Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Grammmmánia - a végletekig
Started by
ruff
, 2002. October 17. 20:20
#4341
Posted 2006. February 23. - 21:12
#4342
Posted 2006. February 20. - 14:14
hogy lehet egyáltalán felfújni a merev karbon szálakat?
A karbonszál nem merev, és nem azt fújják fel.
A karbonszál-kötõanyag keveréket fújják fel (kb mint egy ragacsos szövet), és a kötõanyag hõ hatására megkeményedik, és beleágyazódnak a karbon szálak, amik még mindíg nem merevek, csak nem tudnak elmozdulni a kötõanyag miatt.
(bocs, ha csak vicc volt a kérdés...)
#4343
Posted 2006. February 20. - 12:57
#4344
Posted 2006. February 18. - 21:56
ha jól tudom a trek karbonvázakat úgy csinálják,hogy a kompozit masszát beöntik a formába,majd belülrõl felfújják. aztán ha kihûl/megszárad,akkor ott a váz. ezért itt nincsenek karbonszálak.
de ez csak egy kósza emlék, lehet,hogy tévedek.
Elvileg így mûxik minden "monocoque" váz, nem? (pl Giant MCM) Már ahol nem karboncsöveket rögzítenek (pl ragasztanak) elágazásakhoz, hanem a teljes vázat (vagy vázháromszöget) egyben kezelik). De hát attól vannak karbonszálak. Meg ezt a méhsejtes izét nem fogom teljesen...de utánaolvasgatok.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#4345
Posted 2006. February 17. - 13:34
kár ,hogy ilyen kis rövidek ezek a videók. Elnézegettem volna még egy darabig...
...a legrosszabb, ha a hülyeség szorgalommal párosul!!!
#4346
Posted 2006. February 17. - 12:45
a forma az stimmel, de elõször a formát kibélelik szövettel, aztán bele a massza, azán valszeg a "sütõ". Egyébként: http://www2.trekbike...ry.php?c=2&s=11
és ott az OCLV carbon linkre katt és alul az oclv feliratra kattintva lehet videót nézni.
és ott az OCLV carbon linkre katt és alul az oclv feliratra kattintva lehet videót nézni.
#4347
Posted 2006. February 17. - 12:38
ha jól tudom a trek karbonvázakat úgy csinálják,hogy a kompozit masszát beöntik a formába,majd belülrõl felfújják. aztán ha kihûl/megszárad,akkor ott a váz. ezért itt nincsenek karbonszálak.
de ez csak egy kósza emlék, lehet,hogy tévedek.
de ez csak egy kósza emlék, lehet,hogy tévedek.
#4348
Posted 2006. February 17. - 12:32
Én úgy tudom, hogy az OCLV HC egy olyan kompozit végtermék, amely méhsejtes szerkezetû lesz. Hogy hogyan azt nem tudom, máskülönben én is vázakat gyártanék valszeg.
Szerintem a karbon is tud repedni, mivel a szálak bele vannak sütve/dolgozva egy nagy adag rideg epoxy gyantába és ha a gyanta törik, az elõször berepedezik és utána a szálak is szakadnak mert tulajdonképpen egy anyagról van szó, szemmel nem is látható a belsõ szövet. Amit kívül látsz más vázakon az csak díszkarbon szövet, aminek szinte semmi erõssége sincs. Sok dolgot eladnak karbonosként holott csak egy réteg szövet egy alu akármin...
A trek-eken nincs díszkarbon, (ezért is festik õket), így látható ha kezd repedni. Szerintem.
De ha nem jól látom akkor valaki homályosítson föl please!
Szerintem a karbon is tud repedni, mivel a szálak bele vannak sütve/dolgozva egy nagy adag rideg epoxy gyantába és ha a gyanta törik, az elõször berepedezik és utána a szálak is szakadnak mert tulajdonképpen egy anyagról van szó, szemmel nem is látható a belsõ szövet. Amit kívül látsz más vázakon az csak díszkarbon szövet, aminek szinte semmi erõssége sincs. Sok dolgot eladnak karbonosként holott csak egy réteg szövet egy alu akármin...
A trek-eken nincs díszkarbon, (ezért is festik õket), így látható ha kezd repedni. Szerintem.
De ha nem jól látom akkor valaki homályosítson föl please!
#4349
Posted 2006. February 17. - 11:59
Egyébként az OCLV HC az kicsit más mint a hagyományos karbonszövet, az tulajdonképpen egy üreges anyagszerkezetû kompozit anyag. Így tud repedni.
Ezt elmagyaráznád légyszi hogy érted? Nem igazán tudom elképzelni. Minden karbon váz üreges szerkezetû szénszálas anyag. Max úgy tudom elképzelni a repedést, hogy a száliránnyal párhuzaosan, de ma már minden váznál változóü irányban szövik a szálakat.
Just for fun.
Öregen szenilis és süket akarok lenni, hogy ezzel aztán mindenkinek az agyára menjek. (bár ez már most is sikerül) Ne szólj szád nem fáj fejed.
Öregen szenilis és süket akarok lenni, hogy ezzel aztán mindenkinek az agyára menjek. (bár ez már most is sikerül) Ne szólj szád nem fáj fejed.
#4350
Posted 2006. February 15. - 22:12
Örök gari, beszarik kapsz újat (persze a garis feltételeket betartva). Ennyi. Nincs korhoz kötve. Amire rábólintanak hogy garis problem (mert ha mondjuk síkra ugrálsz merev villával vagy belefúródsz az érkezõbe egy rossz ugrás után és reccsen a váz az nyilván nem garis szerintem).
Egyébként az OCLV HC az kicsit más mint a hagyományos karbonszövet, az tulajdonképpen egy üreges anyagszerkezetû kompozit anyag. Így tud repedni.
Egyébként az OCLV HC az kicsit más mint a hagyományos karbonszövet, az tulajdonképpen egy üreges anyagszerkezetû kompozit anyag. Így tud repedni.
#4351
Posted 2006. February 15. - 21:14
No problem! Trek = élettartam gari. Cserélni fogják szó nélkül. Csak el kell vinni a Nellába. Fotó a problémáról, kiküldik a képet a gyárba, ott rábólintanak és már küldik is a cserevázat. Így megy ez a treknél.
az oké, hogy élettartam gari, de õk hány évben szabták meg az élettartamot?
#4352
Posted 2006. February 15. - 20:42
Egy karbonváz hogy reped meg? Hülye kérdés, de inkább nem rojtosodni, szakadni, törni stb szokott? Csak mert nekem is karbon van, de el sem tudom képzelni, hogy egy aluvázon elõforduló mikrorepedés szép lassan elkezdjen terjedni rajta...s anyagszerkezetileg sem lenne logikus...de tényleg bocs, ha hülyeséget zagyválok, csak belegondoltam...
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#4353
Posted 2006. February 13. - 21:47
No problem! Trek = élettartam gari. Cserélni fogják szó nélkül. Csak el kell vinni a Nellába. Fotó a problémáról, kiküldik a képet a gyárba, ott rábólintanak és már küldik is a cserevázat. Így megy ez a treknél.
#4354
Posted 2006. February 13. - 21:29
#4355
Posted 2006. February 13. - 19:14
Lõrincz Olivér bringája szerintem elég érdekes.
Keress magánban, ha érdekel a többi dolog.
Keress magánban, ha érdekel a többi dolog.
Merida CX500
#4356
Posted 2006. February 13. - 16:50
Felhívás!
Ha tudtok olyan magyar élvonalbeli versenyzõrõl,akinek valami oknál fogva különleges a CC/maraton bringája,akkor ne tartsátok vissza:)Írjátok meg nekem priviben,vagy mailban.
Gondolok itt mindenféle high-end,könnyû alkatrészekkel felszerelt,avagy egyedi elgondolás alapján készült versenygépekre!
Köszi!
Üdv:Thy
Ha tudtok olyan magyar élvonalbeli versenyzõrõl,akinek valami oknál fogva különleges a CC/maraton bringája,akkor ne tartsátok vissza:)Írjátok meg nekem priviben,vagy mailban.
Gondolok itt mindenféle high-end,könnyû alkatrészekkel felszerelt,avagy egyedi elgondolás alapján készült versenygépekre!
Köszi!
Üdv:Thy
#4357
Posted 2006. February 09. - 12:53
Just for fun.
Öregen szenilis és süket akarok lenni, hogy ezzel aztán mindenkinek az agyára menjek. (bár ez már most is sikerül) Ne szólj szád nem fáj fejed.
Öregen szenilis és süket akarok lenni, hogy ezzel aztán mindenkinek az agyára menjek. (bár ez már most is sikerül) Ne szólj szád nem fáj fejed.
#4358
Posted 2006. February 03. - 11:23
OFFtopik
Just for fun.
Öregen szenilis és süket akarok lenni, hogy ezzel aztán mindenkinek az agyára menjek. (bár ez már most is sikerül) Ne szólj szád nem fáj fejed.
Öregen szenilis és süket akarok lenni, hogy ezzel aztán mindenkinek az agyára menjek. (bár ez már most is sikerül) Ne szólj szád nem fáj fejed.