És egyre többen mondják, hogy nem is igazán jó hosszú távon a NOKON...Üdvözlet mindenkinek!
Úgy hallottam a NOKON bowdenek nagyon könnyûek.
De van valakinek pontos(!) mérése róla mennyire?
valahol itt olvastam nemrég, hogy
Nokon váltóbowden=84gr
Nokon fékbowden=64gr
Ez nem is olyan könnyû!
nekem a "sima" Shimano XTR (minden kupakkal és lezáróval, 16"váznál)
váltó=56gr
fék=84gr (teljes bowden vezetés a hátsóféknél)
Jelentkezz be Regisztrálj
Grammmmánia - a végletekig
#4161
Írta 2006. április 06. - 08:50
#4162
Írta 2006. április 05. - 16:29
#4163
Írta 2006. április 05. - 16:10
#4164
Írta 2006. április 05. - 15:57
Úgy hallottam a NOKON bowdenek nagyon könnyûek.
De van valakinek pontos(!) mérése róla mennyire?
valahol itt olvastam nemrég, hogy
Nokon váltóbowden=84gr
Nokon fékbowden=64gr
Ez nem is olyan könnyû!
nekem a "sima" Shimano XTR (minden kupakkal és lezáróval, 16"váznál)
váltó=56gr
fék=84gr (teljes bowden vezetés a hátsóféknél)
#4165
Írta 2006. április 04. - 18:06
oFFKezdo ! Az idei Merida Carbon sem lett a kényelem mérföldköve. Olyan mondta,aki már sokat ûlt rajta. Zerge a beceneve ! ;-) Neki elhihetjük.
most +nyugtattál.....aggódtam ha sikerült volna komfortossá tenniük akkor újabb tipusidegen terméket kellett volna a kona istállómba engednem....
így már tudom hogy sárga fehér merevvázam lesz....
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#4166
Írta 2006. április 04. - 15:38
#4167
Írta 2006. április 04. - 15:32
#4168
Írta 2006. április 04. - 13:11
Kösz.
De a szénszál akkor sem viszkoelasztikus.
Rugalmassági modulusuk:80-300GPa
Fajlagos nyúlásuk: 1,5-2%
Nem igazán képesek megnyúlni.
A többirõl meg nem vitáznék, mivel részben u.azt írtad le mint Én, részben meg nem éri meg az erõfeszítést.
És nem vagyok bölcsész. Még.:kissmyass
Sp
#4169
Írta 2006. április 04. - 11:20
Szakmai ártalom.
.
Miért, mi vagy, bölcsész?
Direkt a CR1 cikkben írta le Balázs, hogyan készül a szénszál. Polimer az is. Szilárdsága acéléval vetekszik, de csak húzásra, egy irányban erõs. Mellette a befoglaló anyag viszont hasonlóbb a fémekhez, csak bõ nagyságrenddel kisebb szilárdságú. A száliránnyal, rétegek megfelelõ fektetésével pont abba az irányba lesz merevebb, amerre szeretnéd- jobb hajtáshatékonyság, ahol meg kényelmes kell legyen, abba az irányba kevesebb szál áll. Helyi merevítéseket is könnyû felrakni. És ha ez nem lenne elég, még tovább játszhatunk a csõformákkal, rétegszámokkal, stb.
És a fõ, hogy a kompozit sûrûsége 1,5...1,8 g/kcm. Alusúllyal is 1,5-szeresen túlépített.
#4170
Írta 2006. április 04. - 10:45
szal a karbon olyan amilyenre csinálják. és mivel Olee kifejezetten a merevséget helyezte elõtérbe........
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#4171
Írta 2006. április 04. - 10:39
Azért Lõrincz Oli tudna mesélni az örök életrõl:)
Oli vázánál kontrukciós hiba volt, nem anyaghiba...
OFF!
Az meg, hogy "tajvani", vagy 'kínai", szerintem fölösleges lovagolni rajta.
1. Mert mondjuk a "Rccbak" cipõ is kínai és a Specialized cipõk is az, és ne mondja senki, hogy a kettõ ua. a színvonal
2. Pont Olin keresztül rendeltem egy titán nyeregcsövet, KÍNÁBÓL, és amikor átvettem ez a típusjelzés volt ráírva a csomagolásra: SP12. Ez azért érdekes, mert az egyébként USAban terjeszkedõ Sibex is ilyen típusjelzés alatt kínálja a kísértetiesen hasonló nyeregcsövét. Tehát: ennyi erõvel nem "gagyi" kínai, hanem menõ "USA õcsém, USA" nyeregcsövön terpeszkedem.
OFF vége!
#4172
Írta 2006. április 04. - 10:17
Ez rendben van, de a szénszál nem viszkoelasztikus. Mivel a szénszál nem polimer.
Hmmm. Ok-ok! Kezd letisztulni a kép. A kötõanyag már polimer, és annak a helyes alkalmazásával már elérhetjük a megfelelõ orientálltságú merevséget és rugalmasságot is. Ehez pedig a megfelelõ gyártási technológia alkalmazása szükséges (plusz az alak, anyagvastagságok, anyagtulajdonságok, stb..) Csakhát eddig amikor karbon vázas gépekrõl olvastam, mindenhol a hajtáshatákonyság, illetve a szupermerevség szininímájaként használták. Talán nem véletlenül.
Mindenesetre nem ültem még ilyen vázakon, csak a technológiák iránt érdeklõdöm, illetve az elméleti hátterére kiváncsi vagyok a dolgoknak. Szakmai ártalom.
Nade ON.
#4173
Írta 2006. április 04. - 10:14
Jó nekem a carbon?
Az idei Merida carbonok csillapításáról van valakinek tapasztalata?
#4174
Írta 2006. április 04. - 10:00
Ha valami nem rugalmas, hogyan csillapít? Ahhoz mozognia kéne, hogy valamit is csillapítson.
Sp
akartam válaszolni,de Henger sokkal szakszerûbb volt:)
#4175
Írta 2006. április 04. - 09:22
A kompozit merevségét a rétegrenddel játszi könnyedséggel lehet "szabályozni", már ha valaki ért hozzá. Plusz a polimerek legfõbb tulajdonsága, hogy viszkoelasztikusak- öncsillapító képesség, ami a fémeknél nincs.
Fémeknél adott az anyagjellemzõ (minden irányba azonos), így a keresztmetszetekkel lehet javítani a szerkezeten.
#4176
Írta 2006. április 04. - 08:52
a karbon nem rugalmasabb az alunál.sõt. csak az apróbb rezgéseket jobban tompítja a szálas szerkezetébõl adódóan.
Ha valami nem rugalmas, hogyan csillapít? Ahhoz mozognia kéne, hogy valamit is csillapítson.
Sp
#4178
Írta 2006. április 03. - 20:00
#4179
Írta 2006. április 03. - 18:08
mondjuk a Mig 29-esek sem jellemzõen az anyag kifáradása miatt potyognak amikor potyognak.....Biztosra nem tudom, csak azt hogy az anyagtulajdonságai sokkal jonak mint a mezei alunak, (mert egyébként a Scandium vázak is aluk csak van egy kis ötvözõanyag benne, amitõl teljesen más tulajdonságai lesznek), a titánéhoz hasonlítható leginkább. És mivel "százszor" nagyobb a szakítószilárdsága is ezért kétlem hogy hamarabb fáradna mint a sima 7005-ös ötvözet.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#4180
Írta 2006. április 03. - 16:11
RAUH-Welt
B E G R I F F