Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Grammmmánia - a végletekig
Indította
ruff
, 2002. október 17. 20:20
#5621
Írta 2004. augusztus 30. - 17:30
Thy: Te nem a merevségre gondolsz? Csak mert itt kizárólag a súly és súlypontról volt szó... Kérdés, hogy Flame-nek érdemes-e lecserélnie a Duke-t könyebbre.
Az én tapasztalatom szerint az irányításban inkább számít a geometria, és a stucni!
Szombaton cseréltünk gépet Káhlesszel, és majd bemásztam egy autó alá, amikor lazán kanyarodni akartam. Sokkal gyorsabb a kormányzás, mert rövidebb és memredekebb az eleje. A hossz a gép elejének a kiemelését is nehezíti, Csubee PolarX kõ mozóval és nem lájtos kerékkel, de rövid váz+stucnival szerintem könnyeb kontroláltan kiemelni az elejét, mint az én lájtos gépemmel (Minute 1 + crossmax) hosszú váz + 120as stucni.
A 300g pedig egy lámpa aksikkal a kormányon, ki lehet próbálni a különbséget.
Ha egyébként jó a teló, én biztosan nem pazarolnák pénzt a cserére, csak a súly miatt.
A nehéz kerék elõnyeit nem igazán értem, talán egy tanknál jól jöhet a nagyobb tehetlenség, de biciklin ??? (még a DHsok is a könnyebb kereket szeretik, persze a megfelelõ erõsség melett)
Amúgy pedig igazán kíváncs vagyok, hogy hány ember van, aki érzésre megmondja 2 kerék közül melyik nehezebb 100g-al... 1% különbséget érezni menet közben.
Persze 1% különbség egy maraton végén több percet jelent, tehát nem mellékes, de hogy ezt menet közben érezni-e egyátalán?
#5622
Írta 2004. augusztus 30. - 16:55
flame:
A súlypont kérdése (szerintem) a következõ módon alakul.
A könnyû CC bringákon (nálam ez kb 11 kiló alatt) szerintem nem vészesen fontos hogy a bringa súlypontja hol van. Régebben én azt szerettem, hogy orrnehéz a bringám. Valahogy megnyugtatott, biztosabbnak, stabilabbnak tünt az eleje. A mostani taligámon inkább középen, kicsit hátrébb van a súlypont. Nem érzek igazán olyan irányításbeli különbséget, amit ez okozna. Ha rajta ülsz a bringán, úgyis a kettõtök közös súlypontja számít, amit elsõsorban (nagyobb tömege miatt) a pilóta határoz meg. Magyarul az a fontos, hogyan ülsz a drótszamáron. Fontos viszont a gumik súlya, hiszen nehezebb gumival nyugisabb (lassabb) az irányítás, viszont kicsit gyengébbnek érzõdik a fék is... Szal én általában elõre hajlamos vagyok drótos gumit tenni, aminek a plusz súlya nagyobb sebességnél stabilitásban kifizetõdik. Hátra jöhet a könnyû kevláros a jó gyorsulás miatt.
Persze ha sokat repülsz a bringával, akkor nagyon fontos hogy hol van a súlypont. De ki akar egy könnyû cc bicajjal repülni?
A súlypont kérdése (szerintem) a következõ módon alakul.
A könnyû CC bringákon (nálam ez kb 11 kiló alatt) szerintem nem vészesen fontos hogy a bringa súlypontja hol van. Régebben én azt szerettem, hogy orrnehéz a bringám. Valahogy megnyugtatott, biztosabbnak, stabilabbnak tünt az eleje. A mostani taligámon inkább középen, kicsit hátrébb van a súlypont. Nem érzek igazán olyan irányításbeli különbséget, amit ez okozna. Ha rajta ülsz a bringán, úgyis a kettõtök közös súlypontja számít, amit elsõsorban (nagyobb tömege miatt) a pilóta határoz meg. Magyarul az a fontos, hogyan ülsz a drótszamáron. Fontos viszont a gumik súlya, hiszen nehezebb gumival nyugisabb (lassabb) az irányítás, viszont kicsit gyengébbnek érzõdik a fék is... Szal én általában elõre hajlamos vagyok drótos gumit tenni, aminek a plusz súlya nagyobb sebességnél stabilitásban kifizetõdik. Hátra jöhet a könnyû kevláros a jó gyorsulás miatt.
Persze ha sokat repülsz a bringával, akkor nagyon fontos hogy hol van a súlypont. De ki akar egy könnyû cc bicajjal repülni?
#5623
Írta 2004. augusztus 30. - 13:03
Ted!!!
Legalább hülyeséget ne beszélj!
Próbálj ki egy Skarebet, meg egy Sid WC-ot, aztán beszélj....pedig "csak" 300g a különbség:)
Legalább hülyeséget ne beszélj!
Próbálj ki egy Skarebet, meg egy Sid WC-ot, aztán beszélj....pedig "csak" 300g a különbség:)
#5624
Írta 2004. augusztus 29. - 21:43
Szerintem villa nemigen zavar be. Irányítás szempontjából az a +- 300g nem sokat számít, max ha repülsz...de arról sok tapasztalatom nincs...
#5625
Írta 2004. augusztus 29. - 10:51
Általában a kerékpár össz súlyát szoktuk nézni.
De nem volt még szó a súlypontról.
Errõl mi a véleményetek.
A mostani bringám, már egészen könnyû, csak a régi telóm miatt kicsit orrnehéz. (2kg-s RS)
Filózom egy levegõs teleszkópon, de elõbb ezt el kéne adni. De akkor sokat bukok az árán, mert újonnan vettem. Szóval, mennyire fontos a helyes súlypont?
Mennyire lehet probléma, az orrnehézség, pl. irányítás szempontjából.
Mászásnál? Lefelé?
#5626
Írta 2004. augusztus 27. - 01:11
Az elsõ körben szerzett rossz tapasztalatok ellenére mégiscsak adok még egy esélyt az EggBeaternek!
Veszek hozzá új stoplikat, ha így sem válik be...
Azt mondják, kopott stoplival, hajlamos oldani!
Péter
Veszek hozzá új stoplikat, ha így sem válik be...
Azt mondják, kopott stoplival, hajlamos oldani!
Péter
#5627
Írta 2004. augusztus 23. - 14:39
#5628
Írta 2004. augusztus 23. - 13:13
fekete küllõ szép, de rohadt nagy luxus, darabja majdnem 100Ft-al több, mint az ezüst...
Igen, MAGYARORSZÁGON, ha rendelsz külhonból, akkor a fekete dt húzott küllõ 0,5 Euro darabja, azaz 125 forint, hozzá való fekete réz pro-lock anyával. Neszeneked magyar piac. ;-) Én is innen rendeltem - www.starbike.com, ajánlásommal próbizzátok ki - mondjuk a postaköltség húzós, tehát 2 db küllõnél nem éri meg...mondok pár árat tájékoztatásul; Mavic XC717 ~10000Ft, 04 XT e.agy ~5000Ft, 04 XT h.agy ~8000Ft...stb...szóval olcsón ha kereket akarsz, akkor hajrá!
de es honnan tudtad, milyen hosszura van szukseged?
#5629
Írta 2004. augusztus 23. - 11:50
Nem tudom pontosan.
a váz.
mindtha a kormánycsapágynál és a nyeregcsõnél is ropogna....
a váz.
mindtha a kormánycsapágynál és a nyeregcsõnél is ropogna....
#5630
Írta 2004. augusztus 23. - 10:47
#5631
Írta 2004. augusztus 23. - 01:54
Thommey:
monjda, mit ajánl!
könnyû, de hosszútávon megbízható teleszkópot keresek a DUKE SL helyett!
a hosszútáv miatt SID kilõvel, DUKE Race drága, de még szóbajöhet, ha eladtam az SL-t, esetleg DUKE XC Air?
küllõk? megfizethetõ, de olyan kéne, ami bírja is! HELP!
Mentem ma egy "kis" kört, itt a környéken az új építésû géppel. (részletek feljebb)
Uhh....Üröm, Nagykevély, Hosszúhegyi, Dobogókõ, Hosszúhegyi vissza, Üröm ... nagyon állat!
Rendesen mocorog alattam a nyereg, egészen jól csillapít az XTC váz.
Ami zavar, hogy ropog!
Normális ez?
Péter
monjda, mit ajánl!
könnyû, de hosszútávon megbízható teleszkópot keresek a DUKE SL helyett!
a hosszútáv miatt SID kilõvel, DUKE Race drága, de még szóbajöhet, ha eladtam az SL-t, esetleg DUKE XC Air?
küllõk? megfizethetõ, de olyan kéne, ami bírja is! HELP!
Mentem ma egy "kis" kört, itt a környéken az új építésû géppel. (részletek feljebb)
Uhh....Üröm, Nagykevély, Hosszúhegyi, Dobogókõ, Hosszúhegyi vissza, Üröm ... nagyon állat!
Rendesen mocorog alattam a nyereg, egészen jól csillapít az XTC váz.
Ami zavar, hogy ropog!
Normális ez?
Péter
#5632
Írta 2004. augusztus 23. - 01:03
én elöször lor-t nyaggatnám ilyen ügyben, hogy mit ajánl...
egyébként gyönyörû ez az agy...
egyébként gyönyörû ez az agy...
#5633
Írta 2004. augusztus 22. - 23:29
ide irom mert remélem yár ide oyan aki hozzátud szolni.
kaptam egy Pulstar agyas Mavic 220 UB controlos kereket és nincs benne a tengely/csapágy.
megkellene csinálnom.
tudna valaki segiteni hol/merre/milyen?
egyáltalánb lehetséges ezt megcsinálni házilag(nem az erdeticsapágyokkal stb.)
igazábol nem is tudom miyen kelene bele.
Ha valaki használ iyet segithetne
kép:
köszi
kaptam egy Pulstar agyas Mavic 220 UB controlos kereket és nincs benne a tengely/csapágy.
megkellene csinálnom.
tudna valaki segiteni hol/merre/milyen?
egyáltalánb lehetséges ezt megcsinálni házilag(nem az erdeticsapágyokkal stb.)
igazábol nem is tudom miyen kelene bele.
Ha valaki használ iyet segithetne
kép:
köszi
#5634
Írta 2004. augusztus 22. - 22:39
Akkor az új hírek:
Sun DS1XC+1.6-1.8 küllõk tárcsával feladtak a harcot=kuka
a tárcsaoldalon szétnyúltak a küllõk...
A Mellon Crossmax SL elsõkerekébõl, meg kiugrott egy küllõ!!!!
Szembõl nekiment egy nagy kõnek, de max 10-el, és kiugrott a helyérõl a küllõ. Az agynál. Szép 8-as van benne:(
Sun DS1XC+1.6-1.8 küllõk tárcsával feladtak a harcot=kuka
a tárcsaoldalon szétnyúltak a küllõk...
A Mellon Crossmax SL elsõkerekébõl, meg kiugrott egy küllõ!!!!
Szembõl nekiment egy nagy kõnek, de max 10-el, és kiugrott a helyérõl a küllõ. Az agynál. Szép 8-as van benne:(
#5635
Írta 2004. augusztus 21. - 23:52
jól megöltem a topicot! sorry!
azt hiszem maradok az ezüst küllõknél, nincs szükségem feketékre! Tök felesleges.
köszönöm a tippeket!
elhagytam a USE nyeregcsövem végét, eg fécsõ alakú kis izét, ami a nyerget tartja. Valahol a Komjádi uszi parkolójában. Kék színû.
ha megtalálod írj!
ha van neked elfekvõben: ÍRJ!
Péter
azt hiszem maradok az ezüst küllõknél, nincs szükségem feketékre! Tök felesleges.
köszönöm a tippeket!
elhagytam a USE nyeregcsövem végét, eg fécsõ alakú kis izét, ami a nyerget tartja. Valahol a Komjádi uszi parkolójában. Kék színû.
ha megtalálod írj!
ha van neked elfekvõben: ÍRJ!
Péter
#5636
Írta 2004. augusztus 19. - 20:40
Megvan az új váz!
Giant XTC TEam
RS DUKE SL U-turn
FSA V-drive
Sram9 fékkarok, AVid SD5 fékek
X7 rendszer, kivéve az alsõ váltót, azt ma vettem 1000HUF-ért, az 5.0-s
SUN CR18 as felnik
AC agyak + 2.0-s küllõk (ezt akarom lecserélni)
USE Alien ny.csõ
Ritchey WCS k.csapi
Ritchey nyereg
Zooge stücni
Ike Light kormány
és nem könnyû a BIKE. Nagyon húzza le a DUKE, asszem veszek elõre egy levegõs villát, ezt pedig megtartom arra az esetre, ha a párom vagy az én levegõsöm ereszteni kezdene!
bocs, hogy OFF voltam (hajt a lelkesedés), ha lemértem a komplett gép súlyát, akkor majd kicsit javítok!
Giant XTC TEam
RS DUKE SL U-turn
FSA V-drive
Sram9 fékkarok, AVid SD5 fékek
X7 rendszer, kivéve az alsõ váltót, azt ma vettem 1000HUF-ért, az 5.0-s
SUN CR18 as felnik
AC agyak + 2.0-s küllõk (ezt akarom lecserélni)
USE Alien ny.csõ
Ritchey WCS k.csapi
Ritchey nyereg
Zooge stücni
Ike Light kormány
és nem könnyû a BIKE. Nagyon húzza le a DUKE, asszem veszek elõre egy levegõs villát, ezt pedig megtartom arra az esetre, ha a párom vagy az én levegõsöm ereszteni kezdene!
bocs, hogy OFF voltam (hajt a lelkesedés), ha lemértem a komplett gép súlyát, akkor majd kicsit javítok!
#5637
Írta 2004. augusztus 19. - 20:22
fekete küllõ szép, de rohadt nagy luxus, darabja majdnem 100Ft-al több, mint az ezüst...
Igen, MAGYARORSZÁGON, ha rendelsz külhonból, akkor a fekete dt húzott küllõ 0,5 Euro darabja, azaz 125 forint, hozzá való fekete réz pro-lock anyával. Neszeneked magyar piac. ;-) Én is innen rendeltem - www.starbike.com, ajánlásommal próbizzátok ki - mondjuk a postaköltség húzós, tehát 2 db küllõnél nem éri meg...mondok pár árat tájékoztatásul; Mavic XC717 ~10000Ft, 04 XT e.agy ~5000Ft, 04 XT h.agy ~8000Ft...stb...szóval olcsón ha kereket akarsz, akkor hajrá!
#5638
Írta 2004. augusztus 19. - 11:50
1.5-set érdemesebb venni ha tényleg a súly számít. Az 1.8 nem ad akkora súlyelõnyt, hogy érdemes lenne rákölteni. Bár ki tudja... ??? Lehet hogy hátra érdemes próbálkozni vele.
Haver 8x kiló, tárcsafékkel és 1.5-ös küllõkkel+ kb 370g-os felnikkel cc/maratonozik. Nincs gondja a kerekekkel.
'Szal én 1.5 küllõket vennék.
Haver 8x kiló, tárcsafékkel és 1.5-ös küllõkkel+ kb 370g-os felnikkel cc/maratonozik. Nincs gondja a kerekekkel.
'Szal én 1.5 küllõket vennék.
#5639
Írta 2004. augusztus 18. - 23:16
nekem az elõbbi van!
fekete küllõ árak? ami már jó!
1.5-öst vagy 1.8-ast érdemes venni?
fekete küllõ árak? ami már jó!
1.5-öst vagy 1.8-ast érdemes venni?
#5640
Írta 2004. augusztus 18. - 23:12
fsa v-drive szempontból szerintem ne azt nézd, hogy melyik évbõl való, hanem a lánctányérokat...
van olyan változat, amin mind a három CNC 7075 alu, illetve van az olcsóbb változat, amin a legkisebb fogaskerék CroMo
na ezen múlik a súly de szerintem 640g és 700g között mozog..
van olyan változat, amin mind a három CNC 7075 alu, illetve van az olcsóbb változat, amin a legkisebb fogaskerék CroMo
na ezen múlik a súly de szerintem 640g és 700g között mozog..