Jelentkezz be Regisztrálj
Grammmmánia - a végletekig
#5301
Posted 2005. March 28. - 22:59
#5302
Posted 2005. March 28. - 22:12
#5303
Posted 2005. March 28. - 21:50
Igazán elmerülve a tartósság (fórumokból összeszedve), súly, ár tényezõkben, azt kell mondjam, hogy a ritchey gumik relatíve „nehezek”, és drágák http://www.ritcheylo...harts/tires.pdf. 500 gramm felé csak a WCS-es járnak, de azok drágák (ugyan cécézem, de szerintem maradok a 2.1-nél). Viszont „XC-Rider” által ajánlott külsõk között a Scwalbe Skinny Jimmy, és a sima Jimmy is meglepõen könnyû, és a Jimmy light ára 6000-6500 (500g) pénz. A Contiknál az a gyanús, hogy már vagy 2 éve mindenhol akcióban vannak, majdnem fél áron. Egyszer vettem is, és el is fogyott hamar.
Az hogy "nehéz és drága", mind relatív fogalom! Nekem inkább legyen +100 g a gumiban, így kevesebb lesz a felütés, nagyobbak a bütykök, ballonosabb lesz és még a tüske is nehezebben megy bele. Pl.: a Maxxis Flyweight-ot hol lehet értelmesen használni? Mondjuk nekem még nem volt de nem is kéne.
A Ritchey gumik ára olyan 3750 Ft körül van, de tartósságba még nem találtam jobbat (na jó, van 1 semi-slick gumim, 1500-ér vettem, hátul használom, állandóan driftelek vele, kb. 5000 km-t mentem vele, de kopásjelek még nem mutatkoztak).
De abban tényleg egyetértek hogy a Contik gyorsan kopnak!
Peace!:afro:
#5304
vendég_unit_*
Posted 2005. March 28. - 19:54
Már bocsánat, de ugyann kit érdekel?
miinden eladott termékhez biztosítani kell a garanciális feltételeket, vagy lehet azt mondani, hogy azért ilyen olcsó, mert már nincsen rá gari.
Mondjuk tényleg olcsók, és jók azok a csövek...nekem is sokáig fájt rájuk a fogam, de mostmár kibékülök a Thomsonnal is:D
Ezek szerint Téged!
Pont azért írtam, mert szerintem is ez a sz@r az egészben. Ahogy olvasható én is az alkatrész utánpótlást hiányolom!
Megoldás mondjuk, ha a bolt (forgalmazó) felajánl valami mást (akár nyeregcsövet, akár mást, ami tetszik vagy szükséges) ugyanabban az értékben. Illetve elteszik a meglévõ készletet garanciális alkatrészraktárnak.
Ha új alkatrészrõl van szó, akkor olyan nincs, hogy azért olcsó, mert nincs rá gari...kedves kollega...mint ahogy olyan sincs, hogy a leértékelt termékre nem jár gari (ez gyakori kérdés pl. leértékelt ruháknál).
Talán használt cuccra ezt el lehet sütni, de újra nem!
#5305
Posted 2005. March 28. - 19:33
én aszfaltra és száraz földre conti double fighter dual-t használok, 490g, nagyon alacsony gördülési ellenállás, viszont keményebb terepen gyenge
ezt is olcsón vettem, mert a conti megszûntette a modellt
#5306
Posted 2005. March 28. - 18:13
#5307
Posted 2005. March 28. - 16:16
A minotaurt meg az explorert aszfalton/terepen használtam. Amúgy tetszettek, csak sz.tem gyorsan kopnak.
Amúgy van v.kinek tapasztalata a schwabe black fire-val kapcsolatban? Kaptam egyet ajándékba (kevláros, nevével ellentétben kék és 1.75-ös) még nem próbáltam, de ha v.kinek van tapasztalata lécci írjon!:beer:
#5308
Posted 2005. March 28. - 14:25
Idézet:
A Maxxis Minotaur És a Conti Explorer Pro úgy kopnak mint az állat szóval nemmtommér tartós:chin: ??
Bár a tartósság relatív de Minotaurt kb. 800 km alatt elkoptattam ELSÕ keréken, az explorert (sárga-fekete kétkomponensû) pedig kb. 1200 km alatt (elõl-hátul használva).
De a Z-max télleg tartós, bár közel sem nevezhetõ könnyûnek.
Nem tudom hol használtad õket többnyire, de nekem 2 évet bírtak és nem csak versenyhasználat allatt (fõleg a Conti). A jó öreg Z-max HardDrive drótos külsõm meg több mint 6 éve használom edzõguminak elõre (nehéz mint a kõ) és köszöni szépen teljesen jól megvan, csak a vizes aszfaltot nem szereti.
#5309
Posted 2005. March 28. - 14:05
:beer:
#5310
Posted 2005. March 28. - 12:01
OFF Ehh hosszú ínséges hónapok után (új számítógép, új netkapcsolat), csak sikerült újra beizzítanom a fórumot. (fõleg hogy sikerült önmagamat is kitiltatnom jópárszor, hogy be tudjak lépni egyáltalán? (próbáltátok már Firefoxon max biztonsági szinten? ;-) )))
ON
Szóval Z-Max tartós, de szerintem 525 grammal nem is túl nehéz, tekintettel a bütykök méreteire. Szóval én már jóideje tekerek, elhasználtam 4 bringát is jóégtudja hány külsõt, de valahogy mindig visszatérek a Z-Max-hez, ami - mellesleg - az elsõ külsõm volt. Nekem nagyon úgy tûnik, h más gyártók más mintázattal messze nem nyújtják azokat a tökéletesen kiegyensúlyozott menettulajdonságokat amiért a Z-max-et szeretjük. Mellesleg versenyre meg fel kell tenni a 470 grammos WCS változatát. ;-)
#5311
Posted 2005. March 27. - 18:38
Eredetileg XC_Rider írta:
"Szerintem azért van más tartós gumi is az 500gramm körüli kategóriában,pl SkinnyJimi, Maxxis Harddrive, Maxxis Minotaur 430, Rithey Zed, vagy Z-max, Continental explorer pro. Most hirtelen ennyi jutott eszembe. Persze ezek mind kevlárosak és az rengeteget jelent a drótoshoz képest súlyban!"
A Maxxis Minotaur És a Conti Explorer Pro úgy kopnak mint az állat szóval nemmtommér tartós:chin: ??
Bár a tartósság relatív de Minotaurt kb. 800 km alatt elkoptattam ELSÕ keréken, az explorert (sárga-fekete kétkomponensû) pedig kb. 1200 km alatt (elõl-hátul használva).
De a Z-max télleg tartós, bár közel sem nevezhetõ könnyûnek.
Most is azt mondom mint mindenkinek: Ritchey Excavader 2.1-es a legkirályabb külsõ in dö wörd!! (Kb.5000 km-t mentem már vele de még tök zsír!!) Bár mondjuk nekem drótperemesben van, de sz.tem a kevláros is hasonlóan jó!!:afro:
#5312
Posted 2005. March 26. - 13:14
A garancia csak azért lehet nehéz ügy, mert kb 2 éve nem forgalmazzák itthon, csak a maradék készletek kerültek erõs leértékelésre...azaz mibõl lesz pótalkatrész, cseredarab?
Már bocsánat, de ugyann kit érdekel?
miinden eladott termékhez biztosítani kell a garanciális feltételeket, vagy lehet azt mondani, hogy azért ilyen olcsó, mert már nincsen rá gari.
Mondjuk tényleg olcsók, és jók azok a csövek...nekem is sokáig fájt rájuk a fogam, de mostmár kibékülök a Thomsonnal is:D
#5313
Posted 2005. March 26. - 12:35
#5314
Posted 2005. March 26. - 12:20
Akkor:
Kerekeimen szeretnék könnyíteni és véleményekre lennék kíváncsi a köv. dolgokról:
1. Panaracer FireXC Pro 1,8: szinte semmit sem tudok róla, de szimpi: 500/600g
2. Shwalbe Fast Fred 2,0 RG: nem lehet rossz, de hogy viselkedik terepen? Ér a RaceGuard hókuszpókusz valamit? 420g
3. Ballonosságban hogy aránylik egymáshoz a két külsõ? Olvastam a Bikemag-ban asszem egy 2,X-os Maxxisról, hogy 2" alattinak felel meg...
4. 100 g körüli/alati belsõkbõl milyet vegyek? Durván mind 2000 HUF közelében van.
Szinte teljesen egyezõ kérdésem lett volna, így végül is ezt megválaszoltátok nekem. A Schwalbe külsõt néztem ki, de gondoltam, hogy hamar elfogy. Én sem gramm mániás nem vagyok és versenyzõ sem, hobby cécézem (HHH, Pilis), és aszfalton is megyek vele. A külsõn azért akartam könnyíteni. Javítsatok ki ha tévedek, de ilyen felhasználásra nem nagyon tudok könnyíteni a mostani Panaracer Smoke(660g), WTB(600g) pároson túl. Ha megveszem a Fast Fred RaceGuard cuccot az hamar elfogy, utána már csak a 600g-os kategória van. Így van vagy nem?
#5315
Posted 2005. March 26. - 12:18
Még nem szedtem szét, de az a gyanúm,h nem a csavaron szakadt meg a menet, hanem a rögzítõ lóf@szban... És az a nagyobb gáz.
Gyorsan vissza is raktam a Ritchey Pro+Selle San Marco ERA párosítást...még jó,h nem adtam el!!!!
Ha sikerül megcsinálnom és túladni rajta, isten bizony, kipróbálok valami ésszel tervezett karbon nyeregcsövet...régóta izgatja a fantáziámat...hát most kipróbálom.
csupán 1 baj van: 27.0mm méret kell a vázamba(Author 6602)...és ez nagyon ritka.
#5316
vendég_unit_*
Posted 2005. March 26. - 00:01
#5317
vendég_unit_*
Posted 2005. March 25. - 23:39
grammánia:
USE Alien Aluminium nyeregcsõ, 27.0mm átmérõ.
országúton egy kátyúátugrás után kicsit nagyobb erõvel érkeztem a nyeregre(SLR XP), minek következtében a nyeregrögzítõ csavarok közül az egyik kiszakadt a menetbõl.
Ennyit errõl...nem tartós használatra tervezték...pedig 74kg vagyok.
Én a cyclocross gépemben a Vinczeffy Zsolt által 3 évet már montiban nyúzott Carbon Alien csövét használom....azaz összesen majd 5 éve ugrál rajta valaki...egyikünk sem 60 kiló....
A garancia csak azért lehet nehéz ügy, mert kb 2 éve nem forgalmazzák itthon, csak a maradék készletek kerültek erõs leértékelésre...azaz mibõl lesz pótalkatrész, cseredarab?
Régi emlékeim szerint, a nagykerbe egy darab sem érkezett avval a kifogással, hogy eltört a csavar. No igen a 2,5-ös inbusz az szétment gyakran, tört el csõ és le fej is. Csavar pont nem...
Szóval nem olyan rosszak azok...
Ja és a használati útmutató szerint a csavarok végének elõrefelé 2-5mm-t ki kell jönnie az elülsõ bilincsdaraból (amiben a menet van), tehát igen bikán meg kell húzni!!!
(Az új Cyclops verziót ha megnézed, ott már csak egy és erõsebb csavar van középen!)
#5318
Posted 2005. March 25. - 21:39
ne is mond nekem is az van..és eddig mindedenkitõl ezt hallottam . az a két csavar a rendszer gyenge pontya. sokkal vastagabbnak kellene lenniük....
persze a grammok....
csavarnagykereskedésben lehet kapni pont oyan csavart!!! érdemes..
és ha yo feyek még ingyen is odaadyák..de max. 50FT...
aztán utánna add el csövet..
bár nekem is iyen van..de csak azért mert oyan isteni eper szine van:) és saynálok megválni tõle..
Garancia:
én az X-factorban vettem és rákérdeztem menyi garancia van rá..a 2 eladó összenézett ..hümmögött és ennyi·"..háát fél -1 év biztos..õõ nem tudom pontosan..de biztos van rá.."
Ott már gyanus volt a dolog hogy nehéz lessz cseréltetni:)
#5319
Posted 2005. March 25. - 16:28
#5320
Posted 2005. March 25. - 12:20
USE Alien Aluminium nyeregcsõ, 27.0mm átmérõ.
országúton egy kátyúátugrás után kicsit nagyobb erõvel érkeztem a nyeregre(SLR XP), minek következtében a nyeregrögzítõ csavarok közül az egyik kiszakadt a menetbõl.
Ennyit errõl...nem tartós használatra tervezték...pedig 74kg vagyok.