Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Grammmmánia - a végletekig

- - - - -

  • Please log in to reply
6538 replies to this topic

#6021
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts
uristen! igazan gratula.. nekem fele ennyi alkatresszel 2szer ekkora sulyt sikerult osszehoznom egy merevgepben....
de ez legalabb tekerheto ;D

#6022
Dagobert_bacsi

Dagobert_bacsi

    vendég

  • fórumtag
  • 84 posts
Sziasztok !!!

Nagyából kezd formát ölteni az én lovacskám is (talán végleges ??)
Nála se a minimál súly a föszempont(azért számit) hanem a tartoság és azért a kényelem is ...
ITT az alkatrészek leírása is :

Kona Kula

Vázszerkezet
Váz: Kona Kula 2002 Easton Ultralight Alu csövek , 18” méret, kék-fehér. : 1641g
+Vázvédök:Pace Carbon Armor, 2db fejcsöhoz+2db láncvillára. : 6g
Felfügesztés
Villa:Rock Shox SID Race Carbon Black Box 2002, 63-80mm út, kék. : 1303g
Irányitás
Kormánycsapágy:Richey Scuzzy Logic Pro 2003 fekete : 119g
Kormányszáralátét:Pace 2db 20mm+10mm karbon : 4g
Kormányszár:Richey Pro 2003 100mm hossz, +/- 5 fok ,fekete. : 152g
Kormány:Richey Pro 2003580mm , 3fok emelés, fekete. : 144g
Kormányszarv:Richey WCS 2003, 100mm , fekete. : 97g
Kormánymarkolat:NONAME !!! kék-fekete,jó puha , tapad, kopik DE NAGYON !!!csak 140ft és 23 gramm, 120mm hosszban !!!
Váltókarok:Shimano XT 2003 , 9X3 , ezüst. : 122g(3)
: 124g(9)
Fékkar:Shimano XT 2003 , V-fékhez , ezüzt. : 160g
Kényelem
Nyeregzár: Kona imbuszcsavaros rögzítés , fekete. : 22g
Nyeregszár:Shimano XTR 350mm hossz,26.8mm &, polír(régebben fekete volt) : 259g
Nyereg:Selle Italia Flite Titan Gel 2003 , fehér. : 289g
Meghajtás
Hajtómû: Shimano XT 2003 , 175mm hossz,22-32-44 fogszám ezüst.+csavarok : 624g
Hajtómûcsapágy: Shimano XT 2003 , octalink , 68X113. : 254g
Pedál:Crank Brothers Eggbeater S 2003,rozsdamentes. : 271g
Lánc:Shimano XTR, 106láncszem:262g
Elsõváltó:Shimano XT 2003, top swing , 31.8mm &,ezüst. :126g
Hátsóvátó:Shimano XT 2003,long cage , ezüst. : 246g
Fogaskeréksor:Shimano XT 2003, 11-32+záróanya. :298g
Váltókábel:Shimano XTR,elsõ+hátsó kábel+ház+kupak+gumigyürük. :53g
Lassítószerkentyük
Fékek: Avid SD-7 V-fékek 2003, ezüst. :356g
Fékkábelek:Funn kábelek+házak. :67g
Fútómûvek
Kerekek: Spinergy Spox 2002 , iparis agyak karbonból+aluból,karbonküllök egyenesek,duplafelni(mavic beütés szerintem) elöl28küllö,hátúl32,elöl radiális,hátúl radiális+3keresztes, fekete+karbon+ezüst. : Elsökerék:661g
Hátsókerék:935g
Belsövédöszalagok: Velox szövetbõl, 2db 64g
Belsök: Schwalbe XXLight , Tüszelepesek , 1.90-2.10. : 196g
Külsök: Schwalbe Light Skinny Jimmy Folding 1.9 . :856g
Gyorszárak: Spinergy Titán imbuszcsavaros pár, fekete+titán. :48g

Öszsúly : 9782gramm

és itt 1 link ahol pár képet is találsz : http://f1.pg.photos.yahoo.com/bringasgyerek a képek még a 0.80 verziót tükrözik ... ez már az 1.00 ;)

ez lenne nem a legkönnyebb de mondotam nem cakk ez számitott nekem , talán ha 1szer rám jön átépítem .... ;D
azért 10kg alat van , neeeeeeem ?

endre




#6023
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
85 eur, 8fach, 11-28 Zähne, ca. 160g

#6024
Gyurrancs

Gyurrancs

    új vendég

  • fórumtag
  • 9 posts
idõ hiányában én csak hébe-hóba olvastam végig a topicot.... bocs úgy hogy lécci írjatok má le mindent+még többet az slr nyeregrõl(nem akarok csak keresztapa lenni),conti twistwr supersonic(mászás, kanyar föleg kavicsos és földes emelkedõkön - kiállva) ja meg a többi lájt külsõvel kapcsban (fast fred, flyweight stb) mer könnyíteni szeretnék de ésszel meg nem túl sok pénzzel elõre is kösz

#6025
rofi

rofi

    vendég

  • fórumtag
  • 148 posts


Van itt valaki, akinek tényleg könnyû kerékpárt sikerült összehoznia és nem csak beszél meg álmodozik róla? Ha igen, akkor milyen a gép és mennyit nyom?


Neked mi a véleményed az XTR tárcsafékekrõl?????
Megírnád nekem?

Kösz!
A masszív fórumtagok között hirtelen cirka fél tucat embernek van (már akiket eddig ismerek!) 9.7-8.5 kilogramm közötti merevfarú montija.

A saját gépem nem a gramm-mánia jegyében született;
inkább az anyagnak (mármint: titán), és a gyár elhivatottságának voltam/lettem betege.
Az már csak "melléktermék", hogy a kész kerékpár tömege elég jó lett,
amellett, hogy nagyon strapabíró.

Ami a galériámban van, az egy régi fotó, van némi változás, és a végleges konfiguráció csak nyár végére áll össze.
Pillanatnyilag így néz ki a gép:


váz: MORATI HC Ti 1.3 16"
villa: MORATI HC Ti
kormánycsapágy: RITCHEY WCS (CHRIS KING)
kormányszár: RITCHEY WCS (MORATI HC Ti)
kormány: MORATI Classic
markolat: RITCHEY
fékkar: XTR 2003
váltókar: XTR 2003
elsõ fék: XTR 2003 disc
hátsó fék: XTR 2003 disc
féktárcsa: XTR 2003
középcsapágy: FSA Ultimax Ti ISIS
hajtókar: TRUVATIV Stylo SL 2003 tesztpéldány (RACE FACE Next LP)
lánckerekek: TRUVATIV (RACE FACE)
pedál: EGG BEATER SS (EGG BEATER Triple Ti)
elsõ váltó: XTR 2003
hátsó váltó: XTR 2003
lánc: SHIMANO HG73
kazetta: SHIMANO XT
elsõ agy: XTR 2003
hátsó agy: XTR 2003
felni: SUN CR17A
küllõ: DT
küllõvédõ szalag: SCHWALBE
küllõanya   : DT alu
belsõ: SCHWALBE SV14A XXLight
külsõ gumi: CONTINENTAL Twister Supersonic
patentszár: SHIMANO XTR 2003
nyeregszár: MORATI HC Ti
nyeregszár bilincs: MORATI
nyereg: AVOCET Titan (FRM Aspide)
bowdenház: SHIMANO XTR 2003
bowden: SHIMANO XTR 2003
láncvilla védõ: SPEED STUFF
kulacstartó: BBB

(ZÁRÓJELBEN a véglegesnek szánt darabok.)

Ez így pillanatnyilag 9.2 kilogramm (nem grammoztam végig az alkatrészeket, talán a téli full-szerviz során...).
Atom HC 1.4 vázra épített, V-fékes gépe "legkönnyebb" verzióban 8.5 kilót nyomott - csak õ is folyamatosan átszerel/tesztel.



#6026
EMBER

EMBER

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,032 posts
Ezzel a hozzászólással sem volt semmilyen különösebb célom...

http://www.ax-lightn..._brake4web2.jpg

Könnyû kerekek:
http://www.tc-homes....heels/cover.htm

http://userportal.ih...e_f99_120mm.JPG

#6027
EMBER

EMBER

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,032 posts
Csak hogy elõre menjen a topic:
http://www.lightbike.com/

#6028
henger

henger

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 576 posts

Henger: Én nem leszek ambivalens, hogy lebeszélek és biztatlak is. Szerintem hülyeség belevágni, csinálsz egy nehéz és (nem?) biztonságos vázat majdnem annyiért, mintha vennél egy könnyebb és 90%-ban biztonságosat (Schwinn). Könnyût nem fogsz tudni, mert az technológia kérdése, ha az országban vállakozói szinten nincs karbonváz, elképzelhetõ, hogy te majd építesz egyet, amire rá is mersz ülni és még olcsóbb is mint amit lehet kapni? :-\



Itt az elv a lényeg, hogy ha nem találsz olyat, amilyet akarsz, akkor megépíted. Különben is, nagy kihívásnak érzem ezt a bringadolgot. És valahol el kell kezdeni! Nincs többszázezrem, Dura Ace-t, XTR-t, meg karbon cuccokat venni, abból csinálok használhatót, ami van. Pl. egy 5ezer forintos, lomis bringát nem fogok sajnálni szétvágni, és hegesztgetni. És nem is versenyezni lesz majd, és ha jól emlékszem, karbonvázat tudnék méretezni- mást is.
Szal ha emberi áron k lehet hozni, természetesen belevágok. De nem akarok gányolni, mert az tuti életveszély.
Na, jó kis offtopik volt!

#6029
EMBER

EMBER

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,032 posts
http://www.light-bikes.com

#6030
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,247 posts
Henger: Én nem leszek ambivalens, hogy lebeszélek és biztatlak is. Szerintem hülyeség belevágni, csinálsz egy nehéz és (nem?) biztonságos vázat majdnem annyiért, mintha vennél egy könnyebb és 90%-ban biztonságosat (Schwinn). Könnyût nem fogsz tudni, mert az technológia kérdése, ha az országban vállakozói szinten nincs karbonváz, elképzelhetõ, hogy te majd építesz egyet, amire rá is mersz ülni és még olcsóbb is mint amit lehet kapni? :-\

#6031
henger

henger

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 576 posts
Németországból tudnék hozatni a Kinesistõl olyan csöveket, amelyekbõl a Giant, Haro, Commencal, meg a Bianchi épít vázakat. Szerintetek olcsó lesz? Há'ppeeersze! ;D 8)

Azért egy-két levelet megér.
Csak régen voltam németórán. Lehet, hogy nem kellett volna kártyázni? Nem gondoltam a jövõre...

Még megkérdezem Yasecet, õ mit tanácsol.

Bruce, a karbon is szopás, nemhiába kerül annyiba, amennyi.

#6032
burce

burce

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8,694 posts
Én nem értek a vázkészítéshez (ezt elõre le kell szögeznem), viszont úgy gondolom, hogy karbonból jobb (esetleg könnyebb is) vázat készíteni házilag, mint aluból. Az alunál sokat számít(hat) a hegesztés minõsége is, a karbonnál ezt ki tudod kerülni (persze közben meg lesznek más problémáid ;)).

Sok sikert!! :)

#6033
eric

eric

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,147 posts
lor ;)

#6034
henger

henger

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 576 posts
Segítséget kérek!

Melyikõtök tud németül? Fontos lenne...

Kezdek függõ lenni az alucsövektõl. ;)

#6035
henger

henger

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 576 posts
Nna, a hazai 'fémguruknál' tett vizsgálódásom eredménye:
Acélváz (S235) ~2160gr.
Ez becslés, mert a fejcsövet, papucsokat meg támvilla erõsítést saccoltam. De a csõhosszok a középvonalak metszéspontjáig mértem.
Alsócsõ brutál 40X20X1,5 ;D, vagy szerény 30X30X1,5. A tömeg uagyanannyi. A többi 1,5-es csõ.

Kinesis honlapjáról tuti húzott, ultralight meg mindenféle csöveket válogatva akár 1,5 kilós váz is kijön, de ez pontosítás (pl. nincsenek súly/méter adatok) után akár faragható. Pl. Csepp alsócsõ, elliptikus felsõcsõ, a hátsó háromszög van készen, középcsapágy házzal, papucssal. Már csak egy árlista kéne, hogy jól letörjék a lelkesedésem.

Itthon aluból az elsõ háromszög kijön 900 grammra. Talán még belefér. És anyagárban nincs 2000 ft. :o

Még karbon? A suliban megoldható is lenne.

Mit tanácsoltok?

#6036
country

country

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 927 posts
én nem szaroznék vele
kellemes kis váz az alsócsõ keresztmetszete olyan mint a négylevelû lóhere
szal fain kis cucc


#6037
henger

henger

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 576 posts
Tegnap vettem észre a bálykerszgálydban.
Ráadásul villával együtt.... Meggondolandó.

Csak már eléggé beleástam magam ebbe a vázkészítésbe, hogy már hiúságból is végigcsinálom, hogy tudjam, képes vagyok-e rá.

Ez a Mali Ultralight tetszetõs. Csak a festés... :P

#6038
country

country

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 927 posts
hát ilyesmirõl álmodik sok ember viszont

65-ért ilyet lehet kapni ha lehet

http://kep.tar.hu/co.../pic3521266.jpg

#6039
henger

henger

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 576 posts
EMBER, köszöntem szépen!

Magellan outi váz ? :o ??? Milyen? Eddig úgy tudtam, hogy csak MTB. Hol találok róla képet?
Majdnem megvettem az Aerot. Élõben láttam az 1.0-t, de nem tetszett. Igaz, hogy a csávó simán otthagyott vele.
Az én vázam 30k aero villával. Nagyon szuper.

Alaphelyzetben egy egysebességeshez gondoltam, de ha beválik, haználható lenne outihoz is. Ezért lenne fontos a tömeg, nem másért.

Merida.... Hogy is mondjam... Nem tudom. Még nem láttam képeket, de tudok róla.

De bizonyos kettõsséget vélek felfedezni bennetek. Egyrészt minden erõtökkel próbáltok lebeszélni, hogy drága, meg nem biztonságos, stb., de ugyanakkor bíztattok, hogy vágjak bele. Az tuti, hogy a munkákat profira fogom bízni, nem én hegesztek. Természetesen, ha minden jól sikerül- pl. nem törik el az elsõ padkázásnál- szó lehet kis szériáról, különbözõ vltozatban.

http://www.nexus.hu/henger//ss01.jpg

Valami ilyesmi. Az alsócsõ még lehet szélesebb (magasabb) profilú.

#6040
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts
Henger:

A Hungary:a-n kívül találsz még olcsóbb vázat a Magelánnál vagy a Neuzernél (Matrix). De szerintem a legolcsóbb a Schwinn-Csepel. Elõbbiek szerintem minõségileg nem rosszabbak a nagyobb gyártókénál, az áruk 50 alatt. Az utóbbit is csak dícsérni lehet annyi pénzért, és a JD nem egy gagyi gyár. Azt meg nem tudom, hogy a Caprine és az Olimpia árul-e csupasz vázat.

Hát szerintem is az 50 kevés lesz egy átlagosan könnzû vázhoz. Szerinted magyarországon miért nem gyártanak jó és olcsó vázakat? Ha a súly nem fontos és egyedit akarsz akkor csináld, de ha könnyûre vágysz akkor annál még Karcsi is olcsóbban gyárt. Meg adja a nevet és a garit is!

Szerintem házilag csak 4X, DH gépet esetleg BMX-et érdemez hegeszteni, ott inkább az erõsség a szempont.

De amúgy hajrá és jó munkát!!!