Lenne egy nem teljesen ide illõ kérdésem de talán még ez megy hozzá a legjobban.
Naszóval.
Kellene nekem egy kb60 mm hosszu 0 fokos 4 csavaros stücni (a régi 2 csavarosban kicsit ficereg a kormányom) ésszerü árért.A márka nem fontos annyira.A kinézet kb mint a funn stücniei.
Tudtok valamit ajánlani?Nem vagyok egy Bender de azért ugrálok rendesen.
Köszike
Üdv.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Grammmmánia - a végletekig
Indította
ruff
, 2002. október 17. 20:20
#6441
Írta 2003. március 19. - 14:49
#6442
Írta 2003. március 18. - 19:26
Olav:
nem tudom megmondani melyik bírná jobban, gondolom kialakítás és anyag + tervezés kérdése, de tuti, hogy költségkímélõbb megoldás a kormány+szarv rendszer - kicsit hasonló ez, mint mondjuk a fékváltókarok - nem olcsó mulatság, s nekem már tört el fékkarom, gondolom nem örültem volna, ha még váltókart is cserélnem kell
persze ha valaki hozzámvág egy 3 fokos 520 mm széles rövid vastag szarvas integrált karbon kormánycsodát, üsse kõ, beszerelném ;D
karbon kormánynál miért hanyagolnád a szarvat? nekem azért marhára hiányozna egy plusz fogás...
a Roox-al én is meg vagyok elégedve, elvileg itt nem tudok elképzelni megszorításból származó torzulást, mivel végig csak palástnyomással mûxik (na jó, marha nagy szorításnál oválban eltorzíthatja, de nekem még ez nem sikerült)
egyébként hogy képzeled el a fésûs összekapcsolódást? lehet, hogy én értem félre, de akkor csak cnc-zni lehetne, ami ugye vicces a húzott/kovácsolt kormányok korában...
nem tudom megmondani melyik bírná jobban, gondolom kialakítás és anyag + tervezés kérdése, de tuti, hogy költségkímélõbb megoldás a kormány+szarv rendszer - kicsit hasonló ez, mint mondjuk a fékváltókarok - nem olcsó mulatság, s nekem már tört el fékkarom, gondolom nem örültem volna, ha még váltókart is cserélnem kell
persze ha valaki hozzámvág egy 3 fokos 520 mm széles rövid vastag szarvas integrált karbon kormánycsodát, üsse kõ, beszerelném ;D
karbon kormánynál miért hanyagolnád a szarvat? nekem azért marhára hiányozna egy plusz fogás...
a Roox-al én is meg vagyok elégedve, elvileg itt nem tudok elképzelni megszorításból származó torzulást, mivel végig csak palástnyomással mûxik (na jó, marha nagy szorításnál oválban eltorzíthatja, de nekem még ez nem sikerült)
egyébként hogy képzeled el a fésûs összekapcsolódást? lehet, hogy én értem félre, de akkor csak cnc-zni lehetne, ami ugye vicces a húzott/kovácsolt kormányok korában...
#6443
vendég__*
Írta 2003. március 18. - 17:12
Dante:
Ha azonos lenne a súly a két darabból vagy az egy darabból álló kormány+szarv kombinációban akkor szerintem buktánál az egybegyártott jobban bírná! Volt Easton WCS kormányom WCS szarvval és a 124 grammal még megszorítani is alig lehetett sérülés nélkül! A karbon kormányok többségén meg inkább hagyagolnám a szarvat, lásd olaszok!
Ja és én is a különállót szeretem, ha ez még nem jött ki a fentiekbõl, csak nyitott vagyok! Peace!
Sajnos az WCS szarvnál nekem az az apró hiba, hogy a bilincs rész egyik oldala hegyesszögben végzõdik és általában itt kezd benyomódni a kormányba. A Roox és Tune már jobb megoldású. Ay ász visyont egy fésûsen egymásba csúszó kialakítás lenne, de az már nehéz. Vagy egy nagy hõre erõsen kitáguló agyag, sajna nehezen szervizelhetõ, és komoly gyártási pontosságot igényelne, meg sok pénz. Elõre!
Ha azonos lenne a súly a két darabból vagy az egy darabból álló kormány+szarv kombinációban akkor szerintem buktánál az egybegyártott jobban bírná! Volt Easton WCS kormányom WCS szarvval és a 124 grammal még megszorítani is alig lehetett sérülés nélkül! A karbon kormányok többségén meg inkább hagyagolnám a szarvat, lásd olaszok!
Ja és én is a különállót szeretem, ha ez még nem jött ki a fentiekbõl, csak nyitott vagyok! Peace!
Sajnos az WCS szarvnál nekem az az apró hiba, hogy a bilincs rész egyik oldala hegyesszögben végzõdik és általában itt kezd benyomódni a kormányba. A Roox és Tune már jobb megoldású. Ay ász visyont egy fésûsen egymásba csúszó kialakítás lenne, de az már nehéz. Vagy egy nagy hõre erõsen kitáguló agyag, sajna nehezen szervizelhetõ, és komoly gyártási pontosságot igényelne, meg sok pénz. Elõre!
#6444
Írta 2003. március 16. - 00:56
nem rossz 5let, kár, hogy a gyártók ezt még nem sütötték ki - csak az a gond, hogy akkor a torzulás pont ott kezdõdne el, ahol a kis csõdarab véget ér
gondolom az lenne a leglogikusabb, ha a kupak lenne mondjuk aluból, s lenne merevsége palástirányban is (gondolok itt azokra a mûanyag szarokra, amelyeket a markolatokhoz/kormányokhoz adnak...) szóval súlyban sem lenne gond, nem is hiszem, hogy nehezebb lenne...az lehetne a gáz, hogy a belsõ kormány átmérõ kormányonként változó
2 óra??? mégis, ez hogyan mérhetõ le a vásárlástól kezdve?
gondolom az lenne a leglogikusabb, ha a kupak lenne mondjuk aluból, s lenne merevsége palástirányban is (gondolok itt azokra a mûanyag szarokra, amelyeket a markolatokhoz/kormányokhoz adnak...) szóval súlyban sem lenne gond, nem is hiszem, hogy nehezebb lenne...az lehetne a gáz, hogy a belsõ kormány átmérõ kormányonként változó
2 óra??? mégis, ez hogyan mérhetõ le a vásárlástól kezdve?
#6445
Írta 2003. március 15. - 22:00
de a vekony falu kormanyokba nyugodtan beletolhattok egy csovet ami ott mereveitene!
attol nem szakadna le a merleg nem??
volt regen egy olyan kormany a gyarto ket ora garit adott ra!!! (tehat egy verseny!!!)
attol nem szakadna le a merleg nem??
volt regen egy olyan kormany a gyarto ket ora garit adott ra!!! (tehat egy verseny!!!)
#6446
Írta 2003. március 15. - 13:47
Azoknál a modelleknél (fõleg a 100 g alatti kormányok) komoly feltételeket szabnak a garancialevelekben, és általában tiltják a szarv használatát.
Bizony. Nem véletlenül mondja a Ritchey is, hogy WCS kormányhoz WCS szarv való - egyszerûen más a bilincs kiképzése, kevésbé lehet rászorítani úgy, hogy eltorzuljon. Hasonló kiképzésû pl. a Roox Litehorn is, ezt is lehet bátran használni kis fv. kormányokhoz.
#6447
Írta 2003. március 14. - 14:25
Kormány-kérdés:
Hmmm; én Ritchey WCS-t használtam jóideig, szarvval is. Komoly buktákat kibírt - amiket a markolatváltó kevésbé...
Szvsz. WCS még nem az extrém light kategória. Azoknál a modelleknél (fõleg a 100 g alatti kormányok) komoly feltételeket szabnak a garancialevelekben, és általában tiltják a szarv használatát. Illetve van kifejezetten szarvval használható verzsön (pl.: Tune/Smolke); ezek általában 35-40 grammal nehezebbek - nem véletlenül.
ITM The Stem stucni (mely a legkönnyebb perpillanat) garanciális feltételei(!) 3(!!!) oldalon keresztül részletezettek; indul a speciális szervíz speciálisan The Stem szerelésre kiképzett szerelõje által történõ felinstallálással...
Hmmm; én Ritchey WCS-t használtam jóideig, szarvval is. Komoly buktákat kibírt - amiket a markolatváltó kevésbé...
Szvsz. WCS még nem az extrém light kategória. Azoknál a modelleknél (fõleg a 100 g alatti kormányok) komoly feltételeket szabnak a garancialevelekben, és általában tiltják a szarv használatát. Illetve van kifejezetten szarvval használható verzsön (pl.: Tune/Smolke); ezek általában 35-40 grammal nehezebbek - nem véletlenül.
ITM The Stem stucni (mely a legkönnyebb perpillanat) garanciális feltételei(!) 3(!!!) oldalon keresztül részletezettek; indul a speciális szervíz speciálisan The Stem szerelésre kiképzett szerelõje által történõ felinstallálással...
#6448
Írta 2003. március 13. - 21:17
Másrészt: szerintem félreértetted pitzu-t, aki azon csodálkozott, hogy egy szarv hajlik el egy bicikli eldõléstõl, nem pedig a kormány (remélem tényleg erre gondolt és nem én magyarázom félre).
nehem, én voltam a hibás, nem voltam egyértelmû - bár tény ami tény, próbáljátok egymás mellé tenni 2 intenzíven használt szarvat - a bilincs gyakran eltérõ szögben áll (+-1 fok eltérés), bár lehet, hogy mindez gyártási pontatlanság...
más - tapasztaltatok már olyat, hogy a stucnifej oldalirányban kicsit elhajlik a sok használattól? ált. 1 év után jelentkezik nálam, s sohasem eséstõl, inkább egy folyamatos elmozdulásról beszélhetünk...
#6449
Írta 2003. március 13. - 19:43
Dante!
Egyrészt: köszi, hogy segíteni próbálsz(tál)!
Másrészt: szerintem félreértetted pitzu-t, aki azon csodálkozott, hogy egy szarv hajlik el egy bicikli eldõléstõl, nem pedig a kormány (remélem tényleg erre gondolt és nem én magyarázom félre).
Egyrészt: köszi, hogy segíteni próbálsz(tál)!
Másrészt: szerintem félreértetted pitzu-t, aki azon csodálkozott, hogy egy szarv hajlik el egy bicikli eldõléstõl, nem pedig a kormány (remélem tényleg erre gondolt és nem én magyarázom félre).
#6450
Írta 2003. március 13. - 17:50
öhöm, a karbon nem teljesen hülyeség, de vegyük figyelembe, hogy a szarv sok bringás (pl. én) esetében ütközõként is szolgál, szóval én nem érezném jól magamat, ha elkezdene foszlani a szövet
más - láttatok ti már sokkal könnyebb karbon szarvat? ezt azért kérdezem, mert sima alu-ból is lehet 100 g alattit venni, töredék árért!
más - láttatok ti már sokkal könnyebb karbon szarvat? ezt azért kérdezem, mert sima alu-ból is lehet 100 g alattit venni, töredék árért!
#6451
Írta 2003. március 13. - 17:47
ezek szerint még sosem volt igazán könnyû kormányod, mint mondjuk Ritchey WCS, Roox CrossCOMP stb. - itt a falvastagság olyan kicsi a végeken, hogy a szarv bilincs könnyen deformálhatja, így valójában (sokszor) nem is a szarv hajlik, csak a kormányvég, ahol az erõátadás történik
más kérdés, hogy jó nagy adag pech is kell hozzá, hogy pont oda, pont a megfelelõ szögben és erõvel, pont a megfelelõ felületre érkezzen a bringa (azaz mondjuk 5 %, ami nálam tuti bejön)
más kérdés, hogy jó nagy adag pech is kell hozzá, hogy pont oda, pont a megfelelõ szögben és erõvel, pont a megfelelõ felületre érkezzen a bringa (azaz mondjuk 5 %, ami nálam tuti bejön)
#6452
Írta 2003. március 13. - 10:16
Milyen szarv az ami attól elhajlik, hogy eldõl a bringa?Ezektõl én menet közben is félnék, ki tudja mikor törik le alattam...
Az enyém mér drasztikusabb dolgokat is túlélt.Icon Fatty, hosszú, vastag, mégis könnyû(149g)Mindenkinek nyugott szívvel ajánlom!
Az enyém mér drasztikusabb dolgokat is túlélt.Icon Fatty, hosszú, vastag, mégis könnyû(149g)Mindenkinek nyugott szívvel ajánlom!
#6453
Írta 2003. március 13. - 08:45
Ja.. karbonbül, integrált stucnival, az lenne a királyság 8)...
viszont ezt csak egyedi megrendelésre érdemes... :
Dante: nem vagy egyedül
viszont ezt csak egyedi megrendelésre érdemes... :
Dante: nem vagy egyedül
#6454
Írta 2003. március 13. - 07:17
de Karbonbol meglehetne csináltatni nem? Gergely Gábor mester urat kell megtudakolni!
#6455
Írta 2003. március 13. - 00:09
Olav!
nem-e? ezt ugye te sem gondolod komolyan! sajnos de, sokkal gyengébbek, feltéve, ha ugyanolyan gyártástechnikával készülnek - most nem kell jönni az élettartam garanciás Roox görbe kormánnyal, annak az árát is megkérik a görbületekért (hõkezelés, falvastagság változik stb.)
nem beszélve a következõ hátrányokról:
-nem vághatsz le a kormányból (ugye nem mindenkinek uo. széles a válla...)
-szög nem vátoztatható
-sok cc-s (pl én is), azért is szeretem a külön szarvat, mert ha bukom, akkor a szarv jól szétmegy, leszedem, kidobom, max. a kormány szélébõl levágok 1-1 cm-t, s megúszom csere nélkül (na most nem irdatlan nagy esésrõl beszélek, de egy könnyû szarva már sokszor attól is elhajlik, ha egyszerûen eldõl a bringa álló helyzetbõl)
szóval ha minden variációt figyelembe veszünk, akkor mondjuk gyártják 3 és 6 fokosban, 56 és 48 cm között 2 cm-s lépcsõben, 3 fajta szarv dõléssel (ENNYI A MINIMUM), meg mondjuk a R. palettát példának véve Comp, Pro és WCS változatban, akkor az már 90 (!!!) változat, amit ugye egy gyártó sem vállalna be!
jajj, el ne feledjem - lehet, hogy bennem van a hiba, de én speciel mászásnál PONT a hajlatban fogom a kormányt! ;D
Nem is gyengébb sokkal!
nem-e? ezt ugye te sem gondolod komolyan! sajnos de, sokkal gyengébbek, feltéve, ha ugyanolyan gyártástechnikával készülnek - most nem kell jönni az élettartam garanciás Roox görbe kormánnyal, annak az árát is megkérik a görbületekért (hõkezelés, falvastagság változik stb.)
nem beszélve a következõ hátrányokról:
-nem vághatsz le a kormányból (ugye nem mindenkinek uo. széles a válla...)
-szög nem vátoztatható
-sok cc-s (pl én is), azért is szeretem a külön szarvat, mert ha bukom, akkor a szarv jól szétmegy, leszedem, kidobom, max. a kormány szélébõl levágok 1-1 cm-t, s megúszom csere nélkül (na most nem irdatlan nagy esésrõl beszélek, de egy könnyû szarva már sokszor attól is elhajlik, ha egyszerûen eldõl a bringa álló helyzetbõl)
szóval ha minden variációt figyelembe veszünk, akkor mondjuk gyártják 3 és 6 fokosban, 56 és 48 cm között 2 cm-s lépcsõben, 3 fajta szarv dõléssel (ENNYI A MINIMUM), meg mondjuk a R. palettát példának véve Comp, Pro és WCS változatban, akkor az már 90 (!!!) változat, amit ugye egy gyártó sem vállalna be!
jajj, el ne feledjem - lehet, hogy bennem van a hiba, de én speciel mászásnál PONT a hajlatban fogom a kormányt! ;D
#6456
Írta 2003. március 12. - 21:14
#6457
vendég__*
Írta 2003. március 12. - 16:17
Nem hiszem hogy túlságosan drága lenne legyártani egy szarvval integrált kormánycsövet, lásd országút. Nem is gyengébb sokkal! Csak próbáld meg rátenni a váltót meg a féket és olyat gyártani amelyik mindenkinek bejön. És szélesebbet is kellene gyártani mert a hajlat teljesen holt terület, ott senki se fogná a kormányt.
#6458
Írta 2003. március 12. - 00:14
Bruce!
Mi igazán próbálnánk segíteni, de...
van-e? hááát, jó kérdés, miért ne lenne, de mivel Cseke katalógus még nem jött ki idén, a nagykerben meg még nem hallottak róla, errõl bõvebbet mondjuk 2 hét múlva - de mivel az új Pyxis-eket ezzel szerelik, gondolom jóval 5 róka fölött van az ára, ha az anyagát vesszük figyelembe (egyébként 230 g a súlya)
Mi igazán próbálnánk segíteni, de...
van-e? hááát, jó kérdés, miért ne lenne, de mivel Cseke katalógus még nem jött ki idén, a nagykerben meg még nem hallottak róla, errõl bõvebbet mondjuk 2 hét múlva - de mivel az új Pyxis-eket ezzel szerelik, gondolom jóval 5 róka fölött van az ára, ha az anyagát vesszük figyelembe (egyébként 230 g a súlya)
#6459
Írta 2003. március 11. - 23:11
esetleg vki tudna nekem segíteni?
(a kérdésemet már feltettem egy kicsivel fentebb)
(a kérdésemet már feltettem egy kicsivel fentebb)
#6460
Írta 2003. március 11. - 17:00
Magam részérõl igazán könnyû gépnek a 9.5 kilogramm alatti merevfarúakat és a 11 kilogramm alatti össztelósokat érteném - a nemzetközileg "elfogadott átlagértékek" szerint.