Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Grammmmánia - a végletekig

- - - - -

  • Please log in to reply
6538 replies to this topic

#4701
pézsé

pézsé

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,333 posts

oh, Dig, igazán megtisztelõ:)

Pézsé: nézd meg a gemini dh-t ha a súlyra mész.kb. olyan áron van,mint a demo.


köszi de marad a demó9 az talán v. biztos nem hal meg alattam.

viszont mostmár tényleg meg kell szereznem hány kila a váz mert.....

én még mindig tartom az 5300-at tag vélkül. :)

#4702
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,770 posts
oh, Dig, igazán megtisztelõ:)

Pézsé: nézd meg a gemini dh-t ha a súlyra mész.kb. olyan áron van,mint a demo.

#4703
Dig

Dig

    maximus

  • fórumtag
  • 10,884 posts
A Demo9 DH in stock verzióban 47.5 font kompletten elég könnyû cuccokkal(holzi/mag/729/888)
A demo9 vázat 14 lbs-nek írják kint.Megnéztem a bikemag vázösszehasonlítót ott valóban ennyit írnak az S-es vázra.
Szóval fenntartom a kõváz, de jóváz elvet a demo9 nekem is egyik kedvencem de nagyon nehéz, hallgass Vole-ra vagy Rocsi-ra ha okosan akarsz könnyíteni.
Szerintem a Demo9-et nem fogod 20 kiló alá vinni ésszerû könnyítésekkel.
Csak ha régi boxxert vagy levegõset teszel bele full X.0 szett Ti rugó, Tubleless kerekek és nagyon könnyû agyak, könnyû cseregcsõ nyereg, karbon kormány, könnyû stucni, megnézium pedál és gamut láncterelõ.
Kérdés megéri e rákölteni ennyi pénzt?;)
Ha könnyû bringát akarsz vegyél orange223-at az 4.2 kiló tag nélkül.
És azt csak mellékesen mondom hogy ha ilyen komolyan veszed a dolgokat akkor a 9 col baromi sok lesz a VK pályán:D
Vedd be a piros kapszulát, és kitágul az univerzum.

#4704
pézsé

pézsé

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,333 posts

pézsé: milyen vegát vettél?

ja,és ahhoz képest,hogy nem is akarsz nyerni, már van szponzor is?!
ügyes:)


1 éve keztem a vega 1-el most adom el vagy cserélem demóra :)

az idén is 2 támogetó volt. mégis buliként fogtam fel. semmi pízért nem akarom lenyomorítani magam. ezt el is fogadják. a bringás "szponzor" nem nagy szám csak ingyen szerelik a verdát cserélik a törött nem nagy értékû cuccokat. (nem a vázat tagot ilyeneket). baráti és üzleti kapcsolatban vagyunk. kéz kezet mos http://pix.bikemag.h...ydgfas.jpg.html

#4705
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,770 posts
pézsé: milyen vegát vettél?

ja,és ahhoz képest,hogy nem is akarsz nyerni, már van szponzor is?!
ügyes:)

#4706
pézsé

pézsé

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,333 posts

és a vega is olyan jó mint a demo9, sõt jobb mert könyebb :)

akkor most már nem értem mi a 445 és a 350?


akkor adok neked egy vegát egy demóért!! oké? :)


a gép szervizelését a sponzor cég végzi, nem én fogok kinlódni a niplikkel.
a villát is le fogom cserélni. a váz jöjjön meg elõször.
a nem fogok titáncsavarokat tenni a vedába elhihetitek.

Thommey adata miért nem pontos?
levett egy vázal a felról és lemérte. rossz a mérleg? akkor miért nem tiltakozott senki?

#4707
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,561 posts
Alu niplivel csak szivni fogsz, hogy centirozasnal elnyalsz egyet-kettot, es szedheted szet a kereket, hogy kicsereld a nipliket.
Ha van egy kis penzed, akkor inkabb Mavic Deetracks. Annyi a kulonbseg a Deemax -hez kepest, hogy mas a felni es nem UST -s. Az agy ugyanaz, a kullok is. Es csak kicsivel nehezebb viszont ha jol remlik arban azert van kulonbseg es van a forgalmazonal most, mert fogtam a kezemben.
Ez egy eros es relative konnyu kerekszett amivel tuti nem lesz bajod.
A villat mindenkepp le kell cserelni legalabb egy 888 -ra.
A titancsavarok es rugo arabol siman kijon, es masfel kilot nyersz kevesebb mint fel kilo helyett.

Ha nem akarsz versenyt nyerni, akkor hanyagolnek minden titan alkatreszt a bringadrol ( kiveve ti rugo ).
A demo 9 tartos vaz ( bar a sulyaval kapcsolatban szerintem tevedsz ha Thommey adatait nezted, inkabb keresd meg amit LCS irt, mert az a biztos ;- ) es jol mozog csak kicsit nehez.

A konnyu bringa csak akkor kell ha mindenkepp az eredmeny a fontos, amugy mindegy hogy 19 vagy 21 kilos bringad van.


"akkor most már nem értem mi a 445 és a 350?"

445 a tag, 350 a rugo vagy forditva ;)
Ride fast or be last!
I`m as fast as nobody!

#4708
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,030 posts
és a vega is olyan jó mint a demo9, sõt jobb mert könyebb :)

5300+445+350g

akkor most már nem értem mi a 445 és a 350?

#4709
pézsé

pézsé

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,333 posts

és a titán csavarokat még ki is lehetne fúrni...tárcsához 6 helyett 3 csavar,mint a profiknál...kerekekbe hélium...elmenni kakilni a verseny elõtt...


rocsipeti:
köszia tippeket. van lufis ismerõsöm õ majd ad héliumot. ez nagyonjó! :)
meg én is szívok belõle.

dig:
ha visszakeresel itt 5300 gramm a demó 9. tag nélkül.
másrészt a vega könnyebb : fejcsapággyal taggal rugóval nyeregcsõ+bilincsel összeszelten 5625g-ot mértem nála.
a régi gép összsúlya kõkerék kõvilla kõvázzal is 21505g. volt
az új és nehezebb vázzal is 20 kiló alatt leszek. kõvillával, utánna lessz könnyû villa is az kb -1500g. és nem hurka lessz ilyen súlyal. :)

vole:

kõbiciglit tanultam meg kezelni. hozzáerõsödtem, rendszeresen edzek heti 4 szer.
3 munkahely mellett nemjut sok idõ bicózni.
szóval a gép mozgatásához megvan mi kell, ha könnyebb akkor csak jobb nem?
nem akarok én még magyar bajnok sem lenni, versenyt sem akarok nyerni, csak le akarok menni mindenhol anélkül hogy elesnék- és összetörném magam. mégeccer nem akarok megtanulni járni. elég volt 2x.
önmagamhoz képest akarok fejlõdni.


szerintem van értelme könnyíteni egy demó vázra épült vedát is...
és ha grammokat is, de ugye azért nem fogom acélniplivel fûzni mert majd utánna késõbb kicserélem alura. inkább most egybõl azzal fûzetem.
nekem ez a természetes.
a hajtómûvön meg a fékeken is lehetf fogni valamit. :)

#4710
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,770 posts

igyekszem segíteni :) ha megvan jöhet a karbon ahead hézagoló és a titán headlock, szigorúan karbon kupakkal. szelepsapkát is vedd le mert az is befolyásolja a perdületet és még a kiegyensúlyozottságot is javítod vele.


és a titán csavarokat még ki is lehetne fúrni...tárcsához 6 helyett 3 csavar,mint a profiknál...kerekekbe hélium...elmenni kakilni a verseny elõtt...

#4711
yvorl

yvorl

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,030 posts
yo. persze ezeket kihagytam tudom..bowdenezes,markolat sõõt! hezagolás a villára! :) stb..
de nem ez a lényeg..sokszor ezeket amugysem tüntetik fel...meg minden csak penz kerdes...ráadásul egyeniséget kell adni a bicaynak..anelkül szart sem er számomra...
...
ezt a gyakorlatilag semmi penzbõl...nayo szoval 1-2 ev gyüytögetesebõl szedtem össze.
a hátso válton kivül a többi már most is megvan..
és csomo heyen tudok/fogok is meg könyiteni.
a 130g os blsõ nem nagy szám de ez az ami számomra meg megbízható..

a fõ alakatreszeket számoltam...a láncvedõszalagot iyesmi persze nem:)
lehet(biztos) hogy full merev bicayok rohangálnak iyen suyban de nem enyiert amenyiert en eezeket az alkatreszeket szereztem.
ez nem fél millióbol épült hanem a negyedébõl ötödébõl maydnem...
ráadásul egy 1995ös Judy XCvel (~1300g 50mm) amit mayd lehet beleteszek
telósan is 8900g.
www.parkpre-italy.com www.parkpre.com
http://pix.bikemag.hu/album77
TEL.:30/4108066

#4712
xle

xle

    vendég

  • fórumtag
  • 155 posts

Elsõ versenyre (Buda maraton) a tervem ha merev villa maradna:

Orbea Lanza 16" (2005/2006)
-váz + korm.csap. +nyeregcsõbilincs +fektüske =1632g
-villa merev cromo 20cm-es nyak =760g
-monoblokk bb-un71 (XT) =233g
-haytómû XT (737es)175mm 42/32/22 =710g
-stucni Easton EA50 100mm-es =190g
-kormány Titán 520mm-es =149g
-nyeregcsõ USE Alien aluminium 420mm =212g
-nyereg Peregrine titánpálcás =145g
-váltókar sram X.0 markolatv. =201g
-fékkar sram 7.0 =157g
-fékek Ritchey V fek =374g
-hátsóváltó sram X.9 =255g
-elsõváltó XT (737-es széria) =134g
-fogaskoszoru sram 7.0 11-32 =320g
-lánc sram pc-49 9seb. =300g
-elsõkerék Bontrager Race Lite =608g
-hátsókerék American Classic agy,Mavic 221,2.0mm DT =~850g
-belsõ gumik 2x DURO 1.50-1.95 =260g
-külsõ gumik: 2x Schwalbe skinny jimmy light 1.9 =870g
ÖSSZESEN: 8360g :)

aszem valamit elszámoltam..vagy sokat kihagytam volna?
akkor teloval is 9kg.....


Ami szerintem kimaradt: bovdenezés, markolat, pedál. kormányszarvat nem használsz? A kerekeknél a felniszalag és a gyorszár is bele van számolva? spacer gyûrûk?
A többit (kulacstartó, láncvillavédõ meg ilyenek) a grammániások nem szokták számolni Feltöltött kép
Amúgy jó kis gép lesz ez. Ár/érték vagyis ár/tömeg arányban meg különösen. Gratula!
"Nem felejtem soha el, hogy ki volt mindig velem, azt is mindig tudni fogom, ki fordult ellenem."

#4713
_Alex_

_Alex_

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,086 posts
Komplett bovdenezés váltók és v-fék, kb mennyi súly?

Balance a bike right, keep the pedals turning, forget about everything except right now...
Picasa _Alex_


#4714
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts
Tud valaki saját mérésû tömeget mondani egy Sram X-Gen elsõváltóra? Nekem a konyhamérleg 20dkg fölöttit mutatott, de ez nem egy ultraprecíz mérleg, de ez akkor is sok. A grammbuznyák netes listán 187g-ot írtak asszem, de ennyit nem tévedt még a mérleg. (Be van kalibrálva, 10g-ra pontos.)

#4715
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,721 posts
Ilyen könnyû alkatrészekkel nem meglepõ a pille összsúly. Talán a váz vaskos egy kicsit, a kerekek, gumik, nyereg+csõ, kormány+stucni nagyon könnyûek. 130g nem nehéz 1,9es belsõnek? Lusta vagyok utánanézni, de mintha kilógna a sorból.

#4716
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,561 posts
A bovdeneket kihagytad, szerintem mast nem.
Nem olyan meglepo ez a suly egy full merev v-fekes bringatol. Ebben a sulyban mar tarcsafekes, teleszkopos bringak rohangalnak ;)
Ride fast or be last!
I`m as fast as nobody!

#4717
yvorl

yvorl

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,030 posts
Elsõ versenyre (Buda maraton) a tervem ha merev villa maradna:

Orbea Lanza 16" (2005/2006)
-váz + korm.csap. +nyeregcsõbilincs +fektüske =1632g
-villa merev cromo 20cm-es nyak =760g
-monoblokk bb-un71 (XT) =233g
-haytómû XT (737es)175mm 42/32/22 =710g
-stucni Easton EA50 100mm-es =190g
-kormány Titán 520mm-es =149g
-nyeregcsõ USE Alien aluminium 420mm =212g
-nyereg Peregrine titánpálcás =145g
-váltókar sram X.0 markolatv. =201g
-fékkar sram 7.0 =157g
-fékek Ritchey V fek =374g
-hátsóváltó sram X.9 =255g
-elsõváltó XT (737-es széria) =134g
-fogaskoszoru sram 7.0 11-32 =320g
-lánc sram pc-49 9seb. =300g
-elsõkerék Bontrager Race Lite =608g
-hátsókerék American Classic agy,Mavic 221,2.0mm DT =~850g
-belsõ gumik 2x DURO 1.50-1.95 =260g
-külsõ gumik: 2x Schwalbe skinny jimmy light 1.9 =870g
ÖSSZESEN: 8360g :)

aszem valamit elszámoltam..vagy sokat kihagytam volna?
akkor teloval is 9kg.....
www.parkpre-italy.com www.parkpre.com
http://pix.bikemag.hu/album77
TEL.:30/4108066

#4718
Dig

Dig

    maximus

  • fórumtag
  • 10,884 posts
A demo9 nem 6 kiló taggal, hanem induri pindurit több...;)
Egyébként igaza vole-nak meg kell nézni hogy mit akarunk elérni hogy mennyi pénzünk van rá, hogy tudjuk e fedezni az esetleges szétment könnyû alkatrészeket.
Meg egy nagyon könnyû bringához tudni is kell menni, szépen ívrõl ívre.
Vedd be a piros kapszulát, és kitágul az univerzum.

#4719
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,561 posts
Ha jol sejtem akkor Demo9 a vaz. Innetol kezdve nincs ertelme konnyitgetni.
Es mivel nem orszagutizol, ezert nem csak azt kell nezni hogy a kereket milyen nehez elinditani, hanem azt is, hogy a gep elejet / hatuljat sokat kell rancigalni-emelni-pumpalni es ott bizony kokemenyen emelgeted a 20-22 kilos bringadat.
Majd csodalkozol hogy miert nem birsz rendesen vegigmenni egy palyan :D

Dignek meg tokmindegy, mivel nem versenyez, ezert mindegy ha fel perccel lasabb mint egy ultrakonnyu de kevesbe tartos bringaval.
Ride fast or be last!
I`m as fast as nobody!

#4720
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,721 posts

igyekszem segíteni :) ha megvan jöhet a karbon ahead hézagoló és a titán headlock, szigorúan karbon kupakkal. szelepsapkát is vedd le mert az is befolyásolja a perdületet és még a kiegyensúlyozottságot is javítod vele.


Nem javítja a kerék egyensúlyát, mert az illesztés a legtöbb (minden?)felnin nehezebb, mint a szelep. Viszont a súlycsökkentés bõõõõven megéri:D