Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Grammmmánia - a végletekig

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
6548 hozzászólás a témában

#4161
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.344 hozzászólás

Üdvözlet mindenkinek!

Úgy hallottam a NOKON bowdenek nagyon könnyûek.
De van valakinek pontos(!) mérése róla mennyire?

valahol itt olvastam nemrég, hogy
Nokon váltóbowden=84gr
Nokon fékbowden=64gr

Ez nem is olyan könnyû!
nekem a "sima" Shimano XTR (minden kupakkal és lezáróval, 16"váznál)
váltó=56gr
fék=84gr (teljes bowden vezetés a hátsóféknél)

És egyre többen mondják, hogy nem is igazán jó hosszú távon a NOKON...

#4162
kezdo

kezdo

    vendég

  • fórumtag
  • 26 hozzászólás
így már tudom hogy sárga fehér merevvázam lesz


Az melyik is?:)

#4163
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás

És nem vagyok bölcsész. Még.:kissmyass

Sp


Oké, Mester!

#4164
SPX

SPX

    vendég

  • fórumtag
  • 41 hozzászólás
Üdvözlet mindenkinek!

Úgy hallottam a NOKON bowdenek nagyon könnyûek.
De van valakinek pontos(!) mérése róla mennyire?

valahol itt olvastam nemrég, hogy
Nokon váltóbowden=84gr
Nokon fékbowden=64gr

Ez nem is olyan könnyû!
nekem a "sima" Shimano XTR (minden kupakkal és lezáróval, 16"váznál)
váltó=56gr
fék=84gr (teljes bowden vezetés a hátsóféknél)

#4165
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

Kezdo ! Az idei Merida Carbon sem lett a kényelem mérföldköve. Olyan mondta,aki már sokat ûlt rajta. Zerge a beceneve ! ;-) Neki elhihetjük.

oFF

most +nyugtattál.....aggódtam ha sikerült volna komfortossá tenniük akkor újabb tipusidegen terméket kellett volna a kona istállómba engednem....
így már tudom hogy sárga fehér merevvázam lesz....
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#4166
kezdo

kezdo

    vendég

  • fórumtag
  • 26 hozzászólás
:air: Neki el is hiszem! Na jó,neked is.:air;

#4167
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.677 hozzászólás
Kezdo ! Az idei Merida Carbon sem lett a kényelem mérföldköve. Olyan mondta,aki már sokat ûlt rajta. Zerge a beceneve ! ;-) Neki elhihetjük.
Marci

#4168
sajtosp

sajtosp

    vendég

  • fórumtag
  • 200 hozzászólás
Kedves Henger!

Kösz.

De a szénszál akkor sem viszkoelasztikus.

Rugalmassági modulusuk:80-300GPa
Fajlagos nyúlásuk: 1,5-2%

Nem igazán képesek megnyúlni.

A többirõl meg nem vitáznék, mivel részben u.azt írtad le mint Én, részben meg nem éri meg az erõfeszítést.

És nem vagyok bölcsész. Még.:kissmyass

Sp

#4169
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás

Szakmai ártalom.
.


Miért, mi vagy, bölcsész? ;)
Direkt a CR1 cikkben írta le Balázs, hogyan készül a szénszál. Polimer az is. Szilárdsága acéléval vetekszik, de csak húzásra, egy irányban erõs. Mellette a befoglaló anyag viszont hasonlóbb a fémekhez, csak bõ nagyságrenddel kisebb szilárdságú. A száliránnyal, rétegek megfelelõ fektetésével pont abba az irányba lesz merevebb, amerre szeretnéd- jobb hajtáshatékonyság, ahol meg kényelmes kell legyen, abba az irányba kevesebb szál áll. Helyi merevítéseket is könnyû felrakni. És ha ez nem lenne elég, még tovább játszhatunk a csõformákkal, rétegszámokkal, stb.
És a fõ, hogy a kompozit sûrûsége 1,5...1,8 g/kcm. Alusúllyal is 1,5-szeresen túlépített.

#4170
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás
nekem is csak olvasmányok és beszámolók alapján : a tavalyi merida karbont pl brutális merevnek mondják, ehhez képest legalább nem is könnyû, a 2004 giantot viszont kifejezetten komfortosnak, illetvfe az idei meridát is ilyennek igérik, valamint a hibrideket is általában kényelmesnek mondják /momtiból/.szal én erre értettm hogy a hibrid orbea pl nem a merevség példája, szemben például a számomra gusztustalan módón vesekõrázó alu specko vázzal /soha többet ilyet/ amihez képest pl a kona már majdnem fully :)
szal a karbon olyan amilyenre csinálják. és mivel Olee kifejezetten a merevséget helyezte elõtérbe........
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#4171
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás

Azért Lõrincz Oli tudna mesélni az örök életrõl:)


Oli vázánál kontrukciós hiba volt, nem anyaghiba...

OFF!
Az meg, hogy "tajvani", vagy 'kínai", szerintem fölösleges lovagolni rajta.
1. Mert mondjuk a "Rccbak" cipõ is kínai és a Specialized cipõk is az, és ne mondja senki, hogy a kettõ ua. a színvonal
2. Pont Olin keresztül rendeltem egy titán nyeregcsövet, KÍNÁBÓL, és amikor átvettem ez a típusjelzés volt ráírva a csomagolásra: SP12. Ez azért érdekes, mert az egyébként USAban terjeszkedõ Sibex is ilyen típusjelzés alatt kínálja a kísértetiesen hasonló nyeregcsövét. Tehát: ennyi erõvel nem "gagyi" kínai, hanem menõ "USA õcsém, USA" nyeregcsövön terpeszkedem.
OFF vége!



#4172
sajtosp

sajtosp

    vendég

  • fórumtag
  • 200 hozzászólás
:offtopic:

Ez rendben van, de a szénszál nem viszkoelasztikus. Mivel a szénszál nem polimer.

Hmmm. Ok-ok! Kezd letisztulni a kép. A kötõanyag már polimer, és annak a helyes alkalmazásával már elérhetjük a megfelelõ orientálltságú merevséget és rugalmasságot is. Ehez pedig a megfelelõ gyártási technológia alkalmazása szükséges (plusz az alak, anyagvastagságok, anyagtulajdonságok, stb..) Csakhát eddig amikor karbon vázas gépekrõl olvastam, mindenhol a hajtáshatákonyság, illetve a szupermerevség szininímájaként használták. Talán nem véletlenül.

Mindenesetre nem ültem még ilyen vázakon, csak a technológiák iránt érdeklõdöm, illetve az elméleti hátterére kiváncsi vagyok a dolgoknak. Szakmai ártalom.

Nade ON.

#4173
kezdo

kezdo

    vendég

  • fórumtag
  • 26 hozzászólás
Nos én is vázat cserélnék! Most alu van, de a carbon felé kacsingatok (mint vázanyag).De nagyon nem szeretném, hogy hosszú távon szétüsse a popóm.
Jó nekem a carbon?
Az idei Merida carbonok csillapításáról van valakinek tapasztalata?

#4174
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.770 hozzászólás

Ha valami nem rugalmas, hogyan csillapít? Ahhoz mozognia kéne, hogy valamit is csillapítson.

Sp


akartam válaszolni,de Henger sokkal szakszerûbb volt:)

#4175
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás
Nem mozog, deformálódik. Az alu, a karbon, titán, de még a biliacél is. A különbség, hogy milyen irányba mennyit, milyen a fáradása, és hogy mindezt milyen súlyon.
A kompozit merevségét a rétegrenddel játszi könnyedséggel lehet "szabályozni", már ha valaki ért hozzá. Plusz a polimerek legfõbb tulajdonsága, hogy viszkoelasztikusak- öncsillapító képesség, ami a fémeknél nincs.
Fémeknél adott az anyagjellemzõ (minden irányba azonos), így a keresztmetszetekkel lehet javítani a szerkezeten.

#4176
sajtosp

sajtosp

    vendég

  • fórumtag
  • 200 hozzászólás

a karbon nem rugalmasabb az alunál.sõt. csak az apróbb rezgéseket jobban tompítja a szálas szerkezetébõl adódóan.


Ha valami nem rugalmas, hogyan csillapít? Ahhoz mozognia kéne, hogy valamit is csillapítson.

Sp

#4177
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.344 hozzászólás

tajvani titanvaz? nem merev, de konnyu, es orok elet :)

ilyesmi

Azért Lõrincz Oli tudna mesélni az örök életrõl:)

#4178
fityisz

fityisz

    kapitány

  • fórumtag
  • 993 hozzászólás

, es orok elet


no erre ne vegyél mérget... ;)

#4179
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

Biztosra nem tudom, csak azt hogy az anyagtulajdonságai sokkal jonak mint a mezei alunak, (mert egyébként a Scandium vázak is aluk csak van egy kis ötvözõanyag benne, amitõl teljesen más tulajdonságai lesznek), a titánéhoz hasonlítható leginkább. És mivel "százszor" nagyobb a szakítószilárdsága is ezért kétlem hogy hamarabb fáradna mint a sima 7005-ös ötvözet.

mondjuk a Mig 29-esek sem jellemzõen az anyag kifáradása miatt potyognak amikor potyognak.....
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#4180
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
tajvani titanvaz? nem merev, de konnyu, es orok elet :)

ilyesmi
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F