fenti módszert csak országúti bicokon, esetleg fitnes bike-kon.
Az integrál stucni - kormány téma is hasonló problémákat rejt.
Bár lehet, hogy a kompozit anyagok elõtérbe kerülése azért ilyen téren változásokat hozhat.
Másrészt az ilyen egybe épített dolgokkal az is probléma, hogy nincs igazán lehetõség a "testreszabásukra".
A kormányvég hajlításával kialakított szarv dolgot mostanában nem igazán erõltetik. Az oka, hogy bár lehet, hogy könnyebb, de gyártástechnológiai szempontból az elõállítása körülményesebb. Alu nem éppen egy olyan anyag, ami szereti a hajlítást. Szóval a hajlítási pontok külön kezelést igényelnek. Ez azzal is jár, hogy szerkezetileg az adott pontok gyengülhetnek. A monti kormányok sokkal nagyobb ciklikus terhelést kapnak, így viszonylag hamarabb fáradnak, mint az országúti kerok kormányai. Ezért is használják a fenti módszert csak országúti bicokon, esetleg fitnes bike-kon.
Az integrál stucni - kormány téma is hasonló problémákat rejt.
Bár lehet, hogy a kompozit anyagok elõtérbe kerülése azért ilyen téren változásokat hozhat.
Másrészt az ilyen egybe épített dolgokkal az is probléma, hogy nincs igazán lehetõség a "testreszabásukra".
#6474
Írta 2003. február 27. - 11:57
Sziasztok!
Láttam olyan megoldásokat, hogy a kormány egybe van építve a stucnival, vagy a kormány végének görbítésével van kialakítva a szarv. Szerintem ezek a megoldások mindenképpen könnyebbek (talán erõssebbek is a súlyukhoz viszonyítva) mint a hagyományos megoldások.
Mi a véleményetek az ilyen integrált megoldásokról?
Láttam olyan megoldásokat, hogy a kormány egybe van építve a stucnival, vagy a kormány végének görbítésével van kialakítva a szarv. Szerintem ezek a megoldások mindenképpen könnyebbek (talán erõssebbek is a súlyukhoz viszonyítva) mint a hagyományos megoldások.
Mi a véleményetek az ilyen integrált megoldásokról?
#6475
Írta 2003. február 26. - 22:04
nemtom ti hogy vagytok vele de én az 51 kilómmal akármelyik xc aggyal triálozhatnékis...
de okos ember nem kockáztat... szerintem 12~13 kg alatt egy maraton gép veszéllyes
kerék:
-agy: egyértelmû... nem csak padkázni lehet ám: emlékszetek a dunamarathonra... a 30-40 killa körül a kövekre... 30- al húztam rajtuk az összrelósommal és eltört a tengelyem (szer. a gyorszár összefogta a cétig...
-küllõ: nemtom
- felni csunya vicc az a szétment felni... láttam már. jó hogy a könnyeb 3.14 szer jobban gyorsul de azé könyörgöm...
stb stb..
szerintem nagyon ésszel kell könnyíteni mer pl a félbetört nyeregcsõ súlyosan károsítja kórnyezete szépérzékét...
de okos ember nem kockáztat... szerintem 12~13 kg alatt egy maraton gép veszéllyes
kerék:
-agy: egyértelmû... nem csak padkázni lehet ám: emlékszetek a dunamarathonra... a 30-40 killa körül a kövekre... 30- al húztam rajtuk az összrelósommal és eltört a tengelyem (szer. a gyorszár összefogta a cétig...
-küllõ: nemtom
- felni csunya vicc az a szétment felni... láttam már. jó hogy a könnyeb 3.14 szer jobban gyorsul de azé könyörgöm...
stb stb..
szerintem nagyon ésszel kell könnyíteni mer pl a félbetört nyeregcsõ súlyosan károsítja kórnyezete szépérzékét...
#6476
Írta 2003. február 26. - 11:46
Nekem otthon a Schwinnban egy Spinner cro-mo villa van. Ugyanúgy néz ki, mint a Kona Project2, de csak 4 ezer forint. Egyenes, nem vékonyodik el az elsõagy felé, és nem is görbül. Brutálul néz ki. Elég magas is, a beépítési hossza van vagy 450 mm.
#6477
Írta 2003. február 25. - 22:27
A II. BükkMaratonos cikkbe bekerült Halázs "Vizet" Robi, õ merev villát és tárcsafékket használ (és Vfék szem is van a villán)... de milyen az a villa? Nem tudja valaki?
#6478
Írta 2003. február 25. - 22:10
Kona P2es szvsz ez lesz az 1054 gramm 20cm-es nyakkal... nem könnyû viszont nehéz, mármint a többihez képest:
http://weightweenies...type=rigidforks
igaz a nagyrészük outi villa...
http://weightweenies...type=rigidforks
igaz a nagyrészük outi villa...
#6479
Írta 2003. február 25. - 22:07
BRUCE!
Elsõdleges kérdés, hogy tárcsaféket szándékozol-e rátenni.
Fõleg, ha új merev villán töröd a fejed; nem mindegy 15+ ezer forintot kiadnod, ha kicsit késõbb rájössz: tárcsaféket (is) akarsz.
Nagyon ajánlanám a kerékpárboltok sûrû látogatását: rengeteg, jó bicó saját merev villával érkezik a boltba, ahol az új tulaj melegen kicserélteti egy "klassz" teleszkópra. 2 éve cimbormám így vett 4 darab zöldhasúért GT cro-mo villát - ami máig egy korrekt darab.
Elsõdleges kérdés, hogy tárcsaféket szándékozol-e rátenni.
Fõleg, ha új merev villán töröd a fejed; nem mindegy 15+ ezer forintot kiadnod, ha kicsit késõbb rájössz: tárcsaféket (is) akarsz.
Nagyon ajánlanám a kerékpárboltok sûrû látogatását: rengeteg, jó bicó saját merev villával érkezik a boltba, ahol az új tulaj melegen kicserélteti egy "klassz" teleszkópra. 2 éve cimbormám így vett 4 darab zöldhasúért GT cro-mo villát - ami máig egy korrekt darab.