Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Grammmmánia - a végletekig

- - - - -

  • Please log in to reply
6538 replies to this topic

#5301
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts
A Ritchey gumik fõleg a nagyobb bütykök miatt nehezebbek, mint pl a Schwalbe v Continental gumik - volt mindkettõ, s az oldalfal érzésre tök azonos vastagságú. Mellesleg egy Speedmax nem is nehéz. Bár tény, hogy a WCS ZMax/Zed-Race a legdrágább itthon kapható xc gumik. Én már sajnos sokszor beszívtam az ultrakönnyû gumikkal (pl próbáltam a már emlegetett Maxxis Flyweightet is), maradok a megbízható nehezebb daraboknál.

#5302
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,558 posts
Igen én fogalmaztam egy kicsit rosszul, a "nehéz és drága" dolgot a ritchey, és pl. a schwablehoz képest írtam. A wcs-ek ugye elég drágák, és azoknak az 1.9-es gumiknak súlya, máshol egy "light" típusú 2.1-es. És ez ugye ballonos, és felütéses defekt ellen is véd.

#5303
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,108 posts

Igazán elmerülve a tartósság (fórumokból összeszedve), súly, ár tényezõkben, azt kell mondjam, hogy a ritchey gumik relatíve „nehezek”, és drágák http://www.ritcheylo...harts/tires.pdf. 500 gramm felé csak a WCS-es járnak, de azok drágák (ugyan cécézem, de szerintem maradok a 2.1-nél). Viszont „XC-Rider” által ajánlott külsõk között a Scwalbe Skinny Jimmy, és a sima Jimmy is meglepõen könnyû, és a Jimmy light ára 6000-6500 (500g) pénz. A Contiknál az a gyanús, hogy már vagy 2 éve mindenhol akcióban vannak, majdnem fél áron. Egyszer vettem is, és el is fogyott hamar.


Az hogy "nehéz és drága", mind relatív fogalom! Nekem inkább legyen +100 g a gumiban, így kevesebb lesz a felütés, nagyobbak a bütykök, ballonosabb lesz és még a tüske is nehezebben megy bele. Pl.: a Maxxis Flyweight-ot hol lehet értelmesen használni? Mondjuk nekem még nem volt de nem is kéne.
A Ritchey gumik ára olyan 3750 Ft körül van, de tartósságba még nem találtam jobbat (na jó, van 1 semi-slick gumim, 1500-ér vettem, hátul használom, állandóan driftelek vele, kb. 5000 km-t mentem vele, de kopásjelek még nem mutatkoztak).
De abban tényleg egyetértek hogy a Contik gyorsan kopnak!
Peace!:afro:

#5304
vendég_unit_*

vendég_unit_*
  • vendég

Már bocsánat, de ugyann kit érdekel?
miinden eladott termékhez biztosítani kell a garanciális feltételeket, vagy lehet azt mondani, hogy azért ilyen olcsó, mert már nincsen rá gari.
Mondjuk tényleg olcsók, és jók azok a csövek...nekem is sokáig fájt rájuk a fogam, de mostmár kibékülök a Thomsonnal is:D


Ezek szerint Téged!

Pont azért írtam, mert szerintem is ez a sz@r az egészben. Ahogy olvasható én is az alkatrész utánpótlást hiányolom!

Megoldás mondjuk, ha a bolt (forgalmazó) felajánl valami mást (akár nyeregcsövet, akár mást, ami tetszik vagy szükséges) ugyanabban az értékben. Illetve elteszik a meglévõ készletet garanciális alkatrészraktárnak.

Ha új alkatrészrõl van szó, akkor olyan nincs, hogy azért olcsó, mert nincs rá gari...kedves kollega...mint ahogy olyan sincs, hogy a leértékelt termékre nem jár gari (ez gyakori kérdés pl. leértékelt ruháknál).
Talán használt cuccra ezt el lehet sütni, de újra nem!

#5305
ggx

ggx

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,613 posts
ezeknek az akcióknak a legtöbbje amiatt lehet, mert megszûnt az adott modell a termékpaletta átrajzolása miatt nem?
én aszfaltra és száraz földre conti double fighter dual-t használok, 490g, nagyon alacsony gördülési ellenállás, viszont keményebb terepen gyenge
ezt is olcsón vettem, mert a conti megszûntette a modellt

#5306
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,558 posts
Igazán elmerülve a tartósság (fórumokból összeszedve), súly, ár tényezõkben, azt kell mondjam, hogy a ritchey gumik relatíve „nehezek”, és drágák http://www.ritcheylo...harts/tires.pdf. 500 gramm felé csak a WCS-es járnak, de azok drágák (ugyan cécézem, de szerintem maradok a 2.1-nél). Viszont „XC-Rider” által ajánlott külsõk között a Scwalbe Skinny Jimmy, és a sima Jimmy is meglepõen könnyû, és a Jimmy light ára 6000-6500 (500g) pénz. A Contiknál az a gyanús, hogy már vagy 2 éve mindenhol akcióban vannak, majdnem fél áron. Egyszer vettem is, és el is fogyott hamar.

#5307
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,108 posts
Ja, a Zmax télleg nem szereti a vizes aszfaltot! Városban mentem (2004 Eger Bükk maraton elõtt egy nappal), kaptam 1 piros lámpát, hirtelen behúztam a féket (LX) és majdnem az oldalamra estem:scared: ! De amúgy sz.tem is egész jó, nem fikázomén le, csak azt mondom, hogy az excavader sokkal jobb nála!

A minotaurt meg az explorert aszfalton/terepen használtam. Amúgy tetszettek, csak sz.tem gyorsan kopnak.

Amúgy van v.kinek tapasztalata a schwabe black fire-val kapcsolatban? Kaptam egyet ajándékba (kevláros, nevével ellentétben kék és 1.75-ös) még nem próbáltam, de ha v.kinek van tapasztalata lécci írjon!:beer:

#5308
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,218 posts

Idézet:

A Maxxis Minotaur És a Conti Explorer Pro úgy kopnak mint az állat szóval nemmtommér tartós:chin: ??
Bár a tartósság relatív de Minotaurt kb. 800 km alatt elkoptattam ELSÕ keréken, az explorert (sárga-fekete kétkomponensû) pedig kb. 1200 km alatt (elõl-hátul használva).
De a Z-max télleg tartós, bár közel sem nevezhetõ könnyûnek.


Nem tudom hol használtad õket többnyire, de nekem 2 évet bírtak és nem csak versenyhasználat allatt (fõleg a Conti). A jó öreg Z-max HardDrive drótos külsõm meg több mint 6 éve használom edzõguminak elõre (nehéz mint a kõ) és köszöni szépen teljesen jól megvan, csak a vizes aszfaltot nem szereti.

#5309
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,108 posts
Ja a mintázatához képest tényleg nem túl nehéz, bár a Mátra maratonon kicsit idegesnek éreztem (elõtte vettem), szóval nem is mertem túl gyorsan menni Kékesrõl lefelé, de ez lehet hogy ez a túl nagy nyomás miatt volt (3.5 bar/60kg)Szerintem az Excavader sokkal jobb, csak mikor voltam fent Pesten akkor a nagykerben nem volt csak Zmax, szóval az lett. Különben a többi gumihoz képest tényleg jó!
:beer:

#5310
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts
Sziasztok ismét,
OFF Ehh hosszú ínséges hónapok után (új számítógép, új netkapcsolat), csak sikerült újra beizzítanom a fórumot. (fõleg hogy sikerült önmagamat is kitiltatnom jópárszor, hogy be tudjak lépni egyáltalán? (próbáltátok már Firefoxon max biztonsági szinten? ;-) )))
ON
Szóval Z-Max tartós, de szerintem 525 grammal nem is túl nehéz, tekintettel a bütykök méreteire. Szóval én már jóideje tekerek, elhasználtam 4 bringát is jóégtudja hány külsõt, de valahogy mindig visszatérek a Z-Max-hez, ami - mellesleg - az elsõ külsõm volt. Nekem nagyon úgy tûnik, h más gyártók más mintázattal messze nem nyújtják azokat a tökéletesen kiegyensúlyozott menettulajdonságokat amiért a Z-max-et szeretjük. Mellesleg versenyre meg fel kell tenni a 470 grammos WCS változatát. ;-)

#5311
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,108 posts
Idézet:
Eredetileg XC_Rider írta:
"Szerintem azért van más tartós gumi is az 500gramm körüli kategóriában,pl SkinnyJimi, Maxxis Harddrive, Maxxis Minotaur 430, Rithey Zed, vagy Z-max, Continental explorer pro. Most hirtelen ennyi jutott eszembe. Persze ezek mind kevlárosak és az rengeteget jelent a drótoshoz képest súlyban!"

A Maxxis Minotaur És a Conti Explorer Pro úgy kopnak mint az állat szóval nemmtommér tartós:chin: ??
Bár a tartósság relatív de Minotaurt kb. 800 km alatt elkoptattam ELSÕ keréken, az explorert (sárga-fekete kétkomponensû) pedig kb. 1200 km alatt (elõl-hátul használva).
De a Z-max télleg tartós, bár közel sem nevezhetõ könnyûnek.

Most is azt mondom mint mindenkinek: Ritchey Excavader 2.1-es a legkirályabb külsõ in dö wörd!! (Kb.5000 km-t mentem már vele de még tök zsír!!) Bár mondjuk nekem drótperemesben van, de sz.tem a kevláros is hasonlóan jó!!:afro:

#5312
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,344 posts

A garancia csak azért lehet nehéz ügy, mert kb 2 éve nem forgalmazzák itthon, csak a maradék készletek kerültek erõs leértékelésre...azaz mibõl lesz pótalkatrész, cseredarab?


Már bocsánat, de ugyann kit érdekel?
miinden eladott termékhez biztosítani kell a garanciális feltételeket, vagy lehet azt mondani, hogy azért ilyen olcsó, mert már nincsen rá gari.
Mondjuk tényleg olcsók, és jók azok a csövek...nekem is sokáig fájt rájuk a fogam, de mostmár kibékülök a Thomsonnal is:D

#5313
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,218 posts
Szerintem azért van más tartós gumi is az 500gramm körüli kategóriában,pl SkinnyJimi, Maxxis Harddrive, Maxxis Minotaur 430, Rithey Zed, vagy Z-max, Continental explorer pro. Most hirtelen ennyi jutott eszembe. Persze ezek mind kevlárosak és az rengeteget jelent a drótoshoz képest súlyban!

#5314
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,558 posts

Akkor:
Kerekeimen szeretnék könnyíteni és véleményekre lennék kíváncsi a köv. dolgokról:

1. Panaracer FireXC Pro 1,8: szinte semmit sem tudok róla, de szimpi: 500/600g
2. Shwalbe Fast Fred 2,0 RG: nem lehet rossz, de hogy viselkedik terepen? Ér a RaceGuard hókuszpókusz valamit? 420g
3. Ballonosságban hogy aránylik egymáshoz a két külsõ? Olvastam a Bikemag-ban asszem egy 2,X-os Maxxisról, hogy 2" alattinak felel meg...
4. 100 g körüli/alati belsõkbõl milyet vegyek? Durván mind 2000 HUF közelében van.


Szinte teljesen egyezõ kérdésem lett volna, így végül is ezt megválaszoltátok nekem. A Schwalbe külsõt néztem ki, de gondoltam, hogy hamar elfogy. Én sem gramm mániás nem vagyok és versenyzõ sem, hobby cécézem (HHH, Pilis), és aszfalton is megyek vele. A külsõn azért akartam könnyíteni. Javítsatok ki ha tévedek, de ilyen felhasználásra nem nagyon tudok könnyíteni a mostani Panaracer Smoke(660g), WTB(600g) pároson túl. Ha megveszem a Fast Fred RaceGuard cuccot az hamar elfogy, utána már csak a 600g-os kategória van. Így van vagy nem?

#5315
tpresident

tpresident

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 898 posts
Azok a csavarok a gyenge pont...ahogy az elõttem szólók irták. Még nem néztem meg, örültem,h tudtam vele edzeni a héten, meg haza tudtam jönni vele(Szfvár-Tatabánya).
Még nem szedtem szét, de az a gyanúm,h nem a csavaron szakadt meg a menet, hanem a rögzítõ lóf@szban... És az a nagyobb gáz.
Gyorsan vissza is raktam a Ritchey Pro+Selle San Marco ERA párosítást...még jó,h nem adtam el!!!!
Ha sikerül megcsinálnom és túladni rajta, isten bizony, kipróbálok valami ésszel tervezett karbon nyeregcsövet...régóta izgatja a fantáziámat...hát most kipróbálom.
csupán 1 baj van: 27.0mm méret kell a vázamba(Author 6602)...és ez nagyon ritka.
"Ha tanulmányozzuk a külömbözõ vallások tanításait, észrevesszük, hogy mindnek a pozitív emberi tulajdonságok fejlesztése, az erényes ember nevelés a célja. Ez elég ok arra,hogy tiszteletet érezzünk minden vallás iránt." - Õszentsége a Dalai Láma elmélkedése

#5316
vendég_unit_*

vendég_unit_*
  • vendég
..bocsánat nem csavar törést akartam írni, hanem persze, hogy a menetszakadást..ajaj, késõ van...

#5317
vendég_unit_*

vendég_unit_*
  • vendég

grammánia:

USE Alien Aluminium nyeregcsõ, 27.0mm átmérõ.
országúton egy kátyúátugrás után kicsit nagyobb erõvel érkeztem a nyeregre(SLR XP), minek következtében a nyeregrögzítõ csavarok közül az egyik kiszakadt a menetbõl.
Ennyit errõl...nem tartós használatra tervezték...pedig 74kg vagyok.


Én a cyclocross gépemben a Vinczeffy Zsolt által 3 évet már montiban nyúzott Carbon Alien csövét használom....azaz összesen majd 5 éve ugrál rajta valaki...egyikünk sem 60 kiló....

A garancia csak azért lehet nehéz ügy, mert kb 2 éve nem forgalmazzák itthon, csak a maradék készletek kerültek erõs leértékelésre...azaz mibõl lesz pótalkatrész, cseredarab?

Régi emlékeim szerint, a nagykerbe egy darab sem érkezett avval a kifogással, hogy eltört a csavar. No igen a 2,5-ös inbusz az szétment gyakran, tört el csõ és le fej is. Csavar pont nem...

Szóval nem olyan rosszak azok...

Ja és a használati útmutató szerint a csavarok végének elõrefelé 2-5mm-t ki kell jönnie az elülsõ bilincsdaraból (amiben a menet van), tehát igen bikán meg kell húzni!!!

(Az új Cyclops verziót ha megnézed, ott már csak egy és erõsebb csavar van középen!)

#5318
yvorl

yvorl

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,030 posts
tpresident
:(
ne is mond nekem is az van..és eddig mindedenkitõl ezt hallottam . az a két csavar a rendszer gyenge pontya. sokkal vastagabbnak kellene lenniük....
persze a grammok....:)

csavarnagykereskedésben lehet kapni pont oyan csavart!!! érdemes..
és ha yo feyek még ingyen is odaadyák..de max. 50FT...
aztán utánna add el csövet..
bár nekem is iyen van..de csak azért mert oyan isteni eper szine van:) és saynálok megválni tõle..
Garancia:
én az X-factorban vettem és rákérdeztem menyi garancia van rá..a 2 eladó összenézett ..hümmögött és ennyi·"..háát fél -1 év biztos..õõ nem tudom pontosan..de biztos van rá.."
Ott már gyanus volt a dolog hogy nehéz lessz cseréltetni:)
www.parkpre-italy.com www.parkpre.com
http://pix.bikemag.hu/album77
TEL.:30/4108066

#5319
ggx

ggx

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,613 posts
szomorú az ilyet hallani...
gari van még rá?

#5320
tpresident

tpresident

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 898 posts
grammánia:

USE Alien Aluminium nyeregcsõ, 27.0mm átmérõ.
országúton egy kátyúátugrás után kicsit nagyobb erõvel érkeztem a nyeregre(SLR XP), minek következtében a nyeregrögzítõ csavarok közül az egyik kiszakadt a menetbõl.
Ennyit errõl...nem tartós használatra tervezték...pedig 74kg vagyok.
"Ha tanulmányozzuk a külömbözõ vallások tanításait, észrevesszük, hogy mindnek a pozitív emberi tulajdonságok fejlesztése, az erényes ember nevelés a célja. Ez elég ok arra,hogy tiszteletet érezzünk minden vallás iránt." - Õszentsége a Dalai Láma elmélkedése